Kovošrot
Re: Kovošrot
No jo. To už by do toho někdo musel cpát elektroniku. Nechápu smysl takové přestavby.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Kovošrot
Jo bude tam nespíš hall sensor.
Ještě jsem to nezkoumal.
Prestavba smysl dává, spočítej so cenu za kWh v plynu, tady vyrabis teplo i eletriku.
Ty cívky byly zastaralý i v roce 2009, kdy to vyrobili, ale první řada z v cechach dostupnych dílů. Smysl je jednoduchý, větší energie výboje, lépe prohořívá směs, navic třeba progresivní predstih. Dnes je nejsnazší cesta toto nahradit přímo VN modulama. Uvidíme co bude az se to pohne/ zatočí.
Ještě jsem to nezkoumal.
Prestavba smysl dává, spočítej so cenu za kWh v plynu, tady vyrabis teplo i eletriku.
Ty cívky byly zastaralý i v roce 2009, kdy to vyrobili, ale první řada z v cechach dostupnych dílů. Smysl je jednoduchý, větší energie výboje, lépe prohořívá směs, navic třeba progresivní predstih. Dnes je nejsnazší cesta toto nahradit přímo VN modulama. Uvidíme co bude az se to pohne/ zatočí.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Kovošrot
To Fizz na trochu větší motůrky děláme ty kontejnery. Ty neše mají od 1, do 16 tun prázdný. Pak si je firma osazuje motorkem a heblem co ten motor pohání. Kogenerační jednotky. Kolikrát ten kontejner musí mít střechu z 2,5 mm profilovanýho plechu. Bo na střeše má větší, objemnější vergl než je uvnitř. Ty naše kontejnery mají po většině tlumiče hluku ještě, nebo filtrační jednotku. Ta filtrační jednotka u nás slengově ,,pupek" je asi jak 6 těch tvejch kysniček. Většina těch našejch kontejnerů putuje do ciziny. Máme je v Japonsku, Austrálii na leťišti v Sidny, Kanada, Německo, Itálie, no a mrtě jinde. Měsíčně odjíždějí min 2, někdy i 6 ks. Podle objednávky.
Re: Kovošrot
Tohle je prcek, první generace. Má to asi 750kilo, a než by si šroťák vzal kličku nebo šroubovák upálil dveře švajcem aby to bylo lehčí (-50kg)
Uvidíme, napsal jsem výrobci o dokumentaci, beztak se na mě vysere, tak budu muset po svým. Teď řeším nerudovský "kam s ním"...
Uvidíme, napsal jsem výrobci o dokumentaci, beztak se na mě vysere, tak budu muset po svým. Teď řeším nerudovský "kam s ním"...
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Kovošrot
Pak pofoť ten motor. Toto mne hodně zajímá. Na co to běží a jak je řešeno řízení zapalování atd.... Prostě celková přestavba. Dík
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Kovošrot
Běží to na zemní plyn, nizkotkak.
Zapalování je demechanizovane. Nic sloziteho na tom není. Můžeš snímat opticky nebo magneticky. Dnes jsou čidla dostupná za par korun, potřebuješ jen předlohu s referenčními body - "úhloměr zapalování".
Az se v tom zacnu vrtat udelal bych tomu třeba téma. Ono to je dost zajímavý pro každýho co má doma plyn a barák co ho sežere.
Zapalování je demechanizovane. Nic sloziteho na tom není. Můžeš snímat opticky nebo magneticky. Dnes jsou čidla dostupná za par korun, potřebuješ jen předlohu s referenčními body - "úhloměr zapalování".
Az se v tom zacnu vrtat udelal bych tomu třeba téma. Ono to je dost zajímavý pro každýho co má doma plyn a barák co ho sežere.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Kovošrot
Tu kogenerační jednotku vymyslel TEDOM Třebíč.Před 20 lety nám dělali plynofikaci ve firmě,tak jsme to hodně probírali.Matka na vesnici,kde není jiná možnost topení nežli uhlím již nezvládala schody do sklepa ke kotli.Zvažoval jsem pohon Propan-Butanem.Částečně se topí odpadním teplem z motoru a částečně el. přímotop.Udělali mi i nějaký výpočty,ale vycházelo to hodně draze již za PB.
