6945 s Klenovca
Moderátor: Lukashil
Re: 6945 s Klenovca
Ještě mě napadá poslední otázka co se stane, když motor má mít pod hlavou těsnění 1,3 (nebyl broušen) a já tam dám 1,5mm, z kompresního prostoru 4,5mm by najednou byl 4,7mm, bylo by to znát na výkoně motoru, pokud jsi to vůbec řešil, já vím je to nesmysl, pokud je tam 1,3 dáš ji zas, pokud 1,5 dáš 1,5 a asi to neřešíš.
Re: 6945 s Klenovca
A už máš prsa dole, že tu řešíš volný kolo na klice? Že je vůle dole na čerpadle nic neznamená, vložený kolo je na kuličkových ložiskách, po těch letech jsou většinou vylítaný... takže můžou bejt jen "sjetý" zuby a přesto je kolo na klice fest...
Těsnění není podle toho jestli je nebo není broušený blok, ale podle toho jak vyjíždí píst nad vložku. To všechno se píše v dílenský příručce...
Těsnění není podle toho jestli je nebo není broušený blok, ale podle toho jak vyjíždí píst nad vložku. To všechno se píše v dílenský příručce...
Re: 6945 s Klenovca
Hrubka tesnenia sa voli ako pise red.bill Podla presahu piesta v hornej uvrati. Tie dve desatiny rozdielu zase nijak zavratne neovplivnuju vykon motoru. Necakaj ze sa ti zmenou tesnenia zvysi vykon o 5 koni. Co sa tyka toho stavu rozvodu, tak ako som ti uz aj ja vyssie napisal. Pokym to neotvoris, tak nevies presne na com si. Odspodu tam toho vela nevidno.
Re: 6945 s Klenovca
dík za názor, prsa se chystám sundat, kéž by to byla tato varianta, ale musím počítat i horší situací, otázka jak vyjíždí píst nad vložku, to ale souvisí s tím zda je broušený blok, jestli to spolu nesouvisí tak jsem blbej, já souvislost mezi odbrusem z bloku a tím větší přesah pístu přes vložku prostě vidím, ale připouštím, že jsem blbej a nemám pravdu.
Re: 6945 s Klenovca
Blok si mal bruseny? Ono sa pri skladani motora najprv meria presah vlozeneho valca nad blok. Tam je tiez dana miera kolko musia byt vlozky nad rovinnou plochov bloku. Potom sa po vlozeni piestov s ojnicami a zlozenim klukoveno mechanizmu zase meria presah piesta nad plochu vlozeneho valca. Nie bloku. A podla toho sa pouzije patricna hrubka tesnenia. Na motore môzu byt naraz pouzite oboje hrubky tesnenia. Kde vyjde piest vyssie, tak sa da hrubsie tesnenie. Kde nižsie, tak sa pouzije tensie tesnenie.
Re: 6945 s Klenovca
Ked sa zrovna blok, tak logicky sa zvacsi presah vloziek, ale presah piestov sa zachova. Teda za predpokladu, ze nebolo o danu mieru odobratia materialu z povrchu bloku opracovane aj sedlo pre vlozku. Vtedy sa presah vlozky zachova a zmeni sa spominany presah piestu. Za dalsie, ked bol blok natolko krivy, ze ho bolo nutne zrovnat, z toho logicky vypliva, ze rovnako kriva bude aj os osadeni pre hlavne loziska na kluku, takze rozhodne by som dal nove hlavne loziska a supol blok na horizontku nech ich prejdu vyvrtavakom na rozmer a vsetky diery tym padom budu presne v osi.
Re: 6945 s Klenovca
Toto co popisujes sa skor stava u dlhych radovych 6valcov ako napr. kristal. V takom pripade lamalo kluku. U kristala som sa s tym uz stretol. U majora som sa ani nestretol s ohnutym blokom, len s nerovnov hornov plochov. Pri rovnani tej plochy do roviny sa ubralo len na niektorych miestach a to len par stoviek, mozno desatin. Majoracke motory netrpeli niejak na ohyb a navyse tu uplne nie rovnu plochu pod hlavami na tesnost dost vykrivaju tie delene male hlavy. Aby sa museli znizovat aj vlozky, to by museli ten blok obrat o milimetre. Taky krivy blok by bol skor na vyhodenie. A v takom pripade by museli znizovat aj piesty, lebo taky presah piesta nad vlozku by uz nevykrilo ani to najhruhsie 1,5mm tesnenie co sa vyraba.
Re: 6945 s Klenovca
Za prvé to, že je křivá dosedačka pro hlavy neznamena, že je ohnutý blok. Stačí dorvat hlavy a vršek rozházíš(na to trpí hlavně hliníkový bloky). Tady jak psal Pavel hodně poberou dělený hlavy...
