Nabíječka autobaterií.
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Nabíječka autobaterií.
Karle, je tam čidlo GPS na elektronickou knihu jízd a to ji je schopný slušně cucat ve stb režimu, když se delší dobu (dva týdny +) nejezdí je to znát, ale to nic nemění na tom, že je za pár let v pytli. Budu muset objednat z Ali nějaký voltmetry do zásuvky, dát si je do svých aut a hlídat to. Možná se ulakomím a koupím i jeden tady do toho služebního střepu
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Nabíječka autobaterií.
Když už jsme u těch nabíječek a startovacích zdrojů, tak taky něco přidám.
Dostal se mi do ruky k opravě čínský startovací zdroj nesoucí hrdý název Thor 300.Podezřelá byla váha jenom asi 10 kg. Po otevření bedny jsme uviděli tráfko jako na autodráhu, vinuté hliníkem, sekundární vinutí průměr 3,5 mm, usměrňovač alternátorovými diodami. Šizuňk do nebe volající. Zbyla jenom bedna, do které možná něco dáme, nebo se vyhodí.
Věc jsme vyřešili po svém, trafo na nízkorozptylovém jádru, sekundár 2x28mm2 pásová měď, diody 200A. Vešlo se tam i další vinutí pro nabíječku. Ještě doplnit popisky a je hotovo, test už byl proveden.
Kabely ke kleštím 50 mm2, zkratový proud 600A. Trvale je zdroj schopen dávat 250 A do 12V. Váha cca 30 kg.Tomu u nás říkáme startovací zdroj.
Dostal se mi do ruky k opravě čínský startovací zdroj nesoucí hrdý název Thor 300.Podezřelá byla váha jenom asi 10 kg. Po otevření bedny jsme uviděli tráfko jako na autodráhu, vinuté hliníkem, sekundární vinutí průměr 3,5 mm, usměrňovač alternátorovými diodami. Šizuňk do nebe volající. Zbyla jenom bedna, do které možná něco dáme, nebo se vyhodí.
Věc jsme vyřešili po svém, trafo na nízkorozptylovém jádru, sekundár 2x28mm2 pásová měď, diody 200A. Vešlo se tam i další vinutí pro nabíječku. Ještě doplnit popisky a je hotovo, test už byl proveden.
Kabely ke kleštím 50 mm2, zkratový proud 600A. Trvale je zdroj schopen dávat 250 A do 12V. Váha cca 30 kg.Tomu u nás říkáme startovací zdroj.
Re: Nabíječka autobaterií.
Ahoj zajímalo by mě tvá konstrukce,
Graetzův mustek kostka a dvě výkonové diody.
Start tovací proud 2x dioda
Graetzův mustek klasická nabíječka.
Graetzův mustek kostka a dvě výkonové diody.
Start tovací proud 2x dioda
Graetzův mustek klasická nabíječka.
Re: Nabíječka autobaterií.
Je to jednoduché.
Startovací část je tvořena vinutím 2x14 V se společným středem a dvě výkonové diody spolu tvoří dvoucestný usměrňovač. Primár trafa má odbočku, lze zvolit dva stupně 2x14v nebo 16V, při testu jsme zjistili, že ten nižší zcela stačí. Voltmetr je připojen přes přepínač buďto na nabíjecí část, nebo startovací.
Nabíjení je provedeno vinutím 19V a Graetz můstkem na třetím chladiči. Omezení nabíjecího proudu je provedeno tlustým odporovým drátem ve smyčkách na té keramické svorkovnici před ventilátorem.
Startování je jištěno na primáru trafa jističem C16, nabíjení je jištěno na výstupní svorce jističem B10. Zároveň spolu s omezovacím odporem jsou tak jištěny nabíjecí diody v můstku před přepólováním, kdy by je zlikvidoval proud z baterie.
Startovací část je tvořena vinutím 2x14 V se společným středem a dvě výkonové diody spolu tvoří dvoucestný usměrňovač. Primár trafa má odbočku, lze zvolit dva stupně 2x14v nebo 16V, při testu jsme zjistili, že ten nižší zcela stačí. Voltmetr je připojen přes přepínač buďto na nabíjecí část, nebo startovací.
Nabíjení je provedeno vinutím 19V a Graetz můstkem na třetím chladiči. Omezení nabíjecího proudu je provedeno tlustým odporovým drátem ve smyčkách na té keramické svorkovnici před ventilátorem.
Startování je jištěno na primáru trafa jističem C16, nabíjení je jištěno na výstupní svorce jističem B10. Zároveň spolu s omezovacím odporem jsou tak jištěny nabíjecí diody v můstku před přepólováním, kdy by je zlikvidoval proud z baterie.
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíječka autobaterií.
Ano, bezproblemu beztak to dlho trvat nebude. Zaprve najvecsi vykon bude niekde v strednych otackach, bude obmedzeni altikom a prave tym vedenim medzi altikom a baterkou. A ten kablik 6 az 10m2 to zvladne.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Nabíječka autobaterií.
Amatér, pěkné
Nevím jak to mají kluci šikmooký pořešený, ale dostal jsem powerbanku s 20Ah (oni tedy píší 20.000mAh) a k ní jsou startovací kablíky sice v silikonovém provedení, ale průměrově tak do 3mm lanka a ta potvora je schopná nastartovat 6911 s vybitou baterkou, která už s ní sama neotočí. Váhově to je i s kufříkem a návodem 1172gr Opakovaně vyzkoušeno a funguje.
