Rider Castel Garden XE70
Moderátor: DYK
Re: Rider Castel Garden XE70
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon čer 24, 2019 10:30 am
- Bydliště: Tabor
Re: Rider Castel Garden XE70
Honzo,
nepochybně jsi již znalý principu funkce tohoto výkonného stroje. Dovolil bych si Tě požádat o radu. Lze nějak seřídit spojku (brzdu) nože? Zdá se mi, že pokud zapínám sečení, je nůž ještě zabrzděný a pohon se již snaží jej roztočit, což vede k zadušení motoru. Potřeboval bych tedy, pokud to vůbec jde, aby při přesouvání páky nejprve nůž odbrzdil a až po úplném odbrzdění začal zabírat náhon.
Dále nejsem příliš spokojený se sběrem trávy do koše. Dávám to za vinu tvaru nože, jenž je tvarovaný do jisté míry jako mulčovací - nemá to ten správný fuk. Zakoupil jsem jiný nůž - bude potřebovat drobnou úpravu (vyvrtání děr na unašeč) - který by měl mít "větší tah". Bude tomu samozřejmě na úkor rychlejšího plnění koše a většího množství odvezené trávy. Slibuji si od toho hlavě to, že věřím v lepší vysávání lístečků, větviček, bordelu z trávníku. Zakoupený nůž je o něco mohutnější, takže i proto bych potřeboval seřídit nastavení spojky (setrvačnost nože - problematičtější roztočení).
Díky.
Jindra
nepochybně jsi již znalý principu funkce tohoto výkonného stroje. Dovolil bych si Tě požádat o radu. Lze nějak seřídit spojku (brzdu) nože? Zdá se mi, že pokud zapínám sečení, je nůž ještě zabrzděný a pohon se již snaží jej roztočit, což vede k zadušení motoru. Potřeboval bych tedy, pokud to vůbec jde, aby při přesouvání páky nejprve nůž odbrzdil a až po úplném odbrzdění začal zabírat náhon.
Dále nejsem příliš spokojený se sběrem trávy do koše. Dávám to za vinu tvaru nože, jenž je tvarovaný do jisté míry jako mulčovací - nemá to ten správný fuk. Zakoupil jsem jiný nůž - bude potřebovat drobnou úpravu (vyvrtání děr na unašeč) - který by měl mít "větší tah". Bude tomu samozřejmě na úkor rychlejšího plnění koše a většího množství odvezené trávy. Slibuji si od toho hlavě to, že věřím v lepší vysávání lístečků, větviček, bordelu z trávníku. Zakoupený nůž je o něco mohutnější, takže i proto bych potřeboval seřídit nastavení spojky (setrvačnost nože - problematičtější roztočení).
Díky.
Jindra
Re: Rider Castel Garden XE70
Díky za dotaz.
Osobně jsem si s tímto prckem - riderem už zažil ledascos.
Nejdříve nůž - měl jsem 2x druhy nožů. Originální co dodává výrobce se strojem a pak mulčovaci nůž dokoupeny dodatečně.
Zkusil jsem oba a každý nůž ma své pro a proti.
Originální i přes to, že výrobce doporučuje sekat nízkou trávu tak dokáže hravě a s lehkosti posekat 60 cm vysokou - vyzkoušeno osobně a několikrát.
Mulčovaci nůž - musí být na zvonu na vrtulí mulčovaci kryt. Ten seká trávu do max.výšky 25-30 cm a pak jsou problémy a motor se dusi.
Podotýkám, že motor a karbec jsem nijak neupravoval.
Oba nože dokážou do koše dostat trávu bez problémů, ale musí být sucha a nebo jen mírně vlhká jinak do koše nic nevlitne a ucpe se to v prostoru vrtule a trubky do koše.
Mokra tráva jde sekat riderem ,ale pouze na boční vyhoz nikoliv do koše.
Záměrně píšu i s mulčovacim nožem jde sekat a i trávu vyhazet do sběrného koše. Záleží zda si dáte mulčovaci sadu na kryt. Já zkoušel oboje jak s krytem tak bez něj.
Osobně jsem si s tímto prckem - riderem už zažil ledascos.
Nejdříve nůž - měl jsem 2x druhy nožů. Originální co dodává výrobce se strojem a pak mulčovaci nůž dokoupeny dodatečně.
Zkusil jsem oba a každý nůž ma své pro a proti.
Originální i přes to, že výrobce doporučuje sekat nízkou trávu tak dokáže hravě a s lehkosti posekat 60 cm vysokou - vyzkoušeno osobně a několikrát.
