Co vám dneska udělalo radost
Re: Co vám dneska udělalo radost
Dvě fotky a dvě chcíplý štěňata
To bude mazel, jen těch chlupů kdyby to nemělo tolik. Gratuluju, ať prosperuje
To bude mazel, jen těch chlupů kdyby to nemělo tolik. Gratuluju, ať prosperuje
Re: Co vám dneska udělalo radost
pěkný DYKu no, zbývá si dát přes roh avataru černou ztuhu.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Re: Co vám dneska udělalo radost
Právě jsem přijel z STK a jsem OK. Na emisích nechtěli věřit, že tam není nový nebo generálkovaný motor, protože tak perfektní hodnoty tam prý už dlouho nenaměřili.
Ona ta Verva má asi něco do sebe.
Ona ta Verva má asi něco do sebe.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: Co vám dneska udělalo radost
A to představ, co by se stalo, kdybys tam nalil to nejlevnější z Tank Ono a doředil to E85 (pokud to není nafta, tam fígl neznám)
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Co vám dneska udělalo radost
Ne, je to benzín 3L.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: Co vám dneska udělalo radost
O vikendu jsem se radoval ze jsem do dizla nacepoval poprve VERVA DIESEL a ted jak to tady pisete tak jsem pogugloval a ono
https://www.auto.cz/proc-je-nafta-lepsi ... zka-135222
https://www.auto.cz/proc-je-nafta-lepsi ... zka-135222
Re: Co vám dneska udělalo radost
No to je zas článek... "Výsledný produkt (tedy směs, kterou nazýváme HVO) je směs uhlovodíků (a tytéž uhlovodíky jsou přítomny i v ropné naftě) s vysokým cetanovým číslem a velmi dobrými nízkoteplotními vlastnostmi. Přídavek HVO do motorové nafty tedy její vlastnosti spíše vylepšuje"
A celé to pak uzavírá věta:
"Samotné HVO analyzovat levně a rychle nejde, protože stejné uhlovodíky obsahuje i normální motorová nafta."
Pro sebe si z toho beru poznatek, že bude pravděpodobně možné používat výrobky z Agrostroje i poté, co dojdou světové zásoby ropy
A celé to pak uzavírá věta:
"Samotné HVO analyzovat levně a rychle nejde, protože stejné uhlovodíky obsahuje i normální motorová nafta."
Pro sebe si z toho beru poznatek, že bude pravděpodobně možné používat výrobky z Agrostroje i poté, co dojdou světové zásoby ropy
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Co vám dneska udělalo radost
Chobotku ja ten zaver clanku pochopil tak, ze HVO je nutne "zlo" jak plnit nejake eko limity a ze je to drazsi, ale pro motory lepsi, nez jen bio slozka, ktera zpusobuje problemy, ktere tam jsou popsane. Zjednodusene, s HVO nic nezkazite, jen si vic priplatite.
Re: Co vám dneska udělalo radost
Jardo napsal jsem obsáhlej román a spadlo mi to důsledkem výpadku sítě tady u nás.
Ve zkratce z vlastní zkušenosti děláš pro svoje auto maximum co se dá. Nadruhou stranu jsem tu psal mnohokrát o našich firemních autech. Např oktávka s nájezdem přez 600 000 km. Jezdí s ní kdejaké hovado a chovají se hovadsky. Kolikrát to nepochopím. Sedneš tam a místo šaltpáky trubka, budíky nic, asi mají dovolenou či co. Vykydáš hromadu odpadu z auta, aby se dalo normálně uvnitř bejt. Někdy svíťí 6 kontrolek. Prej na to nekoukej a jeď. Tohle auto stále jezdí. Po mnoha nehodách, opravách. To že někdo natankuje do nadrže benzin místo nafty se vyřeší hned. Prostě dobrá rada, dotankuj do plný naftou a jeď! Zaťím to vzdy motor schroupnul. A te se stalo tolikrát, že ten motor je snad ,,obouživelník"! Před technickou se to strčí mechanikovi, ten to přejde cosi vymění a jde se na technickou. Projde a jezdí se dál. Když se předposledně Ukrajinec nevlastnící vůdčí list na mašínu, netrefil na přejezd a fouknul to do kolejí, říkalo se, že to už oktávka asi nedá. Ale ten mechanik ji z toho vcelku dostal. Jezdí dál. Podobně jsou na tom viceméně všechny naše stroje. Brzdy musí fungovat a pak nějaký ten detail? Psal jsem tu i jak bylo s olejem v motoru. To je kapitola sama pro sebe. Když se trefí do správné díry v motorovém prostoru jsou schopný dolít do motoru 10l oleje kde je náplň 4l. No pro jistotu, aby nemuseli furt tu haubnu otvírat. Bylo by to na stránky.
Takže není to jen že tankuješ pro motor příznivější benzin. To vůbec ne. Soused vyjezdil ve feldě všechno co hoří. A motor jako hodinky. Jo on má nafťáka. Emise dává pak naftu aby to protáhla. Nejlíp Ruskou. Ta je poctivá. A pak do toho co má. A jede jak pán.
