HON 053
Moderátor: Franta.cz
Re: HON 053
Chlapy jaký maj rozměr ty pneu u kombajnu? Já mám na honu ruský gumy 530/610. Tak by mne zajímalo z čeho šou, jednu tu mám i s diskem ale disk má úplně jinou ďouru. Disky co mám na honu, mají vypálenej střed a je v nich zavařenej ráfek, nejspíše z Tatry.
Jo a k těm 12,5x20 na zadek, nechci nikoho strašit ale bacha na to. Ty nápravy nejsou nic extra a hodně často praskají šrouby na páce řízení a nebo se pak trhají oka na pístnici řízení.
Jo a k těm 12,5x20 na zadek, nechci nikoho strašit ale bacha na to. Ty nápravy nejsou nic extra a hodně často praskají šrouby na páce řízení a nebo se pak trhají oka na pístnici řízení.
Re: HON 053
Tak to já myslel, že máš 4x4. Kdysi na těch fotkách, tak to jsem mylně vyhrabal v hlavě.
Kdysi dávno u nás ve firmě, že budou prodlužovat halu. Bylo potřeba vybagrovat celej plac a okolo. A když už by tam bygr byl, chtělli vyhrábnout takový starý zátěže. Kdysi tam měly být opravny a byly tam takový betonový nájezdy pro náklaďáky. A asi dvě montážní jámy, kam se naházel při stavbě všechen bordel a vylejval beton co zbyl. Dovezli na to pásovej bygr. Už si nepamatuju výrobce. K bagru dvě lžíce a kladivo. To kladivo bylo na paletě. A bagrysta pojď mi ho ještěrkou sundat z podvalu. Tak vezmu teréní destu a napíchnu paletu s kladivem. No musel jsem si přebrat, aby paleta byla uplně až u desky. A měl jsem ji co složit. A on že postav to semhle k plotu, aby to nepřekáželo. A já že nebudeš mít strach, aby to kladivo někdo neukradl? A on tohle? Skus ho rukama naložit třeba na vozík za auto! No a kolik to má? A on že 3,5 tuny. Pak to odbagroval nasadil a všechny ty betony rozloupal jako ořechy. Pak mi odpoledne vydloubal všechny obrubníky. Já dal paletu na ještěrku a on jen zubem zabral a postavil obrubník a já je strkal na palety. No měl jsem jich asi 50. Dneska bych ten 80 kg obrubák nedostal na paletu ani omylem. Tenkrát jsem jich dal na paletu 15 do několika pater.
Kdysi dávno u nás ve firmě, že budou prodlužovat halu. Bylo potřeba vybagrovat celej plac a okolo. A když už by tam bygr byl, chtělli vyhrábnout takový starý zátěže. Kdysi tam měly být opravny a byly tam takový betonový nájezdy pro náklaďáky. A asi dvě montážní jámy, kam se naházel při stavbě všechen bordel a vylejval beton co zbyl. Dovezli na to pásovej bygr. Už si nepamatuju výrobce. K bagru dvě lžíce a kladivo. To kladivo bylo na paletě. A bagrysta pojď mi ho ještěrkou sundat z podvalu. Tak vezmu teréní destu a napíchnu paletu s kladivem. No musel jsem si přebrat, aby paleta byla uplně až u desky. A měl jsem ji co složit. A on že postav to semhle k plotu, aby to nepřekáželo. A já že nebudeš mít strach, aby to kladivo někdo neukradl? A on tohle? Skus ho rukama naložit třeba na vozík za auto! No a kolik to má? A on že 3,5 tuny. Pak to odbagroval nasadil a všechny ty betony rozloupal jako ořechy. Pak mi odpoledne vydloubal všechny obrubníky. Já dal paletu na ještěrku a on jen zubem zabral a postavil obrubník a já je strkal na palety. No měl jsem jich asi 50. Dneska bych ten 80 kg obrubák nedostal na paletu ani omylem. Tenkrát jsem jich dal na paletu 15 do několika pater.
