Jak je to s řidičákem?
Re: Jak je to s řidičákem?
kolik tě stály papíry na bicykl?
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Re: Jak je to s řidičákem?
Vždy mu na školení říkáme že je to loby Autoškol, aby měli práci, a vždy se šponuje.
Ale je to tak.
Ale je to tak.
Jede traktor, je to Zetor 3011
Re: Jak je to s řidičákem?
Na kolo jsme dělali papíry na základce a zadarmo.
Jede traktor, je to Zetor 3011
Re: Jak je to s řidičákem?
Zdravím chlapi. Tak já si taky příložím polínko. Taky jsem jeden z těch co spolíhaj na B-čko s malotraktorem. Protože dělat si T-čko kvůli opravdu jen pár jízdám za rok kolem vsi se mi nechce. Když jsem se snažíl pochopit ten zákon tak my vyšlo že LZE ,pokud platí že co není zakázáno tak je povoleno. No nedalo mi to a jednou ,cestou z práce jsem míjel cajty jak měří rychlost ve vsi. Zastavil jsema šel k nim s řidičákem a malim TP vod Z 3011. Zeptal jsem se . Řekli můžete ale jen s károu do 750 kg. Budu tomu věřit, ale bylo by fajn kdyby to bylo řečený jasně. V Německu to je jasně psaný, ale maj tam myslím omezení né hmotností ale konstrukční rychlostí. Možná se opravdu něco změní,pokud budou hejbat s hmotnostním limitem kvůli el-autům,mělo by to vliv i na malotraktory. Čert ví, necháme se překvapit.
Re: Jak je to s řidičákem?
Kdysi jsem to slyšel taky. Že můžeš s traktorem a přípojným vozíkem do 750 kg jet. Ale celková hmotnost soupravy nesmí i s tím vozíkem překročit 3500 kg.
Mě je to naštěstí šumák. Před vojnou jsem dělal vojenskou trojku za 330 Kč. Na vojně jsme se jednou zbouřili a nechali při poplachu všichni z roty vleky na autoparku. Když chtěl velitel roty v záložním prostoru kam jsme dojeli navázat spojení nikdo neměl elektrocentrálu. Nechal si nastoupit celou rotu a vyselektoval kdo za to může. Starší řidič řekl, že nemáme Ečko a nesmíme vleky tahat. Velitel zavolal technika roty a ,,zajtra budu všeci vodiči mať vo vodičáku skupinu E". Druhý den technik sesbíral řidičáky odešel za automobilním náčelníkem a přinesl všem orazítkovanou skupinu E. Při odchodu do civilu jsem za náčelníkem skočil aby mi napsal potvrzení a s tím pak na dopravku. Takže mi chybí akorát autobus. A velká motorka, jinak mám všechno. Odpadá tím ,,můžu, nemůžu." No tenkrát byla na tohle jiná doba. Ale platí to stále.
Mě je to naštěstí šumák. Před vojnou jsem dělal vojenskou trojku za 330 Kč. Na vojně jsme se jednou zbouřili a nechali při poplachu všichni z roty vleky na autoparku. Když chtěl velitel roty v záložním prostoru kam jsme dojeli navázat spojení nikdo neměl elektrocentrálu. Nechal si nastoupit celou rotu a vyselektoval kdo za to může. Starší řidič řekl, že nemáme Ečko a nesmíme vleky tahat. Velitel zavolal technika roty a ,,zajtra budu všeci vodiči mať vo vodičáku skupinu E". Druhý den technik sesbíral řidičáky odešel za automobilním náčelníkem a přinesl všem orazítkovanou skupinu E. Při odchodu do civilu jsem za náčelníkem skočil aby mi napsal potvrzení a s tím pak na dopravku. Takže mi chybí akorát autobus. A velká motorka, jinak mám všechno. Odpadá tím ,,můžu, nemůžu." No tenkrát byla na tohle jiná doba. Ale platí to stále.
Re: Jak je to s řidičákem?
V marci r. 1988 kúpil otec novú Škodu 105l a ja v apríli mal 18r. Tak som chcel jazdiť ale som nemal vodičák! Tak na branecky vodičský kurz mi trebalo čakať viac ako rok aby som mohol jazdiť z autom. Tak som si našiel cez cestovnú kanceláriu Autoturist rýchlokurz v Liberci a za 10 dní som mal vodičák B! Stálo ma to v tedy 4800kčs. To boli necele dve moje mesačne výplaty. Z braneckého kurzu má chceli vyhodiť po 2 hodine ale ja som ich predbehol a úkončil som to sám deň pred tým!
E skupinu som si urobil v 1993 za 2000sk a le keď som prišiel na autoškolu tak majiteľ na mňa že čo to ja chcem že to sa nedá! Ale keď som mu ukázal zadnú stranu vodičáku a mu prečítal že skupina E sa vydáva ku skupine B C D na pripojné vozidlá nad 750kg tak ma zobral zo sebou na Políciu na dopravu za šéfom! Tiež ten na mňa že čo to ja chcem? Ale po tom čo som mu prečítal tu zadnú stranu tak zobral telefón a volal najviším do Bratislavy!
A v roku 2014 keď sa zaviedli prve C značky na domadely tak som si rozšíril vodičak aj o skupinu T za 200€.
Mynuly rok pre staršieho syna som zaplatil za kurz na B skupinu 780€ a som zvedavý koľko má bude stáť teraz v lete kurz pre toho mladšieho syna?!
E skupinu som si urobil v 1993 za 2000sk a le keď som prišiel na autoškolu tak majiteľ na mňa že čo to ja chcem že to sa nedá! Ale keď som mu ukázal zadnú stranu vodičáku a mu prečítal že skupina E sa vydáva ku skupine B C D na pripojné vozidlá nad 750kg tak ma zobral zo sebou na Políciu na dopravu za šéfom! Tiež ten na mňa že čo to ja chcem? Ale po tom čo som mu prečítal tu zadnú stranu tak zobral telefón a volal najviším do Bratislavy!
