Vozík za auto
Re: Vozík za auto
Jde. Drží ho dvě matice M10. Mám ho sundaný trvale, vozík mám zaplachtovaný a reling tomu zavazel. Byl vyšší jak bočnice.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
- Ondras83
- Příspěvky: 10119
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozík za auto
Nemůžu se rozhodnout, jestli Áčkový oje z ohnutýho plechu (vezeko) nebo poctivější jekl pod celou korbou až dozadu (Sacher)
Re: Vozík za auto
Mám obě konstrukce a není v tom zásadní rozdíl (tedy mezi ojem z jeklu a nebo ze dvou úček spojených do A). Zásadní rozdíly jsou pak v dalších dílech. Jak silná je třeba překližka podlahy, zda má vozík rám, nebo jsou postranice zároveň nosníky... U toho vozíku s áčkovou ojí byla podlaha jen z 12mm konstrukční překližky, když jsem ho předělával, protože byl už na rozpadnutí použil jsem 15mm a nevěřil bys jak moc je to znát!
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Vozík za auto
S tou podlahou to máš pravdu. Když soused rozlámal Pongratz vozík trochou prken nahoře položenejch na sajtnách, odvrtali jsme pár hliníkových nýtků a vozík rozložili na prvočinitele. Bočnice z 0,5 mm plechu vyrovnali paličkou na kusu U profilu. Pak jsme koukali na tu podlahu z 8mm překližky. Olámala se kolem bočnic. Vytahli jsme u souseda 22 podlahovou překližku co se dává na podlahy návěsů. U tohoto vozíku je všechno přišroubované skrz tu podlahu. Museli jsme najít delší šroubky. Vše povrtali, opravili sešroubovali. Místo nýtků šroubky. Kde bylo třeba dali jsme nýty ocelové. Neuvěřitelně se vozík zpevnil, zrobustněl. Paráda, soused ho zapřáhl a rychle vrátil.
Re: Vozík za auto
Když jsem měnil na tom starém vozíku podlahu a bočnice, bylo na podlaze 15mm a boky 12mm. Ta 22 musí být strašně těžká. Na tohle jsou ideální ty betonářské překližky, které jsou skutečně voděodolné, ale nepodařilo se mi je tenkrát sehnat, pouze použité z Prefy a to jsem nechtěl.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: Vozík za auto
21 je oproti 15 těžší o cca 1/3. Přesněji o 15+ 40% z těch 15. Hmotnost desky 15x1250x2500mm je přibližně 31,875kg, 21mm o stejných rozměrech váží 44,625kg (bez uvažování váhy folie ta má v obou případech váhu i tloušťku stejnou - její váha je 120g/m2. Jenže pevnostně je nárůst daleko vyšší. ( https://www.au-mex.cz/files/deskove-mat ... -briza.pdf ) Z odkazovaného zdroje technických dat je dále zřejmé, že pro použití na otevřeném vleku je vhodná pouze březová a je nutno její jakékoliv řezy či otvory chránit zátěrem voděodolnou barvou!
Zkrátka 12,75kg sice vleku sníží o něco užitečnou nosnost z celkových například 750kg (pokud je nebržděný), ale zajistí, že to co na něm vezete, taky dovezete a vlek to vydrží po dlouhé roky.
Zkrátka 12,75kg sice vleku sníží o něco užitečnou nosnost z celkových například 750kg (pokud je nebržděný), ale zajistí, že to co na něm vezete, taky dovezete a vlek to vydrží po dlouhé roky.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Vozík za auto
Fikejz píše
"Zkrátka 12,75kg sice vleku sníží o něco užitečnou nosnost z celkových například 750kg (pokud je nebržděný), ale zajistí, že to co na něm vezete, taky dovezete a vlek to vydrží po dlouhé roky."
Myslím ,že žádný z nás moc nikdy kila na vozíku neřeší -kritérium je dálka a jak moc je to přeložené. Ještě že nikoho nenapadlo navrhnout aby se vozík při STK vážil. Můj váží určitě víc, musel být během let posilněn aby spolnil úkoly mu uložené. Ale s tím vážením ....aby se toho nejaký "bezpečnostní" debil nechytil ...
"Zkrátka 12,75kg sice vleku sníží o něco užitečnou nosnost z celkových například 750kg (pokud je nebržděný), ale zajistí, že to co na něm vezete, taky dovezete a vlek to vydrží po dlouhé roky."
Myslím ,že žádný z nás moc nikdy kila na vozíku neřeší -kritérium je dálka a jak moc je to přeložené. Ještě že nikoho nenapadlo navrhnout aby se vozík při STK vážil. Můj váží určitě víc, musel být během let posilněn aby spolnil úkoly mu uložené. Ale s tím vážením ....aby se toho nejaký "bezpečnostní" debil nechytil ...