Re: HON 053
Tady tyhle jsou Ruský z kombajnu Niva, nebo Kolos. Musel bych se podívat na to označení co tam je Ruský. Je to 24" ale větší balon. Zrovna dneska jsem šel s metrem a měřil z manipulátoru 17,5/70x24" a ty jsou o 14 cm menší na průměru. Syn konstatoval, že by to s těma z manipulátoru bylo nízký, kdyby jsme je tam dali.
Tyhle Ruský z kombajnu mají menší rozteč děr a menší středovou díru pro nasazení na náboj. A kdyby Jsi vyvrtal a chtěl nasadit na Hona, nebudou dosedat až na buben. Mají takovej prolis, kterej by se opřel o buben a mezi ním a diskem by byl ještě prázdnej prostor. Tady tyhle disky co máme mi k tomu, mají vypálenej ten střed uplně pryč a vsazenej jinej. Dělanej. Vypaláenej kus silnýho plechu a vyvrtaný díry pro šrouby a středovou pro nasazení na náboj. To si vyráběli sami taky. Teoreticky by to měla být stejná rozteč jako na Škodovce kloubový. Protože myslím, že měli původně všechny 4 kola na Škodovce a pak když jim ruplo dali dvě na hona. A jedno bylo rezerva.
Tyhle Ruský z kombajnu mají menší rozteč děr a menší středovou díru pro nasazení na náboj. A kdyby Jsi vyvrtal a chtěl nasadit na Hona, nebudou dosedat až na buben. Mají takovej prolis, kterej by se opřel o buben a mezi ním a diskem by byl ještě prázdnej prostor. Tady tyhle disky co máme mi k tomu, mají vypálenej ten střed uplně pryč a vsazenej jinej. Dělanej. Vypaláenej kus silnýho plechu a vyvrtaný díry pro šrouby a středovou pro nasazení na náboj. To si vyráběli sami taky. Teoreticky by to měla být stejná rozteč jako na Škodovce kloubový. Protože myslím, že měli původně všechny 4 kola na Škodovce a pak když jim ruplo dali dvě na hona. A jedno bylo rezerva.
Re: HON 053
Jo u takovýho kladiva jsrm na stavbě stál, oškrt byl kako já v pase, odhadem tak 5tun. V akci jsem to neviděl, měl jsem divný pocit i když jsem u něj jen stál. Takový nicotný.
Tohle není takový hovado, slo by použít třeba na traktorbagr, krupal jsem s tím patky po sloupech, některý dobře ke 3m³, když se to zrochu naučíš jde to pěkně. A síla stačí. Ale bouchat na jen lehunce zvysenej volnoběh, hon má hovadsky prutok na té funkci co mám rychlospojky (páka úplně vlevo).
Tohle není takový hovado, slo by použít třeba na traktorbagr, krupal jsem s tím patky po sloupech, některý dobře ke 3m³, když se to zrochu naučíš jde to pěkně. A síla stačí. Ale bouchat na jen lehunce zvysenej volnoběh, hon má hovadsky prutok na té funkci co mám rychlospojky (páka úplně vlevo).
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
-
- Příspěvky: 278
- Registrován: sob čer 23, 2012 4:56 pm
- Bydliště: Královéhradecký kraj
Re: HON 053
Jo kola ze škodovky pasují na hona. Akorát u un053 je problém že když chceš dát skodovkovy kolo tak musíš upravit kasliky co jsou schůdky. Ale ty kola berou úplně jinak.. na honovi mám vzadu taky žiletky. Nějaký balóny tam raději nedávejte. Nebo se musí vyztužit pístnice a držáky taky mi to už ulitlo.. já mám na honovi kola origo - ale v extra měkkém terénu po dešti nejezdím je to riziko. Ale řetěz to jistí.
Re: HON 053
Chlapi, len dodám že zadná náprava u UN-053 je len mierne upravená predná náprava s Praga S5T.
