Jak rozebrat pístnicí ???
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Jak rozebrat pístnicí ???
Rozebráno, rozřezáno, osoustruženo a připraveno na honování. Máte někdo zkušenost s ručním honovacím přípravkem do vrtačky?
Když budu honovat a uberu např. 0,1mm nebo 0,2mm, seženu potom těsnění na pístnici? Teď je vnitřní průměr 200mm.
Měly by se vyrábět pro nějaké rozpětí průměrů. Nebo ne?
Nebo mám nechat válec někde honovat strojně? Vnitřní průměr 200mm, délka 600,5mm.
Když budu honovat a uberu např. 0,1mm nebo 0,2mm, seženu potom těsnění na pístnici? Teď je vnitřní průměr 200mm.
Měly by se vyrábět pro nějaké rozpětí průměrů. Nebo ne?
Nebo mám nechat válec někde honovat strojně? Vnitřní průměr 200mm, délka 600,5mm.
Re: Jak rozebrat pístnicí ???
Ještě mám dotaz. Neumíte někdo odhadnout, na jaký tlak v okruhu je pístnice stavěná? Mám v plánu mít tlak max. 25Mpa v okruhu.
- Atlan
- Příspěvky: 9583
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak rozebrat pístnicí ???
Skladane tesnenie tam das, vyrobis hlavu na mieru
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
-
- Příspěvky: 2132
- Registrován: čtv pro 25, 2008 10:24 pm
- Bydliště: Okr. Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak rozebrat pístnicí ???
tvl a to budes pohanet motorem z V3S nebo Tatry? Tenhle prumer a 250 bar to bude potreba 100 kW abys u toho nezestarnul...
Re: Jak rozebrat pístnicí ???
No podle toho řezu odhaduju sílu stěny válce na víc jak 10mm, takže těch tvejch 250bar nejspíš v pohodě snese.
Ale řekni, probohaživíhoamerickýho, co budeš s těma skoro 80 tunama dělat?
Ale řekni, probohaživíhoamerickýho, co budeš s těma skoro 80 tunama dělat?
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Re: Jak rozebrat pístnicí ???
Ten tlak je maximum čerpadla. Podle rad na stránkách hydraulika tode, nebo tak podobně, jsou v okruhu vždy ztráty. Když z toho vytáhnu
lisovací sílu 50tun budu spokojený. Co budu lisovat? Chci lisovat tvarové výlisky ze silnějšího plechu. Pak stříhat tvarové výstřižky.
Pokud se mi nepodaří zprovoznit pístnici, budu muset sehnat menší. Na novou nemám peníze. Pístnici jsem sehnal myslím levně. Koupil jsem
jí za 2000,-Kč, což je cca cena šrotu. Pístnice vážila cca 250Kg. Z tohoto důvodu jsem se rozhodl jí upravovat. Když se to nepovede, mám
alespoň kus kvalitního matroše na soustužení. Málem bych zapoměl, měly by z té původní jít vyrobit pístnice dvě.
lisovací sílu 50tun budu spokojený. Co budu lisovat? Chci lisovat tvarové výlisky ze silnějšího plechu. Pak stříhat tvarové výstřižky.
Pokud se mi nepodaří zprovoznit pístnici, budu muset sehnat menší. Na novou nemám peníze. Pístnici jsem sehnal myslím levně. Koupil jsem
jí za 2000,-Kč, což je cca cena šrotu. Pístnice vážila cca 250Kg. Z tohoto důvodu jsem se rozhodl jí upravovat. Když se to nepovede, mám
alespoň kus kvalitního matroše na soustužení. Málem bych zapoměl, měly by z té původní jít vyrobit pístnice dvě.
Re: Jak rozebrat pístnicí ???
Hlavu na míru asi zvládnu na soustruhu vytočit. Problém mám s tím, že se mi nepodařilo nikde najít výkres na obdobný hydraulický válec. Myslím těchto rozměrů. Jedině můžu zvětšit průměr stávající hlavy, kterou jinak okopíruju.
Re: Jak rozebrat pístnicí ???
No , robím vo fabrike kde lisovanie je nosným programom a naše lisy na tvarované výlisky začínajú na 315 tonách, najlepší je Fagor ktorý dáva tlak 2000 ton.
Musím sa opýtať kolegov na malej lisovni kolko dávajú tie malé čo lisujú matice a skrutky do plechov.
Musím sa opýtať kolegov na malej lisovni kolko dávajú tie malé čo lisujú matice a skrutky do plechov.
Kolko mm je silnejší plech? lebo do 315ky dávajú max 2,5mmChci lisovat tvarové výlisky ze silnějšího plechu.
- Atlan
- Příspěvky: 9583
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak rozebrat pístnicí ???
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Jak rozebrat pístnicí ???
Ručním honováním se asi desetina nedá sebrat.
A také je potřeba uvažovat o rychlosti chodu pístu. U těchto průměrů již bývá oddělen posuv manipulační od posuvu lisovacího. Protože jedno čerpadlo by muselo být na tlak i na objem a pak z toho vyjde motor o desítkách kW.
A také to lisování pomalou rychlostí není u plechů nic extra. Je to takové rozmačkávání.
A také je potřeba uvažovat o rychlosti chodu pístu. U těchto průměrů již bývá oddělen posuv manipulační od posuvu lisovacího. Protože jedno čerpadlo by muselo být na tlak i na objem a pak z toho vyjde motor o desítkách kW.
A také to lisování pomalou rychlostí není u plechů nic extra. Je to takové rozmačkávání.
Re: Jak rozebrat pístnicí ???
Tak jsem sehnal firmu z Ústí nad Labem. Příští týden tam vezu poměřit trubku před honováním a dozvím se, kolik to bude
stát peněz.
Ještě musím přivařit přírubu, kterou jsem dnes celý den vyráběl.
Protože je příruba z 50mm silného plechu, budu jí asi muset před svařováním ohřát autogenem. Co myslíte?
Stačí ohřát na 200st. Celsia?
stát peněz.
Ještě musím přivařit přírubu, kterou jsem dnes celý den vyráběl.
Protože je příruba z 50mm silného plechu, budu jí asi muset před svařováním ohřát autogenem. Co myslíte?
Stačí ohřát na 200st. Celsia?
Re: Jak rozebrat pístnicí ???
A od toho předehřevu si slibuješ co?
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
-
- Příspěvky: 2132
- Registrován: čtv pro 25, 2008 10:24 pm
- Bydliště: Okr. Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak rozebrat pístnicí ???
že se to zkroutí vo chvilku pozdějc
Re: Jak rozebrat pístnicí ???
Přesně, aby se to zkroutulo později.
Když tu pístnici vyrábějí s přírubou ve výrobě, tak jí taky musí přivařit. Je mi jasný, že tam mají asi nějaký přídavek na obrábění.
Docela by mě zajímalo jaký.
Na netu jsem viděl, že tu přírubu před svářením nahřáli autogenem. Pak honovali. Tak si myslím, že by to mohlo fungovat.
Dost lidí mě od toho odrazuje, ale já jsem nikdy nešel s davem. Čmelák podle zákona aerodynamiky nemůže létat. Jenže on
ty přírodní a fyzikální zákony nezná a tak lítá.
Když tu pístnici vyrábějí s přírubou ve výrobě, tak jí taky musí přivařit. Je mi jasný, že tam mají asi nějaký přídavek na obrábění.
Docela by mě zajímalo jaký.
Na netu jsem viděl, že tu přírubu před svářením nahřáli autogenem. Pak honovali. Tak si myslím, že by to mohlo fungovat.
Dost lidí mě od toho odrazuje, ale já jsem nikdy nešel s davem. Čmelák podle zákona aerodynamiky nemůže létat. Jenže on
ty přírodní a fyzikální zákony nezná a tak lítá.
Re: Jak rozebrat pístnicí ???
Začnu tím čmelákem. Může létat protože létá. Teoreticky létat nemohl, protože model, který na něj použili, neodpovídal mechanice jeho letu.
Přídavek na obrábění se ti vytvoří sám a obávám se, že bude větší, než by se ti mohlo líbit. A k nahřívání příruby ti nabídnu ke zvážení takovou theorii: ohřeješ přírubu, ta zvětší objem a tím i průměr otvoru. Do otvoru vsuneš trubku a zavaříš ji. Až to celé vychladne, bude trubka sevřená mnohem víc, než kdybys šetřil plynem
(Mám asi týden starou nepěknou zkušenost se zavařením nerezové mufny do čela polního válce. Chtěl jsem si ušetřit práci s řezáním závitu a zároveň mít dokonalý nalévací otvor - dal bych tam mosaznou zátku s o-ḱroužkem, ono by to těsnilo, šlo by to utáhnout rukou a vydrželo navěky. Prostě paráda. Paráda to je, ale... vařil jsem to tigem z budoucí vnitřní strany dýnka. Otvor pro mufnu sice byl Hfest, ale naklepnout šla velmi lehce. No a pak jsem zjistil, že zátku tam nedám a musel jsem to projet první jedničkou G1", protože tu druhou ze sady jsem neutočil. A to si nemyslím, že bych tam tím tigem vnesl nějak moc tepla...)
Přídavek na obrábění se ti vytvoří sám a obávám se, že bude větší, než by se ti mohlo líbit. A k nahřívání příruby ti nabídnu ke zvážení takovou theorii: ohřeješ přírubu, ta zvětší objem a tím i průměr otvoru. Do otvoru vsuneš trubku a zavaříš ji. Až to celé vychladne, bude trubka sevřená mnohem víc, než kdybys šetřil plynem
(Mám asi týden starou nepěknou zkušenost se zavařením nerezové mufny do čela polního válce. Chtěl jsem si ušetřit práci s řezáním závitu a zároveň mít dokonalý nalévací otvor - dal bych tam mosaznou zátku s o-ḱroužkem, ono by to těsnilo, šlo by to utáhnout rukou a vydrželo navěky. Prostě paráda. Paráda to je, ale... vařil jsem to tigem z budoucí vnitřní strany dýnka. Otvor pro mufnu sice byl Hfest, ale naklepnout šla velmi lehce. No a pak jsem zjistil, že zátku tam nedám a musel jsem to projet první jedničkou G1", protože tu druhou ze sady jsem neutočil. A to si nemyslím, že bych tam tím tigem vnesl nějak moc tepla...)
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”