Vari System

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#3826 Nový příspěvek od DYK »

Každopádně když zastavíš, budeš muset počkat až se zastaví i daptér, pak teprve začadit zpátečku, poběží to při couvání opačně a to stejný zase při řazení dopředu. Pokud opravdu mulčovat, tak Tajfun a to je ta nejtěžší sestava Vari na mulčování. Nůž má taky slušnou setrvačnost. O funkčnosti brzdy nože si nedělám iluze. Opravdu potřebuješ DSK316? Máš s ní další plány pohonu jiných adaptérů?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16953
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Vari System

#3827 Nový příspěvek od oco13 »

Dyku - 316ka nemá vypínatelný náhon náradia?????? :shock: veď to má už aj moja baička Aebi zo roku 1958 ako samozrejmosť. :shock: WTF ????? To soudruzi z NDR nie že udelali chybu - to priamo posrali.

ivo.simi
Příspěvky: 154
Registrován: pon kvě 24, 2010 11:02 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Vari System

#3828 Nový příspěvek od ivo.simi »

Využití do budoucna, možná bubnovka a obracečka. Ale to až budou další finance

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#3829 Nový příspěvek od DYK »

V tom případě je DSK316 na místě. Pohon různých adaptérů jednou převodovkou.
Oco, DSK 316 má vypínatelný náhon, pro pohyb se strojem mimo práci, ale ne každá. Dle provedení. U některých se to řešilo povytažením z uchycení a zaaretováním do jiné díry. Proto tam na adaptérech byly dvě díry různě vzdálené. Z toho jedna oválná pro kopírování bočních výkyvů při práci.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16953
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Vari System

#3830 Nový příspěvek od oco13 »

Aha , tak, lebo toby bolo blbé šlapať za lištovkou cez dedinu a hrkať žabkami. Dik za vysvetlenie. 8)
Z toho jedna oválná pro kopírování bočních výkyvů při práci.
toto mám problém doriešiť pri malotraktoroch a TBZ.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#3831 Nový příspěvek od DYK »

Tak bojuj, nevím o jaký rozsah by mělo jít ale inspiruj se u "domyšlených" seriovek.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
fekamp
Příspěvky: 16
Registrován: sob bře 06, 2021 8:23 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Vari System

#3832 Nový příspěvek od fekamp »

fekamp píše: úte bře 09, 2021 9:47 pm Dobrý večer pánové,
jsem spolumajitel 2 kusů motorů DMJ315 a 2 kusů převodovek DSK. Už 30 let. Vždy jsem dával opravy do servisu. Až letos v zimě jsem našel odvahu se do motoru podívat.
U jedné DMJ315 zhruba během dvou let klesl výkon na 50% a motor nejde vytočit. Do nějakých 60% otáček to jde, ale pak se nárůst otáček zastaví a jede to na nějakých 60%. Všechny základní úkony jsem udělal, vyzkoušel jsem i karburátor z druhého motoru. A pořád stejný problém. Přitom start v pohodě, i při teplotách kolem 0°C, na volnoběh vše hezky brumlá. No až na ten rachotící výfuk. Tak jsem se pustil do rozebírání, vyčistil jsem hlavu a píst, dal jsem nové pístní kroužky. Vše se částečně zlepšilo, ale při porovnání s druhým motorem to není pořád ono. Teď už pomůže asi jen výbrus. Co vy na to ? Souvisí ten slabší výkon a nemožnost motor pořádně vytočit, nebo jsou to dva nezávislé problémy ?

Jinak 30 leté stroje a 30 letá spokojenost. Při dodržování určitých pravidel, bezproblémový provoz. Třeba před vypnutím motoru vypnout benzín, nechat chvilku běžet a pak vypnout motor. No a taky nezapomenout dát do benzínu olej. To se pak kupodivu při orání kousne motor.
Dobrý den pánové,
žádná rada začátečníkovi ?

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#3833 Nový příspěvek od DYK »

Když jsi dával nové kroužky, kolik měli v zámcích? Výbrus klidně, dyť je to něco kolem tisícovky i s pístem a kruhy.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
fekamp
Příspěvky: 16
Registrován: sob bře 06, 2021 8:23 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Vari System

#3834 Nový příspěvek od fekamp »

Úplně nerozumím dotazu na kroužky "kolik měli v zámcích" ?

