Zelene su dobre. Nic ma nenapada. Skus pozriet motorkarske fora o Simsonoch. Treba vela citat, mozno tam najdes riesenie podobneho problemu.malotraktor píše:Gufera jsem koupil originál v servisu. Značku nevím původní tam byly černé, ty co jsem tam dával jsou zelené. Teď mě ještě víc teče olej z motoru na tu spodní převodovku, nevím jestli je to kolem řetězového kolečka z motoru. Tam jsem gufero taky měnil protože to teklo. Ale hlavně ten motor, jak se víc zahřeje (asi tak deset minut) začne vynechávat jako bys vypínal na chvilku zapalování
Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
Re: Fortschritt E930/931
- Killer Koly
- Příspěvky: 2794
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
tohle jsou moje dva kousky. nektere naradi jsem si delal (snehovou radlici, valnicek, klanicovy vozik, valec), neco je origo prislusenstvi.
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
-
- Příspěvky: 181
- Registrován: ned lis 23, 2008 8:22 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Fortschritt E930/931
Volal jsem tam taky, mají i jiné náhradní díly na F-E93O/931. Já jsem sháněl kompletní čep pohonu kosy. Je skladem, stojí cca 2.500,-. je to dost za takovou prkotinu, ale když si spočítám, co by mne to stálo, kdybych si to nechal udělat někde na soustruhu a ložiska si koupil sám, tak za to ty peníze dám. Některé ND mají skladem, něco se dá ještě objednat z německa, ale je to pěkně mastný. Všechny věci ze zrušený výroby koupil prý jeden podnikavej němec a teď na tom dost slušně rejžujebabun píše:Pánové kdo sháníte žací lištu na Fortschritt e 930 lze ji sehnat ve firmě AGROWEST ( tel. do plzenské prodejny 377454437) http://www.agrowest.com
Volal jsem tam a horní kosu mají skladem za cca 500 ,- kč
Co nejde urvat silou, jde ještě větší silou. Co upadne, to tam nepatří......
-
- Příspěvky: 2163
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Fortschritt E930/931
ahoj pánové, zdědil jsem e 931.50 v docela slušném stavu, ale mám trochu problém s připojením nářadí na řemenici (sekačka atp.). Bohužel jsem ke stroji nedostal žádný manuál a tak jen odhaduji v čem může být problém. část bloku převodovky pod řemenicí se totiž "kinklá" a přijde mi že při zátěži na řemenici tam vzniká problém. Přijde mi že tam chybí nějaký díl který část bloku pod řemenicí přitlačuje k bloku motoru, anebo šrouby které drží blok motoru k "rámu" mají být průchozí i přes tu část na které je řemenice (já je tak nemám). nemůžete mi někdo poradit anebo dát sem fotku jak máte uchycenou inkliminovanou část bloku převodovky pod řemenicí (musel by bát sundán hliníkový kryt s pákou spojky řemenice)
dík.j.
dík.j.
-
- Příspěvky: 181
- Registrován: ned lis 23, 2008 8:22 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Fortschritt E930/931
Nechápu, co myslíš částí bloku pod řemenicí, která se kinklá. Fréza je ze tří částí:
1) Motor, převodovka+náhon(ta řemenice)
2) Pojezd s kolama
Přenos výkonu z motoru na pojezdová kola je řešen řetězem.
3) Těleso výfuku a sání vzduchu. Na toto těleso je přišroubován jak motor, tak pojezd (po dvou šroubech) a nahoře "řídítka"
Na skříń pojezdu je dvěma šrouby montován - přední závěs pasivního nářadí
- džák předních závaží
- přední aktivní nářadí (Kosa, kartáče....)Napínání řemenu je řešeno "natažením" a dotažením pracovního nářadí.
