Jak je to s řidičákem?
Re: Jak je to s řidičákem?
Juke já Ti odpovím.
Profesní školení řidičů se dneska zapisuje do ŘP.Kod 95 za něj datum platnosti.Platnost je 5 let.
Pokud máš profesní průkaz stejně po pěti letech musíš mít nový řidičák.Asi to tak nějak šmahem vzali pro všechny náklaďáky
Profesní školení řidičů se dneska zapisuje do ŘP.Kod 95 za něj datum platnosti.Platnost je 5 let.
Pokud máš profesní průkaz stejně po pěti letech musíš mít nový řidičák.Asi to tak nějak šmahem vzali pro všechny náklaďáky
Re: Jak je to s řidičákem?
Franto díky za info, aspoň nějaká logika v tom je:)
Byť se o tom myslím své, ale proč to dělat lidem jednodušší, když si můžou jednou za 5 let dojít na uřad. To že můžeš třeba často jezdit ven a docela Ti to omezení platnosti může zkomplikovat život, koho to zajímá..
Byť se o tom myslím své, ale proč to dělat lidem jednodušší, když si můžou jednou za 5 let dojít na uřad. To že můžeš třeba často jezdit ven a docela Ti to omezení platnosti může zkomplikovat život, koho to zajímá..
Re: Jak je to s řidičákem?
Přesně, je to kvulí profesáku jehož "platnost" je 5 let, a za těch 5 let musíš absolvovat 40hodin školení řidičů (5x8hodin) to se zapisuje do spešl papíru a online hlásí na úřad a ten papír potřebuješ při výměně
malej traktorista v malým traktoru
Re: Jak je to s řidičákem?
A ti, co profesák nemají, tak holt každých 5 let zasponzorují státní kasu poplatkem za vystavení nového ŘP a to bych viděl jako hlavní důvod zavedení 5 cyklu. Mimo jiné se šušká v kuloárech, že chtějí zavést povinné školení řidičů i pro ostatní skupiny. Autoškoly jsou na tom bledě.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: Jak je to s řidičákem?
ono by to od věci nebylo jednou za pár let školení
malej traktorista v malým traktoru
Re: Jak je to s řidičákem?
Klucí, jen tak mimochodem, mám profesák, takže každý rok na školení. Vždycky stačilo se objednat týden do předu, loni jsem byl 10.1. tak jsem volal do autoškoly, kdy mají volno a prý až v březnu. Kvůli nařízení vlády smí být ve třídě jen 9 žáků, 10-tý je učitel. Dříve nás tam běžně sedělo 30. Takže nyní místo jednoho kurzu musí dělat 3 a termíny se strašně natáhly.
Re: Jak je to s řidičákem?
Já to stihnul v září a to nás byla plná učebna.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: Jak je to s řidičákem?
Jardo když jsem si dával po 5 letech dělat ten řidičák, myslím si že jsem nic neplatil. Je to už půl roku a to víš ta paměť. Ale tak nějak myslím, že to bylo zadarmo. Bez poplatku.
Re: Jak je to s řidičákem?
K tomu si připočti 7 stovek za kartu do tachografu, psychotesty, zdravotní prohlídky a zjistíš, že mít řidičák není dnes nic levného.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: Jak je to s řidičákem?
No já nemám profesák. Jen mimo autobusu a velký motorky, mám všechno. A nic jinýho neplatím. Ani za ten novej jsem nepaltil.
Re: Jak je to s řidičákem?
z toho důvodu jsem se na profesák vy...... jelikož vím že to dělat nechci a nebudu, a počítej i školení 5-8 stovek ročně, to jsem první pětiletku poctivě držel druhou už na to kašlu a ted při výměně si ho nechám vyškrtnout a mám svatý pokojBritt píše:K tomu si připočti 7 stovek za kartu do tachografu, psychotesty, zdravotní prohlídky a zjistíš, že mít řidičák není dnes nic levného.
malej traktorista v malým traktoru
Re: Jak je to s řidičákem?
Když jsem před čtyřmi lety byl vyměnit řidičák, protože mi končila platnost, tak se mě na úřadě zeptali, zda chci mít platnost řidičáku na 5 nebo 10 let. Samozřejmě jsem odpověděl, že na deset. Tak paní chvíli ťukala do počítače a pak mi dala k podpisu papír. Podívám se na to a paní řeknu, že tam má chybu, že mi tam neuvedla skupinu C. Paní na to odpoví, Však jste chtěl platnost na 10 let.
Když jsem ji začal tvrdit, že skupinu C chci zachovat, tak další nátlak. Jak budu žádat o prodloužení, tak musím mít kladné potvrzení od doktora. A od 60 let co dva roky. Tak jak půjdu příští rok prodloužit, tak už bude pouze na dva roky.
Nikdy mě skupina C neživila. Když jsem začal v 87 stavět barák, tak jsem si pořídil Pragu S5, a abych s ní mohl jezdit, tak jsem si udělal C. I když jsem už tak 20 let neseděl v autě nad 3,5 tuny, tak se nechci skupiny C zbavit.
Když jsem ji začal tvrdit, že skupinu C chci zachovat, tak další nátlak. Jak budu žádat o prodloužení, tak musím mít kladné potvrzení od doktora. A od 60 let co dva roky. Tak jak půjdu příští rok prodloužit, tak už bude pouze na dva roky.
Nikdy mě skupina C neživila. Když jsem začal v 87 stavět barák, tak jsem si pořídil Pragu S5, a abych s ní mohl jezdit, tak jsem si udělal C. I když jsem už tak 20 let neseděl v autě nad 3,5 tuny, tak se nechci skupiny C zbavit.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Re: Jak je to s řidičákem?
Paní je zralá na stížnost. Jako řidič se neživím, ale C mám, prodloužení řidičáku grátis, automaticky na 5 let vždy, k prodloužení žádné lékařské potvrzení nechtějí, proč taky. na sk. B ho nepotřebuješ a i když mám sice C, tak bez profesáku můžu řídit náklaďák možná pro soukromé nepodnikatelské účely (dojet si pro dřevo či materiál).
Re: Jak je to s řidičákem?
Už za socializmu, kdo jezdil pracovně s autem potřeboval každoroční školení.Říkalo se tomu referenské zkoušky.Že se to odrbávalo řešilo korespondečně atd nic nemění na tom, že ta povinnost je tady přes 40 let minimálně.Britt píše: Mimo jiné se šušká v kuloárech, že chtějí zavést povinné školení řidičů i pro ostatní skupiny. Autoškoly jsou na tom bledě.
Re: Jak je to s řidičákem?
ano a také můžeš řídit Tatru pokud je to tvoje firemní Tatra, pro tvoje vlastní podnikání ( nikoliv doprava pro někoho jiného - jen tvoje činnost).z4011be píše: bez profesáku můžu řídit náklaďák možná pro soukromé nepodnikatelské účely (dojet si pro dřevo či materiál).
A zároveň musíš být majitel (třeba jednatel) té firmy. Ne zaměstnanec, ten profesák mít musí.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.