Gaz 66
Re: Gaz 66
Terénne autá s rebrinovým rámom využívajú jeho pružnú deformáciu na zlepšenie kríženia podvozku. Napríklad aj V3S. Pri jazde po diagonále je kabina vyklonená oproti korbe, alebo skrini aj o 20°. Takže aj na tom Acrose to možno vyzerá divne, ale rám to znesie. Ak začnú strieľať nity, už je zle.
Nissan Patrol K260, traktor Pejo 4x4 vo výstavbe.
Re: Gaz 66
Ahoj na vojně jsme měli Uraly a nástavba vážila 10 tun. A když jezdil po tankodromu neznal nevyjet, nebo zapadnout. I s tou váhou. A to když jezdil po normálním terénu, ani nemusel ten motor nějak vytáčet. Větší volnoběh. Už si nepamatuju, ale brodivost byla někde 130 cm tuším.
S tím Zilem kdysi dávno měli hašiči ve vesnici co jsem bydlel hasičského Zila. Když hořela na kopci za vsí chata vyjel tam v zimě jen ten Zil. Jinak žádný jiný hasičský auto. Tatry matesy stály v kopci, nebo pod kopcem dál se nedostaly. Museli udělat dálkové vedení a z toho Zilu to hasili a vodu podávali těma autama dole. Už jsem to tady psal, Zil měl tak kurevský čerpadlo, že utáhnul na každou stranu béčko hlavní proud, z toho tři c proudy a ještě stříkal dělem. A to teda s ním couvnul do rybníku a bral vodu rovnou. Dokázal podle nějakejch technickejch dat nasát 3500 l nádrž za 55 vteřin. Vyzkoušeno a bylo to do minuty.
Oni ty Ruský auta jsou vyzkoušený kurevskejma podmínkama. O tom kroucení rámu, někde bylo video z nějakého zamrzlého Ruského konce světra a tam přejížděly nějakou zamrzlou pustinou a tam bylo vidět, jak se dá zkřížit rám. Nemůžu to najít. Ale bylo to i tady jednou to video.
S tím Zilem kdysi dávno měli hašiči ve vesnici co jsem bydlel hasičského Zila. Když hořela na kopci za vsí chata vyjel tam v zimě jen ten Zil. Jinak žádný jiný hasičský auto. Tatry matesy stály v kopci, nebo pod kopcem dál se nedostaly. Museli udělat dálkové vedení a z toho Zilu to hasili a vodu podávali těma autama dole. Už jsem to tady psal, Zil měl tak kurevský čerpadlo, že utáhnul na každou stranu béčko hlavní proud, z toho tři c proudy a ještě stříkal dělem. A to teda s ním couvnul do rybníku a bral vodu rovnou. Dokázal podle nějakejch technickejch dat nasát 3500 l nádrž za 55 vteřin. Vyzkoušeno a bylo to do minuty.
Oni ty Ruský auta jsou vyzkoušený kurevskejma podmínkama. O tom kroucení rámu, někde bylo video z nějakého zamrzlého Ruského konce světra a tam přejížděly nějakou zamrzlou pustinou a tam bylo vidět, jak se dá zkřížit rám. Nemůžu to najít. Ale bylo to i tady jednou to video.
Re: Gaz 66
Zo zilom 157 som jazdil 4 roky no jazdil nikdy to nešlo dobre tak ani neviem aku priechodnost terenom mal nedalo sa to vyskušat po ceste sa tomu nehcelo nieto ešte niekde v hore.
Re: Gaz 66
No ono zrovna ta 157 cka je velmi citliva na nastavenie, raz dal brat hrubsie tesnenie tesnenie pod horne veko karburatora (no nech bolo hrubsie o 0,5 - 1 mm ako povodne) trocha to zmenilo vysku hladiny v plavakovej komore a uz sme ledva vysli na miesto, kde inac chodime aj s 30-timi ludmi na korbe . To iste plati pre elektriku, ale ked je to dobre nastavene, tak to ide. Tych kobyliek moc navyse nema, ale prevody ma hodne pomale ...
Ural - to je paradna koncepcia aj v zime na cesty, je to permanentna 6x6 s moznostou zapnut uzavierku medzinapravoveho diferencialu. Vsak vela tam samozrejme urobia vysoke kolesa ...