Mulčovaci nůž - musí být na zvonu na vrtulí mulčovaci kryt. Ten seká trávu do max.výšky 25-30 cm a pak jsou problémy a motor se dusi.
Podotýkám, že motor a karbec jsem nijak neupravoval.
Oba nože dokážou do koše dostat trávu bez problémů, ale musí být sucha a nebo jen mírně vlhká jinak do koše nic nevlitne a ucpe se to v prostoru vrtule a trubky do koše.
Mokra tráva jde sekat riderem ,ale pouze na boční vyhoz nikoliv do koše.
Záměrně píšu i s mulčovacim nožem jde sekat a i trávu vyhazet do sběrného koše. Záleží zda si dáte mulčovaci sadu na kryt. Já zkoušel oboje jak s krytem tak bez něj.
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
Re: Rider Castel Garden XE70
Spojka je tady..:
Spojka má na spodní části z plechu výlisek a tím drží ve výstupků na držáku u držáku motoru za který je jen pevně zahaknuta.
Střed spojky je nasazen na hřídel motoru a zajištěn šroubem.
Spojka je ze dvou části a mezi nima je dost silná pružina.
Při běžícím motoru spojka není ničím zabrzděna jak by se mohlo zdát. Původně jsem si to myslel také ale není tomu tak. Střed spojky se otáčí podle otáček motoru a venkovní část je zahaknuta do uvedeného držáku. Je to vidět vše na fotkách nahoře.
Při spouštění sekaciho nože - vrtule na volnoběh jde s obtížemi a většinou motor zhasne. Zvýšit otáčky z volnoběhů na pracovní a pak pomalu tahem ovládací páky roztočit nůž.
Spojka není zabrzděna a bez rozdělání spojky nejde seřídit. Nedoporučuji to rozdělávat, ta pružina uvnitř má sakra sílu. Todle ní doporučení ale pouze varování, kdo to zkusí rozdělit od sebe tak na jeho vlastní zodpovědnost až vám to vyrazí zuby.
Takže souhrn - spojka nejde seřídit a není nijak zabrzděna. Odpor mezi talíři spojky a uvnitř pružina zajišťuje , že nůž stojí a do záběru se roztáčí přes silnou pružinu a tahem lanovodu do polohy roztočení nože.
Varování. ! Při nastartovánem motoru a vypnutém náhonu nože jde ručně s nožem v pracovním prostoru pootočit. Jde to přes odpor pružiny trochu ztuha, ale pootočit lze oběma směry.
Varování výrobce a i mé !! je nesahat !! pod ten kryt do sekaciho prostoru. Je to má osobní zkušenost a proto vím o čem píšu a toto není návod jak by se mohlo zdát.
Posekane trávě zdar.
PS.: prsty mám samozřejmě v pořádku. Vím co si mohu dovolit.
Spojka má na spodní části z plechu výlisek a tím drží ve výstupků na držáku u držáku motoru za který je jen pevně zahaknuta.
Střed spojky je nasazen na hřídel motoru a zajištěn šroubem.
Spojka je ze dvou části a mezi nima je dost silná pružina.
Při běžícím motoru spojka není ničím zabrzděna jak by se mohlo zdát. Původně jsem si to myslel také ale není tomu tak. Střed spojky se otáčí podle otáček motoru a venkovní část je zahaknuta do uvedeného držáku. Je to vidět vše na fotkách nahoře.
Při spouštění sekaciho nože - vrtule na volnoběh jde s obtížemi a většinou motor zhasne. Zvýšit otáčky z volnoběhů na pracovní a pak pomalu tahem ovládací páky roztočit nůž.
Spojka není zabrzděna a bez rozdělání spojky nejde seřídit. Nedoporučuji to rozdělávat, ta pružina uvnitř má sakra sílu. Todle ní doporučení ale pouze varování, kdo to zkusí rozdělit od sebe tak na jeho vlastní zodpovědnost až vám to vyrazí zuby.
Takže souhrn - spojka nejde seřídit a není nijak zabrzděna. Odpor mezi talíři spojky a uvnitř pružina zajišťuje , že nůž stojí a do záběru se roztáčí přes silnou pružinu a tahem lanovodu do polohy roztočení nože.
Varování. ! Při nastartovánem motoru a vypnutém náhonu nože jde ručně s nožem v pracovním prostoru pootočit. Jde to přes odpor pružiny trochu ztuha, ale pootočit lze oběma směry.
