Soustruhy
Re: Soustruhy
Takle nevím ale asi bych dal tak 0,1 až 0,2 na otáčku a asi tak do 100 ot ono záleží na tuhosti soustruhu a musel bych za tím stát navíc je to pokaždý jiný , hloubka špony na čisto tak 0,2-0,1
1 špona je na srovnání otačky posuv a jestli drnčí nezáleží, musí se obrat ta tvrdá šlupka srovnat hrby ta záleží na tom jak je kotouč zrasovaný
1 špona je na srovnání otačky posuv a jestli drnčí nezáleží, musí se obrat ta tvrdá šlupka srovnat hrby ta záleží na tom jak je kotouč zrasovaný
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Re: Soustruhy
To se nediv, že co kotouč to plátek. Špička nože musí jet už tou zdravou litinou. Každý kotouč je orezlý do špičky, po upnutí škrábnout nahoře a dole, hned vidíš kolik zrovna zabrat a jedu
Re: Soustruhy
Karle, na 100 otáček ti bude velkej kotouč ječet jako stará kurva, která předstírá, že přišla o panenství, zvlášť když je ohoblovanej.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: Soustruhy
Vsaď boty že nebude pokud nabrousíš nůž a dáš posuv tak ne pokud vemeš VBd tak ano těžko se to vysvětluje aohhle prostě je o upnutí a sladění radius na kudle +uhle na noži a posuv
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Re: Soustruhy
Ježiš kluci to jsou mi rady a zkušenosti!
U kotouče otřískám kladivem ty rezatý šlupky, co jsou napečený. Alfa omega je upnutí. Žádnej opěrnej štycholec, žádnej zastřeďovací přípravek nemám. Teď to dávám do těhle čelistí, které maximálně utlumí chvění. Když to podepřeš štycholcem pak to sundáš, vždy to po sundání bude ve stovkách čochtat.
Otáčky nevím, nemám měřák, od oka na předlohu málo. Posuv nevím, dávám víc. Když dáš malej začne to chvět a chvění odrovnává břit. Takže nastavím na vřeteníku 1:1, vzadu kolečkem 1:1 z čela převodovky kolečkem 5. A jedu. Tenhle posuv používám jako hrubovací u ostatních prací. Dokončovací posuv u mě je že vzadu otočím kolečkem 1:2. Ale na kotouče jedu jen tím jedním.
Vezmu kotouč kterej jsem poklepal kladivem od těch hrubejch okují. Upnu ho jen lehce. Dám hodinky na co nejlepší ojetou lesklou plochu a vyrovnám boční házivost. Dotáhnu nafest a skouknu házivost. Nasadím si hlavu v která má levý a pravý nůž s VBD. Je to tuším destička DCMT. Pozitivní s lamačem třísky. Nastavím nůž zezadu u univerzálky. Kouknu kde je lesklé celistvé místo od brzdové destičky. Tam si škrtnu a odjedu ven. Dám rovnou 0,2 mm a jedu příčně ručně, valím to tam. Odlétají zbylé okuje a víceméně je to celkově čisté. Na těch okujích to bere víc. Tam brzdová destička neobsáhla tedy tam zbylo víc matroše. Vyjedu dám podle hloubky vyrezlých děr znovu 0,1, až 0,2 mm a jedu posuvem. Je to čisté, vyjedu otočím hlavu udělám druhou plochu. Nakonec vyndám hlavu, nasadím hlavu s vnitřním nožem a škrtnu dosedací plochu na náboj. Dám 0,1 mm a sjedu tu dosedací plochu. Nestane se, aby nevyšla čistá. Pak srazím hrany na tom velkým průměru kotouče, aby se montážník při manipulaci nepořezal. Ty dvě plochy pro destičky podržím smirkovou houbičku chvilku, aby se srazily ostré hranky. Hotovo další kotouč. Trvá mi kotouč tak 10-max 20 min. Podle toho, jak je zjebanej. Jelikož mám těch hlav 7 osazenejch, jen přehazuju mezi sebou.
Dřív jsem to jel klasicky pájeným plátkem. Ten po pár kotoučích musím přeostřit. Tím VBD ani nevím, že jsem kotouč dělal. Musí mít menší radius na špičce, jinak kotouč bude chvět. Hrozná výhoda u téhle práce je FM na soustruhu. Jak má věc snahu chvět, otočím kolečkem, snížím, zvýším otáčky a je po chvění. Kotouče je prkotina, žádná věda. Kotouče chvějou špatným málo upnuťím, špatným radiusem břitu, špatně zvolenejma otáčkama a posuvem. Posuv musí být spíš víc, aby nůž tlačil do matroše a ten neměl možnost se chvět.
Kluci já nikdy neřeším nějaké otáčky posuv podle tabulek. Prostě to pustím, potenciometrem potočím a posuv mám hrubovací a dokončovací. Tak jak píšu vejš. Jen otočím jedním kolečkem a víc neřeším. Vše od oka. Nejedu v extrémních otáčkách. Klasika.
Jsou práce kde je chvění nebo špatně leze špona tak s tím trochu laboruju, až je to v mezích dobrý. Ale kotouče jsou máček.
V týdnu jsem dělal takové kotouče pro výrobu. Kde ten matroš vzali, čert ví. Povrch načervenalej něco jako Hardox mívá. Z 10 ks marast na mašině že jsem musel vysávat 3x v průběhu dne. U kotoučů když jedu držím trubku vysavače a z hruba to veme marast. Stačí to. Je to o tom zkoušet si různé věci, experimentovat. Kolikrát si říkám takhle to nebude přeci fungovat a je to lepší než nějaká předepsaná, tabulková technologie. Jsem praktik, ani nevím kolik a jaké hodnoty nastavuju, nezají ma mě to. Jedu podle citu. Jde to samozřejmě líp. No ale mě to tak funguje.
U kotouče otřískám kladivem ty rezatý šlupky, co jsou napečený. Alfa omega je upnutí. Žádnej opěrnej štycholec, žádnej zastřeďovací přípravek nemám. Teď to dávám do těhle čelistí, které maximálně utlumí chvění. Když to podepřeš štycholcem pak to sundáš, vždy to po sundání bude ve stovkách čochtat.
Otáčky nevím, nemám měřák, od oka na předlohu málo. Posuv nevím, dávám víc. Když dáš malej začne to chvět a chvění odrovnává břit. Takže nastavím na vřeteníku 1:1, vzadu kolečkem 1:1 z čela převodovky kolečkem 5. A jedu. Tenhle posuv používám jako hrubovací u ostatních prací. Dokončovací posuv u mě je že vzadu otočím kolečkem 1:2. Ale na kotouče jedu jen tím jedním.
Vezmu kotouč kterej jsem poklepal kladivem od těch hrubejch okují. Upnu ho jen lehce. Dám hodinky na co nejlepší ojetou lesklou plochu a vyrovnám boční házivost. Dotáhnu nafest a skouknu házivost. Nasadím si hlavu v která má levý a pravý nůž s VBD. Je to tuším destička DCMT. Pozitivní s lamačem třísky. Nastavím nůž zezadu u univerzálky. Kouknu kde je lesklé celistvé místo od brzdové destičky. Tam si škrtnu a odjedu ven. Dám rovnou 0,2 mm a jedu příčně ručně, valím to tam. Odlétají zbylé okuje a víceméně je to celkově čisté. Na těch okujích to bere víc. Tam brzdová destička neobsáhla tedy tam zbylo víc matroše. Vyjedu dám podle hloubky vyrezlých děr znovu 0,1, až 0,2 mm a jedu posuvem. Je to čisté, vyjedu otočím hlavu udělám druhou plochu. Nakonec vyndám hlavu, nasadím hlavu s vnitřním nožem a škrtnu dosedací plochu na náboj. Dám 0,1 mm a sjedu tu dosedací plochu. Nestane se, aby nevyšla čistá. Pak srazím hrany na tom velkým průměru kotouče, aby se montážník při manipulaci nepořezal. Ty dvě plochy pro destičky podržím smirkovou houbičku chvilku, aby se srazily ostré hranky. Hotovo další kotouč. Trvá mi kotouč tak 10-max 20 min. Podle toho, jak je zjebanej. Jelikož mám těch hlav 7 osazenejch, jen přehazuju mezi sebou.
Dřív jsem to jel klasicky pájeným plátkem. Ten po pár kotoučích musím přeostřit. Tím VBD ani nevím, že jsem kotouč dělal. Musí mít menší radius na špičce, jinak kotouč bude chvět. Hrozná výhoda u téhle práce je FM na soustruhu. Jak má věc snahu chvět, otočím kolečkem, snížím, zvýším otáčky a je po chvění. Kotouče je prkotina, žádná věda. Kotouče chvějou špatným málo upnuťím, špatným radiusem břitu, špatně zvolenejma otáčkama a posuvem. Posuv musí být spíš víc, aby nůž tlačil do matroše a ten neměl možnost se chvět.
Kluci já nikdy neřeším nějaké otáčky posuv podle tabulek. Prostě to pustím, potenciometrem potočím a posuv mám hrubovací a dokončovací. Tak jak píšu vejš. Jen otočím jedním kolečkem a víc neřeším. Vše od oka. Nejedu v extrémních otáčkách. Klasika.
Jsou práce kde je chvění nebo špatně leze špona tak s tím trochu laboruju, až je to v mezích dobrý. Ale kotouče jsou máček.
V týdnu jsem dělal takové kotouče pro výrobu. Kde ten matroš vzali, čert ví. Povrch načervenalej něco jako Hardox mívá. Z 10 ks marast na mašině že jsem musel vysávat 3x v průběhu dne. U kotoučů když jedu držím trubku vysavače a z hruba to veme marast. Stačí to. Je to o tom zkoušet si různé věci, experimentovat. Kolikrát si říkám takhle to nebude přeci fungovat a je to lepší než nějaká předepsaná, tabulková technologie. Jsem praktik, ani nevím kolik a jaké hodnoty nastavuju, nezají ma mě to. Jedu podle citu. Jde to samozřejmě líp. No ale mě to tak funguje.
Re: Soustruhy
povedlo se mi v antikvě narazit na Katalog obráběcích strojů z roku 1955, tak jsem si ho koupil. Moc podrobností tam sice k jednotlivým strojům není, ale základní tech. data tam jsou.
Skenovat to celý nemohu, skeneru nemaje. Pokud budete někdo potřebovat něco konkrétního, mohu přefotit danou stránku.
Náhledy obsahu viz níže.
Skenovat to celý nemohu, skeneru nemaje. Pokud budete někdo potřebovat něco konkrétního, mohu přefotit danou stránku.
Náhledy obsahu viz níže.
Re: Soustruhy
Dostal sem se k soustruhu Plauert,je po základní očistě a půjde se dělat nová elektroinstalace.
Potřeboval bych nějaké info,model atd,projel sem net a nic sem nenašel a bohužel není koník...
Zde foto https://www.rajce.net/a17689865
Potřeboval bych nějaké info,model atd,projel sem net a nic sem nenašel a bohužel není koník...
Zde foto https://www.rajce.net/a17689865
Re: Soustruhy
Zkus hledat v TOSu Varnsdorf.https://www.google.com/search?client=fi ... t+soustruh
Re: Soustruhy
Hledal,vím, že je to TOS,ale nenašel...
- Atlan
- Příspěvky: 9583
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Soustruhy
To musi byt minimalne porche, ked sa stym tak babrete. Neviem co tam stacate, predne do cca 100tkm a nove dosky a kotuce.
Stocit zvecsa neni co, a aj keby sa dalo tak naco aby po 25tkm,sa vyhodili sotva zabehane dosky a kotuc, a tu 2x robotu kto zaplati.
O zadnych by teoreticky dalo uvazovat, pac tie kotuce pchaju vsade aj na auta kde netreba. A potom su tie Adne kotuce hrdzave jak liska, ale to bude aj kvalitou materialu.
Stocit zvecsa neni co, a aj keby sa dalo tak naco aby po 25tkm,sa vyhodili sotva zabehane dosky a kotuc, a tu 2x robotu kto zaplati.
O zadnych by teoreticky dalo uvazovat, pac tie kotuce pchaju vsade aj na auta kde netreba. A potom su tie Adne kotuce hrdzave jak liska, ale to bude aj kvalitou materialu.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Soustruhy
Nevím jak to kdo má s těma kotoučema. Můj vlastní příklad uvedu. Mám Peugeota 307 kombi 2,0 Hdi 100 kW. Tedy větší kotouče, širší destičky než klasická 307. Tím pádem i v jiné ceně. Když jsem auto koupil bylo to od jakési firmy co se pohybuje kolem elektrárenství. Servisní knížka pravidelně vedená. Pravidelný servis v intervalech. Tedy kotouče destičky původní. Najeto 80 000 km když jsem to jako 4 leté koupil. Auto po zakoupení šlo k mechanikovi na běžnou prohlídku. Takže destičky byly vcelku na výměnu jak v předu, tak vzadu. Povídám mechanikovi vyměň i kotouče. On že blázníš! Originál kotouče jsou nejkvalitnější. Stočíš si je. A hlavně zadní kotouč je celkovej kus i s nábojem. Tedy se to mění celé. Vyndal přední ty měly jen na obvodu hranku. Přejel jsem z každé strany 0,2 mm a namontovali naspátek. Pak sundal zadní a to samé. Stočil jsem z nich minimum. Dal spátky a dal tam prý dražší destičky. Nevím on to má zmáklí. No a na budíku mám najeto 230 000 km. Na původních kotoučích. Letos budou potřeba dát vzadu destičky. Koukal jsem když jsem měnil zimáky že už moc nemají. V předu ještě něco je. Tedy v létě to k němu dám, aby mi tam dal destičky. Když bude třeba strhnout zase tu hranku na kotouči, tak to líznu. Kotouče naprosto rovné, čisté. Mají už najeto. Až to rozdělá na ty desky změříme kolik mají a podle toho co on poví to uděláme. Buďto jen počistím stávající, nebo dáme nevé. Ale jak on říká, ty nové stojí za hovno. Nekvalitní náhražky.
Toď moje zkušenost s kotoučema. Nevím proč je měnit za nové každejch pár tisícovek km. Když ty origo jsou asi nejkvalitnější co tak sleduju.
Toď moje zkušenost s kotoučema. Nevím proč je měnit za nové každejch pár tisícovek km. Když ty origo jsou asi nejkvalitnější co tak sleduju.
Re: Soustruhy
No, kedže si písal, že jazdíš 80, tak neni dôvod, aby si zodral kotúče. Normálny človek by dral na 200000 tretiu sadu.
Re: Soustruhy
Kde píšu, že jezdím 80 s Peugeotem?
Fakt nevím ale mám ty kotouče původní a nepřijde mi, že to nebrzdí. I na technický to bere na ty válce a všechny kola v pořádku brzdí. I sem tam při náhlém brždění není problém. Má to jekéhosi asistenta. Když na to fakt hamtneš brzdí se mnou. Třeba když mi vyběhla srnka tak to zafungovalo.
Fakt nevím ale mám ty kotouče původní a nepřijde mi, že to nebrzdí. I na technický to bere na ty válce a všechny kola v pořádku brzdí. I sem tam při náhlém brždění není problém. Má to jekéhosi asistenta. Když na to fakt hamtneš brzdí se mnou. Třeba když mi vyběhla srnka tak to zafungovalo.
Re: Soustruhy
Na 200tis. třetí sadu normální řidič nepotřebuje. Normální řidič předvídá, dívá se daleko dopředu a brzdu používá, až není zbytí. Energie zmařená v brzdách už se nikdy nevrátí. Jednoho dne všechny tyhle "řidiče" zachrání rekuperace
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”