Vari System

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Lišák1
Příspěvky: 1174
Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
Bydliště: Sklené nad Oslavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Vari System

#3886 Nový příspěvek od Lišák1 »

XP-200 - volnoběžné otáčky 1520 +-152
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5608
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Vari System

#3887 Nový příspěvek od thovt »

Prckolet: proč tak výkoný , neklouže náhodou spojka buď mastné nebo opotřebované, mužeš dát slabší perka bude táhnout dříve. , možná by motor chtěl nakrmit xp-200(1P70F/P-H) jestli nebrzdí euro 5. Mám motor 1P68 což je o trochu slabší motor, je to nezastavitelný drak spíš spojka je slabý článek.

Prckolet
Příspěvky: 410
Registrován: ned dub 26, 2020 10:13 pm
Bydliště: zlin

Re: Vari System

#3888 Nový příspěvek od Prckolet »

ne spojka je ok ta je nova ale spis chci vedet kolik snese prevodovka a hlavne chci elektrickej starter mam z toho udelanej trakotrek tak proto, na 1 jak rikas kdyz tahnu neco fest tezkeho se to stavi na zadni ale kdyz chci jet po silnici do kopce prazdnej na 2 uz jde znat ze by nejaky ten kun navic bodnul. nemam v platu s tim taha vetsi bremeno ale spis jen aby to lip sezralo tu 2 na jizdu po ceste

dvk
Příspěvky: 1693
Registrován: pon bře 01, 2010 3:59 pm
Bydliště: CZ

Re: Vari System

#3889 Nový příspěvek od dvk »

Tož chvilu ti to fungovat bude, ale jen do doby, než se to vyčeše. :smich:

Jarda Malich
Příspěvky: 237
Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
Bydliště: Vrchlabí

Re: Vari System

#3890 Nový příspěvek od Jarda Malich »

Nevidím důvod, proč tam rvát takový motor. Zaprvé Ti nebude fungovat spojka, volnoběžný točky jsou moc vysoký a ten motor je nejen těžkej, ale výkonnej natolik, že by se musela tomu výkonu taky spojka přizpůsobit. A to nemluvě o převodech, který by tím dostaly pěkně na prdel. Nehledě na velkou hmotnost motoru, která stroj připraví o jednu z jeho výhod a tou je snadná přestavitelnost. To je motor tak do velkýho mulčovače nebo zahradního traktoru. Pokud motor měnit za něco jinýho, pak za tovární specifikaci, která je dobře sladěná se zbytkem.

Prckolet
Příspěvky: 410
Registrován: ned dub 26, 2020 10:13 pm
Bydliště: zlin

Re: Vari System

#3891 Nový příspěvek od Prckolet »

Jarda Malich píše: pon bře 29, 2021 5:40 pm Nevidím důvod, proč tam rvát takový motor. Zaprvé Ti nebude fungovat spojka, volnoběžný točky jsou moc vysoký a ten motor je nejen těžkej, ale výkonnej natolik, že by se musela tomu výkonu taky spojka přizpůsobit. A to nemluvě o převodech, který by tím dostaly pěkně na prdel. Nehledě na velkou hmotnost motoru, která stroj připraví o jednu z jeho výhod a tou je snadná přestavitelnost. To je motor tak do velkýho mulčovače nebo zahradního traktoru. Pokud motor měnit za něco jinýho, pak za tovární specifikaci, která je dobře sladěná se zbytkem.
Draku v pohode. spojku vim ze musim dat adekvatni k motoru to je jasne, je to jen nastrel. ja mam prevodovku pridelanou natvrdo na predni otocnou napravu a mam z nej udelanej trakturek proto resim jiny motor. vari nabizi nejsilensi motor ten co jsem zminil nahore ten 225 kterej ma tocivej moment 15 n.m. a aktualne tam mam 10 n.m. jenze ten vari motor stoji 20 litru a tenhle jen 12 takze opravdu radsi dam tento a prizpusobim k nemu spojku nez utracet za neco co je pro me zbytecne. chtel jsem si koupit mt8 mini 070 ale oni nevedi co by za nej chteli a navic nejsem takovej pracant abych to naplno vyuzil.
Obrázek

Kubo
Příspěvky: 219
Registrován: pát říj 24, 2008 1:19 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Vari System

#3892 Nový příspěvek od Kubo »