Varování výrobce a i mé !! je nesahat !! pod ten kryt do sekaciho prostoru. Je to má osobní zkušenost a proto vím o čem píšu a toto není návod jak by se mohlo zdát.
Posekane trávě zdar.
PS.: prsty mám samozřejmě v pořádku. Vím co si mohu dovolit.
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon čer 24, 2019 10:30 am
- Bydliště: Tabor
Re: Rider Castel Garden XE70
Ahoj Honzo.
Úspěšně jsem vyměnil nůž.
Původní nůž (nemulčovací) je tvarován tak, že k částečnému mulčování dochází (z Tvých obrázků "motokáry" je patrné, že tam přesně tenhle nůž máš osazen). Po obvodu je tvarován do vrtule, jenž vytváří tah směrem vzhůru. Směrem ke středu se pak směr natočení obrací a proud vzduch je směrován dolů, do trávníku - to je ta mulčovací část nože - kousky posekané trávy jsou vtlačovány zpět do trávníku. Dále ke středu je nůž již rovný a tudíž v této části nedochází k vytváření proudu vzduchu. Součet směrů proudění je ve prospěch tahu vzhůru, protože po obvodě nože je větší plocha (křidélka) a rovněž větší obvodová rychlost. Vzniká tedy prodění unášeného materiálu do koše s částečným mulčováním. Důvodů, které vedly výrobce k uvedenému řešení mě napadá několik. Za hlavní bych považoval ten, že se celkově posbírá méně materiálu - tudíž není nutné tak často vysypávat koš, dalším důvodem by mohlo být využití vraceného materiálu jako hnojiva a posledním důvodem bude nepochybně to, že mě chtěl výrobce nas*at…
Jak jsi zmiňoval, suchá tráva je v pohodě. O sečení mokré jsem se ani nesnažil, avšak i mladá tráva (letošní osev) prostor nad nožem spolehlivě utemuje. Výsledkem je pak to, že první koš naplním a vyvezu bez problémů, druhý koš už se nenaplní, nad nožem je po celém obvodu nalepená mokrá kaše z trávy, která náhodně odpadává do trávníku a zbytek sečení už prakticky jen mulčuji. Když skončím, otřu orosené čelo, zanadávám si, jak je trávník doprasený - náhodně se v něm povalují kusy odpadané kaše, je poválený od kol a s bordelem (větvičky, lístky...) který už tam ležel před započetím sečení. Když se uklidním, začíná druhá šichta a to vyčistit sekačku od zmiňovaného šmelcu.
Vyloženě mulčovací nůž postrádá zvětšenou plochu po obvodě (chybí mu ta křidélka), proto je menší tah vzhůru a více materiálu je vraceno zpět do trávníku.
Cesta, kterou jsem se vydal, byla ta, kterou mám osvědčenou z ruční sekačky a potvrdilo se, že je to cesta správným směrem.
Nože v jiném, než ve výše uvedených dvou provedeních se, pokud vím, pro tento typ stroje nedodávají. Zakoupil jsem nůž stejné délky, který je po celé délce rovný a až na konci, v místě ostří, je tvarován do vrtule, ženoucí vzduch směrem vzhůru. Křidélka má oproti původnímu noži větší. Bylo pouze nutné vyvrtat díry na unašeč - s vrtákem z kobaltu otázka chvilky. Výsledek je doslova strhující. Po roztočení nože se koš nadme jako pytel, sekačka má v tuto chvíli ten správný hukot a po okrajích šasi je vidět, jak se tráva ohýbá a je doslova vtahována pod nůž. Porost, který přejede přední kolo je proudem vzduchu okamžitě napřímen, aby mohl být rovnoměrně uťat. Bez problémů vysává lístečky, piliny z cirkulárky a po skončení sečení nezbývá v trávě jediný kousek odpadnuté kaše. A jak by také mohl. Po skončení sečení je šasi nad nožem zcela čisté. Po obvodu šasi, hned nad lemem v oblasti kde jsou k němu nejvíce přiblíženy konce ostří nože zůstává nalepený prstýnek trávy. Jedná se o množství, u kterého jsem ani nepociťoval potřebu odstranit jej.
Jediný problém, který jsem předpokládal je ten, že je obtížnější nůž uvést do pohybu. Je to proto, jak jsem již zmiňoval, že je mohutnější - těžší. Je třeba vychytat přesunutí páky aby motor nezdechl.
