MF 70
Moderátor: DYK
Re: MF 70
Zdravím páni potrebujem rozrobit reduktory z MFky.Neboli veľmi dlho používané a vazelina je zatuhnuta a pretacaju sa veľmi ťažko.Je na treba treba lis alebo by to malo ísť za normálnych okolností aj bez neho.Nemam rozkrez a neviem presne ako sa rozprávajú iba to odhadujem.Nema niekto rozkrez?Alebo aký správny postup?
"Boh dal ľudom rozum a strojom robotu"
Re: MF 70
Robil som s tym cca 25 rokov dozadu dost intenzivne. Je to odolna kosacka na hranici mulcovaca. Dreviny cca do hrubky palca na ruke by to malo zvladat bez ujmy. Pri tej vysokej trave treba ist na mensi zaber, krtince nie su zasadna prekazka. Vo vysokom poraste bude hodne trpiet klinovy remen, ale to sa da vymenit, aj ked sa to meni dost blbo. Najhorsie co sa moze stat je ohnutie, alebo zlomenie noza. Osobne som to nezazil, ale videl som zlomeny noz po predchodcovi. Original noz je ale zase velmi dobre spracovany a odolny, ale znicit sa da vsetko ked si clovek neda pozor. Otazne je ako je velky pozemok a v akom svahu je. Tam kde sa nedostane traktor by som volil toto. Svahy to znasa dobre. Ale inak radsej by som postval na to normalny traktor z mulcovacom. Tie vibracie z toho stroja su naozaj pecka a to na tej MFke boli aj tie gulove zavazia na riaditkach.majo-panter píše: ↑čtv zář 10, 2020 10:11 pmŤažko povedať ale pochybujem že to splní tvoje očakávania. Najskôr by som to riešil väčším rotavátorom aj pre prípadné krtince,mraneniská a potom týmto mulčovačom udržiavať.RadekP píše:Máte někdo praktické zkušenosti s mulčovačem ŽTR61? Přemýšlím o koupi na zanedbaný pozemek cca 10 let nesekaný, zarostlý vysokou trávou, stařinou, šlahouny ostružin a drobnější náletové dřeviny. Zvládne tento mulčovač, nebo na to není dostatečně robustní? Případně, jaký hřídel je na mulčovači? Chtěl bych jej připojit za menší 12HP traktor případně za Zetor 25. Je hřídel normálního rozměru, aby se dala rozumně koupit/vyrobit řemenice či přímo nějaký kardan?
Re: MF 70
Zdar pánové.
Chci se zeptat, jak často měníte u MF svíčky.
Já používám BRISK N17. Sekám s tím 2x do roka něco přes půl dnes s malými přestávkami, vychází mi to tak jedna svíčka na ten jeden den sekání.
Většinou bývá černá a nehází jiskru, nebo malou. Prostě to přestane jet a nejde to nastartovat.
Další věc o čem přemýšlím, že bych místo vzduchového filtru s olejem, dal nějaký papírový. Nemáte tip, který by se na to hodil?
Gufera na klice dělám tak cca každé 3-4 roky, je možné, že ten stroj není stavěný na celodenní chod při teplotě vzduchu 25 - 30°C?
Díky za odpovědi.
Chci se zeptat, jak často měníte u MF svíčky.
Já používám BRISK N17. Sekám s tím 2x do roka něco přes půl dnes s malými přestávkami, vychází mi to tak jedna svíčka na ten jeden den sekání.
Většinou bývá černá a nehází jiskru, nebo malou. Prostě to přestane jet a nejde to nastartovat.
Další věc o čem přemýšlím, že bych místo vzduchového filtru s olejem, dal nějaký papírový. Nemáte tip, který by se na to hodil?
Gufera na klice dělám tak cca každé 3-4 roky, je možné, že ten stroj není stavěný na celodenní chod při teplotě vzduchu 25 - 30°C?
Díky za odpovědi.
Re: MF 70
Podivej se do navodu, myslim ze tam je zminka o prestavkach. Do vyssich teplot hlavne pri obracaku davam 15ku. Pohrej si s bohatosti smesi. Nekde jsem cet i radu, ucpat kazdou druhou mezeru mezi zebrama na hlave alobalem. Chlazeni je prej predimenzovany a tak nema svicka tu spravnou teplotu. Taky spravne michat benal, doby kdy bylo jen m2t jsou pryc. Sam s tim bojuju s myslim ze na dalsi sezonu uz pujdu do 4taktu.
Re: MF 70
Černá svíčka je známka špatné bohatosti směsi paliva a vzduchu, správně má být cihlově červená až šedavá. Šedá je už dost chudá, ale pokud to dobře chytá studený i teplý a táhne tak to nevadí. Dnešní moderní motory mají obvykle směs spíš chudší. Měnit svíčku častěji než jednou za několik let (při cca 100mth ročně) je špatně!
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: MF 70
Rad 5:Asi používáš olej který nevydrží tak vysoké teploty, napaluje se. Samozřejmě moc bohatá směs také motor přehřívá, i špatně nastavený předstih.