Za druhé, namotovat šály a hodit to na horizontku, to je tak leda na vylískání... jednak ta kluzná plocha není kdoví jak silná, druhak pokud použiješ šály na daný rozměr tak si jen mimo zničený plochy, zvětšíš vůli na klice, takže žadnou go dělat nemusíš. Navíc při další go bys musel s blokem znovu na horizontku... pokud se to opravuje, tak se rovná samotný uložení...
Za druhé, namotovat šály a hodit to na horizontku, to je tak leda na vylískání... jednak ta kluzná plocha není kdoví jak silná, druhak pokud použiješ šály na daný rozměr tak si jen mimo zničený plochy, zvětšíš vůli na klice, takže žadnou go dělat nemusíš. Navíc při další go bys musel s blokem znovu na horizontku... pokud se to opravuje, tak se rovná samotný uložení...
Re: 6945 s Klenovca
Tak jsem měl pravdu jen napůl, jsem blbej napůl, je jasný, že se musí zkrátit i vložka, jinak máte pravdu a odbrus z bloku na přesah pístu nad vložku nemá vliv. Ještě bych se potřeboval poradit v jedné věci, ten motor nikdy pořádně netáhl a kouřil, nedokázal jsem najít závadu, kterou jsem našel až asi po 20 letech zkroucená hřídel co pohání vstř. čerpadlo, to jsem vyřešil až letos kolečkem na vstř. čerpadle 2-4 jsem nahradil 6 (z 8 st. předvstřiku jsem se dostal na 22, ale asi kolísá) a pak ta vůle na rozvodovém kole na klice. Tak jsem schodil manžetovku, kola 14,9/13-28 a 8,3/8-24 nasadil nehnanou, dnes mám zadní pneu 16,9/14-28 a předek 6-18, i když to je 70 náprava, není to náprava ze 40. Dlouhá léta jsem technickou dostával, posledních asi 8 let už ne. Když budu rozebírat prsa, nabízí se možnost vrátit hnanou, abych mohl na technickou, zadní kola se mně měnit nechce, tedy dát přední 9,5/9-24 a požádat v zetoru o dopsání nové varianty, poplatek asi 10 tis, nebo sehnat menší zadní kola. Nebo přestavba na nehnanou poplatek zetoru asi 30 tis a asi bych musel dát přední kola 6,5/16, což by možná stačilo vyměnit náboj kola. Jakou cestou se rozhodnout jít, má smysl dávat manžetovku, když už nejsou asi náhradní díly. Děkuji za Váš názor.
Re: 6945 s Klenovca
Ak ta hriadel na pohon vstrekovacieho cerpadla, je skrutena a ten uhlovy rozdiel si dohnal pouzitim inej zubovej spojky na cerpadle, tak to si si pomohol mozno len na niejkau dobu. Jedneho dna sa ti môze stat ze sa ta hriadel ukruti uplne. Bratovy sa to v robote na traktore stalo. Co sa tyka tej prednej napravy, tak takych je malo co nechcu predny nahon a traktor 4X4 prekopu na 4X2 Väcsinou je to naopak. Aj ked je to manzetovkva a ak ju mas funkcnu neposkodenu tak nevidim dôvod preco ju tam nevratit. Co sa tyka dielov do nej tak tie diely co sa na tom najviac kazili sa daju dnes kupit. Neviem ci si kedysi sledoval toto moje vlakno, ale my sme pred casom jeden taky traktor s takou napravou dotiahli domov. Na tej naprave sa urobila len väcia udrzba. Vyplach a vymena olejov, vymena a vymedzenie vôli zvyslych lozisk, revizia poloosy a jej klbov, vymena gufera u unasaca od kardanu a dotiahnutie lozisk, nove manzety, nove gulove čapy na riadeni. A ono to ta naprava normalne funguje. Neviem preco ju kazdy zatracuje Za mna je to normalna hnacia predna naprava ktora svoju robotu urobi. Pokym neprisli tazke napravy tak v podnikoch makali tieto manzetovky. My na tom traktore s manzetovkov mame v predu pneumatiky 9,5-24 a vzadu su 16,9-28. V terene pri tahani dreva a ani pri jazde terenom na prazdno som nezbadal zeby sa to medzi sebou hadalo
Re: 6945 s Klenovca
to red.bill: Ked nahodis nove hlavne loziska tak spravne by sa mala kluka natriet tusirovacou pastou vlozit do bloku dotiahnut a zopar krat pretocit. Potom demontaz a sabrom zoskrabat zaferbene miesta z lozisk a tak dookola az kym nebudu opisane po celej ploche. Preto sa tie loziska dnes uz finisuju strojovo na specializovanych strojoch ( napr. Serdi, Centroid atd. ). Da sa to vsak spravit aj na horizontke. Prip. ako vravis ty tak aj opracovat samotne diery v bloku ked uz su uplne do jazzu. No ako sa to potom riesi? Zozenu sa loziska so zvacsenym vonkajsim rozmerom, alebo sa spravi navar do ulozenia?