Vari prevodovka nemá šancu toto prežiť. Je postavená na cca 7 koní a adekvátny krutiaci moment. Robili sme veľmi veľa "vyťahaných" prevodoviek DSK, najlepšie znášala motory Jikov so 7-8NM. Už 190-200cm3 štvortakty sú cez dlhodobé možnosti tejto prevodovky. Stačí si rozobrať prevodovku a pozrieť sa na tie hodinárke kolieska. Na klasickom jednoosaku to môže aspoň prehrabnúť kolesami, pri tvojej koncepcii je extremny pritlak na kolesa, kolesa nemôžu slúžiť ako preklzová spojka takže skôr či neskôr povolí niečo v prevodovke.
Máme doma prevodovky T20, DSK 317 aj Agzat a jedine Agzat by mohol prežiť taký motor, kto videl prevodovku Agzat rozobratu pochopí. Nikdy sme nemenili vylomený zub v prevodovke ani nikdy nič neprekrútilo, nestrihlo ani neohlo, ani pri koncepcii štvorkolesového malotraktora. Ak moja Honda GCV 160 na Agzate doslúži, taktiež pôjdem do večšieho motora kvoli bezproblémovej orbe na dvojke a preprave s vlečkou na trojke s 300-400kg nakladu v kopcoch. Ale pôjdem do motora s objemom okolo 300cm3. Skoro 400cm3 je realne nevyužiteľných.
https://www.youtube.com/watch?v=nb2E36rgE7Y

Kubo
Příspěvky: 219
Registrován: pát říj 24, 2008 1:19 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Vari System

#3893 Nový příspěvek od Kubo »

Aby môj predchádzajúci príspevok nebol pochopený zle, musím uviesť na pravú mieru.
DSK 317 nieje zlá prevodovka, je to dobrá prevodovka ak je používaná na účely a zaťaženia na ktoré ju navrhol konštruktér. Ak ju chcete preťažovať skoro o 100% a niečo v nej povolí, nieje to jej chyba.
Zoberte si DSK konštruovanú na 7HP a dajte na ňu 6HP motor. A teraz si zoberte prevodovku Agzat konštruovanú na 11HP a tiež ju osaďte 6HP motorom. Ktorá vydrží dlhšie? Rovnako to bude aj s 13HP, DSK dvojnásobok vykonu nemôže vydržať, ale nieje to jej vina.

Jarda Malich
Příspěvky: 237
Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
Bydliště: Vrchlabí

Re: Vari System

#3894 Nový příspěvek od Jarda Malich »

Vyvedu Tě z omylu. DSK-317 byla konstruovaná na mnohem větší výkony, než uvádíš. Dá to samý co Agzat. Akorát s tím, že Vari nikdy neexperimentovalo a vždy se používaly motory o objemech, kde sílu zvládne přenést odstředivá spojka. V minulosti nedávné se v některých příspěvkách objevily sestavy Vari s motorem Honda GXV 270. Ano, i takový motor mohl být, když by před zahájením série tu výrobu motoru neodpískali tehdy v Japonsku. A jsou to už letitý převodovky z prvních let výroby verze pro 4T (takže označené DSK-317/S), které se dělaly od 1993. Nevím, co myslíš tím natažením, ale největší chyba obecně se dělá s olejem, když se použije nesprávná specifikace, je po šnekovém kole. Kupříkladu já mám starou původní dvoutaktní převodovku 317ku a na tom XP-200, používám to 5 let a bez jediného problému. A to nejsem sám. Vyvaruj se takových zbytečných ,,plků", které nejsou úplně pravdivý, praxe hovoří jinak.

Kubo
Příspěvky: 219
Registrován: pát říj 24, 2008 1:19 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Vari System

#3895 Nový příspěvek od Kubo »

Neviem kto žije v omyle keď si myslí že DSK zvládne toľko čo Agzat. Videli ste komponenty tých prevodoviek? Že zvládnu rovnaké zaťaženie? DSK poškodí len zlý olej a odnesie si to šnek? Nedajte sa vysmiať. Ešte raz vravím že DSK nieje zlá prevodovka, ale robili sme G.O nie jednej, ani piatich, ani dvadsiatich, ani štyridsiatich....
Verím že ste ich urobili aj Vy aspoň pár desiatok, tak ste museli vidieť strihnuté perá, vylámané zuby, vymleté obaly, povylamované šneky.... So seriovými PJ. Ak by sa to nedialo, nedržali by sme ND skladom.
Na Agzate som nemenil jediné koleso, nikdy.....
Stále tvrdíte že DSK vydrží to čo Agzat? Ľudia montujte všetci 390ccm agregáty na DSK, Pán Malich Vám bude robiť opravy na vlastné náklady, lebo tvrdí že to dlhodobo vydrží.
Vaša DSK už 5 rokov zvláda fungovať s motorom na ktorý bola konštruovaná? Tak to je úspech, gratulujem.

Sekli ste sa, lebo toto je prax. Nevadí, každému sa to môže stať.

