MF 70 4 takt motor

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
rejnok69
Příspěvky: 39
Registrován: sob lis 19, 2016 12:48 pm
Bydliště: Zlín

Re: MF 70 4 takt motor

#361 Nový příspěvek od rejnok69 »

4tk má o něco míň otáček , a v podstatě budu používat jen vozíček i když v kopcích , dal bych i silnější motor ale zdá se mi už veliký

majo-panter
Příspěvky: 25
Registrován: čtv dub 16, 2020 10:20 pm
Bydliště: Námestovo

Re: MF 70 4 takt motor

#362 Nový příspěvek od majo-panter »

To je pravda, lenže menšie otáčky motora znamená aj menšie otáčky noža mulčovača. Znížením pojazdovej rýchlosti redukciami si zachováš otáčky na mulčovači a znížiš odpor, keďže nebude tak rýchlo hltať novú trávu. Ja vravím len svoju skúsenosť. Mám tiež 4-takt 7hp a je to fakt poznať s a bez redukcie. Ale uvidíš sám, predsa len podmienky u teba môžu byť iné. ;-)

rejnok69
Příspěvky: 39
Registrován: sob lis 19, 2016 12:48 pm
Bydliště: Zlín

Re: MF 70 4 takt motor

#363 Nový příspěvek od rejnok69 »

Redukční kola se těžko shánějí a žtr61 je spíše na parkovou trávu, na vysokou je lepší bubnovka třeba od JAMI

rejnok69
Příspěvky: 39
Registrován: sob lis 19, 2016 12:48 pm
Bydliště: Zlín

Re: MF 70 4 takt motor

#364 Nový příspěvek od rejnok69 »

Nastavoval někdo trubku výfuku aby se nemuseli rozšiřovat kleče? Stačí jen rozřezat a prodloužit?

j.kubec
Příspěvky: 471
Registrován: čtv bře 22, 2012 4:50 pm
Bydliště: Dvůr Králové

Re: MF 70 4 takt motor

#365 Nový příspěvek od j.kubec »

Ano viz. příspěvek 340

pavel3.0.9
Příspěvky: 108
Registrován: pon pro 08, 2008 9:47 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: MF 70 4 takt motor

#366 Nový příspěvek od pavel3.0.9 »

zdravím všechny, chci se take pustit do přestavby. chci pouzit 6,5HP. dle výkresu se mi vice zamlouva reseni s tou silnou trubkou viz, příspěvek níže. Bohužel u něj nejsou rozmery. Jaka je celkova délka od priruby motoru k přírubě převodovky? Chtěl bych na obou stranách prirub udelat male osazení, aby se vse vystredilo a pak az zavarit.
u Te verze se středovou trubkou 69,9 se pocita s vložením do otvoru 70mm a je zároveň na obou stranách s tloušťkou prirub?

dekuji za rady

nemo317 píše: čtv kvě 21, 2015 12:24 pm Zdravím,
Také mě zaujala možnost přestavby MF70 na čtyřtakt.
Trochu mě odrazovala náročnost soustružnické práce na velké přírubě a proto jsem vymyslel kapánek jinou konstrukci celé příruby - dva plechy a jedna trubka.
http://uloz.to/xsHkD3ug/priruba1-jpg
http://uloz.to/xzM8hdjJ/priruba2-jpg
Co si o tom myslíte? Nebude vadit, že přístup ke šroubům spojujícím přírubu s motorem bude jen po sundání příruby z převodovky? Kdyby se tyto šrouby za provozu povolily, tak na to ani nepřijdu, dokud nezačne padat celý motor :( .Myslíte, že tohle riziko stojí za to zjednodušení výroby příruby?

b^^
Příspěvky: 1
Registrován: úte srp 17, 2021 7:48 pm
Bydliště: presov

Re: MF 70 4 takt motor

#367 Nový příspěvek od b^^ »

Zdravim,
chcem sa spytat skusenejsich, aky bezin tankujete do tohto 2-taktu? Bude fugovat 95 E10 nariedena olejom? Je potreba aditivum namiesto olova? Alebo je 95ka uplne nevhodna? Chceli by sme to rozbehat, no naposledy to vraj iba tocilo na vysoke otacky a prehrievalo sa to, co som cital tak by mozno mohli byt vadne gufera? Viete poradit? Vdaka.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5608
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: MF 70 4 takt motor

