Yanmar FX235
Moderátor: DYK
Re: Yanmar FX235
Nádrž jsem měl zabordelenou taky, dvakrát jsem jí vypustil a hotovo. Dal jsem novej fitr a na hadičku dal ten průhlednej ,jak se dává na motorky. Vod tý doby jezdím bez problémů.
K těm filtrům ,mají na sobě čísla ,existují katalogy a dost jich je záměnných na jiný stroje. Dají se sehnat v dost velkým finančním rozptilu. Nyní jsem řešil sadu filtrů na Valtru a byl jsem mezi 8500Káčé ,až skoro 30 tisíc . Navíc jsem zjistil že filtry do převodovky pro Agco dělá ten samej výrobce v tý samý kvalitě jako ten, na kterým je napsáno olejový filtr pro prěvodovku.
Dále Pan Lacina je taky obchodník a něco ho živit musí. Takže když za ním přijdu a řeknu mu, že chci to a to ,on řekne fajn, tady to máš a prodá ti to za vyšší cenu ,aby vydělal. Když si sedneš k netu a použiješ ho k vyhledávání užitečnejch věcí, najdeš filtr motorovýho oleje, kterej je schválenej pro Valtru a stojí 198 korun +dph ,když na něm budu chtít mít nápis Valtra Agco ,nebo třeba MasseyFerguson ,bude stát 679 kč. Jo a zajímavost, Massey má motory Sisu, tedy Valtra. A spotřební bižuterie je na Masseye levnější ,než na Valtru, tedy ve značce.
Je potřeba opsat čísla s filtrů a hledat, nebo zaúkolovat prodejce náhradních dílů ,co má přístup ke katalogům. Já oslovil Filtraz a kolik stála sada filtrů už jsem psal a to vydělali taky, takže vložka filtru za dvatisíce je pro mě přemrštěná.
K těm filtrům ,mají na sobě čísla ,existují katalogy a dost jich je záměnných na jiný stroje. Dají se sehnat v dost velkým finančním rozptilu. Nyní jsem řešil sadu filtrů na Valtru a byl jsem mezi 8500Káčé ,až skoro 30 tisíc . Navíc jsem zjistil že filtry do převodovky pro Agco dělá ten samej výrobce v tý samý kvalitě jako ten, na kterým je napsáno olejový filtr pro prěvodovku.
Dále Pan Lacina je taky obchodník a něco ho živit musí. Takže když za ním přijdu a řeknu mu, že chci to a to ,on řekne fajn, tady to máš a prodá ti to za vyšší cenu ,aby vydělal. Když si sedneš k netu a použiješ ho k vyhledávání užitečnejch věcí, najdeš filtr motorovýho oleje, kterej je schválenej pro Valtru a stojí 198 korun +dph ,když na něm budu chtít mít nápis Valtra Agco ,nebo třeba MasseyFerguson ,bude stát 679 kč. Jo a zajímavost, Massey má motory Sisu, tedy Valtra. A spotřební bižuterie je na Masseye levnější ,než na Valtru, tedy ve značce.
Je potřeba opsat čísla s filtrů a hledat, nebo zaúkolovat prodejce náhradních dílů ,co má přístup ke katalogům. Já oslovil Filtraz a kolik stála sada filtrů už jsem psal a to vydělali taky, takže vložka filtru za dvatisíce je pro mě přemrštěná.
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....
Re: Yanmar FX235
Ahoj,
po delší době nějaké info. Motorový olej + filtr vyměněn. Nádrž vypuštěna. Usazeniny a bordel v podstatě žádný, tudíž jsem nečistil, jen vyměnil palivový filtr. Otáčkoměr a počítadlo motohodin v nejbližšší době neuschopním (leda bych si o něj pisnul v budoucnu z Japonska), protože pán, co mi měl vyrobit ozubená plastová kolečka ty původní ztratil . Rozměry tedy vzala voda.
Převodový olej v traktoru je naprosto čirý, (snad nový??) a zatím nic nekape, takže ho tam zkusím jednu sezónu nechat. Filtr mám, s výměnou (pokud to nevidíte jinak) počkám rovněž na příští rok.
Ještě vyměním olej v rotavátoru. Ten se mi nelíbí, protože má koncizstenci bíložluté sračky. Naštěstí nikde neteče. Nevíte ze zkušenosti, kolik oleje tam tak přibližně vleze? Rotavátor má šířku cca 120 cm.