Re: HON 053
Á to je dobrá informace! To jsem si zaťím nevšimnul. Myslím, že soused bude mít kuláky, možná kompletní spojovačku a možná věci k brzdám. Třeba vzduchové válce. Sice už ho slyším jak kvičí jako čuně před řezníkem!
Re: HON 053
Osobně si myslím že ty problémy se zadní nápravou jsou důsledek clanku mezi volantem a pedalama.
Chtít vyrejdovat u obrubníku či v kolejích je jasný problém. Ta orsta je silná jak hovado, já když dám na betonu lehce facku volantu protočí se od dorazu k dorazu, můžu řídit jedním prstem i kdyby byl zlomenej. Mimochodem na prdeli to má docela masivní čepy, a když zatuhnou ruky ti skoro nestačí aby s tím orsta hnula. A jsme zase u té obsluhy a třeba mazacího planu.
Žiletky zapíchly 20cm nebo balóny na blátě? No na betonu jsou nafoukaný ta olocha není o moc větší, a pokud to jen trochu jde rejduje se v pohybu a né na fleku. No zase ta obsluha.
Mě daleko víc vadí necitlivý spouštění, mám na háku panel, a popustit ho o pár cm je fakt kumšt, už jsem dumal zda tam neudělat přepouštěcí ochoz se sedlovým ventilem jako mám na plošině, krásně s citem klidně na milimetry. To je pak na tahání krámů jiná liga. Zas pozrebat nezapomínat ze hon nemá zámky na pistnicich. Holt u toho je potřeba myslet nebýt hrr a nespěchat na něj a statat se aspoň základně.
Chtít vyrejdovat u obrubníku či v kolejích je jasný problém. Ta orsta je silná jak hovado, já když dám na betonu lehce facku volantu protočí se od dorazu k dorazu, můžu řídit jedním prstem i kdyby byl zlomenej. Mimochodem na prdeli to má docela masivní čepy, a když zatuhnou ruky ti skoro nestačí aby s tím orsta hnula. A jsme zase u té obsluhy a třeba mazacího planu.
Žiletky zapíchly 20cm nebo balóny na blátě? No na betonu jsou nafoukaný ta olocha není o moc větší, a pokud to jen trochu jde rejduje se v pohybu a né na fleku. No zase ta obsluha.
Mě daleko víc vadí necitlivý spouštění, mám na háku panel, a popustit ho o pár cm je fakt kumšt, už jsem dumal zda tam neudělat přepouštěcí ochoz se sedlovým ventilem jako mám na plošině, krásně s citem klidně na milimetry. To je pak na tahání krámů jiná liga. Zas pozrebat nezapomínat ze hon nemá zámky na pistnicich. Holt u toho je potřeba myslet nebýt hrr a nespěchat na něj a statat se aspoň základně.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: HON 053
Co si pamatuju, tak tady jednou prasknul čep na řízení na honu. Ale to byl na 4x4. Pán jel po silnici a najednou jeb. Když pak koukal na lom toho čepu byl z půlky tmavej, byl ruplej už od dřívějška. Ruplo to mezi ťím koncem kuželu a vnitřkem koulí. Ale s tím jezdil jen on a on měl vše jak ze škatulky. Čisté, udržované, pravidelně vše mazal. V příručce má i poznámky a záložky.
Vždy je to o tom článku mezi volantem a pedálem. Znám spoustu těch co jim to hoří pod rukama a znám i pár co to mají jak z fabryky.
Hon bude dost jezdit jak jsem psal po málo zpevněných plochách. Trávě, zahradě. Třeba manipulace s dřevem. Do lesa ani omylem. Maximálně na nakládku před les. Tam jezdí i kamiony, tam je to pevné. Ale třeba rozhrnput v lese do cesty suť, to zvládne taky. Tu cestu chceme do budoucna dále udržovat, i když je to boj s větrnýmy mlýny. Ale v podstatě je pevná, akorát se vyjezdí do boků.