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Vozík za auto
Váha navíc? Půjčuju si občas dvounápravovej bržděnej vlek i s dodávkou. Teď nedávno jsem ho měl taky. Jak jsem psal, na spotřebě to není vůbec poznat. Ani na ní nezáleží. Potřeboval jsem dostat domů pluh a radlici na traktor. Váhově nevím kolik kg. Od oka do 500 kg. Vlek má asi 2500 kg celkovou. Ten vlek je vyztužený několikrát. Jen ty nápravy jsou na takovejch kyvnejch výliskovejch plocháčích. Zevnitř pro jistotu někdo navařil 15 x80 mm nastojáka pásovinu. Po celé délce ramena. Pod podlahou je přídáno pár jeklů přez korbu. A do podélného profilu taky. Co tam vlezlo, to je tam přivařený. Nehrozí nějaké ohnuťí, prolomení. Vlek má tuším kolem 600 kg. Bylo by zajímavé s ním najet na váhu co vlastně váží. Už je tam dost výztuh a podpěr. Snažím se vejít vždy do té hmotnosti. Nepřekládat. Ale jsou někteří, kteří to vůbec neřeší. A že podlaha bude vážit o 20 kg víc? Hlavně když bude bytelná a ne taková jaká byla původně. Měl jsem strach na ní šlápnout, abych se nepropadl. Teď nehrozí nějaké prohnutí. Kámoš má vozík a na něm pera z V3Sky. Prej aby se někde po cestě neprohnuly naopak. Až když jsme naložili 400 kg, bylo trochu poznat, že se pohnuly. Má to normálně vlek domácí výroby.
Re: Vozík za auto
pokud jde o oj, zda A nebo jekl - tak jekl (v mém případě roura) vítězí.
V omezeném místě když se potřebuju otočit a s károu couvat, můžu jí zlomit v rejdu o 100°, kdybych měl oj A už by se opřela o nárazník auta a nebyla by zdaleka ani 90°. Mám káru vlastní výroby a listový pera, podle prohnutí per celkem kvalifikovaně určuju hmotnost nákladu.
Když jsou zcela vodorovně je tam 1 tuna.
V omezeném místě když se potřebuju otočit a s károu couvat, můžu jí zlomit v rejdu o 100°, kdybych měl oj A už by se opřela o nárazník auta a nebyla by zdaleka ani 90°. Mám káru vlastní výroby a listový pera, podle prohnutí per celkem kvalifikovaně určuju hmotnost nákladu.
Když jsou zcela vodorovně je tam 1 tuna.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Re: Vozík za auto
pokud jde o oj, zda A nebo jekl - tak jekl (v mém případě roura) vítězí.
V omezeném místě když se potřebuju otočit a s károu couvat, můžu jí zlomit v rejdu o 100°, kdybych měl oj A už by se opřela o nárazník auta a nebyla by zdaleka ani 90°. Mám káru vlastní výroby a listový pera, podle prohnutí per celkem kvalifikovaně určuju hmotnost nákladu.
Když jsou zcela vodorovně je tam 1 tuna.
V omezeném místě když se potřebuju otočit a s károu couvat, můžu jí zlomit v rejdu o 100°, kdybych měl oj A už by se opřela o nárazník auta a nebyla by zdaleka ani 90°. Mám káru vlastní výroby a listový pera, podle prohnutí per celkem kvalifikovaně určuju hmotnost nákladu.
Když jsou zcela vodorovně je tam 1 tuna.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
- Ondras83
- Příspěvky: 10119
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozík za auto
Oni mají všechny něco do sebe. Ten vezeko (vitexuv agados) mají ty oka v podlaze v ty since a to se mi líbí, sinka je součást rámu, ale třeba to co píše bourač s tím otáčením jsem potřeboval zrovna včera při vývozu roští, přesně takhle na 90 jsem si zacouval k hromadě.
Tak nakonec asi budu vybírat podle ceny. Do teď máme jen s jeklem pod podlahou a je to bez problémů, rám vleku je celosvarenec
Tak nakonec asi budu vybírat podle ceny. Do teď máme jen s jeklem pod podlahou a je to bez problémů, rám vleku je celosvarenec
- Veteranista!
- Příspěvky: 2416
- Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: Vozík za auto
Ono to oje musí být i dost dlouhé, k čemu, že teoreticky to můžeš zalomit o 90°, když stejně dost dlouhé
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!
Re: Vozík za auto
Podědil jsem vozík (samovýroba), také s listovými pery. Výborná věc - když je "trochu víc" naloženo, dosedne náprava na gumové dorazy a ještě se "něco málo" dá naložit. Limitem jsou nafoukaná kola (2,5 - 3atm)...
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."
Re: Vozík za auto
Je tady celé téma o problematice jízdy traktorem bez registrační značky po komunikacích. A tady se stále řeší nějaká nosnost a konstrukce vozíků. Vždyť je to totéž. Až budou " orgáni" chtít, tak posbírají všechny. Žasnu, kolik vidím dvounápravových vozíků bez brzdy. Prosím o objasnění k čemu to je - za běžným osobním autem. Pokud někdo chce vozit malotraktor, cihly, nebo hlínu, pak se bez brzdy vydává na tenký led. Vozík, který tohle má přežít, nemůže mít oje jiné, než "véčko". Tyto vozíky jsou nyní mezi 50 a 60 klacky.
Re: Vozík za auto
nebržděná dvounáprava je k "ničemu" fyzicky snese zátěž ale ty jí tam nesmíš naložit
malej traktorista v malým traktoru