Jak vyjet prudší svah
Moderátor: DYK
Jak vyjet prudší svah
Mám kultivátor Pubert s koly a vozíkem. Zároveň mám ze stodoly na zahradu prudší svah - délka cca 5 m, sklon cca 17° (cca 30% stoupání), tráva, aktuálně oschlé bláto. Když se pokusím ten svah vyjet, tak i s prázdným vozíkem (jen já na sedačce) začnou kola hrabat. Když sesednu a jen to vedu, tak to nakonec nějak vybruslí až nahoru. Mám na tom kompletní set závaží od výrobce (bez nich to bylo bez šance i naprázdno). Motor má síly dost.
Mám tedy evidentně problém s trakcí. A teď jak z toho ven? Originál kola jsou 4,50-10 s takovým prapodivným špunto-šípovým vzorem (viz foto). Napadlo mě koupit širší kola (našel jsem pneu v rozměru 20-10, takže víc jak dvakrát tak široké) - jenže pneu + disk takového rozměru je minimálně 3500 za jedno kolo, navíc těžko říct, jak by do toho seděly zátěže. Nebo koupit ve stejném rozměru nějaké jiné pneu s lepším šípákem, aby to líp zabíralo. Nebo ještě víc dotížit, ale těžko říct, kam bych to další závaží nacpal.
Jak ze stodoly ven?
Mám tedy evidentně problém s trakcí. A teď jak z toho ven? Originál kola jsou 4,50-10 s takovým prapodivným špunto-šípovým vzorem (viz foto). Napadlo mě koupit širší kola (našel jsem pneu v rozměru 20-10, takže víc jak dvakrát tak široké) - jenže pneu + disk takového rozměru je minimálně 3500 za jedno kolo, navíc těžko říct, jak by do toho seděly zátěže. Nebo koupit ve stejném rozměru nějaké jiné pneu s lepším šípákem, aby to líp zabíralo. Nebo ještě víc dotížit, ale těžko říct, kam bych to další závaží nacpal.
Jak ze stodoly ven?
Re: Jak vyjet prudší svah
Měl jsem stejný problém s terrou, pak jsem to začal couvat a bez problémů U terry byla výhoda, že se lehce otočil motor, takže při couvání soupravy jsi šel vlastně za ní a pohodlně řídil.
Re: Jak vyjet prudší svah
Přesně ona ta "zadní poháněná náprava" má vždy lepší trakci.
Váha se na ni přenáší a pak ani nevadí obrácený vzorek pneu.
Samo pokud není bláto. Prostě aspoň trochu únosný povrch.
Škoda 105-135 neměla i v zimě na sněhu problém , stačily pneu vzor 34. Do předu jela. Zpátečka byl ale problém.
Váha se na ni přenáší a pak ani nevadí obrácený vzorek pneu.
Samo pokud není bláto. Prostě aspoň trochu únosný povrch.
Škoda 105-135 neměla i v zimě na sněhu problém , stačily pneu vzor 34. Do předu jela. Zpátečka byl ale problém.
Re: Jak vyjet prudší svah
A co dva pruhy na šířku rozchodu...třeba zatravňovací tvárnice...nebo tak něco?
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Re: Jak vyjet prudší svah
Prosím ťa ako sa toto prerátava? ja mám svah ktorý má na 100m prevýšenie 38m - kolko je to stúpanie? Je na to nejaký vzorec?
Re: Jak vyjet prudší svah
Máš sklon 38%, 20,8 stupně.
Procenta jsou snad jasné a pak na přepočet na stupně je nejjednodušší kalkulačka na netu
Procenta jsou snad jasné a pak na přepočet na stupně je nejjednodušší kalkulačka na netu
Re: Jak vyjet prudší svah
45° = 100% stoupání. 15°= 26.8% stoupání.
https://www.krytiny-strechy.cz/technick ... ka-sklonu/
https://www.krytiny-strechy.cz/technick ... ka-sklonu/
Re: Jak vyjet prudší svah
Takže súpanie môže byť aj viac ako 100% ?? Lebo ja som to ako sedliak bral tak že 100% je kolmá stena
Re: Jak vyjet prudší svah
Stoupání je prostě pravoúhlý trojúhelník. Na wikipedii jsem ukradl obrázek:
a je převýšení
b je vodorovná vzdálenost
c je délka svahu
α (alfa) je stoupání jako úhel, stoupání jako procento se počítá jednoduše a/b. Lidsky řečeno "na vzdálenosti b vylezu a nahoru". Kolmá stěna je v procentech tedy nekonečno.