Mě docela překvapilo, že když syn s kámošem přijeli dom od skládání hona na prostranství, vcelku šlo i bez motoru řídit v pohodě. Některé Orsty to tak nemají. Docela se nadřeš, nebo hodně točí volantem. Tady to šlo co jsem koukal pěkně. Povídal kámoš, vědět že půjde to řízení takhle pěkně, tak jsme těch 12 km jeli po ose na tyči. No ale jsme nechtěli něco zkurvit. Tak jel na podvalu.
Vždy je to o tom článku mezi volantem a pedálem. Znám spoustu těch co jim to hoří pod rukama a znám i pár co to mají jak z fabryky.
Hon bude dost jezdit jak jsem psal po málo zpevněných plochách. Trávě, zahradě. Třeba manipulace s dřevem. Do lesa ani omylem. Maximálně na nakládku před les. Tam jezdí i kamiony, tam je to pevné. Ale třeba rozhrnput v lese do cesty suť, to zvládne taky. Tu cestu chceme do budoucna dále udržovat, i když je to boj s větrnýmy mlýny. Ale v podstatě je pevná, akorát se vyjezdí do boků.
Mě docela překvapilo, že když syn s kámošem přijeli dom od skládání hona na prostranství, vcelku šlo i bez motoru řídit v pohodě. Některé Orsty to tak nemají. Docela se nadřeš, nebo hodně točí volantem. Tady to šlo co jsem koukal pěkně. Povídal kámoš, vědět že půjde to řízení takhle pěkně, tak jsme těch 12 km jeli po ose na tyči. No ale jsme nechtěli něco zkurvit. Tak jel na podvalu.
Re: HON 053
Jo ještě jsem si vzpoměl, když je tady to vlákno. Máte nějaké odkazy, typy na prodejce náhradních dílů? To jen dobudoucna, aby bylo dopředu povědomí. Nemyslím manžety, nebo tak. Ale spíš specifické věci. Včera jsem koukal, že se budou muset vyměnit ty pouzdra na uložení nářadí. Přemýšlím, že bych buďto koupil svinutý mosazný pouzdra s mazacíma kapsičkama a nebo bych zkusil vyrobit z té zušlechtěné 15 z které hodně dělám. Čepy z ní udělám určitě. Uvidím ty pouzdra, ještě to rozmyslím. Teď jsou tam mosazný, ale švestky vytlučený. Nelze už poznat, jestli to byly plný, nebo jen ty se silonovou výstelkou. O těch s výstelkou ani nepřemýšlím. To moc nevydrží. Ty pouzdra všeho druhu prodávají v H Brodě, což není daleko.
No tak zkuste nějakej typ na prodejce, třeba i z netu. Pár droností bude třeba. Např ty trojvypinače na palubku. Ty jsou asi špatný. Někdo je zamačkal až dovnitř a nefungujou.
No tak zkuste nějakej typ na prodejce, třeba i z netu. Pár droností bude třeba. Např ty trojvypinače na palubku. Ty jsou asi špatný. Někdo je zamačkal až dovnitř a nefungujou.
Re: HON 053
Můžu se ti optat, mě všecko normál v autodilech. Podle cisla z té velké modré knížky. Nekde ze Slovenska.
Pouzdra mám úplně v hajzlu, nejsou tam ty tři na konci. Byly plný mosazný. Na druhým honu jsou skoro cajk. Radši nakládám s tím vyjebanym. Když chytnu nějaký sutr, nebo roh panelu nevystoupim předním sklem ale poskočí sufan.
Pouzdra mám úplně v hajzlu, nejsou tam ty tři na konci. Byly plný mosazný. Na druhým honu jsou skoro cajk. Radši nakládám s tím vyjebanym. Když chytnu nějaký sutr, nebo roh panelu nevystoupim předním sklem ale poskočí sufan.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: HON 053
To uložení chci dát do cajku. Kdysi jsem se podílel na opravě vyvážečky, uložení náprav a celá ruka. No pán jezdil dokud mu nedřely kola o rám. O mazničkách neměl ani tucha. Bylo s tím hodně práce. Ty ramena tandomový nápravy musely na horizontku a vlastně i ty díly z té ruky. Všede byly šišky, že kdyby tam strčil pouzdro, nedrželo v tom a okolo to v elipse svítilo v mm. Není to problém to udělat. To je pro mě snažší než kdyby někde kapal olej z pojezdu. To bych byl namydlenej, to neumím.
