škoda 30 - valce

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
anton30
Příspěvky: 1062
Registrován: úte led 05, 2016 7:43 pm
Bydliště: Trenčín

Re: škoda 30 - valce

#151 Nový příspěvek od anton30 »

Oto, presne ako píšeš. Lenze ja som si v tom základnom RAL vzorkovníku nevedel vybrat odtieť. Zrovna táto Skodovka je taká, ze v mojich očiach jej hocico nepasuje a STN/ČSN 5400 sadol ako zadok na šerbel. Iné traktory, ale už zásadne dávam RAL. Dokonca uvažujem, že prejdem z lesklej na polomatnú.

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 21900
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: škoda 30 - valce

#152 Nový příspěvek od ota »

Abych se neopakoval, kdyžtak nehubujte. Stříkám pololesklou polyuretanovou barvou všechny tyhle strojky. Navrch stříkám ,,do živého" polyuretanu dvousložkový lak. Je to lak na metalízu. Je vcelku drahej ale spotřeba je malá a hlavně se to hodně vyplatí. I po letech je barva krásně ostrá, nešusuje a nebledne. Je to lak s UVčkem. Ale jak píšu min po hodině po odtěkání rozlouštědel polyuretanu. Jeden rychlejší nástřik a pak druhou silnější vrstvu. Nejlíp ,,na oko" tj koukám proti světlu aby se to slilo pěkně čistě bez krupice.
Ta chvilka odtěkání je třeba dodržet, jinak se ty barvy spolu srazí. Je to na polyuretan akrylát.
Když by jsi si to chtěl zkusit, opsal bych název, aby to bylo přesně to co mám odzkoušené. Kdysi jsem si volal k oběma výrobcům, zda to hodit na sebe a mají to prej odzkoušené a funguje to tak.

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 8255
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: škoda 30 - valce

#153 Nový příspěvek od Chose11 »

Oto, dělám tu úplně stejně, ale aktuálně na Z25 ten lak nedávám, nechci to mít lesklý jak psí kulky.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 21900
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: škoda 30 - valce

#154 Nový příspěvek od ota »

Já to taky nemám lesklý. Nedávám toho tam tolik, aby to pak nebylo jako sklo. Ale jen aby to pěkně uzavřelo barvu. U té Z 4011 jsem lak nedal a nejradši bych ty plechy sundal, bruskou přebrousil, znovu nastříkal červenou a lak na vrch. Je to omoklé a vyšusované až běda. A druhá věc, kabinu jsem celou obrousil a nastříkal jakousi dvoušichtovkou samozákladovací polyuretanovou barvou bez tužení. Kámoš lakýrník s ní stříkal všechno možný. Jenže ja na to stříknul černej vrch. A ono to praská a jako když vypustíš rybník. Ale třeba až po letech. Ne hned. Prostě ten základ se asi roztahuje a smršťuje a ta vrchni je tvrdá.
Takhle jsem si kdysi nastříkal navijáček za malej traktůrek. A na tu dvoušichtovku jsem vrazil červenej industrol. Byl zrovna po ruce. No hrůza věc! Jak ten vypuštěnej rybník. Jediné řešení rozebrat, opískovat a nastříkat znovu a složit. No barva byla zadarmo a když je sama bez ničeho, drží jal štolverk. Ale jak se na ní něco stříkne, je to katastrofa.
Já právě mám traktory na práci kolem baráku. No když to mám rozebraný, tak to chci abych na to už nemusel šáhnout. Ale taky nesnáším ty barvy kde se to leskne jako kulky. Tak to z fabryky nikdy nejelo.
Dá se nastříkat i obyčejnou barvou kde co. Letos přez zimu syn dělal Z 16145. Stříkal jsem mu to celé. Obyčejnou barvou. A to ještě šéfík dal 2 kg černé na celej spodek traktoru a po kilovce červené a bílé. Kurva ale koukej dojit do skladu a vyšpul po plechovce navíc!
Hele ho!
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Obrázek

Obrázek

Obrázek

anton30
Příspěvky: 1062
Registrován: úte led 05, 2016 7:43 pm
Bydliště: Trenčín

Re: škoda 30 - valce

#155 Nový příspěvek od anton30 »

Velmi pekny stroj.
Ked uz pises, ze sa venujes lakovaniu, tak by si vedel mozno poradit, ze kde robim chybu. Ked napr striekam farbou blok motora, alebo prevodovky, tak vzdy dam zaklad a vrchny nastrek. Po zaschnuti je vsetko pekne, ale ked nahodou tuknem niecim, tak farba sa relativne lahko odlupne niekedy az do kovu. Pritom pred striekanim je vsetko odmastnene a striekam mokre do mokreho. Naopak ak by som to iste robil stetcom zaklad+vrch, tak to drzi jak besny pes a neviem to dat dolu aj drotenym kotucom. Preco to takto je?