Podívej se , jestli jsou řádně dotaženy všechny šrouby. Pokud ano, je možné že některý karter je prasklý v místě vzájemného spojení s tělesem vvýfuku a sání (rámem, jak říkáš), ale osobně si myslím že to pravda nebude, To by se to muselo vlnit pořád. Pod tou řemenicí není nic, co by se mohlo "kinklat," snad jen kryt ventilátoru (kruhová síťka).
Pokud bys měl zájem, mohl bych oskenovat příslušnou část návodu, nebo ho okopírovat a poslat. Ale na to teď není čas. Až za "dlouhých zimních večerů"
1) Motor, převodovka+náhon(ta řemenice)
2) Pojezd s kolama
Přenos výkonu z motoru na pojezdová kola je řešen řetězem.
3) Těleso výfuku a sání vzduchu. Na toto těleso je přišroubován jak motor, tak pojezd (po dvou šroubech) a nahoře "řídítka"
Na skříń pojezdu je dvěma šrouby montován - přední závěs pasivního nářadí
- džák předních závaží
- přední aktivní nářadí (Kosa, kartáče....)Napínání řemenu je řešeno "natažením" a dotažením pracovního nářadí.
Podívej se , jestli jsou řádně dotaženy všechny šrouby. Pokud ano, je možné že některý karter je prasklý v místě vzájemného spojení s tělesem vvýfuku a sání (rámem, jak říkáš), ale osobně si myslím že to pravda nebude, To by se to muselo vlnit pořád. Pod tou řemenicí není nic, co by se mohlo "kinklat," snad jen kryt ventilátoru (kruhová síťka).
Pokud bys měl zájem, mohl bych oskenovat příslušnou část návodu, nebo ho okopírovat a poslat. Ale na to teď není čas. Až za "dlouhých zimních večerů"
Co nejde urvat silou, jde ještě větší silou. Co upadne, to tam nepatří......
Re: Fortschritt E930/931
Zdravím pánové,
Tak se taky hlásím do klubu. Ferdu jsem koupil letos v léťě úplně rozebraného a po asi minimálně 10 letém odpočinku někde na půdě. Postupně se mi jej podařilo dát do kupy. Byla to ale fuška. Všechno jsem skládal jen podle obrázků na netu a dedukce. Ale podařilo se mi to. Ferda už jezdí a už jsem s ním i párkrát sekl.
Hned první úpravy co jsem provedl bylo, že jsem sehnal 4takt ze síma protože mezi těmi koupenými troskami motor nebyl Dále jsem upravil držák přípojného nářadí a vozíku jak mají malotraktory - netuším totiž jak to bylo vyřešený jako originál.Dále jsem si postavil malý bržděný valníček jen tak abych tam dal kosu a nemusel šlapat 3 Km pěcha za Ferdou když potřebuju séct. Teď momentálně vyrábím náboje kol a chci tam dát 13tkové nebo 12tkové kola kvůli rychlosti. Jak už jsem zmiňoval zahrádku mám 3 Km od bydliště a než se tam dostanu...Jak už tady někdo vzpomínal - chodci jsou rychlejší... Jinak bych rád poprsil jestli by mi někdo nemohl poslat nějaký návod k obsuze a přehled přídavného nářadí. Momentálně jsem sehnal rotavátor z tery, tak ho přizpůsobím za Ferdu. jo a nevíte prosím na co je myšlená v originále pravá páka na řídítkách ? U plynu ? Na motorce je to přední brzda, ale tady ? Napadl mě sytič, ale to se mi nezdá..ten mám vyřešený už jinak..
Tak se taky hlásím do klubu. Ferdu jsem koupil letos v léťě úplně rozebraného a po asi minimálně 10 letém odpočinku někde na půdě. Postupně se mi jej podařilo dát do kupy. Byla to ale fuška. Všechno jsem skládal jen podle obrázků na netu a dedukce. Ale podařilo se mi to. Ferda už jezdí a už jsem s ním i párkrát sekl.
