Hřídel pedálů !
Moderátor: Lukashil
Re: Hřídel pedálů !
Čau tak hřídel vyměněná, samé obstrukce kolem toho. Hřídel neměli skladem, objednal jsem ji (5711-2710). Dodali mi hřídel jinou. (62452725) Na té originál byly 3 drážky. 2 pro okroužek 1 pro zajištění. Na té co mi dodali z novějšího typu 1 drážka na o kroužek. Už se mi to nechtělo vracet. Tak se na soustruhu dodělala drážka pro o kroužek a pojistku. Poskládal jsem to, nalil olej dal víko. Naházel na hřídele páky. Pak jsem zjistil že vpravo jdou pedály hrozně ztuha. Zjistil jsem že originál hřídel měla vyvrtaný otvor a čep pravé páky výběžek do ní. Hřídel pedálů namontována bez otvoru. Nezbylo mi nic než ten výběžek uříznout. Fakt pakárna!!!!
Jinak pojistku hřídele jsem zvrcha vytáhl drátem a zpátky jsem ji ji vložil do prodlouženého ořechu vel. 10mm 1/4 golasady nasadil prodloužení a vložil.
Jinak pojistku hřídele jsem zvrcha vytáhl drátem a zpátky jsem ji ji vložil do prodlouženého ořechu vel. 10mm 1/4 golasady nasadil prodloužení a vložil.
Re: Hřídel pedálů !
Ahoj, čeká mě pretesneni pedálové hřídele na 6718. Nevíte jaké jsou rozměry kroužků a gufera. Díky
- pavolmakys
- Příspěvky: 2398
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Hřídel pedálů !
Prepac, v sekciii navody je katalog, najdi a kup, hadam nechces aby ti to niekto hladal.
Ale upozornujem, aj je tam napisane ze okruzok 12x16, tak si pytaj taky, ak ti navrhnu ze 12x2, ze je to to iste, zober sa prec a hladaj iny obchod. Ak tam das take, o dva mesiace to mozes robit znova. Pre neznalich uvediem aj dovod.
Ono okruzok 12x16, je v skutocnosti cca nieco ako 11,9x16,1, pricom 12x2 je presne 12x16. Hydraulikari specialisti by asi vedeli povedat preco to tak je.
Ale upozornujem, aj je tam napisane ze okruzok 12x16, tak si pytaj taky, ak ti navrhnu ze 12x2, ze je to to iste, zober sa prec a hladaj iny obchod. Ak tam das take, o dva mesiace to mozes robit znova. Pre neznalich uvediem aj dovod.
Ono okruzok 12x16, je v skutocnosti cca nieco ako 11,9x16,1, pricom 12x2 je presne 12x16. Hydraulikari specialisti by asi vedeli povedat preco to tak je.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: Hřídel pedálů !
Je to proto, že dřív se dynamický a statický o kroužky značily jinak... Statický se značily stejně jako dnes vnitřní průměr x síla (jsou to většinou celý čísla max. půlky v síle např. 2,5 ale to není častý).
Kdežto dynamický o kroužky značily zástavbové rozměry dílců, třeba jako manžety do pístnic na nich taky nenaměříš to co je na ní uvedeno ale venkovní průměr je větší, vnitřní je menší. Dnes se i dynamický o kroužky značí vnitřní průměr x síla. Jenže to jsou takový haluznumera... třeba o kroužek 16x12 je podle dnešního značení 11,6x2,3, 90x80 je 79,1x5,8 atd....
Taky ve většině případů mají dynamický o kroužky vetší tvrdost než statický...
Kdežto dynamický o kroužky značily zástavbové rozměry dílců, třeba jako manžety do pístnic na nich taky nenaměříš to co je na ní uvedeno ale venkovní průměr je větší, vnitřní je menší. Dnes se i dynamický o kroužky značí vnitřní průměr x síla. Jenže to jsou takový haluznumera... třeba o kroužek 16x12 je podle dnešního značení 11,6x2,3, 90x80 je 79,1x5,8 atd....
Taky ve většině případů mají dynamický o kroužky vetší tvrdost než statický...
- pavolmakys
- Příspěvky: 2398
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Hřídel pedálů !
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: Hřídel pedálů !
přátelé dovolím se sem vnutit.
na 3011 mám taky vymlácený pedál i hřídel, což způsobí, e při sešlapu spojky se v té ovalitě jakoby skřípně hřídel a zatáhne mi to ruční brzdu.
pedál bez táhla chodí volně a když ruční brzdu zespod přidržím montpákou taky se nehýbe, takže se fakt jen unáší třením a to i přes to, že mi přes pedál protýká olej z gufera....
hřídel jde popotlačit do převodovky, z čehož usuzuji, že 3011 už v převodovce žádnou brzdičku ani zajištění nemá.
je to tak?
měnil jste ji někdo přímo na 30tce?
pasovala?
to pouzdro v novém pedálu se musí vystružit?
děkuji
na 3011 mám taky vymlácený pedál i hřídel, což způsobí, e při sešlapu spojky se v té ovalitě jakoby skřípně hřídel a zatáhne mi to ruční brzdu.
pedál bez táhla chodí volně a když ruční brzdu zespod přidržím montpákou taky se nehýbe, takže se fakt jen unáší třením a to i přes to, že mi přes pedál protýká olej z gufera....
hřídel jde popotlačit do převodovky, z čehož usuzuji, že 3011 už v převodovce žádnou brzdičku ani zajištění nemá.
je to tak?
měnil jste ji někdo přímo na 30tce?
pasovala?
to pouzdro v novém pedálu se musí vystružit?
děkuji
Stydím se za tuto zem
Re: Hřídel pedálů !