A zptáky k tématu. Svah vypadá teď nějak takto (na obrázku to vypadá trochu blátivěji, ale dá se po tom normálně jít):
Na couvačku jsem dopadl úplně stejně. Jakmile se hnací kola dostanou z kamenů na hlínu, začnou klouzat. Když jsem tam zkusil hodit starý koberec, tak to po něm na couvačku vyjelo suveréně až nahoru. O všelilakých tvárnicích apod. jsem přemýšlel, ale to mi případně vyřeší jen tento svah, kdekoliv jinde můžu začít klouzat zase...
Mimochodem, v pozadí je motůčko, které i tenhle kopec plně naložené dá. Skuhrá (350W motor se s plnou korbou už nadře), ale jede. Vzorek má takovýto:
a je převýšení
b je vodorovná vzdálenost
c je délka svahu
α (alfa) je stoupání jako úhel, stoupání jako procento se počítá jednoduše a/b. Lidsky řečeno "na vzdálenosti b vylezu a nahoru". Kolmá stěna je v procentech tedy nekonečno.
A zptáky k tématu. Svah vypadá teď nějak takto (na obrázku to vypadá trochu blátivěji, ale dá se po tom normálně jít):
Na couvačku jsem dopadl úplně stejně. Jakmile se hnací kola dostanou z kamenů na hlínu, začnou klouzat. Když jsem tam zkusil hodit starý koberec, tak to po něm na couvačku vyjelo suveréně až nahoru. O všelilakých tvárnicích apod. jsem přemýšlel, ale to mi případně vyřeší jen tento svah, kdekoliv jinde můžu začít klouzat zase...
Mimochodem, v pozadí je motůčko, které i tenhle kopec plně naložené dá. Skuhrá (350W motor se s plnou korbou už nadře), ale jede. Vzorek má takovýto:
Re: Jak vyjet prudší svah
Pak jedině drapáky s hřebama...ty nezklamou ani na ledu
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
- Killer Koly
- Příspěvky: 2793
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Jak vyjet prudší svah
100% neni kolma stena (tj. 90°), ale 45°
netrunner: to motucko, pokud me pamet neklame, ma jednu vychytavku - navijak na ose kola. zkus pouzit to same i u toho jednoosaku. nahore ukotvis ocelove lanko, dole ho privazezs k naprave jednoosaku a musi to vyjet. ja mam fortschritt a mel jsem stejny problem na zahrade. videl jsem to u toho motucka a od te doby vozim 5 m oceloveho lanka a nemam problem
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Jak vyjet prudší svah
Tak odpoj vlečku vem toho puberta do ruk a taky to vyjede. Jako to motůčko. Copak to nechápeš? A nic než dotížit tě nezachrání. Navíc na desítkách kolech
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Jak vyjet prudší svah
skopať svah a dať tam dlažbu dajakú. Vyzerá že sa tade jazdí častejšie tak prečo sa pri každom výjazde trápiť....
Re: Jak vyjet prudší svah
S motůčkem jsem narážel spíš na ten vzorek na pneu. Přijde mi, že drží mnohem lépe.
A ano, svah se používá každý den. Chodím tama ke slepicím a když mrzne, musím tam vozit i vodu, právě v tom motůčku. Proto vypadá takto. U dlažby nebo kamene mám trochu strach, aby to po dešti nebo namrzlé moc neklouzalo i pěšky...
A ano, svah se používá každý den. Chodím tama ke slepicím a když mrzne, musím tam vozit i vodu, právě v tom motůčku. Proto vypadá takto. U dlažby nebo kamene mám trochu strach, aby to po dešti nebo namrzlé moc neklouzalo i pěšky...
Re: Jak vyjet prudší svah
no tak urob stredom široký betónový chodník a krajom si nechaj travičku na chodenie kde primrzne a bude sneh....