Ural - to je paradna koncepcia aj v zime na cesty, je to permanentna 6x6 s moznostou zapnut uzavierku medzinapravoveho diferencialu. Vsak vela tam samozrejme urobia vysoke kolesa ...
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Gaz 66
tak pani, vratim sa spat k povodnej teme cize gaz66
http://auto.bazos.sk/inzerat/29378147/g ... -nafta.php
tu je v dieslovom prevedeni...co vy nato??
http://auto.bazos.sk/inzerat/29378147/g ... -nafta.php
tu je v dieslovom prevedeni...co vy nato??
Re: Gaz 66
Možno zbytočne veľký a ťažký motor, radšej menší TD a nevidno navijak, asi tam neni.
Nissan Patrol K260, traktor Pejo 4x4 vo výstavbe.
Re: Gaz 66
Centralny dofuk mu zda sa pri kolesach chyba, nadrz tam je nejaka neviem z coho, ale pride mi, ze tou "hlbkou" je hodne viac pri zemi ako povodna
Zasa je to sklapac
Zasa je to sklapac
Re: Gaz 66
Ale mam zase skusenost s kamazom a to musim povedat že to je paradne auto musim uznat že to sa rusom vydarilo.
Re: Gaz 66
Nový nástupce GAZ 66 je GAZ SADKO
GAZ SADKO je ultimátní off-road nákladní automobil spadající do takzvané kategorie „medium-duty truck“. GAZ SADKO bude již v základní výbavě nabízet, stejně jako ostatní off-road modely GAZ, mnoho užitečných terénních pomůcek, které bude možné doplňky ještě rozšiřovat. Můžete se tedy těšit například na:
Redukce převodovky
Uzávěrky předního, zadního i mezinápravového diferenciálu
Systém na nafukování pneumatik
Velké nájezdové a přejezdové úhly s vysokou brodivostí již v základu
Vysoce výkonný dieselový motor YMZ umožňující využívat vysoký kroutící moment i při minimálních rychlostech v takzvaném plazivém režimu
GAZ SADKO je automobil, který se nezalekne žádného terénu. SADKO se pravidelně s továrním týmem GAZ účastní dálkových vytrvalostních rallye včetně slavné rallye DAKAR. GAZ nasazuje SADKO s minimem speciálních úprav, která se omezují na bezpečnostní rám a výbavu nutnou pro případné opravy na trati. SADKO tak dokazuje svůj off-road potenciál a drží krok i s čistokrevnými dakarskými speciály.
Motor z Jaroslavi nese označení JAAMZ-530. Je to nová řada čtyř a šestiválcových motorů vyrobených dle nejnovějších světových parametrů a konstrukčních řešení. Jaroslavlský automotorový závod patří skupině GAZ a zabývá se výrobou pohonných jednotek jak pro střední a těžké nákladní vozy, tak pro autobusy. V továrně byly provedeny výpočty, vyrobeny prototypy, dokončovací práce v konstrukci předali známé světové firmě v oboru, rakouské AVL.
Rakouští a jiní zahraniční inženýři motory pochválili, pustili se do práce a za několik let dotáhli motor do nejlepších parametrů. Ty se dostaly na úroveň světových výrobců Mercedes, Volvo, Cummins. Protože mezi nejdůležitější parametry všech motorů patří úspěšnost spalování paliva a přenos energie na práci.
Spotřeba paliva se dostala na hodnotu 200 g/kWh, stejně tak kroutící moment je 417 Nm při 1200 – 2100 ot/min. S takovou charakteristikou bude motor táhnout i při dvojnásobně zatíženém vozu, než je povoleno. Tím se splnily požadavky zadavatele.
Detaily naftového motoru jsou pýchou vývojářů. Celá válcová skupina je od výrobce číslo jedna, Federal Mogul. Palivová soustava je od firmy Bosch, odlitky bloku a hlavy válců jsou vyrobeny v německé firmě Fritz Winter. Ložiska, ventily, posilovač řízení a další díly jsou od mnoha zahraničních firem.