Re: 6945 s Klenovca
Neviem ako dnes, ale ked som riesil klukovu hriadel kde pred opravou nebol problem s blokom sa po prebruse kluky + dodani novych klznych lozisk nic take robit nemuselo. Osadil som hlavne loziska a kluku (pri montazi riadne mazat cistym olejom) a postupne dotahovat na striedacku a klukov stale pretacat a sledovat si to. Vymedzil som axialnu vôlu (mal som k dispozicii viac rozmerov axialov) a napokon vsetko na predpisani moment utiahol momentakom. Klukova hriadel sa pretacala po finalnom dotiahnuti hladko s jemnym odporom bez zadrhov. HLAVNE TO NESKLADAT NASUCHO! Nebolo treba nic šabrovat. Šabrovali sa loziska na Z 35-50Super ale tam sa to muselo kvoli typu pouzitich lozisk. Co sa tyka opravy bloku, tak ak sa v nom pretocili hlavne šaly a vydrie ho, tak sa blok opravuje v tom mieste navaranim alebo tvrdou spajkou. Potom sa to rovna napr. horizontkov na pôvodny rozmer. Šalky vonkajsim priemerom zostavaju nezmenene ako origo. Hrubsie su len smerom ku kluke podla prebrusu kluky lebo tam sa meni priemer čapov.
Re: 6945 s Klenovca
Ještě jsem přemýšlel nad tím zkroucením, napsal jsem to špatně, u mě je hlavní problém, že se mně mění předvstřik (vydřené kolo rozvodů) on kolísal u kolečka 2-4 kolísal 8 až 19a teď s kolečkem 6 kolísá 11 až 22, za období asi 20 let to měli dva opraváři v ruce a nevařešili to, ten první si vzal stroboskop, to je 20 let, to jsem vůbec nevěděl o čem mluví a říkal, že to kolísá a že musí vyměnit kolečko vstř. čerpadla, ten druhý při generálce motoru, řekl jsem mu, že to netáhne, v zimě nestartuje, ať mně proměří předvstřik přímo ve válci v mm a zrovna mu to ukázalo 4,5mm, 19 st., profík ZD, traktor mně po výměně pístů a vložek vrátil s volným protizávažím na prvním pístu a hrkem na rozvodovém kole, takže bída. K té nápravě mám stejnou, jako Ty, stejné převody ve standardu byla kola jako máš ty, na přání ty co mám v techničáku já 8,3/8-24 a 14,9/13-28, takže doporučuješ vrátit hnanou a co volba kol, mám požádat o změnu na tvoji kombinaci, když mám v zadu kola, jako ty 16,9/28, půjdou na disky pro 8,3/8 dát 9,5/9, musím zjistit, jaký mám disk, ty asi nevíš jaký máš disk, disk jsem našel jen 9x24, to máš asi ty, seřizoval jsi tu prokluzovou spojku a na to už asi nebudou náhradní díly, dík za pomoc
Re: 6945 s Klenovca
Tak to bola slaba GO motora ked rozvod opravari vlastne ani nevideli. Co sa tyka napravy tak veru teraz presne neviem rozmer disku. Disky su uz tie plne. Niektore mali take 4 vybratia ako keby vovareny štvorec do kruhu. V katalogu sa to da dohladat. Akurat co viem tak traktor ma uz vo vyvodovej skrinke 51 zubove koleso (tak sme to uz kupili) skrinku sme mali zhodenu a pretesnovali sme ju. Tak som si to vtedy zratal aby som vedel co tam kto hodil. Traktor je to skladacka. S tou preklzovou spojkov som nerobil nic, ale viem urcite ze zavarena na tvrdo neni (byvala to obluba niektorych opravarov ). Ked som raz cuval do dost väcsieho svahu ku drevu, tak sa mi stalo ze ako keby v jednom mieste mierne preklzla a potom zabrala. Lamely a tanierove pruziny sa do nej daju normalne kupit nove. V tom problem nevidim.
Re: 6945 s Klenovca
Tedy máš vývodovou skříň stejnou jako na 69, to je divné, já mám tu menší 49 zubů, měřil jsem vzdálenost a proti 69 ji mám blíž, tedy menší kolo, že by jsme neměli stejné převody, někde mám tu tabulku s těma počtama zubů, ale kde, asi na jiným počítači. Ještě mám dotaz, když se sundají prsa, jak se utěsní ,silikon nedávat, stačí asi vazelína a těsnění, nebo jak, dík.