No a k té brzdě/spojce. Nůž musí být v každém případě brzděn při odpojení náhonu. Je to samozřejmě z bezpečnostních důvodů. Pokud by nebyl brzděn, dotáčel by se setrvačností ještě nějaký čas po odpojení náhonu. U traktůrků s manuální zapínáním náhonu napínáním řemenu je toto dobře patrné. Při správném seřízení se nejprve oddálí brzdící špalek, v tom okamžiku jdou nože volně protáčet a současně se napíná řemen - ještě nezabírá. Při dalším pohybu páky se donapne řemen a nože se roztáčí. V této fázi mám možnost kontrolovaně, citem v páce, regulovat prokluz řemenu a tedy pozvolné roztočení nože/nožů.
U tohoto stroje je funkce brzdy "implementována" do spojky. Motor neběží, vezmu za nůž a jde s ním otočit jen velmi ztuha - je zabrzděn. Přesunu páku náhonu, nůž se odbrzdí a jde s ním točit výrazně lehčeji s tím, že už otáčím (přes sepnutou spojku) i hřídelí motoru. Jde mi o nastavení tohoto momentu rozhraní, kdy přestává brzdit brzda a začíná zabírat spojka. Nastavovací prvek tam asi žádný nebude. Nejsem schopen pozvolného roztočení nože. Zapínám-li náhon pomalu, začne motor zabírat, avšak brzda je stále zabrzděna - motor zdechne. Musím přesunout rychle, na motor je to však - s těžkým nožem - docela námaha, aby to vydýchal z prudce snížených otáček.
Pokud je funkce tvé spojky/brzdy jiná nabízí se vysvětlení, že u někoho z nás dvou nepracuje tak jak má, např. z důvodu opotřebování lamely. Osobně jsem ji vyndanou neměl - zatím jsem to neměl chuť rozebírat, nedokážu tedy přesně vysledovat děj, ke kterému tam dochází.
S původním, lehčím, nožem bylo jeho roztočení snazší, avšak až na tuto drobnou nepříjemnost jsem s výsledkem spokojen. Lehčí nůž stejných rozměrů však nebyl v obchodě, kde jsem jej kupoval k dostání...
Úspěšně jsem vyměnil nůž.
Původní nůž (nemulčovací) je tvarován tak, že k částečnému mulčování dochází (z Tvých obrázků "motokáry" je patrné, že tam přesně tenhle nůž máš osazen). Po obvodu je tvarován do vrtule, jenž vytváří tah směrem vzhůru. Směrem ke středu se pak směr natočení obrací a proud vzduch je směrován dolů, do trávníku - to je ta mulčovací část nože - kousky posekané trávy jsou vtlačovány zpět do trávníku. Dále ke středu je nůž již rovný a tudíž v této části nedochází k vytváření proudu vzduchu. Součet směrů proudění je ve prospěch tahu vzhůru, protože po obvodě nože je větší plocha (křidélka) a rovněž větší obvodová rychlost. Vzniká tedy prodění unášeného materiálu do koše s částečným mulčováním. Důvodů, které vedly výrobce k uvedenému řešení mě napadá několik. Za hlavní bych považoval ten, že se celkově posbírá méně materiálu - tudíž není nutné tak často vysypávat koš, dalším důvodem by mohlo být využití vraceného materiálu jako hnojiva a posledním důvodem bude nepochybně to, že mě chtěl výrobce nas*at…
Jak jsi zmiňoval, suchá tráva je v pohodě. O sečení mokré jsem se ani nesnažil, avšak i mladá tráva (letošní osev) prostor nad nožem spolehlivě utemuje. Výsledkem je pak to, že první koš naplním a vyvezu bez problémů, druhý koš už se nenaplní, nad nožem je po celém obvodu nalepená mokrá kaše z trávy, která náhodně odpadává do trávníku a zbytek sečení už prakticky jen mulčuji. Když skončím, otřu orosené čelo, zanadávám si, jak je trávník doprasený - náhodně se v něm povalují kusy odpadané kaše, je poválený od kol a s bordelem (větvičky, lístky...) který už tam ležel před započetím sečení. Když se uklidním, začíná druhá šichta a to vyčistit sekačku od zmiňovaného šmelcu.
Vyloženě mulčovací nůž postrádá zvětšenou plochu po obvodě (chybí mu ta křidélka), proto je menší tah vzhůru a více materiálu je vraceno zpět do trávníku.
Cesta, kterou jsem se vydal, byla ta, kterou mám osvědčenou z ruční sekačky a potvrdilo se, že je to cesta správným směrem.