Hned první úpravy co jsem provedl bylo, že jsem sehnal 4takt ze síma protože mezi těmi koupenými troskami motor nebyl Dále jsem upravil držák přípojného nářadí a vozíku jak mají malotraktory - netuším totiž jak to bylo vyřešený jako originál.Dále jsem si postavil malý bržděný valníček jen tak abych tam dal kosu a nemusel šlapat 3 Km pěcha za Ferdou když potřebuju séct. Teď momentálně vyrábím náboje kol a chci tam dát 13tkové nebo 12tkové kola kvůli rychlosti. Jak už jsem zmiňoval zahrádku mám 3 Km od bydliště a než se tam dostanu...Jak už tady někdo vzpomínal - chodci jsou rychlejší... Jinak bych rád poprsil jestli by mi někdo nemohl poslat nějaký návod k obsuze a přehled přídavného nářadí. Momentálně jsem sehnal rotavátor z tery, tak ho přizpůsobím za Ferdu. jo a nevíte prosím na co je myšlená v originále pravá páka na řídítkách ? U plynu ? Na motorce je to přední brzda, ale tady ? Napadl mě sytič, ale to se mi nezdá..ten mám vyřešený už jinak..
-
- Příspěvky: 2163
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Fortschritt E930/931
Zdar, s těma kolama to jsi můj člověk . Mám tam 12 šípáky a to je úplně jiná jízda. Ta pravá páčka je opravdu sytič. Návody mám i v elektronické podobě, a tak pokud mně někdo nepředběhne hodím je sem odpoledne.
Zaujal mě ten čtyřtakt ze simsona, ani jsem nevěděl, že se dělaly s tím to musí být paráda. Napiš o tom víc. Díky Mirek
Zaujal mě ten čtyřtakt ze simsona, ani jsem nevěděl, že se dělaly s tím to musí být paráda. Napiš o tom víc. Díky Mirek
Nevěř všemu co si myslíš
Re: Fortschritt E930/931
Zdarec,
tak to si mě překvapil s tím sytičem... Už to předělávat nebudu. Mám na řídítkách páčku přehazovačky na kolo jako sytič.Neveděl jsem jak jinak to vyřešit.
Ten čtyřkvalt je super. Dělal jsem výbrus takže je to dobře poznat. Ale trochu mě mrzí, že jsem nezgenerálkoval komplet motor ( ložiska, gufera ... ) Chtěl jsem to mít rychle pojízdné...
Opravdu si ale nedokážu předsatvit, že bych měl jen dvě rychlosti Je pravda, že když jedu po cestě, tak mám pořád za 4, jen jednou když jsem byl naložený tak jsem podřadil za 3 do kopce. Sílu to má dostačující i když je to 50ccm. Jen mě teď trápí, že je to hrozně lehký stroj. Když to chci osolit do kopce za 4, tak mi to sem tam prohrábne i když tam mám závaží.Musím podřadit a opatrně se rozjet. Jak tam časem budu dávat ty větší kola, tak do nich musím nějak namontit solidní závaží, ať to pořádně sedí na cestě.
Další důležitou úravu co jsem udělal bylo že jsem hned na prvním sečení na louce odhodil všechny kryty, šíleně se to přehřívalo. Po příjezdu domů jsem na válec připevnil ventilátor z auta a už se to dá vydržet.
Další úprava byla že jsem vyměnil nádrž za plastovou nádobu na chladící kapalinu ze Š105.
z té originál se uvolňoval pořád nějaký bordel a pořád jsem měl zanešený filtr a časem i karbec.
Nádobka ze škodárny sedí jak ulitá a vypadá to celkem dobře.
tak to si mě překvapil s tím sytičem... Už to předělávat nebudu. Mám na řídítkách páčku přehazovačky na kolo jako sytič.Neveděl jsem jak jinak to vyřešit.
Ten čtyřkvalt je super. Dělal jsem výbrus takže je to dobře poznat. Ale trochu mě mrzí, že jsem nezgenerálkoval komplet motor ( ložiska, gufera ... ) Chtěl jsem to mít rychle pojízdné...
