Vari System
Moderátor: DYK
Re: Vari System
Myslím si, že toleranční značky A B C jsou po výbrusu už jedno. Prostě ti to brusič vyblousí do dodaného pístu takže klidně pak můžeš mít v Ačkovém válci Cčkový píst.
Jasně chceš se v tom porýpat. proč ne ale tvoje závada je přes net těžko pochopitelná a odhalitelná . Teda alespoň já si s tím nevím rady - musel bych to vidět a slyšet. Prostě si na to "sáhnout".
Jasně chceš se v tom porýpat. proč ne ale tvoje závada je přes net těžko pochopitelná a odhalitelná . Teda alespoň já si s tím nevím rady - musel bych to vidět a slyšet. Prostě si na to "sáhnout".
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
To značení je mi jasné.
Problém s otáčkama zkusím ještě jednou popsat. Rychlosti 1, 2 a zpátečka podle mne v pohodě. Rychlost P, já říkám 3, rozjezd v pohodě, rozjedu to tak na 70% rychlosti, pak motor přestane zrychlovat a jedu pořád na těch 70%, i když přidávám dál. Při těch 70% to jed pěkně plynule, bez cukání a vynechávání. Tak mne napadlo, jestli to nemůže být v zapalování. Jako mladí pažouti jsme se pořád vrtali v zapalování Pionýrů, štelovali předstih a odtrh, čistili kladívka, atd. Jestli se v zapalování po těch 30 letech nemohlo něco pokazit.
Jinak souhlasím, že je vždy lepší to vidět a slyšet, než o tom jen číst.
Problém s otáčkama zkusím ještě jednou popsat. Rychlosti 1, 2 a zpátečka podle mne v pohodě. Rychlost P, já říkám 3, rozjezd v pohodě, rozjedu to tak na 70% rychlosti, pak motor přestane zrychlovat a jedu pořád na těch 70%, i když přidávám dál. Při těch 70% to jed pěkně plynule, bez cukání a vynechávání. Tak mne napadlo, jestli to nemůže být v zapalování. Jako mladí pažouti jsme se pořád vrtali v zapalování Pionýrů, štelovali předstih a odtrh, čistili kladívka, atd. Jestli se v zapalování po těch 30 letech nemohlo něco pokazit.
Jinak souhlasím, že je vždy lepší to vidět a slyšet, než o tom jen číst.
Re: Vari System
Zase mě napadla asi blbost, ale motor má omezovač - regulátor otáček - kolik to točí když už to dál nezrychluje?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Ano, DYK to trefil přesně, chci se v tom porýpat.DYK píše: ↑pát bře 12, 2021 8:48 pm Myslím si, že toleranční značky A B C jsou po výbrusu už jedno. Prostě ti to brusič vyblousí do dodaného pístu takže klidně pak můžeš mít v Ačkovém válci Cčkový píst.
Jasně chceš se v tom porýpat. proč ne ale tvoje závada je přes net těžko pochopitelná a odhalitelná . Teda alespoň já si s tím nevím rady - musel bych to vidět a slyšet. Prostě si na to "sáhnout".
A ještě jeden dotaz. Chrastí mi výfuky na obou motorech. Našel jsem vlákno, kde bylo řečeno, že jde výfuk říznout, přepážku opravit a výfuk znovu zavařit. Svářeče bych měl, ale nevím jak ten výfuk říznout. Umíte poradit ?
Re: Vari System
No DYKu víš že jsem amatér. Jak bych to měl změřit ? Podle "ucha" to právě netočí tolik, kolik by mělo. 70% rychlosti odpovídá 70% otáček. Vše porovnávám s druhým motorem. Regulátor otáček jsem kontroloval, funguje podle mne dobře, táhlo nové, pružina nová, páčka škrtící klapky nová, táhlo v prostřední dírce páčky, pružinka na konci hřebínku (první drážka u šroubového kloubu páky regulace), páka regulace na 3.
Re: Vari System
https://www.ebay.com/itm/Automatic-Non- ... SwYUpeOoJq
250Kč aj s dopravou - dáš si na chladiacu vrtulu bielu bodku a odmeriaš otáčky , rovnako mám aj teplomer , voltmeter , kliešťový ampermeter. Jesť to nepýta a raz sa to môže hodiť.
250Kč aj s dopravou - dáš si na chladiacu vrtulu bielu bodku a odmeriaš otáčky , rovnako mám aj teplomer , voltmeter , kliešťový ampermeter. Jesť to nepýta a raz sa to môže hodiť.
Re: Vari System
Zkus si pohrát s pružinkou na hřebínku. Jdi s ní po zážezech směrem od motoru. Teda nemusíš po jednom, klidně jeden přeskoč.
Oco dobrý, ale to je otáčkoměr na hovno pro operativní měření otáček. Moc práce. Potřebuješ přiložit a změřit a ne kamsi instalovat odrazovou plochu.
Oco dobrý, ale to je otáčkoměr na hovno pro operativní měření otáček. Moc práce. Potřebuješ přiložit a změřit a ne kamsi instalovat odrazovou plochu.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Tak může si v číně koupit za 100 Kč otáčkoměr elektronický, akorát omotá kablík ke svíčce.
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“
Re: Vari System
Ani to ne.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Je to lepší než nic, ne? Z jakého důvodu jim nevěříš?
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“
Re: Vari System
No u mňa je to operatívne pokial mám 9V baterku , nerobí sa žiadna odrazová ploch a len kvapneš bielu farbu alebo nalepíš bielu guličku. 3 sekundy = moc práce
Re: Vari System
Nejde o nedůvěru. Chci při práci a nastavování přiložit a vědět. Nebo teda přidržet a nastavit.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Jo, tak to ano, ale asi to řešíš často. My obyčejní uživatelé, kteří to potřebujeme řešit jednou za čas nemáme problém ani s lepením (i když je fakt, že toto je dost nepohodlný způsob měření otáček a víceméně jen na místě, moc si nedovedu představit měřit to za jízdy) ani s omotáním tří závitů kolem kablíku svíčky a jedu jako šohaj a zároveň vidím otáčky. To je určitě pohodlnější, než ten otáčkoměr přes reflexní bod.
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“
Re: Vari System
Ten otáčkomer z ebay, čo som postoval, je merací prístroj, nie budík do palubovky. Určite som to tak nemyslel použiť. Ani multimetrom nemeráš napätie baterky za jazdy.
Na Varine??? Si si celkom istý??jedu jako šohaj a zároveň vidím otáčky.
Re: Vari System
S tou pružinou na hřebínku jsem to už zkoušel. Nakonec jsem ji nechal na posledním zářezu směrem od motoru. Dnes jsem dvakrát vyjel na zahradu a po cestě mne napadloDYK píše: ↑sob bře 13, 2021 9:12 am Zkus si pohrát s pružinkou na hřebínku. Jdi s ní po zážezech směrem od motoru. Teda nemusíš po jednom, klidně jeden přeskoč.
Oco dobrý, ale to je otáčkoměr na hovno pro operativní měření otáček. Moc práce. Potřebuješ přiložit a změřit a ne kamsi instalovat odrazovou plochu.
vyzkoušet otáčky na volnoběh. Že mně to nenapadlo dřív !?!? Hned na cestě jsem to zkusil a na zahradě ještě jednou. Na volnoběh to jde páčkou plynu pěkně vytočit, páčkou škrtící klapky to jde vytočit ještě víc. Takže to bude jak jsi psal na začátku o těch válcích a kroužcích. Takže válec půjde na výbrus. Omlouvám se, jestli jsem zbytečně zdržoval.
Neporadí někdo něco k tomu řezání výfuku ?