Ohřívač chladící kapaliny
Moderátor: Lukashil
Re: Ohřívač chladící kapaliny
Včera jsem se k tomu konečně dostal. Snažil jsem se sehnat něco místo toho kohoutu na boku, jenže je to konický závit M10x1, tak jsem kohout ponechal a dal na něj hadici. Kohoutem ženu teplou vodu do motoru, tuším, že by to mohlo dělat neplechu dle toho úzkého průměru. Ještě musím vymyslet ten kapilárový teploměr napojení na to téčko. Chytnul jsem lehce na závit, ale neměří to, takže nemám, jak ověřit funkčnost. Hledal jsem nějaké info o kapilárovém teploměru a dočetl jsem se, že využívá rozdílů tlaků a nějak roztočí to ocelové lanko? Dokáže tady někdo na fóru vytočit na soustruhu ty závity?
Re: Ohřívač chladící kapaliny
Tak toto pocujem poprve ze kapilarovy teplomer funguje na rotacii U kapilari sa nikde nic neroztaca. Funguje na principe roztaznosti media v kapiare. Kapilarovy teplomer je naplneny liehom alebo niecim podobnym co sluzi ako to medium. Ohrevom tej banky kapilary medium zväcsuje svoju roztaznost a tlaci cez to tenucke potrubie obalene v ocelovej chraničke (proti poskodeniu) na membranku v samotnom budiku. Od komory s membranou je uz len mechanicky prevod na rucicku. Teplomer vyskusas jednoducho. Vysrobuj koniec teplomera s motora a polej ho horucou vodou s rychlovarnej konvice. Ak ukaze teplotu tak je OK. Ak nie tak je KO, alebo neni dobre namontovany do motora (pripadne obtokoveho potrubia na hlavach). Nedavno som jeden taky teplome spojazdnoval doma do traktora. Musel som skôr vycistit riadne otvor v obtokovom potrubi kam sa vsuva koniec kapilari. Bolo to plne bordelu a usadenin. Nemrznuca zmes sa k teplomeru ani nedostala aby nieco teplomer ukazal.
Re: Ohřívač chladící kapaliny
Aha, tak jsem to špatně pochopil. Pohledově jsem viděl jen ocelové lanko, že je v jádru hadička, jsem neměl ani tušení. Děkuji za objasnění principu, moc mi to pomohlo. S těmi závity zkusím asi nějakého soustružníka, zda by mi to vysoustružil, případně mě napadá Slavičín.
Re: Ohřívač chladící kapaliny
Spravne. V tom ocelovom pletenci (chraničke) je tenke zvycajne medene potrubie (medena rurka). Na jednom konci u matice je zakoncene malickou bankou, ktora sa vsuva do chladiacej kvapaliny, a druhy koniec je pevne spojeny s budikom a komorou membranky v nom. Ked sa toto poruši, tak je budik nepouzitelny. Preto stym treba pri demontazi a montazi zaobchadzat opatrne. Hlavne ostro nezlamovat to potrubie a nenatahovat. Lahko to praskne.
Re: Ohřívač chladící kapaliny
Měl bych zájem je to aktuální?