Re: HON 053
Tonu rozumím. Jen ti rikam mojí zkušenost. Ono je je jiný treba nakládat na zamkovce, či na pěkným place a jiný treba seškrábnout starou zahrádku a najít třeba starej základ.
Všecko namazat je potřeba. Ale to že nemá žádný tlumení je prostě jak narazit s destou do obrubníku v plný síle. Kolega tu "našel" honem prve kolejnici, a pak takový panel co má 6-7tun, je zakopaný v place, ajak uklízel shrnul to moc a chytil panel tak 5cisel pod hranou. Rána jak hovado, moc dobře mu nebylo. To by na tu tvoji kýlu moc dobrý nebylo.
Hadice na spodku jsem delal taky, takový "telefony".
Na bagru, jsem řešil všecky čepy, i ložisko otoče.
Jo vidíš, otoč jak tam je problém to budeš nasranej, casto to propusti v pistnicich, pak se ti kyva šufan jak bejkovy koule. U mýho stačí na začátku práce doraz doprava doraz doleva.
Všecko namazat je potřeba. Ale to že nemá žádný tlumení je prostě jak narazit s destou do obrubníku v plný síle. Kolega tu "našel" honem prve kolejnici, a pak takový panel co má 6-7tun, je zakopaný v place, ajak uklízel shrnul to moc a chytil panel tak 5cisel pod hranou. Rána jak hovado, moc dobře mu nebylo. To by na tu tvoji kýlu moc dobrý nebylo.
Hadice na spodku jsem delal taky, takový "telefony".
Na bagru, jsem řešil všecky čepy, i ložisko otoče.
Jo vidíš, otoč jak tam je problém to budeš nasranej, casto to propusti v pistnicich, pak se ti kyva šufan jak bejkovy koule. U mýho stačí na začátku práce doraz doprava doraz doleva.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: HON 053
Tak před chvílí syn přivezl příslušenství. Je toho 2,8 tuny. Je tam velká lžice, lžice na nakládání řepy, studnařskej drapák s nástavcem, klasickej drapák se zubatou lžicí, podkop s tou širokou lžicí, tu uzkou našli taky ale pani si nebyla jistá, jestli to není na DHčko, tak prej až ji skoukne manžel tak buď bude nebo ne. Dál je tam háček 800 mm a ještě našli otoč na vysejpání třeba beden. Je to otoč bez desky.
Většina toho moc nenaběhala. Ale sem tam chybí hadice, nebo bude potřeba vyměnit. Zaťím to má v návěsu za traktorem. Docela dobře že jel s návěsem, je toho plnej. Na valník by se to asi ani nevešlo. Ta lžice na řepu je pořádnej kus nábytku! Trochu má pár těch příček koplejch. U toho ramena s háčkem, chybí háček. Ale to tady máme něco, to napasujem.
Většina toho moc nenaběhala. Ale sem tam chybí hadice, nebo bude potřeba vyměnit. Zaťím to má v návěsu za traktorem. Docela dobře že jel s návěsem, je toho plnej. Na valník by se to asi ani nevešlo. Ta lžice na řepu je pořádnej kus nábytku! Trochu má pár těch příček koplejch. U toho ramena s háčkem, chybí háček. Ale to tady máme něco, to napasujem.
Re: HON 053
Pěkná sestava
To už se jen tak nevidí, kor ten drapák třeba. Není to ten na přesazování stromů?
To už se jen tak nevidí, kor ten drapák třeba. Není to ten na přesazování stromů?
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23