Např. Skutry vodou chlazené nemají problém, teplota vody kolem 90°C .
Máš motor vzduchem chlazený pracuje v mnohem vyšší teplotě, měl bys také zkontrolovat čistotu chladicích žeber.
CARLINE M2T SUPER SAE 40, API TC, jedině tento při této teplotě co píšeš , Nad 35°C míchací poměr 1 :25.
nebo
MOGUL TS SAE 40, API TC, JASO FC
Do filtru bys měl požívat také kvalitní olej 15w 40 API:CF/SG motor trochu si přisaje nekvalitní oleje se naplují.
Z tvého popisu odhaduji nějaký zapečený kroužek.
mastnacek : Při takové teplotě co píše Rad 5 trpí čtyřtakt stejně když zvolený špatný olej.
Když si změříš teplotu oleje čtyřtaktu (stabilního typu např. je vidět zahradních sekaček kterou každý viděl kolem) vzduchem chlazený , který běhá osm hodin při zátěži budeš se divit.
https://eshop.paramo.cz/data/VyrobkovaD ... w50_z2.pdf MOGUL M7ADS III 20W-50 to je nejvhodnější
Běžné doručovaný rozsah 10W-30 je do 27°C okolního vzduchu to ještě záleží zdali motorová skříň chlazena vzduchem od ventilátoru.
Např. Skutry vodou chlazené nemají problém, teplota vody kolem 90°C .
Máš motor vzduchem chlazený pracuje v mnohem vyšší teplotě, měl bys také zkontrolovat čistotu chladicích žeber.
CARLINE M2T SUPER SAE 40, API TC, jedině tento při této teplotě co píšeš , Nad 35°C míchací poměr 1 :25.
nebo
MOGUL TS SAE 40, API TC, JASO FC
Do filtru bys měl požívat také kvalitní olej 15w 40 API:CF/SG motor trochu si přisaje nekvalitní oleje se naplují.
Z tvého popisu odhaduji nějaký zapečený kroužek.
mastnacek : Při takové teplotě co píše Rad 5 trpí čtyřtakt stejně když zvolený špatný olej.
Když si změříš teplotu oleje čtyřtaktu (stabilního typu např. je vidět zahradních sekaček kterou každý viděl kolem) vzduchem chlazený , který běhá osm hodin při zátěži budeš se divit.
https://eshop.paramo.cz/data/VyrobkovaD ... w50_z2.pdf MOGUL M7ADS III 20W-50 to je nejvhodnější
Běžné doručovaný rozsah 10W-30 je do 27°C okolního vzduchu to ještě záleží zdali motorová skříň chlazena vzduchem od ventilátoru.
Re: MF 70
NO nevím, já teplotu oleje vzduchem chlazeného tzv. stabiláku s nuceným chlazením měřil a není to zase tak strašný a nevím, jestli to teda je "mnohem vyšší" teplota. Je vyšší, to jo. Takový ty tabulky s okolníma teplotama a vztahu ke viskozní specifikaci oleje z návodů k obsluze jsou tak nějak pro pracovníky filozofické fakulty. Technický list oleje je místo, kde se člověk dočte přesně co potřebuje. Někdy se ve volbě olejů snaží najít žešení jiné závady či vlastnosti motoru. Olej SAE 30 v motorech zahradních sekaček, jako sezóního stroje, není vůbec žádný problém a některé motory s tímto olejem fungují nejlépe. MF je zkonstruovaná jak je a pokud je vše v pořádku jede tedy i s olejovým fitrem a může v něm být skoro jakýkoli motorový olej. Jsou-li problémy s těsností klikové skříně, zapalováním apod, žádný olej to nevyřeší.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: MF 70
Do benzínu používám olej MOGUL TS SAE 40.
Když je vyčištěný karburátor a nová svíčka tak MF chodí celkem pěkně. Po čase sekání, začnou kolísat otáčky, a nebo pak zdechne, kdy nestihnu zareagovat s plynem. To jdu pak vyčistit trysku. Pokud pak nechytne, dojde na výměnu svíčky. Pak to zase jede.
Z toho mě napadlo udělat tato opatření:
1) Přidat palivový filtr před karburátor
2) dát na místo olejového filtru nějaký papírový, neboť jak zvedám lištu nahoru při sekání, abych sklepal trávu, tak ten olej v nádobce tam může šplouchnout (byť je ho tam trochu) a zároveň ta čistící schopnost olejového filtru bude dle mého názoru slabší, než papíráku.
Bojím se, když budu míchat olej s benzínem v poměru 1:25, abych to nezadřel.
Když sekám a je venku teplota třeba 25;C ve stínu, na sluníčku je přes 30°C, tak sundávám kryt aby se motor lépe chladil a teplota se nedrželapod krytem u motoru.
Žebra jsou čistá, tam problém určitě není. Co se týče bohatosti směsi, tam by byla možná příčina, že by to chtělo více poladit, ale dle sluchu jde v pohodě, tak jak mám poznat o kolik tím šroubkem pootočit na bohatosti směsi, aby svíčka byla cihlově vypálená?