Nevím jak to mají kluci šikmooký pořešený, ale dostal jsem powerbanku s 20Ah (oni tedy píší 20.000mAh) a k ní jsou startovací kablíky sice v silikonovém provedení, ale průměrově tak do 3mm lanka a ta potvora je schopná nastartovat 6911 s vybitou baterkou, která už s ní sama neotočí. Váhově to je i s kufříkem a návodem 1172gr Opakovaně vyzkoušeno a funguje.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Nabíječka autobaterií.
fikejz:
S těmi přenosnými powerbankami máme bohužel tu zkušenost, že v momentě, kdy ji potřebuji, je zapomenutá v regále a prázdná.
Když je po dlouhém stání padlá nafta a je potřeba déle točit, tak už tyhle minibaterie mají problém s kapacitou. Ta naše potvora je schopna točit skoro neomezeně, v podstatě co snese startér.
S těmi přenosnými powerbankami máme bohužel tu zkušenost, že v momentě, kdy ji potřebuji, je zapomenutá v regále a prázdná.
Když je po dlouhém stání padlá nafta a je potřeba déle točit, tak už tyhle minibaterie mají problém s kapacitou. Ta naše potvora je schopna točit skoro neomezeně, v podstatě co snese startér.
Re: Nabíječka autobaterií.
Powerbanka je dobrá když není v okolí elektrická zásuvka.
Jinak když je zásuvka je lepší el.zdroj .
Jinak když je zásuvka je lepší el.zdroj .
Re: Nabíječka autobaterií.
To je míchání brambor s kamením.
Samozřejmě že je kus do zásuvky výkonnější, to snad nikdo nezpochybňuje, je fajn mít metr dva od masiny zásuvku, to ale pak nepotřebuju stolici protože když mam slabší baterku je na nabíječce. Ovšem mašina uprostřed ničeho to už je jiný kumšt, nebo když ti uprostřed práce začne umírat, náklaďák jsem powerbankou startoval týden, a nemusel jsem koupit první baterku co bych potkal. Když HON dýl stojí bez přemýšlení mu to cvaknu a naskočí jako když kopne kůň.
A argument že když je potřeba je v regále a vybitá, to pak není blbý výrobek ale majitel. Navíc jak můžeš mít něco vybité když máš všude v dosahu zásuvku?
Pořádná powerbanka co umí startovat je super věc, ale evidentně jen pro lidi co s tím umí zacházet. Mimochodem ta moje udělala že startování odložených krámů rutinu "nastartovat/odjet".
Samozřejmě že je kus do zásuvky výkonnější, to snad nikdo nezpochybňuje, je fajn mít metr dva od masiny zásuvku, to ale pak nepotřebuju stolici protože když mam slabší baterku je na nabíječce. Ovšem mašina uprostřed ničeho to už je jiný kumšt, nebo když ti uprostřed práce začne umírat, náklaďák jsem powerbankou startoval týden, a nemusel jsem koupit první baterku co bych potkal. Když HON dýl stojí bez přemýšlení mu to cvaknu a naskočí jako když kopne kůň.
A argument že když je potřeba je v regále a vybitá, to pak není blbý výrobek ale majitel. Navíc jak můžeš mít něco vybité když máš všude v dosahu zásuvku?
Pořádná powerbanka co umí startovat je super věc, ale evidentně jen pro lidi co s tím umí zacházet. Mimochodem ta moje udělala že startování odložených krámů rutinu "nastartovat/odjet".
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Nabíječka autobaterií.
Fizz: To že někdy někdo něco zapomene v regále, protože to nepotřebuje, se může stát každému.
Já tady nikoho neurážím tvrzením, že je blbý, zvláště, pokud jej neznám a nikdy jsem ho neviděl.
Já tady nikoho neurážím tvrzením, že je blbý, zvláště, pokud jej neznám a nikdy jsem ho neviděl.
Re: Nabíječka autobaterií.
amatér :
Jen malý detail do baterky mělo jít max 14V po usměrnění .
https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elekt ... akumulator
Jen malý detail do baterky mělo jít max 14V po usměrnění .
https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elekt ... akumulator
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíječka autobaterií.
Akej baterky? Pri 14V ju nabijes tak na 80%, preto sa nabija konstantnym prudom s napetim skoro 16V, vtedy sa baterka nabije na 100%, baterka silnecplynuje. Cize vhodne len pre klasicke PB vaterky idealne ked idu otvorit.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Nabíječka autobaterií.
TO jsis upravil podle svého máš jen čtvrtinovou pravdu, používa se na oživení hluboce vybité baterie a ještě krátkodobě.
Měl začít čtením
https://www.battery-expert.cz/user/docu ... %C3%AD.pdf Desetinu V zanedbávám ne každy přístroj dokáže změřit .
.
Měl začít čtením
https://www.battery-expert.cz/user/docu ... %C3%AD.pdf Desetinu V zanedbávám ne každy přístroj dokáže změřit .
.
Re: Nabíječka autobaterií.
Dobiješ jí i 14 ale klesá prod a tím pádem se prodlužuje doba nabíjení a pokud pustíš do bezudržbové baterky nebo gelovky 16 v tak ti vylítnou zátky a mužeš ji zahodit
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/