Pro výrobu nových naftových motorů byl postaven nový tovární areál. Částka se dostala na 10 miliard rublů, automatizace tvoří 90%, pracovníci procházeli školením v zahraničí. Zaměření školení bylo především na výrobu přesných malých dílů, motor má totiž bez oprav najezdit minimálně 700 000 km a zároveň splňovat normy EURO-4, 5 a 6.
Podvozek je vlastně stejný jako u GAZu-66. Konstrukce je funkční, spolehlivá a nečekaně vytrvalá. Není divu, že se vyrábí již téměř 50 let. Nicméně modernizace byla již potřeba. Vzhledem k novému motoru, bylo rozhodnuto upravit konstrukci rámu a zesílit jej. Pětistupňová převodovka dostala nové dvoukuželové synchronizátory, díky kterým jdou převody plynule a lehce.
Spojka je od firmy Sachs, která dlouho spolupracuje se skupinou GAZ při vývoji vozů GAZelle Business. Němci prováděli úpravy spojky pro nový motor a pohon všech kol. Poté přišlo na řadu zavěšení motoru. Firma Anwis našla všechna místa vůlí a kolébání motoru a odstranila je.
Mnohem obtížnější byl systém řízení. Starý mechanizmus vyměnili za polointegrovaný, s vestavěným regulačním ventilem otočného typu. Zvýšila se spolehlivost systému a volantem může nyní otáčet každá slečna. Moderní motor je řízen elektronickým pedálem plynu, v nové přístrojové desce je elektronický tachometr a otáčkoměr.
http://www.madeinrussia.cz/news/novinka ... stylu-456/
https://www.auto-gaz.cz/novinky/95-novy-gaz-sadko
https://oborudow.ru/cs/kuzov/regulyator ... ravleniya/
GAZ SADKO je ultimátní off-road nákladní automobil spadající do takzvané kategorie „medium-duty truck“. GAZ SADKO bude již v základní výbavě nabízet, stejně jako ostatní off-road modely GAZ, mnoho užitečných terénních pomůcek, které bude možné doplňky ještě rozšiřovat. Můžete se tedy těšit například na:
Redukce převodovky
Uzávěrky předního, zadního i mezinápravového diferenciálu
Systém na nafukování pneumatik
Velké nájezdové a přejezdové úhly s vysokou brodivostí již v základu
Vysoce výkonný dieselový motor YMZ umožňující využívat vysoký kroutící moment i při minimálních rychlostech v takzvaném plazivém režimu
GAZ SADKO je automobil, který se nezalekne žádného terénu. SADKO se pravidelně s továrním týmem GAZ účastní dálkových vytrvalostních rallye včetně slavné rallye DAKAR. GAZ nasazuje SADKO s minimem speciálních úprav, která se omezují na bezpečnostní rám a výbavu nutnou pro případné opravy na trati. SADKO tak dokazuje svůj off-road potenciál a drží krok i s čistokrevnými dakarskými speciály.
Motor z Jaroslavi nese označení JAAMZ-530. Je to nová řada čtyř a šestiválcových motorů vyrobených dle nejnovějších světových parametrů a konstrukčních řešení. Jaroslavlský automotorový závod patří skupině GAZ a zabývá se výrobou pohonných jednotek jak pro střední a těžké nákladní vozy, tak pro autobusy. V továrně byly provedeny výpočty, vyrobeny prototypy, dokončovací práce v konstrukci předali známé světové firmě v oboru, rakouské AVL.
Rakouští a jiní zahraniční inženýři motory pochválili, pustili se do práce a za několik let dotáhli motor do nejlepších parametrů. Ty se dostaly na úroveň světových výrobců Mercedes, Volvo, Cummins. Protože mezi nejdůležitější parametry všech motorů patří úspěšnost spalování paliva a přenos energie na práci.
Spotřeba paliva se dostala na hodnotu 200 g/kWh, stejně tak kroutící moment je 417 Nm při 1200 – 2100 ot/min. S takovou charakteristikou bude motor táhnout i při dvojnásobně zatíženém vozu, než je povoleno. Tím se splnily požadavky zadavatele.