Také jsem si pořídil tovární naviják. Název je MAXWALD (síla do 4t). Musím ještě zjistit typ, kvůli ND. Jel jsem pro něj na Slovensko. S dopravou vyšel cca 21.000,-. Zarádlovaný traktor by mohl utáhnout 2 t, což by mi vyhovovalo. Když na to nebude Yanmar stačit, naviják pošlu dál. Chtěl jsem stavit vlastní, ale po spočtení materiálu + nářadí které nemám (Inventor, kukla, kabely, elektrody, flexa, kotouče, ...), by jsem byl přes 25.000,- Čas raději nepočítat. Dokud jsem makal jako elektroúdržbář, všechno nářadí jsem si půjčoval z dílny. Jekle a železné profily taky, když jsem potřeboval a šéf v práci :-) To s novým zaměstnáním boužel padlo.
Dneska objednávám kardanový kříž, takže až dojde zbouchám kardan dohromady, naviják vyzkouším a budu se snažit pořídit i nějaké video. Bude-li vše fungovat.
Mějte se a hlavně zdravíčko.
po delší době nějaké info. Motorový olej + filtr vyměněn. Nádrž vypuštěna. Usazeniny a bordel v podstatě žádný, tudíž jsem nečistil, jen vyměnil palivový filtr. Otáčkoměr a počítadlo motohodin v nejbližšší době neuschopním (leda bych si o něj pisnul v budoucnu z Japonska), protože pán, co mi měl vyrobit ozubená plastová kolečka ty původní ztratil . Rozměry tedy vzala voda.
Převodový olej v traktoru je naprosto čirý, (snad nový??) a zatím nic nekape, takže ho tam zkusím jednu sezónu nechat. Filtr mám, s výměnou (pokud to nevidíte jinak) počkám rovněž na příští rok.
Ještě vyměním olej v rotavátoru. Ten se mi nelíbí, protože má koncizstenci bíložluté sračky. Naštěstí nikde neteče. Nevíte ze zkušenosti, kolik oleje tam tak přibližně vleze? Rotavátor má šířku cca 120 cm.
Také jsem si pořídil tovární naviják. Název je MAXWALD (síla do 4t). Musím ještě zjistit typ, kvůli ND. Jel jsem pro něj na Slovensko. S dopravou vyšel cca 21.000,-. Zarádlovaný traktor by mohl utáhnout 2 t, což by mi vyhovovalo. Když na to nebude Yanmar stačit, naviják pošlu dál. Chtěl jsem stavit vlastní, ale po spočtení materiálu + nářadí které nemám (Inventor, kukla, kabely, elektrody, flexa, kotouče, ...), by jsem byl přes 25.000,- Čas raději nepočítat. Dokud jsem makal jako elektroúdržbář, všechno nářadí jsem si půjčoval z dílny. Jekle a železné profily taky, když jsem potřeboval a šéf v práci :-) To s novým zaměstnáním boužel padlo.
Dneska objednávám kardanový kříž, takže až dojde zbouchám kardan dohromady, naviják vyzkouším a budu se snažit pořídit i nějaké video. Bude-li vše fungovat.
Mějte se a hlavně zdravíčko.
Re: Yanmar FX235
Chlapi,
kupovali jste někdo k Yanmarovi FX 235 (nebo traktoru podobné kubatůry) přetěžovou prodlužovací spojku? Potřebuji to na naviják. Mám cca o 10 cm kratší kardan (zbývá tak 7 cm do úplného vysunutí) a také bych tam tu spojku chtěl abych neudělal něco s převodovkou kdyby náhodou.
Kolik měla kroutící moment? Na kardance mi doporučují 120 Nm (x10).
https://www.kardanka.cz/prodlouzeni-s-p ... jkou-20905
Díky
kupovali jste někdo k Yanmarovi FX 235 (nebo traktoru podobné kubatůry) přetěžovou prodlužovací spojku? Potřebuji to na naviják. Mám cca o 10 cm kratší kardan (zbývá tak 7 cm do úplného vysunutí) a také bych tam tu spojku chtěl abych neudělal něco s převodovkou kdyby náhodou.
Kolik měla kroutící moment? Na kardance mi doporučují 120 Nm (x10).
https://www.kardanka.cz/prodlouzeni-s-p ... jkou-20905
Díky
Re: Yanmar FX235
Tak jsem tady trochu brouzdal ve fóru a našel jsem vzorec pro výpočet krouťáku v Nm
9557 x výkon traktoru v kW (16)/otáčkama PTO (540) = 253 Nm.
Odpovídalo by to téhle "řehtačce": https://www.kardanka.cz/prodlouzeni-s-p ... jkou-20902
Nebo dát prokluzovou lamelovou a naštelovat krouťák šroubama.