Tú hriadeľ som menil a nová bez problémov sedela. Je taktiež vhodné zrovnať výstružníkom ten otvor v pedáloch nakoľko po tých rokoch to naberie značnú ovalitu a následne vyrobiť puzdro. Na puzdre je dobré urobiť mazaciu drážku a do oboch pedálov doplniť mazničku pretože na pedáloch na Z3011 normálne žiadne mazničky neboli.
Re: Hřídel pedálů !
Chápu to správně, že ta páka co je na hřídeli pedálů je brzdička předlohy? Kam má být připojený to táhlo co je na ní? Teď mě to tam jen tak volně plandá.
Fotka
Fotka
Zetor 4712 + Fella KM166, Poettinger LW 15, Rožmitál SP4 204, Abbra Pajak, Sukov 3x30, Kromag DSV1, PAJ-1, Star MRB 850
Castelgarden XZ4 180 PWX + bubnovka B82, kartáč Kova PA 501
Castelgarden XZ4 180 PWX + bubnovka B82, kartáč Kova PA 501
Re: Hřídel pedálů !
To tiahlo s pruznym clankom na tej pake by malo smerovat dopredu a malo by byt spojene cez oko so spojkovym pedalom. N apedali by si mal mat oko. Na tom tiahle sa nastavuje vôla maticami.
Re: Hřídel pedálů !
Záhada vyřešena. Oko se ulomilo. V pedálu pod nánosem špíny jsem našel zbytek závitu a na táhle je oko. Teď přemýšlím co s tím, nechat to být nebo to spravit...
Zetor 4712 + Fella KM166, Poettinger LW 15, Rožmitál SP4 204, Abbra Pajak, Sukov 3x30, Kromag DSV1, PAJ-1, Star MRB 850
Castelgarden XZ4 180 PWX + bubnovka B82, kartáč Kova PA 501
Castelgarden XZ4 180 PWX + bubnovka B82, kartáč Kova PA 501
Re: Hřídel pedálů !
Skus tu packu vratit mierne dopredu pokym neucitis ze sa oprie o doraz. AK zostane v kolmej polohe voči prevodovke hriadeli, tak ju mozes kludne napojit na pedal a nastavit. Ked to tam je tak preco to nepouzivat. Ked je to dobre nastavene tak pri radeni hlavne smiesta neškrtaš tak cez zuby. Ak to budes mat spojene s pdalom, tak daj vediet. Napisem ti potom ako to nastavit.
Re: Hřídel pedálů !
Konečně bylo dneska teplo, tak jsem mohl dodělat co jsem měl rozdělaný. Takže piš, jsem zvědavej jak to bude fungovat.
Zetor 4712 + Fella KM166, Poettinger LW 15, Rožmitál SP4 204, Abbra Pajak, Sukov 3x30, Kromag DSV1, PAJ-1, Star MRB 850
Castelgarden XZ4 180 PWX + bubnovka B82, kartáč Kova PA 501
Castelgarden XZ4 180 PWX + bubnovka B82, kartáč Kova PA 501
Re: Hřídel pedálů !
Na tom tiahe by si mal mat taky gumovy valček. Ten tam sluzi ako pruzny element. Mal by byt na tom tiahle medzi dvoma plochymi podlozkami a potom dve matice M8 ktory sa to nastavuje. Pri stlaceni pedalu spojky nadoraz, by ten gumovy valcek mal merat 30mm medzi tymy podlozkami. Niekto nech ti stlaci pedal a ty si to zmeraj. Podla potreby maticami uz upravis danu mieru.
Re: Hřídel pedálů !
Díky, vypadá to že tu gumovou pružinu budu muset koupit novou.
Zetor 4712 + Fella KM166, Poettinger LW 15, Rožmitál SP4 204, Abbra Pajak, Sukov 3x30, Kromag DSV1, PAJ-1, Star MRB 850
Castelgarden XZ4 180 PWX + bubnovka B82, kartáč Kova PA 501
Castelgarden XZ4 180 PWX + bubnovka B82, kartáč Kova PA 501
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: stř čer 30, 2021 8:41 am
- Bydliště: Velké Meziříčí
Re: Hřídel pedálů !
Ahoj,
kape mě olej od hřídele pedálů na 6911 na levé straně u spojkového pedálu. Lze přetěsnit bez nutnosti hřídel vytáhnout ven? V prvním kroku bych rád zkusil takto, na vytažení hřídele teď nemám moc času a asi bych si sám těžko troufl. Pokud by šlo pouze o odstrojení pedálu a dalších hejblat a šlo by přetěsnit z vnějšku převodovky, zkusil bych to sám.
Díky za radu Tomáš
kape mě olej od hřídele pedálů na 6911 na levé straně u spojkového pedálu. Lze přetěsnit bez nutnosti hřídel vytáhnout ven? V prvním kroku bych rád zkusil takto, na vytažení hřídele teď nemám moc času a asi bych si sám těžko troufl. Pokud by šlo pouze o odstrojení pedálu a dalších hejblat a šlo by přetěsnit z vnějšku převodovky, zkusil bych to sám.
Díky za radu Tomáš