Jak je to s řidičákem?
Re: Jak je to s řidičákem?
Tak jsem mluvil se známým,co má autoškolu.Takže jediné co se mění je,že s Céčkem se dává automaticky Téčko a malý traktory do 3,5t s Béčkem zůstavají.Je v tom evidentně zase čurbes jako vždy a každý si tu změnu vykládá po svém.
Re: Jak je to s řidičákem?
to nejni tak úplně změna T jsem dostal už někdy před osmi lety
malej traktorista v malým traktoru
Re: Jak je to s řidičákem?
Našiel som o tých zmenách niečo ale to čo som čítal ja pred týždňom tak bolo viac a podrobnejšie napísané. Len som to vtedy nedočital celé.
https://www.topspeed.sk/novinky/priprav ... tore/22518
https://www.topspeed.sk/novinky/priprav ... tore/22518
Re: Jak je to s řidičákem?
Ta kubaturova omezení jsou nesmysl, dnešní 125ka má kolikrát větší výkon než jawa 350.
Stejně tak váhová kategorie zvýšená pro karavany, budou s tom jezdít lidi co to nemají v ruce ale aby konečně vzniklá kategorie n1.5 malých nákladních vozidel do 5tun, malý sklopky, malý kontejnery, malý skříně s hydraulickým čelem atd, což jsou dbes nejběžnější auta a vsechny jezdí přeložený protože samy o sobě ofiko uvezou pár stokil?
Úplně odtržený od reality.
To se nebavím o tom že dávat jakýkoliv řidičák AUTOMATICKY, zvláště třeba jednostopý k autu ke úplná blbost.
Stejně tak váhová kategorie zvýšená pro karavany, budou s tom jezdít lidi co to nemají v ruce ale aby konečně vzniklá kategorie n1.5 malých nákladních vozidel do 5tun, malý sklopky, malý kontejnery, malý skříně s hydraulickým čelem atd, což jsou dbes nejběžnější auta a vsechny jezdí přeložený protože samy o sobě ofiko uvezou pár stokil?
Úplně odtržený od reality.
To se nebavím o tom že dávat jakýkoliv řidičák AUTOMATICKY, zvláště třeba jednostopý k autu ke úplná blbost.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Jak je to s řidičákem?
Já nechci rozhodně vychvalovat sociální zřízení před rokem 89, ale až teď si uvědomuji, jak to bylo jednoduché, přesné, věci měly řád a smysl!
A zákony tvořili odborníci.
Dneska je v tom takový, ale kurwa takový bordel a pak to vypadá i na silnicích
Pomalu se v tom už ani prase nevyzná
Totální pičovina...
A zákony tvořili odborníci.
Dneska je v tom takový, ale kurwa takový bordel a pak to vypadá i na silnicích
Pomalu se v tom už ani prase nevyzná
Totální pičovina...
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Jak je to s řidičákem?
Sádro, s tím Tčkem automaticky k C to je změna zase zpět. Ono to chvíli neplatilo. Asi aby měli úředníci co dělat, nebo aby v tom byl větší maglajz jak výstižně píše Sniper.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Jak je to s řidičákem?
Cim viac novelizacii a podskupin, tym vacsi zmatok a bordel v tom je. Uz ty co to vymyslaju maju sami v tom bordel.
Re: Jak je to s řidičákem?
Ano, je pravda že T s C už tu jednu dobu bylo. Já to právě vychytal, že když jsme dělal náklaďák tak jsem dostal traktor. Jinak bych si traktor zase musel dělat zvlášť. A tohle podle mě dává smysl.
Co nedává smysl je to, co píše Sniper - že lidi dostanu k dvoustopému vozidlu jednostopé. Ale beru to asi jako pozůstatek z dob socialismu, kdy byl asi tka nějak předpoklad že každý řidič umí jezdit na kole a to am se v podstatě vztahovalo na "kola s motorem" dá se- li to tak říct....
Co nedává smysl je to, co píše Sniper - že lidi dostanu k dvoustopému vozidlu jednostopé. Ale beru to asi jako pozůstatek z dob socialismu, kdy byl asi tka nějak předpoklad že každý řidič umí jezdit na kole a to am se v podstatě vztahovalo na "kola s motorem" dá se- li to tak říct....