Tady jsem našel prokluzovku o cosi levnější:
https://www.malotraktorysilesia.cz/nahr ... ci-spojka/
9557 x výkon traktoru v kW (16)/otáčkama PTO (540) = 253 Nm.
Odpovídalo by to téhle "řehtačce": https://www.kardanka.cz/prodlouzeni-s-p ... jkou-20902
Nebo dát prokluzovou lamelovou a naštelovat krouťák šroubama.
Tady jsem našel prokluzovku o cosi levnější:
https://www.malotraktorysilesia.cz/nahr ... ci-spojka/
Re: Yanmar FX235
Reverz znamená kolko rýchlostí dopredu tolko aj dozadu, nielen počet ale aj rýchlosť. Ak by si dal reverznú prevodovku do fabie tak dokážeš cúvať 160.
Re: Yanmar FX235
No len ktorá Fabia pôjde 160
Re: Yanmar FX235
No ale to není 160
Ja som si srandu robil,
Ja som dostal tachometrovych 160 dostal z juniorky,
Na diaľnici kdesi pri Hybe,,,
Ja som si srandu robil,
Ja som dostal tachometrovych 160 dostal z juniorky,
Na diaľnici kdesi pri Hybe,,,
Re: Yanmar FX235
Reverz nema podminku pro stejnou rychlost casto byva spatecka pomalejsi v pomeru 1:1,1 az 1,3...
Re: Yanmar FX235
Ale vysvetlenie princípu sedi? či nie
Ešte by som doplnil, že trebárs ak naberáš štrk na trojke, tak nemusíš v kulise hladať spiatočku, len prehodíš smer jazdy a na tej istej trojke vycúvaš od hromady štrku ku vlečke.
Ešte by som doplnil, že trebárs ak naberáš štrk na trojke, tak nemusíš v kulise hladať spiatočku, len prehodíš smer jazdy a na tej istej trojke vycúvaš od hromady štrku ku vlečke.
Re: Yanmar FX235
Ano s tim souhlasim jen doplnuji ze je casto reverz smeram dozadu pomalejsi v urcitem pomeru. U nejakych traktoru je dokonce moznost reverzu jen na nejake stupne a od urcite rychlosti neni mozne pouzit reverz a nebo je omezena max rychlkost reverzu. Treba Holder ma reverz jen pro malou a stredni skupinu pro velkou skupinu neni mozne ho pouzit.
Re: Yanmar FX235
Zetore: když budu mluvit za to, co mám ověřené, což je oranžová, tak tam reverse funguje jen pro obrácení smyslu otáčení.......co dopředu, to dozadu....Faktem je, že různé země mají rozdílné homologace a "celosvětově" se to může lišit
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Yanmar FX235
Tak tam urcite kdyz dopredu je max cca 15km/h tak neni problem reverz bez omezeni.
Treba mensi FENDY s manualnima prevodovkama jedou dopredu 40 a na reverz ani ne 35
Holder ma reverz 1:1 ale nejde pouzit na velkou skupinu takze dozadu max rychlost cca polovina toho co dopredu.
TK-12 reverz na vse ale dozadu pomalejs
Masej Ferguson 110k dozadu elektronicky omezena maximalka reverzu
Skoro u vsech traktoru co jsem kdy jel a meli reverz to tak bylo ze byl nejak omezeny reverz pokud jeli vic nez 25km/h
Akorat u velkeho fendu 936 nebylo nic.Ten mel,ale otocne rizeni. A urcite to bude i u jinych,uale na rychle couvani uzpusobenych stroju
Treba mensi FENDY s manualnima prevodovkama jedou dopredu 40 a na reverz ani ne 35
Holder ma reverz 1:1 ale nejde pouzit na velkou skupinu takze dozadu max rychlost cca polovina toho co dopredu.
TK-12 reverz na vse ale dozadu pomalejs
Masej Ferguson 110k dozadu elektronicky omezena maximalka reverzu
Skoro u vsech traktoru co jsem kdy jel a meli reverz to tak bylo ze byl nejak omezeny reverz pokud jeli vic nez 25km/h
Akorat u velkeho fendu 936 nebylo nic.Ten mel,ale otocne rizeni. A urcite to bude i u jinych,uale na rychle couvani uzpusobenych stroju
Re: Yanmar FX235
...mrknul jsem ze srandy na novější KT22, která už se sem jako šedá dováží, má kvalty 12+12. Dopředu jede 14,86 a dozadu 12,38 km/h...takže máš pravdu
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas