Jojova 6045
Moderátor: Lukashil
Re: Jojova 6045
Po precteni poslednich prispevku jste mi nahnali strach. Co mam na traktoru zkontrolovat, nebo mam natahnout kostru od alternatoru k baterce?
Re: Jojova 6045
Ano staci prekostrit alternator priamo na baterku, alebo na hlavny ukostrovaci bod.
Re: Jojova 6045
V kterým místě je ta vložka vyžraná? Tipnu si, že cca v místě vyústění toho kanálu chlazení co starý bloky neměly(ty na to vyžrání ani netrpěly).
Jak jistě víme proud teče cestou nejmenšího odporu a nejmenší odpor má samotný blok. Proč by proud tekl přes vodu mezi blokem a vložkou když oboje je spolu vodivě spojeno. Spíš tam za určitých podmínek vzniká kavitace(ikdyž je to spíš problém čerpadel) ale kdo ví co se tam děje při obtejkání vložek...
Jak jistě víme proud teče cestou nejmenšího odporu a nejmenší odpor má samotný blok. Proč by proud tekl přes vodu mezi blokem a vložkou když oboje je spolu vodivě spojeno. Spíš tam za určitých podmínek vzniká kavitace(ikdyž je to spíš problém čerpadel) ale kdo ví co se tam děje při obtejkání vložek...
Re: Jojova 6045
Vsetky 4 vlozky su vyzrate presne na tom istom mieste a to od strany nasavacieho potrubia. El. prud preteka ciastocne aj cez chladiacu kvapalinu. Kavitacia v tomto pripade asi nieje pravdepodobna. Aspon podla mojho nazoru vodna pumpa nedokaze spravit taky silny podtlak, alebo take rychle prudenie kvapaliny aby niekde mohla vznikat kavitacia. Ale vylucit sa to neda. Moznoze na tom nieco bude.
Re: Jojova 6045
Takže je to přesně proti tomu třetímu kanálu chlazení(70 bloky a spol už ho myslím měly), když si promítneš jeho sklon tak na 99% protne vložku v tom místě kde je vyžraná... Ono tu kavitaci nemusí způsobovat jen čerpadlo, můžou tam být nějaký rázy od zapálení směsy atd... Ty dva původní kanály jsou rovnoběžný s vložkou. Ten později přidaný třetí kanál směřuje na vložku ikdyž voda jde z bloku do hlavy... Starý bloky který tenhle kanál neměly, na to vyžírání vložek moc netrpěly.
Vodou žádný proud procházet nebude, ten blok sám o sobě má takový průřez, že má "minimální" odpor v porovnání s vodou...
Vodou žádný proud procházet nebude, ten blok sám o sobě má takový průřez, že má "minimální" odpor v porovnání s vodou...
Re: Jojova 6045
No neviem. Osobne sa priklanam k nazoru, ze to bude sposobene skor tou elektrolizou ako kavitaciou. Uz je to jedno, vlozky su zozrate. Je po funuse. Dam novu sadu vloziek a prekostrim alternator. A dufam, ze aspon na 20 rokov budem mat pokoj.
Re: Jojova 6045
Chcem dat 102mm vlozky, no otec mi tvrdi, ze nech tam dam 100vky ako maju byt. Co mi odporucate ? Je citelny rozdiel vo vykone? Cerpadlo mam nastavene na hodnoty zo 70tky.
Re: Jojova 6045
Zdravím, když byl takto motor chycenej, bylo to nějak znát na výkonu, startu, a jaký vycházel kouř.
Re: Jojova 6045
Nie na vykone ani startoch to poznat nebolo. Ci teply ci studeny chytal na brnk. Odkedy som prerobil odstredivku na plnoprietokovy filter, tak som sledoval zvysenu spotrebu oleja. Predtym som raz za sezonu dolial liter oleja, teraz som dolieval uz 3x. Ci to kurilo viac som si nevsimol, lebo za studena si podymoval furt.
Re: Jojova 6045
Keď to bolo takto chytene, podľa mňa to už s tým výkonom tiež nebolo na 100percent. To by si vedel porovnat len s druhým rovnakým traktorom. Čo sa týka tých valcov, tak by som tam dal len to čo tam bolo. Teda 100mm sadu. Vyssi výkon nerobi ten rozdiel len o 2mm vo vrtani. Iné sú objemy spaľovacích priestorov v priestoru, inak nastavené čerpadlo, iný je asi aj predvstrek a časovanie.
Re: Jojova 6045
Ahoj, ano i časování je u x9 xx řady jiné , vrátili se zpátky k časování zetorû 20-40.
Jede traktor, je to Zetor 3011
Re: Jojova 6045
to red.bill: Zastavil sa u mna sused. Robi na tranzite. Ukazal som mu vykorodovane vlozky a on hned, ze elektroliza. Ze presne takto vyzeraju aj ich rury ked ich zozerie elektroliza.
Re: Jojova 6045
Teória elektrolýzy sa mi zdá málo pravdepodobná. Ako už spomenul red.bill blok motora ako taký bude mať určite menší odpor ako chladiaca kvapalina, a keby aj nie elektrický prúd by sa musel do vody dostať tak či tak cez blok, pričom vložky sú vodivo spojené s blokom motora. Ak by predsa len dochádzalo k elektrolýze vložka by bola "vyžratá" rovnomerne po svojom obvode, pretože chladiaca kvapalina je v obehu a má rovnakú koncentráciu v každom mieste.
Re: Jojova 6045
Nejde jen o to kudy proud snadněji teče. To by to s elektřinou bylo dost jednoduché a v podstatě by to vylučovalo, znemožňovalo ochranu bojlerů anodovou tyčí. A taková místní hloubková koroze opravdu vypadá na elektrolitickou, právě proudění a složení tekutiny ji může výrazně ovlivňovat. Každopádně ochraně proti korozi mimo jiné velmi napomáhá použití destilované vody pro přípravu chladicí kapaliny.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Jojova 6045
Chcem uz hned vymenit puzdra pre vstrekovace v hlavach. Mam ich tiez zakvapnut farbou aby nepretekali? Skor sa mi zda ze na nich asi dam grafitovu vazelinu, lebo tie stare tam drzali jak sovietska moc. A este otazka ked dam nove vlozky, piesty, kruzky a ojnicne loziska tak po kolko mth zabehu mam vymenit motorovy olej?