Ve zkratce z vlastní zkušenosti děláš pro svoje auto maximum co se dá. Nadruhou stranu jsem tu psal mnohokrát o našich firemních autech. Např oktávka s nájezdem přez 600 000 km. Jezdí s ní kdejaké hovado a chovají se hovadsky. Kolikrát to nepochopím. Sedneš tam a místo šaltpáky trubka, budíky nic, asi mají dovolenou či co. Vykydáš hromadu odpadu z auta, aby se dalo normálně uvnitř bejt. Někdy svíťí 6 kontrolek. Prej na to nekoukej a jeď. Tohle auto stále jezdí. Po mnoha nehodách, opravách. To že někdo natankuje do nadrže benzin místo nafty se vyřeší hned. Prostě dobrá rada, dotankuj do plný naftou a jeď! Zaťím to vzdy motor schroupnul. A te se stalo tolikrát, že ten motor je snad ,,obouživelník"! Před technickou se to strčí mechanikovi, ten to přejde cosi vymění a jde se na technickou. Projde a jezdí se dál. Když se předposledně Ukrajinec nevlastnící vůdčí list na mašínu, netrefil na přejezd a fouknul to do kolejí, říkalo se, že to už oktávka asi nedá. Ale ten mechanik ji z toho vcelku dostal. Jezdí dál. Podobně jsou na tom viceméně všechny naše stroje. Brzdy musí fungovat a pak nějaký ten detail? Psal jsem tu i jak bylo s olejem v motoru. To je kapitola sama pro sebe. Když se trefí do správné díry v motorovém prostoru jsou schopný dolít do motoru 10l oleje kde je náplň 4l. No pro jistotu, aby nemuseli furt tu haubnu otvírat. Bylo by to na stránky.
Takže není to jen že tankuješ pro motor příznivější benzin. To vůbec ne. Soused vyjezdil ve feldě všechno co hoří. A motor jako hodinky. Jo on má nafťáka. Emise dává pak naftu aby to protáhla. Nejlíp Ruskou. Ta je poctivá. A pak do toho co má. A jede jak pán.
Re: Co vám dneska udělalo radost
Taky jsem minulý týden dělal STK. Respektive manžel manželčiny kamarádky. Sice to stálo dvacku, ale všechno v cajku a je to po osmi letech jediná velká investice mimo spotrebáku - olej, destičky atd. Komplet kotouče, destičky, zadní třmeny, novej EGR, zadní tlumiče, olej, přezutí a provedení STK a ještě heftnul díru ve výfuku. Takže zase na pár let klid. Není čas, práce moc.
Re: Co vám dneska udělalo radost
Tankuji u EuroOil /Čepro. Údajně mají nejméně biostraček v naftě...mastnacek píše: ↑stř kvě 19, 2021 10:25 am O vikendu jsem se radoval ze jsem do dizla nacepoval poprve VERVA DIESEL a ted jak to tady pisete tak jsem pogugloval a ono
https://www.auto.cz/proc-je-nafta-lepsi ... zka-135222
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."
Re: Co vám dneska udělalo radost
Tankuju ono/Čepro (neprojde benzinkou kde by ji napancovali) a přidávám VIF aditiva. No nepoznám rozdíl s jinou naftou mimo ceny
malej traktorista v malým traktoru
Re: Co vám dneska udělalo radost
asi tady málokdo ví že veškerá nafta (90%) na všech čerpacích stanicích v ČR je vyrobená v Chemopetrolu litvínov.
(PKN Orlen - přeplatili Babiše kterej tuhle chemičku s rafinérií chtěl taky).
8% valí Kaučuk Kralupy a nějaký drobný Kolín + Pardubice.
Z litvínova to teče trubkama do skladů Čepro.
Asi by těžko nějaký zahraniční vlastník sítě pump (např. Shell) dovážel vlastní naftu ze svých rafinérií
Takže radostně tankuju ono kdykoliv okolo nějaké jedu.
Problém bývají malé (bývalé JZD) pumpy které můžou nakupovat naftu bůhví od koho několikrát přetáčenou v bůhví v jakých cisternách.
Tam může být bordel nebezpečný pro vstřiky a čerpadlo. Značkový pumpy si nedovolí, i ono je značka.
(PKN Orlen - přeplatili Babiše kterej tuhle chemičku s rafinérií chtěl taky).
8% valí Kaučuk Kralupy a nějaký drobný Kolín + Pardubice.
Z litvínova to teče trubkama do skladů Čepro.
Asi by těžko nějaký zahraniční vlastník sítě pump (např. Shell) dovážel vlastní naftu ze svých rafinérií
Takže radostně tankuju ono kdykoliv okolo nějaké jedu.
Problém bývají malé (bývalé JZD) pumpy které můžou nakupovat naftu bůhví od koho několikrát přetáčenou v bůhví v jakých cisternách.
Tam může být bordel nebezpečný pro vstřiky a čerpadlo. Značkový pumpy si nedovolí, i ono je značka.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Re: Co vám dneska udělalo radost
Nedovolí protože jim závistivci posílají kontroly a jak jsem psal naloží na cepru a veze na benzinku kde to vyleje žádný mezičlánek není navíc těch cisteren tam za den doveze víc
malej traktorista v malým traktoru