#368 Nový příspěvek od thovt »

Nejlepe bez E5 , když už není možnost tak E5 95, olej M2T SUPER SAE40 API :TC např CarLine M2T Super SAE40
mix 1:20 důležité je mazat. Prodavají M2T bez super ten nekupovat.
Aditiva jsou aby nerzavěla nádrž, když tak napiš.

pavolk
Příspěvky: 272
Registrován: stř led 30, 2013 8:32 pm
Bydliště: Rabča

Re: MF 70 4 takt motor

#369 Nový příspěvek od pavolk »

Novy motor,pri zabehu 1:30 Po zabehu 1:40. Nepouzivat olej do mot. pil krovinakov

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5608
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: MF 70 4 takt motor

#370 Nový příspěvek od thovt »

pavolk : To mě zajímá jaký je důvod "Nepouzivat olej do mot. pil krovinakov.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16898
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: MF 70 4 takt motor

#371 Nový příspěvek od oco13 »

Mne toto tiež vraveli dokonca dvaja servisáci - M2T Super aj bez Super je do strojov čo točia do 6t rpm, a zase tie oleje čo sa dávajú do píl a krovinorezov sú od 6 do 18t rpm. Tak mi to bolo vysvetlené, ale či je to pravda neviem. Už nemám 250ku ani Trabanta a do Hechtov kupujem u Hechta ten ich hechtolej. :typek:

pavolk
Příspěvky: 272
Registrován: stř led 30, 2013 8:32 pm
Bydliště: Rabča

Re: MF 70 4 takt motor

#372 Nový příspěvek od pavolk »

Oleje do vysokootaskovych nie su vhodne do malootackovych s liatinovym valcom

Standa T
Příspěvky: 88
Registrován: čtv čer 24, 2010 9:51 am
Bydliště: Tábor

Re: MF 70 4 takt motor

#373 Nový příspěvek od Standa T »

Zdravím,
nevím, jaké máte osobní zkušenosti , ale já do obou MF70 / lišta i rotačka/ liji benzín 95-ku, dříve SPECIAL, pak NATURAL a olej buď OREGON, nebo HQ 1:40 ÷50 / jak se povede :)/ - tentýž co leju do pily, nebo křoviňáku.
Do té první MF cca 20 let, do druhé, byl dobrý kauf s GO motoru, cca 10 let a žádný problém :) - sekačka nekouří a nesmrdí :D
U té první byl přechod postupný - tyhle oleje rozpouští karbon, takže jsem to zkusil s vidinou zadření a přechodu na 4-takt :).

Podmínka je že tam směs benzínu s olejem NESMÍ být déle jak měsíc - jinak se olej rozkládá a NEMAŽE!!!!
( Je to osobní zkušenosti mých 2 sousedů - namíchat 10 litrů na celou sezonu!!! :tyty:).
Takže míchám jen na provoz MF70, zpravidla po 1 litru, a když zbyde, tak ho vypustím a jde do křoviňáku na dosečení.
Pokud je zbylá směs namíchaná delší dobu, jde ven, doplním ji dalším benzínem a olej zase 1: 50.
Když to nejde snadno, použijeme násilí.
Jestliže se to ulomilo, součástka byla vadná.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5608
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: MF 70 4 takt motor

#374 Nový příspěvek od thovt »

Oregon Olej pro 2T motory - červený je mezi lepšími oleji.
Ethanol v benzinu způsobuje korozi pístních kroužku a litinového válce, dávám větší poměr.


oco 13 mazivost je vesměs stejná, kvalitní oleje jsou na vyšší teploty motorů .

Vzduchem chlazené motory pracují při vyšších teplotách oproti motorům vodou chlazeným.

Výroba olejů se orientuje spíše na motory vodou chlazené.

Některé vzduchem chlazené motory mají nedostatečné chlazení.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9587
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: MF 70 4 takt motor

#375 Nový příspěvek od Atlan »

Nedostatocne chladenie, v urcitej casti valca. Zvycajne to nevadi, ked to nejde na doraz furt.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“