A v roku 2014 keď sa zaviedli prve C značky na domadely tak som si rozšíril vodičak aj o skupinu T za 200€.
Mynuly rok pre staršieho syna som zaplatil za kurz na B skupinu 780€ a som zvedavý koľko má bude stáť teraz v lete kurz pre toho mladšieho syna?!
Re: Jak je to s řidičákem?
Tak když hlídka bude mít námitky, že nemám pro dané vozidlo v ŘP příslušnou skupinu...nepomohlo by třeba předložení papírů na hlavu?
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Re: Jak je to s řidičákem?
U toho kdo je má by to určitě pomohlo.
Těm ostatním nezbyde, než se dožadovat řešení u správního orgánu (pokud tedy ví, že nic neprovedli). Bonusem je, že občas to funguje i když něco provedete. Líný příslušník usoudí, že nemá cenu se zdržovat s vypisováním papíru pro úřad a "přestupek vyřeší domluvou". Zhruba slovy: "jeďte ať už vás tady nevidím!"
Těm ostatním nezbyde, než se dožadovat řešení u správního orgánu (pokud tedy ví, že nic neprovedli). Bonusem je, že občas to funguje i když něco provedete. Líný příslušník usoudí, že nemá cenu se zdržovat s vypisováním papíru pro úřad a "přestupek vyřeší domluvou". Zhruba slovy: "jeďte ať už vás tady nevidím!"
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
-
- Příspěvky: 4611
- Registrován: stř říj 22, 2008 6:54 pm
- Bydliště: cyklostezka
Re: Jak je to s řidičákem?
tuším ,že se autoškoly bojej,že při zvednutí Bečka na těch 4250 kg by přišly o dost kšeftů v Tečku.když tak koukám na váhu traktorů. a to bude to jádro pudla...
sekalsemmalo-ten,co ho zasáhl za bouřky blesk ve dřezu na nádobí
Re: Jak je to s řidičákem?
Upřímně, léta (cca roky 2004-2010) jsem vozil v autě oficiální stanovisko Ministerstva dopravy, že s řidičákem B+E mohu vozit soupravy s hmotností nad 3500kg. Předcházelo tomu pár debat s "orgány" v terénu, stejně jako se dvěma autoškolami, kdy mi tito všichni tvrdili, že na soupravu nad 3500kg musím mít C+E. Teď už snad takováhle pitomost nikoho nenapadne (ten papír už v autě ani nemám), ale kdyby napadla, tak si to holt vysvětlíme ve správním řízení, no co už. Oni obyčejní policajti v terénu toho o zákonech zase tolik neznají, bohužel.
No a aby to nebylo zase tak jednoduché, tak musíte uvážit, že "co bylo jednou získáno už zůstává". Takže pokud máte (v ČR, nevím jak je to jinde) řidičák B+E vydaný dříve než v půlce roku 2013, pak nejste omezeni hmotností přípojného vozidla 3.500 kg. Což normálně při nájezdové brzdě nevyužijete (jakýkoliv vlek s nájezdovkou nesmí v EU mít více než 3.500kg), ale třeba taková ta dodávka s točnou (babykamión, do 3,5t) co by měla za sebou návěs (vzduchem bržděný) o hmotnosti 5t, tak na to by ty papíry stačily. V papírech byste v tom případě měli mít harmonizační kód 79.06, ale já ten kód v papírech nemám (nicméně je tam datum odkdy to oprávnění mám). Pokud byste měli papíry novější, tak na takovouhle soupravu už musíte mít C+E. No ale to je u mne dost teorie, babykamióny jsou strašně drahý, takže mám klasickou soupravu auto s vlekem a tam to v součtu přes 6,5t stejně nejde...
No a aby to nebylo zase tak jednoduché, tak musíte uvážit, že "co bylo jednou získáno už zůstává". Takže pokud máte (v ČR, nevím jak je to jinde) řidičák B+E vydaný dříve než v půlce roku 2013, pak nejste omezeni hmotností přípojného vozidla 3.500 kg. Což normálně při nájezdové brzdě nevyužijete (jakýkoliv vlek s nájezdovkou nesmí v EU mít více než 3.500kg), ale třeba taková ta dodávka s točnou (babykamión, do 3,5t) co by měla za sebou návěs (vzduchem bržděný) o hmotnosti 5t, tak na to by ty papíry stačily. V papírech byste v tom případě měli mít harmonizační kód 79.06, ale já ten kód v papírech nemám (nicméně je tam datum odkdy to oprávnění mám). Pokud byste měli papíry novější, tak na takovouhle soupravu už musíte mít C+E. No ale to je u mne dost teorie, babykamióny jsou strašně drahý, takže mám klasickou soupravu auto s vlekem a tam to v součtu přes 6,5t stejně nejde...
Re: Jak je to s řidičákem?
Copa ŘP...hlavně aby nezrekvírovali vozidlo. Japa by pak starosta vysvětloval, že zapůjčil obecní vůz debilojc?
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Re: Jak je to s řidičákem?
To Navarson až by policajt řekl ,,dobrý den silniční kontrola, předložte doklady od vozidla" tak by Jsi potichonku řekl ,,hohlik". Třeba jako Ota z vesničky střediskový. A vycenil na něj ty zuby! Asi tak jak říkal pan Pávek ,,ty jsi měl být původně kůň a panbu si to na poslední chvíli rozmyslel!
Re: Jak je to s řidičákem?
Neboj,vozidlo ztrátu řp přežije.