Opravdu si ale nedokážu předsatvit, že bych měl jen dvě rychlosti Je pravda, že když jedu po cestě, tak mám pořád za 4, jen jednou když jsem byl naložený tak jsem podřadil za 3 do kopce. Sílu to má dostačující i když je to 50ccm. Jen mě teď trápí, že je to hrozně lehký stroj. Když to chci osolit do kopce za 4, tak mi to sem tam prohrábne i když tam mám závaží.Musím podřadit a opatrně se rozjet. Jak tam časem budu dávat ty větší kola, tak do nich musím nějak namontit solidní závaží, ať to pořádně sedí na cestě.
Další důležitou úravu co jsem udělal bylo že jsem hned na prvním sečení na louce odhodil všechny kryty, šíleně se to přehřívalo. Po příjezdu domů jsem na válec připevnil ventilátor z auta a už se to dá vydržet.
Další úprava byla že jsem vyměnil nádrž za plastovou nádobu na chladící kapalinu ze Š105.
z té originál se uvolňoval pořád nějaký bordel a pořád jsem měl zanešený filtr a časem i karbec.
Nádobka ze škodárny sedí jak ulitá a vypadá to celkem dobře.
-
- Příspěvky: 2163
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Fortschritt E930/931
Dal jsem ten návod do příruček. Myslel jsem že v tom máš čtyřtakt, ale ty ses asi překlepl a máš tam čtyřkvalt. Já jezdím pořád na trojku i na dvanáctipalcových kolech.
Nevěř všemu co si myslíš
Re: Fortschritt E930/931
Jo, moje chyba. Je to čtyřkvalt. Už ani neumím číst...
Díky moc za tu příručku. Po prostudování jsem z ferdy ještě víc nadšený. Překvapuje mě kolik to mělo příslušenství...Bohužel já mám jen sekačku Škoda, že jsem nikde takové příslušenství neviděl prodávat ( burzy, bazary, net... ) Hodně věcí by mi bodlo. Něco se dá vyrobit doma, ale něco.... Líbí se mi ta vřetenová sekačka, obraceč sena a sněhová fréza...
Díky moc za tu příručku. Po prostudování jsem z ferdy ještě víc nadšený. Překvapuje mě kolik to mělo příslušenství...Bohužel já mám jen sekačku Škoda, že jsem nikde takové příslušenství neviděl prodávat ( burzy, bazary, net... ) Hodně věcí by mi bodlo. Něco se dá vyrobit doma, ale něco.... Líbí se mi ta vřetenová sekačka, obraceč sena a sněhová fréza...
Re: Fortschritt E930/931
Dnes konecne pribudla na Webe dokumentacia k tomuto traktoru. Katalog nahradnych dielov v niekolkych jazykoch a navod na obsluhu česky. Je to zoscanovane na trochu velke rozlisenie, takze stahovanie chvilku potrva, ale zato sa budu bezproblemovo lustit detajly z povodnych nacrtkov.
http://trabime.cz/trabi.php?id=5&aid=63
Tu je môj stroj:
http://trabime.cz/trabi.php?id=3&aid=1992
(dnes možno konečne vyskúšam aj snehovú frézu!)
Rád pomôžem s údržbou a opravami týchto strojov, 0907 764 905, Slovenská Ľupča.
http://trabime.cz/trabi.php?id=5&aid=63
Tu je môj stroj:
http://trabime.cz/trabi.php?id=3&aid=1992
(dnes možno konečne vyskúšam aj snehovú frézu!)
Rád pomôžem s údržbou a opravami týchto strojov, 0907 764 905, Slovenská Ľupča.