Viac sa do tejto debaty zapájať nechystám, na internetové mudrovanie nemám čas 8)

Jarda Malich
Příspěvky: 237
Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
Bydliště: Vrchlabí

Re: Vari System

#3896 Nový příspěvek od Jarda Malich »

Já jsem tady nikde nepsal aby lidi osazovali všechny převodovky DSK motory s obsahem přes 300 ccm! Uvažoval jsi někdy o tom, proč se Agzaty opravují tak málo? Ono jedním důvodem taky je, že jich jezdí zlomek toho, co převodovek DSK, kterých je kolem půl milionu. Rozlomené kolo jsem viděl, důvodem bylo obligátní porušení návodu, majitel tam rychlosti rval za jízdy, až mu dva uletěly kamsi dolů. Hodně lidí taky uvažuje tak, že to vydrží všechno a tak se k tomu taky chovají. Spousta z nich to přetěžuje, asi nejextremější případ byl, když jeden z uživatelů popisoval, jak s tím tahal panely a jaksi se mu smetlo ozubení šnekového kola. Holt dvacet třicet let staré skříně mají už něco za sebou a stává se, že bývá občas nějaká porucha. Vůle v obalu byla, to ano, nicméně od roku 2010 (verze Economic) a 2012 (Global a klasická 317ka s osovým čepem) se dodávají skelety vrchní skříně v litině, která tento neduh minimalizuje.

Ibo81
Příspěvky: 42
Registrován: úte dub 15, 2014 11:09 am
Bydliště: Zlaté Moravce

Re: Vari System

#3897 Nový příspěvek od Ibo81 »

Ibo81 píše: stř bře 03, 2021 10:55 am chobotek, obrovska vdaka! po vycisteni oboch trysiek a ihloveho ventilu to naskocilo na prvy raz a ide to! :wink:

len asi este budem musiet nieco urobit s tesnenim na plavakovej komore, lebo zatiahnute to je fest ale netesni to na 100%. ten tesniaci kruzok - to je guma?

este raz velmi dakujem 8)
Priatelia, tak som opat tam, kde som bol... Dneska som vytiahol varinu a zas. Dam sytic, ona chyti, otvorim sytic a skape, resp. skape este skor, ako otvorim sytic. Ze by sa tie trisky stihli zapchat znova?

Uživatelský avatar
fekamp
Příspěvky: 16
Registrován: sob bře 06, 2021 8:23 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Vari System

#3898 Nový příspěvek od fekamp »

Dobrý den pánové, prosím o radu.
K Vari mám návěs N 3,5 rok výroby 1992, výrobce podle štítku Agrostroj Jičín, podle návodu STS Znojmo. Potřeboval bych vyměnit pláště a přitom zkontrolovat brzdy (vše zatím původní).
1. Jak mám sundat kolo? Čekal jsem jednoduchou věc, ale si to ta jednoduché nebude. Drží to "věkem", nebo je třeba nějaký "speciální" postup? Půjde to dolů pomoci nějakého domácího stahováku ?
2. Pláště původní Barum 3,50x12. Pláště jsem hledal zatím krátce a našel jsem jen MITAS S-05 ( https://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneum ... ?id=122987 ). Budou vhodné ?
3. V návodu je napsáno "brzdové obložení Favorit". To asi nebude náhoda, a budou opravdu z Faforitu ? ( Ách jó, kdo měl Fáčko, ten byl king ).

Díky

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16953
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Vari System

#3899 Nový příspěvek od oco13 »


Uživatelský avatar
fekamp
Příspěvky: 16
Registrován: sob bře 06, 2021 8:23 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Vari System

#3900 Nový příspěvek od fekamp »

fekamp píše: ned dub 04, 2021 7:22 pm Dobrý den pánové, prosím o radu.
K Vari mám návěs N 3,5 rok výroby 1992, výrobce podle štítku Agrostroj Jičín, podle návodu STS Znojmo. Potřeboval bych vyměnit pláště a přitom zkontrolovat brzdy (vše zatím původní).
1. Jak mám sundat kolo? Čekal jsem jednoduchou věc, ale si to ta jednoduché nebude. Drží to "věkem", nebo je třeba nějaký "speciální" postup? Půjde to dolů pomoci nějakého domácího stahováku ?
2. Pláště původní Barum 3,50x12. Pláště jsem hledal zatím krátce a našel jsem jen MITAS S-05 ( https://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneum ... ?id=122987 ). Budou vhodné ?
3. V návodu je napsáno "brzdové obložení Favorit". To asi nebude náhoda, a budou opravdu z Faforitu ? ( Ách jó, kdo měl Fáčko, ten byl king ).

Díky
Dobrý den pánové, k mému včerejšímu dotazu přikládám ještě foto.

Díky
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“