Re: Kovošrot
To Slávek55 i pro tuto firmu vyrábíme ty kontejnrey. Děláme ale tu větší řadu po max. Od 5m po 16m. Osazují motorama různých výrobců ale i bývalý Liaz. Ten spadá pod Tedom. Místo Liaz ze tam Tedom. Párkrát jsem byl u hotového soustrojí. Ale ten největší kontejner jsem ještě nepotkal komplet vyzbrojenej. Oni docela valí ty jednotky ve velkým.
Re: Kovošrot
chápu to teda dobře, že tahle jednotka vyrábí teplo a elektřinu pro barák, takže krom přívodu paliva do jednotky (plyn) není nic dalšího třeba?
Re: Kovošrot
S pár drobnýma upravama to může být plně autonomní.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Kovošrot
Před lety se to tu již řešilo. Tenkrát to vycházelo nerentabilní.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Kovošrot
Počáteční investice, bude nižší než to kupovat za milion.
Ceny energií, elektriky šly nahoru, průměrná cena kWh z plynu je 1,40kc, eletrika 4,71.
Jednotka generuje 20kW do el a 40kW do tepla, s účinností cca 0.8 tj 60/0.8 je 75 na spotřebě náklady v plynu na vyrobu jedné kWh jsou 1,75kč/kwh. To je cca 37% toho kdybych to tvořil čistě eletricky.
Klíčový samozřejmě je zda máš odběr na to teplo.
Jednoku musíš dimenzovat dle odběru tepla.
A pak je to otázka inteligentní regulace, kdy brát ze sítě kdy brát z jednotky, já můžu jet minimálně 4 - 6 měsíců z jednotky, a minimalne 3tinu z toho budu i zak potřebovat odběr i ze sítě.
Samozřejmě je blbost si k tomu vozit pb flašky a podobně. Zeoreticky by to mohlo šlapat se spravnym motorem na starý olej, pokud má někdo prisun treba 200l denně.
Ceny energií, elektriky šly nahoru, průměrná cena kWh z plynu je 1,40kc, eletrika 4,71.
Jednotka generuje 20kW do el a 40kW do tepla, s účinností cca 0.8 tj 60/0.8 je 75 na spotřebě náklady v plynu na vyrobu jedné kWh jsou 1,75kč/kwh. To je cca 37% toho kdybych to tvořil čistě eletricky.
Klíčový samozřejmě je zda máš odběr na to teplo.
Jednoku musíš dimenzovat dle odběru tepla.
A pak je to otázka inteligentní regulace, kdy brát ze sítě kdy brát z jednotky, já můžu jet minimálně 4 - 6 měsíců z jednotky, a minimalne 3tinu z toho budu i zak potřebovat odběr i ze sítě.
Samozřejmě je blbost si k tomu vozit pb flašky a podobně. Zeoreticky by to mohlo šlapat se spravnym motorem na starý olej, pokud má někdo prisun treba 200l denně.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Kovošrot
hezká přespalcová úvaha - chtělo by to někde založit téma "Kogenerace" a tam to uložit a postupně dle reality rozvíjet a přidávat praktický zkušenosti i teoretický podklady.
Tady to logicky časem zapadne mezi kyblíky špon a ceny výkupu či odkupu železného oného.
Tady to logicky časem zapadne mezi kyblíky špon a ceny výkupu či odkupu železného oného.
Re: Kovošrot
Máš pravdu když tohle vidím vzpomenu si na jedny známí chalupa na Vyšince elektrike nět a tak měli elektrocentrálu Tohle by se jim tam hodilo jak nic jiného byla to taková chalupa stranou od lidí ani pořádná cesta tam nevedla Když přijeli v zimě na chalupu tak než ji vyhřáli stará poctivá pec jak se kdysi stavěla tak pomalu jeli dom Nic tam vlastně nebylo ani voda jen asi cca 50 metrů studánka
Tohle by jim vytrhlo trn z paty
Tohle by jim vytrhlo trn z paty
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Re: Kovošrot
Ono je to podobný jako zda si koupit dodavku nebo si objednávat prepravu. Prostě buďto kupuješ surovinu a vyrabis nebo chceš hotový produkt.
Zelezo+soustruh vs hotový výrobek
Strom v zahradě nebo jablka z marketu.
Každý má jine podmínky schopnosti i moznosti, co jednomu nedává smysl druhýmu může v pohodě fungovat.
Zelezo+soustruh vs hotový výrobek
Strom v zahradě nebo jablka z marketu.
Každý má jine podmínky schopnosti i moznosti, co jednomu nedává smysl druhýmu může v pohodě fungovat.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23