-
- Příspěvky: 1949
- Registrován: stř pro 24, 2008 11:34 am
- Bydliště: Štěpánov nad Svratko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fortschritt E930/931
TAdy te nstroj máme doma taky akorát bez sppátečky a ani nejde brzdit motorem z kopca se to rozlitne jak prase protože tam je cvrček tak je to někdy o život
-
- Příspěvky: 2163
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Fortschritt E930/931
Prohlídl jsem si Tvůj článek na trabi a zaujaly mě ty světla. V zapalování je nějaká nevyužitá cívka? Měl jsem je sice rozebrané několikrát, ale cívky pro světla jsem si nevšimnul. Sněžnou frézu mám taky a doufám, že ji nebudu moct vyzkoušet vůbec. Mám k ní i ten čtyřkolový podvozek, ale nejde nasadit. Dělaly se různé převodovky? Ten podvozek tam nejde protože je spodek převodovky široký.STK Kubo píše:Dnes konecne pribudla na Webe dokumentacia k tomuto traktoru. Katalog nahradnych dielov v niekolkych jazykoch a navod na obsluhu česky. Je to zoscanovane na trochu velke rozlisenie, takze stahovanie chvilku potrva, ale zato sa budu bezproblemovo lustit detajly z povodnych nacrtkov.
http://trabime.cz/trabi.php?id=5&aid=63
Tu je môj stroj:
http://trabime.cz/trabi.php?id=3&aid=1992
(dnes možno konečne vyskúšam aj snehovú frézu!)
Rád pomôžem s údržbou a opravami týchto strojov, 0907 764 905, Slovenská Ľupča.
Nevěř všemu co si myslíš
Re: Fortschritt E930/931
Ten sytic si vyriesil myslim uplne spolahlivo. Ja som to predcasom presne takto prerobil, lebo ked som kosil pod jablonami a pod vinicom, tak sa stavalo, ze do sytica, ked bol pri rukoveti plynu, zapierali konare a motor sa potom prechlastaval. Takto, ked to mam na ten ovladac z prehadzovacky je to bezproblemov.čudla píše:Zdarec,
tak to si mě překvapil s tím sytičem... Už to předělávat nebudu. Mám na řídítkách páčku přehazovačky na kolo jako sytič.Neveděl jsem jak jinak to vyřešit.
Ten čtyřkvalt je super. Dělal jsem výbrus takže je to dobře poznat. Ale trochu mě mrzí, že jsem nezgenerálkoval komplet motor ( ložiska, gufera ... ) Chtěl jsem to mít rychle pojízdné...
Opravdu si ale nedokážu předsatvit, že bych měl jen dvě rychlosti Je pravda, že když jedu po cestě, tak mám pořád za 4, jen jednou když jsem byl naložený tak jsem podřadil za 3 do kopce. Sílu to má dostačující i když je to 50ccm. Jen mě teď trápí, že je to hrozně lehký stroj. Když to chci osolit do kopce za 4, tak mi to sem tam prohrábne i když tam mám závaží.Musím podřadit a opatrně se rozjet. Jak tam časem budu dávat ty větší kola, tak do nich musím nějak namontit solidní závaží, ať to pořádně sedí na cestě.
Další důležitou úravu co jsem udělal bylo že jsem hned na prvním sečení na louce odhodil všechny kryty, šíleně se to přehřívalo. Po příjezdu domů jsem na válec připevnil ventilátor z auta a už se to dá vydržet.
Další úprava byla že jsem vyměnil nádrž za plastovou nádobu na chladící kapalinu ze Š105.
z té originál se uvolňoval pořád nějaký bordel a pořád jsem měl zanešený filtr a časem i karbec.
Nádobka ze škodárny sedí jak ulitá a vypadá to celkem dobře.
Co sa tyka chladenia motora, original Simson motor na rotavator, ma nutene chladenie ventilatorom. Cize ak si dorobil vetrak na ten motorkovy motor, tak si dobre spravil.
Cievku na svetlo maju aj motorky aj kultivatory, takze svetla nieje problem dorobit. Zalezi uz len na tom ake napatie ma tvoja elektrosustava, lebo sa robili aj 6V a aj 12V. Ked pozries na indukcnu cievku, tam by to malo byt napisane.