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 8255
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: škoda 30 - valce

#156 Nový příspěvek od Chose11 »

S tím stejným už jsem se setkal a také by mne to zajímalo....
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Janci
Příspěvky: 2735
Registrován: pon led 21, 2008 2:59 pm
Bydliště: TN
Kontaktovat uživatele:

Re: škoda 30 - valce

#157 Nový příspěvek od Janci »

Ahoj.
Ak by niekto potreboval, mám polmesiac - ozub. kolo do skrinky riadenia, materiál ako pôvodný, takže liatina. Časom bude aj

Obrázek

Obrázek

Obrázek

šnek.
Zetor 4011

Honza17
Příspěvky: 14
Registrován: ned čer 02, 2019 12:05 pm
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

Re: škoda 30 - valce

#158 Nový příspěvek od Honza17 »

Čau
Nevíte někdo kde dá najít číslo motoru nebo převodovky ?
A jestli se dá pak podle toho určit jak je motor starý.
Děkuji

anton30
Příspěvky: 1062
Registrován: úte led 05, 2016 7:43 pm
Bydliště: Trenčín

Re: škoda 30 - valce

#159 Nový příspěvek od anton30 »

Presne urcenie veku motora z cisla je tazke a mozno aj nemozne. Je dost vysoka sanca, ze to niekto niekedy prerážal. U skodovky by som sa drzal toho, ze motor so znakom okridleneho sipu sa daval od zaciatku vyroby v 1946tom do zaciatku kolektivizacie..to je tusim do roku rok 1948. Od tohto toku tam davali cervene hviezdy az do roku 1951. Potom sa moztaz presunula do STS Libice nad Cidlinou a tam to montovali z toho co im pozostavalo pripadne novovyrobene bloky motora v tej dobe uz nemali na boku ziaden znak. Uplne pozastavenie produkcie bolo v roku 1954

Uživatelský avatar
Zetor 15
Příspěvky: 461
Registrován: čtv črc 12, 2007 10:25 pm
Bydliště: Chvojenec

Re: škoda 30 - valce

#160 Nový příspěvek od Zetor 15 »

Potřebuji radu. Kdysi jsem koupil škodovku, špatně startovala, hodně to kouřilo. Startování na benzin není, je tam v sání žhavák s přívodem nafty, měly to avie.
Nechal jsem vyměnit a seřídít vstřiky, čerpadlo je po go, nový chladič. Vůbec nejde nastartovat. Ani neblafne. Točí, saje plamen, vstřiky "vržou" a nic.
Napadlo mě zkontrolovat předvstřik. V příručce, co jsem stáhl, to je trochu popsané, ale popisují najít rysku na setrvačníku okénkem na levém boku bloku setrvačníku. Nemám okénko ani vlevo, ani vpravo. Prostě na setrvák nevidím.

Dokáže někdo poradit?

Uživatelský avatar
authorgang1
Příspěvky: 97
Registrován: ned pro 12, 2010 5:35 pm
Bydliště: Štítná nad Vláří

Re: škoda 30 - valce

#161 Nový příspěvek od authorgang1 »

Prvních pár serií škodovek nemělo na převodovkách okénko aby bylo vidět na setrvák. Nevím jak Vám poradit, snad rozpůlit aby bylo vidět na setrvák. Další problém je, že existovali 2 verze čerpadel, ale tento problém by měl být popsán v knížce.
Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
authorgang1
Příspěvky: 97
Registrován: ned pro 12, 2010 5:35 pm
Bydliště: Štítná nad Vláří

Re: škoda 30 - valce

#162 Nový příspěvek od authorgang1 »

anton30 píše: čtv lis 30, 2023 1:22 pm Presne urcenie veku motora z cisla je tazke a mozno aj nemozne. Je dost vysoka sanca, ze to niekto niekedy prerážal. U skodovky by som sa drzal toho, ze motor so znakom okridleneho sipu sa daval od zaciatku vyroby v 1946tom do zaciatku kolektivizacie..to je tusim do roku rok 1948. Od tohto toku tam davali cervene hviezdy az do roku 1951. Potom sa moztaz presunula do STS Libice nad Cidlinou a tam to montovali z toho co im pozostavalo pripadne novovyrobene bloky motora v tej dobe uz nemali na boku ziaden znak. Uplne pozastavenie produkcie bolo v roku 1954
Ještě i v roce 1949 se montovaly bloky se znakem škoda. Jednu takovou škodovku mám doma.

Uživatelský avatar
authorgang1
Příspěvky: 97
Registrován: ned pro 12, 2010 5:35 pm
Bydliště: Štítná nad Vláří

Re: škoda 30 - valce

#163 Nový příspěvek od authorgang1 »

Honza17 píše: ned lis 26, 2023 5:22 pm Čau
Nevíte někdo kde dá najít číslo motoru nebo převodovky ?
A jestli se dá pak podle toho určit jak je motor starý.
Děkuji
Čísla motoru a čísla převodovek by měla být podle fotek. Určit se přiblížně dá pokud je origo, podle jiných originálních výrobních štítků.
Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Zetor 15
Příspěvky: 461
Registrován: čtv črc 12, 2007 10:25 pm
Bydliště: Chvojenec

Re: škoda 30 - valce

#164 Nový příspěvek od Zetor 15 »

Jo o dvou verzích čerpadel vím, to je ok. Ještě zkusím sundat startér, třeba bude na setrvák vidět.

Uživatelský avatar
authorgang1
Příspěvky: 97
Registrován: ned pro 12, 2010 5:35 pm
Bydliště: Štítná nad Vláří

Re: škoda 30 - valce

#165 Nový příspěvek od authorgang1 »

I kdyby bylo vidět moc si nepomůžete. Musíte odměřovat vzdálenost na setrváku od značek HP a DP.

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“