Dík.
Když je vyčištěný karburátor a nová svíčka tak MF chodí celkem pěkně. Po čase sekání, začnou kolísat otáčky, a nebo pak zdechne, kdy nestihnu zareagovat s plynem. To jdu pak vyčistit trysku. Pokud pak nechytne, dojde na výměnu svíčky. Pak to zase jede.
Z toho mě napadlo udělat tato opatření:
1) Přidat palivový filtr před karburátor
2) dát na místo olejového filtru nějaký papírový, neboť jak zvedám lištu nahoru při sekání, abych sklepal trávu, tak ten olej v nádobce tam může šplouchnout (byť je ho tam trochu) a zároveň ta čistící schopnost olejového filtru bude dle mého názoru slabší, než papíráku.
Bojím se, když budu míchat olej s benzínem v poměru 1:25, abych to nezadřel.
Když sekám a je venku teplota třeba 25;C ve stínu, na sluníčku je přes 30°C, tak sundávám kryt aby se motor lépe chladil a teplota se nedrželapod krytem u motoru.
Žebra jsou čistá, tam problém určitě není. Co se týče bohatosti směsi, tam by byla možná příčina, že by to chtělo více poladit, ale dle sluchu jde v pohodě, tak jak mám poznat o kolik tím šroubkem pootočit na bohatosti směsi, aby svíčka byla cihlově vypálená?
Dík.
Re: MF 70
Poměr 1:25 je nejvíc oleje na benzín co se dává, víc už není a nebylo pokud vím ani do starých strojů. MF 70 má předepsáno 1:30 záběh a 1:40normální provoz! Jestli tam dáváš 1:25 tak máš moc oleje ve směsi a to bych se moc divil, kdyby to nedělalo bohatou směs a černou svíčku! Při takovém množství oleje motoru škodíš - tvoří se hodně karbonu (protože nedokonale spaluje - viz černá svíčka) a usazuje se nejen ve výfuku, který postupně ucpává, ale i ve válci a všude kam se spaliny dostanou. Žádný kryt bych na sečení nesundaval, výrobce to vyrobil tak aby chlazení pod kryty fungovalo jak má.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: MF 70
Tak to je jiná (určitě bych se 1:50 s tímhle nebo podobným olejem nebál. Něco jinýho byla směs s M2T, který těmto olejům "nesahal ani po kotníky". Nicméně černající svíčka by nasvědčovala bohaté směsi a je potřeba přijít na to proč je bohatá - v čem je problém. Pokud jen v tom, že teplý chcípe tak nejjednodušší je ubírat na směsi postupně, třeba po čtvrt otáčce, pak projet, zkouknout svíčku a buď nechat, nebo zas kousek.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: MF 70
Moje zkušenost byla před cca 10 lety podobná, cca 10 hodin sečení 2 nový svíčky.
Sekl jsem u kamoša a on mě tehdy donesl Mogul TSF (modrý olej), ať ho tam naleju a řekl, že se to buď podělá nebo ho budu na rukou nosit.
Protože tenhle olej údajně pomalu rozpouští karbon a ty nánosy, co tam jsou za ty leta, to můžou ucpat.
Chvílu to mělo trochu jiný zvuk, pak si to sedlo a od té doby na pohodu.
Svíčku jsem měnil tak cca 5 let zpátky a to jen pro klid duše, protože jsem dělal údržbu.
Na podzim vyjedu benzin do sucha, zjara naliju a max. 2 táhnutí a frčím.
Re: MF 70
S tímhle olejem a benzínem E5 mi v motoru přiřezl píst u Jawa 250, taky jsem to dělal jak jsi psal.
14 dní jsem odrezoval.
Vložka válce je ze stejného materiálu jako MF70.
Zajímavé zde tady mažou např. https://www.sunway.cz/motorova-kola/523 ... -kolo.html
14 dní jsem odrezoval.
Vložka válce je ze stejného materiálu jako MF70.
Zajímavé zde tady mažou např. https://www.sunway.cz/motorova-kola/523 ... -kolo.html
Re: MF 70
Jsem rád, že tady je svět ještě v pořádku a M2T stále vyhovuje, stejně jako před více než třiceti lety (víc si nepamatuju, ale asi to fungovalo i předtím). Co se stalo u vás, že M2T přestalo stačit?
(Mám pocit, že návod k MF70 uvádí olej M6A, ale jistý si nejsem. M6A je ještě větší mňamka )
Mimochodem, v návodu uvedené seřízení pro všechny tyhle motory je platné pro benzín s OČ 80. Tomu odpovídá předstih a tepelná hodnota svíčky.
(Mám pocit, že návod k MF70 uvádí olej M6A, ale jistý si nejsem. M6A je ještě větší mňamka )
Mimochodem, v návodu uvedené seřízení pro všechny tyhle motory je platné pro benzín s OČ 80. Tomu odpovídá předstih a tepelná hodnota svíčky.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”