Re: Jak je to s řidičákem?
Protože můj syn má řidičák na auto-skupina B a řídí YANMARA, tak jste mne vystrašili a nastudoval jsem zákon.V původním zákoně z roku 2000 byl u skupiny B odstavec-cituji-opravňuje k řízení traktorů a pracovních strojů samojízdných,jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3500 kg.Nyní je zákon hodně předělaný a názvy paragrafů pozměněny.Citovaný odstavec byl vynechán a to zřejmě některé-a jak píšete i školitele vede k vlastnímu výkladu.
Dnes je tam § 80a- Skupiny vozidel. Pro skupinu B odstavec f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti 1. nepřevyšující 750 kg, 2. převyšující 750 kg,3. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3500 kg, ale nepřevyšuje 4250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu.Výjimky pod písmeny a) až e) jsou různé kategorie motocyklů a čtyřkolek.Ale v § 81-Rovnocennost řidičských oprávnění-jsou určité kategorie motocyklů povoleny.
Není vyloučena skupina T,pouze ty motocykly a čtyřkolky.Takže se skupinou B se může řídit i traktor s přívěsem i převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3500 kg.
Dnes je tam § 80a- Skupiny vozidel. Pro skupinu B odstavec f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti 1. nepřevyšující 750 kg, 2. převyšující 750 kg,3. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3500 kg, ale nepřevyšuje 4250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu.Výjimky pod písmeny a) až e) jsou různé kategorie motocyklů a čtyřkolek.Ale v § 81-Rovnocennost řidičských oprávnění-jsou určité kategorie motocyklů povoleny.
Není vyloučena skupina T,pouze ty motocykly a čtyřkolky.Takže se skupinou B se může řídit i traktor s přívěsem i převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3500 kg.
Re: Jak je to s řidičákem?
Slávku když myslíš, je to tvoje věc. Traktor už není motorové vozidlo, ale speciální vozidlo.
Re: Jak je to s řidičákem?
Specialní byl traktor vždy a motorový vozidlo je též.To bude ten kámen úrazu.
Re: Jak je to s řidičákem?
Mě je to šuma fuk, já Tčko mám, takže to neřeším, jen jsem napsal co jsem se dozvěděl. A byla to novina, tak jsem se na to pro jistotu ještě jednou zeptal, potvrdil mi, že na traktor pouze s T potažmo C. A je to autoškola, která dělá všechny skupiny, tak by o tom měli něco vědět.
Re: Jak je to s řidičákem?
Tak jen pro zajímavost jsem napsal na ministerstvo dopravy, jak to s těma traktorama je, a potom sem dám odpověď.
Re: Jak je to s řidičákem?
Zákon č. 56/2001 Sb. v aktuálním znění ( https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2001-56/zneni-20220801 ) to má takhle:
Ani prase se už v těch zákonech, nařízeních a vyhláškách nevyzná
Ale je tam u něj vyznačena platnost do 28.2.2023 takže už je schválená změna. Od 1.3. bude bod g změněn a přidán bod h:§ 3
Druhy vozidel
(1) Silniční vozidla a zvláštní vozidla se rozdělují na jednotlivé druhy a kategorie.
(2) Silniční vozidla se rozdělují na tyto základní druhy:
a) motocykly,
b) osobní automobily,
c) autobusy,
d) nákladní automobily,
e) vozidla zvláštního určení a speciální vozidla,
f) přípojná vozidla,
g) ostatní silniční vozidla.
(3) Zvláštní vozidla se rozdělují na tyto základní druhy:
a) zemědělské nebo lesnické traktory a jejich přípojná vozidla,
Zvláštní vozidla doznají mnohem více změn, viz: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2001-56 ... 0230301#p3 Další změny mají platit od září a pak ještě od nového roku: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2001-56/historieg) vozíky pro invalidy s motorickým pohonem, pokud jejich šířka nebo délka přesahuje 1,4 m, jejich konstrukční rychlost převyšuje 15 km.h-1 nebo jejich maximální přípustná hmotnost převyšuje 450 kg, a
h) ostatní silniční vozidla.
Ani prase se už v těch zákonech, nařízeních a vyhláškách nevyzná
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Jak je to s řidičákem?
A není to náhodou účel?