Uživatelský avatar
fekamp
Příspěvky: 16
Registrován: sob bře 06, 2021 8:23 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Vari System

#3835 Nový příspěvek od fekamp »

Už mi to asi došlo. Myslel jsi tu malinkou mezírku mezi konci kroužků, když se píst zasune do válce ? Přiznám se, že jsem to neřešil.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#3836 Nový příspěvek od DYK »

Jsou motory, které nemají plný výkon, protože jsou vyběhaný, přitom jinak běží v pohodě a drží i volnoběh. Pouhá výměna kroužků pomůže jen podle stavu válce a proto pomůže jen částečně. Jsou jeté válce, kam se hodí dát kroužky ob jeden výbrusový rozměr a pokud se ten válec brousí, může se stát, že se bude muset vybrousit vybrousit taky od jeden rozměr aby to vyšlo. Tak ojeté to může být. Jak jsem psal, nechat vybrousit válec není finančně náročná akce, jen v některých lokalitách může být problém sehnat kdo to udělá. Já jsem nechával brousit válec naposledy někdy před rokem a platitl jsem mezi 1100 kž až 1200kč. Samozřejmostí je dodávka pístu s kruhy k tomu.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
fekamp
Příspěvky: 16
Registrován: sob bře 06, 2021 8:23 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Vari System

#3837 Nový příspěvek od fekamp »

DYK píše: pát bře 12, 2021 6:41 am Jsou motory, které nemají plný výkon, protože jsou vyběhaný, přitom jinak běží v pohodě a drží i volnoběh. Pouhá výměna kroužků pomůže jen podle stavu válce a proto pomůže jen částečně. Jsou jeté válce, kam se hodí dát kroužky ob jeden výbrusový rozměr a pokud se ten válec brousí, může se stát, že se bude muset vybrousit vybrousit taky od jeden rozměr aby to vyšlo. Tak ojeté to může být. Jak jsem psal, nechat vybrousit válec není finančně náročná akce, jen v některých lokalitách může být problém sehnat kdo to udělá. Já jsem nechával brousit válec naposledy někdy před rokem a platitl jsem mezi 1100 kž až 1200kč. Samozřejmostí je dodávka pístu s kruhy k tomu.
Děkuji za odpověď. Na výbrus jsem se už informoval, mám to kam dát, za stejnou cenu jak píšeš, včetně pístu a kroužků. Může tento problém být i příčinou toho, že nejde motor při jízdě řádně vytočit ? Nebo to bude v něčem jiném ?

Ještě prosím o vysvětlení značení válců, pístů a k tomu kroužků. Podle dílenské příručky JIKOV třídění A, B, C (k tomu příslušné rozměry). V obchodech píst a kroužky originál, 1. výbrus, 2. výbrus, atd. Jak se v tom značení vyznat ?

hobr
Příspěvky: 4221
Registrován: pát říj 11, 2013 5:52 pm
Bydliště: jižně od Brna

Re: Vari System

#3838 Nový příspěvek od hobr »

Po x letech trápení s dvoutakty (Babetta, Vari), jsem kontaktoval mechanika. Bez problémů opraví co je třeba a já se nenervuji. Doporučuji Ti zavést stejný systém. (Trochu mimo dotaz, ale funguje to.)
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."

Uživatelský avatar
fekamp
Příspěvky: 16
Registrován: sob bře 06, 2021 8:23 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Vari System

#3839 Nový příspěvek od fekamp »

Já mechanika, který bez problémů opraví co je třeba, mám už přes 20 let. Po 30 letech užívání jsem to chtěl zkusit. A určitě se u toho nenervuji, naopak to beru jako dobré odreagování. A jako pojistku, kdyby to nevyšlo, mám toho mechanika.

chobotek
Příspěvky: 11668
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Vari System

#3840 Nový příspěvek od chobotek »

Kroužky patří k výbrusu, u pístů se navíc k výbrusu udává třídění A, B, C, podle toho, jak se je povede vyrobit. Jestli ses informoval kam dát válec na výbrus, informuj se dále, jestli mistr brusič bere v potaz rozměry pístu.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“