Nože v jiném, než ve výše uvedených dvou provedeních se, pokud vím, pro tento typ stroje nedodávají. Zakoupil jsem nůž stejné délky, který je po celé délce rovný a až na konci, v místě ostří, je tvarován do vrtule, ženoucí vzduch směrem vzhůru. Křidélka má oproti původnímu noži větší. Bylo pouze nutné vyvrtat díry na unašeč - s vrtákem z kobaltu otázka chvilky. Výsledek je doslova strhující. Po roztočení nože se koš nadme jako pytel, sekačka má v tuto chvíli ten správný hukot a po okrajích šasi je vidět, jak se tráva ohýbá a je doslova vtahována pod nůž. Porost, který přejede přední kolo je proudem vzduchu okamžitě napřímen, aby mohl být rovnoměrně uťat. Bez problémů vysává lístečky, piliny z cirkulárky a po skončení sečení nezbývá v trávě jediný kousek odpadnuté kaše. A jak by také mohl. Po skončení sečení je šasi nad nožem zcela čisté. Po obvodu šasi, hned nad lemem v oblasti kde jsou k němu nejvíce přiblíženy konce ostří nože zůstává nalepený prstýnek trávy. Jedná se o množství, u kterého jsem ani nepociťoval potřebu odstranit jej.
Jediný problém, který jsem předpokládal je ten, že je obtížnější nůž uvést do pohybu. Je to proto, jak jsem již zmiňoval, že je mohutnější - těžší. Je třeba vychytat přesunutí páky aby motor nezdechl.
No a k té brzdě/spojce. Nůž musí být v každém případě brzděn při odpojení náhonu. Je to samozřejmě z bezpečnostních důvodů. Pokud by nebyl brzděn, dotáčel by se setrvačností ještě nějaký čas po odpojení náhonu. U traktůrků s manuální zapínáním náhonu napínáním řemenu je toto dobře patrné. Při správném seřízení se nejprve oddálí brzdící špalek, v tom okamžiku jdou nože volně protáčet a současně se napíná řemen - ještě nezabírá. Při dalším pohybu páky se donapne řemen a nože se roztáčí. V této fázi mám možnost kontrolovaně, citem v páce, regulovat prokluz řemenu a tedy pozvolné roztočení nože/nožů.
U tohoto stroje je funkce brzdy "implementována" do spojky. Motor neběží, vezmu za nůž a jde s ním otočit jen velmi ztuha - je zabrzděn. Přesunu páku náhonu, nůž se odbrzdí a jde s ním točit výrazně lehčeji s tím, že už otáčím (přes sepnutou spojku) i hřídelí motoru. Jde mi o nastavení tohoto momentu rozhraní, kdy přestává brzdit brzda a začíná zabírat spojka. Nastavovací prvek tam asi žádný nebude. Nejsem schopen pozvolného roztočení nože. Zapínám-li náhon pomalu, začne motor zabírat, avšak brzda je stále zabrzděna - motor zdechne. Musím přesunout rychle, na motor je to však - s těžkým nožem - docela námaha, aby to vydýchal z prudce snížených otáček.
Pokud je funkce tvé spojky/brzdy jiná nabízí se vysvětlení, že u někoho z nás dvou nepracuje tak jak má, např. z důvodu opotřebování lamely. Osobně jsem ji vyndanou neměl - zatím jsem to neměl chuť rozebírat, nedokážu tedy přesně vysledovat děj, ke kterému tam dochází.
S původním, lehčím, nožem bylo jeho roztočení snazší, avšak až na tuto drobnou nepříjemnost jsem s výsledkem spokojen. Lehčí nůž stejných rozměrů však nebyl v obchodě, kde jsem jej kupoval k dostání...
Re: Rider Castel Garden XE70
K té spojce.
U té mé spojky v poloze bez sekání - vrtule se netočí ji zabrzděnou nemám. Jde s ní točit sice ztuha, ale jde to.
Jak jsem měl spojku vyndanou tak složení je od spoda nahoru.: talíř - pružina - talíř a z hora na něm je část obložení pak je mezera a opět obložení a talíř. To celé je složené do celé sestavy jak je na fotce.
Zatažením za páku pro roztočení se přes lano v bowdenu zatáhne resp.roztáhne hodně silná pružina a ta zatáhne páku nahoru a spoji spojku dokupy. V ten moment musí klouzat než se sepne.
U té mé spojky v poloze bez sekání - vrtule se netočí ji zabrzděnou nemám. Jde s ní točit sice ztuha, ale jde to.
Jak jsem měl spojku vyndanou tak složení je od spoda nahoru.: talíř - pružina - talíř a z hora na něm je část obložení pak je mezera a opět obložení a talíř. To celé je složené do celé sestavy jak je na fotce.
Zatažením za páku pro roztočení se přes lano v bowdenu zatáhne resp.roztáhne hodně silná pružina a ta zatáhne páku nahoru a spoji spojku dokupy. V ten moment musí klouzat než se sepne.
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
Re: Rider Castel Garden XE70
K tomu sekání jak to kolego popisujes tak to mám obdobně s originálním nožem.
Nikdy tedy nesekam na celou šířku nože.
Vždy jedu třetinou stroje bokem po posekane trávě.
Odesláno mobil iPhone.
Nikdy tedy nesekam na celou šířku nože.
Vždy jedu třetinou stroje bokem po posekane trávě.
Odesláno mobil iPhone.
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
Re: Rider Castel Garden XE70
Tak hlásím, že Garden XE70 už má nového majitele a já jsem jen u Vari.
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
Re: Rider Castel Garden XE70
Zdravim vedel by niekto pridať fotku zo spínacej skrinky.Podarilo sa mi pri udrzbe vytiahnut kable a na spinacke s klucom je 5 kontaktov a na kabloch su 3 koncovky.Tak neviem ktory kde zapojit.Dakujem za odpoved
Re: Rider Castel Garden XE70
Sice pozdě, ale přeci.
Toto vlákno již nesleduji , protože mám Vari stroj.
Zapojení elektrické kabeláž jsem řešil zapojením na spínací skříňku z Jawa 50.
Nikde jsem oficiální rozkres kabelu nenašel.
Toto vlákno již nesleduji , protože mám Vari stroj.
Zapojení elektrické kabeláž jsem řešil zapojením na spínací skříňku z Jawa 50.
Nikde jsem oficiální rozkres kabelu nenašel.
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
Re: Rider Castel Garden XE70
Zdravím, bohužel nemůžu dohledat vlákno Vladimíra a docela by mi pomohli jeho fotky náhrady difru z favorita.Honza_2 píše: ↑stř kvě 09, 2018 11:36 amJak jsem se o tom s kolegou v minulosti bavil tak se musí použít konce poloos a ten celý diferenciál.Robert Mikulas píše:Zdravím vás všechny,dole v tomto vlákně je foto jak je řešeno diferenciál z favorita na rider... museli se dělat nějaké úpravy ? Jak to sedlo do poloos ? A jak jste vyřešil zadeklovani diferaku kvůli nečistotám ? Mazání je vazelínou ? Moc děkuji. Robert Mikulas
Na talířové kolo je přidělaná rozeta co je hnaná shora řetězem.
Zadeklování Vladimír2 vyřešil jednoduše,zaplnil ho vazelinou a použil plastový květináč nebo co to bylo za plastový deklik.
Nemáte někdo nějaké fotky ještě ? popřípadě mi poradit jak to nahradit díky.
Re: Rider Castel Garden XE70
Dobrý den,
dělám rekonstrukci domu a nejsem moc na internetu tak jsem nezaregistroval ,že zde někdo něco psal.
Musím mrknout do archívu jestli tam něco mám.
Co konkrétně potřebujete??
Je to diferenciál a z boku diferenciálu dál plastové krabičky od Solvina na mytí rukou.
dělám rekonstrukci domu a nejsem moc na internetu tak jsem nezaregistroval ,že zde někdo něco psal.
Musím mrknout do archívu jestli tam něco mám.
Co konkrétně potřebujete??
Je to diferenciál a z boku diferenciálu dál plastové krabičky od Solvina na mytí rukou.
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
Re: Rider Castel Garden XE70
třeba jak je vyřešena rozeta na pohon řetězem a jestli sedí průměry poloos nebo jestli se musí nebo předělat nebo upravit. každopádně díky za odpověd
Re: Rider Castel Garden XE70
pomohlo mi to moc, teda snad se mi to povede udělat stejně..
předpokladám ze potřebují i kousky poloos které z jednoho konci přijdou do difru a druhou si přivařil na originální zkrácené poloosy, které si upravil na soustruhu.
předpokladám ze potřebují i kousky poloos které z jednoho konci přijdou do difru a druhou si přivařil na originální zkrácené poloosy, které si upravil na soustruhu.