Detaily naftového motoru jsou pýchou vývojářů. Celá válcová skupina je od výrobce číslo jedna, Federal Mogul. Palivová soustava je od firmy Bosch, odlitky bloku a hlavy válců jsou vyrobeny v německé firmě Fritz Winter. Ložiska, ventily, posilovač řízení a další díly jsou od mnoha zahraničních firem.
Pro výrobu nových naftových motorů byl postaven nový tovární areál. Částka se dostala na 10 miliard rublů, automatizace tvoří 90%, pracovníci procházeli školením v zahraničí. Zaměření školení bylo především na výrobu přesných malých dílů, motor má totiž bez oprav najezdit minimálně 700 000 km a zároveň splňovat normy EURO-4, 5 a 6.
Podvozek je vlastně stejný jako u GAZu-66. Konstrukce je funkční, spolehlivá a nečekaně vytrvalá. Není divu, že se vyrábí již téměř 50 let. Nicméně modernizace byla již potřeba. Vzhledem k novému motoru, bylo rozhodnuto upravit konstrukci rámu a zesílit jej. Pětistupňová převodovka dostala nové dvoukuželové synchronizátory, díky kterým jdou převody plynule a lehce.
Spojka je od firmy Sachs, která dlouho spolupracuje se skupinou GAZ při vývoji vozů GAZelle Business. Němci prováděli úpravy spojky pro nový motor a pohon všech kol. Poté přišlo na řadu zavěšení motoru. Firma Anwis našla všechna místa vůlí a kolébání motoru a odstranila je.
Mnohem obtížnější byl systém řízení. Starý mechanizmus vyměnili za polointegrovaný, s vestavěným regulačním ventilem otočného typu. Zvýšila se spolehlivost systému a volantem může nyní otáčet každá slečna. Moderní motor je řízen elektronickým pedálem plynu, v nové přístrojové desce je elektronický tachometr a otáčkoměr.
http://www.madeinrussia.cz/news/novinka ... stylu-456/
https://www.auto-gaz.cz/novinky/95-novy-gaz-sadko
https://oborudow.ru/cs/kuzov/regulyator ... ravleniya/
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Gaz 66
GAZ 66-11 - nástěnné řezy
http://kaufner.webz.cz/gaz66_dok_rezy_1.php
http://kaufner.webz.cz/gaz66_dok_rezy_1.php
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Gaz 66
Ja mám z Gaz 66 použitú prednú nápravu na mojom domadele. Má to samosvor. Škoda že nemám fotku toho systému. Má to valčeky pr. +-3cm ktoré sa pohybujú po elipse ale ako to funguje vo vnútri neviem. Vonku to funguje super! Ak by som staval ešte jeden traktor tak obe nápravy by boli z Gaza 66 a portály z V3S alebo Ify W50
[/url]
https://youtu.be/7wywCzgG580
[/url]
https://youtu.be/7wywCzgG580
Re: Gaz 66
Rusové ty samosvory používají záměrně, je to šetrnější pro nápravy. Používají je ve více autech.
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Gaz 66
Samosvory tohoto principu sa daju kupit nove aj na Lada 4X4 (Niva).
Re: Gaz 66
Gaz 66 a jeho motory - benzínový i naftový
https://cs.srimathumitha.com/avtomobili ... az-66.html
https://newcarnage.ru/cs/dump-truck/ins ... or-gas-66/
https://cs.srimathumitha.com/avtomobili ... az-66.html
https://newcarnage.ru/cs/dump-truck/ins ... or-gas-66/
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Gaz 66
Autobus Družba - alias Karosa-Avia-Gaz (1976)
Toto je jedna z mála dochovaných fotografia autobusu KAROSA, postaveného na podvozku GAZ-66 v rámci spolupráce zo Sovietskym Zväzom. Minibus bol dlhý 6 metrov, obsaditeľnosť mal 15 ľudí a bol vyrobený v roku 1976.
Podvozok z GAZu, dvere z Avie, okná, sedačky a madlá z autobusu Karosa. Pohon 4x4, rýchlosť do 95 km/h.
Toto je jedna z mála dochovaných fotografia autobusu KAROSA, postaveného na podvozku GAZ-66 v rámci spolupráce zo Sovietskym Zväzom. Minibus bol dlhý 6 metrov, obsaditeľnosť mal 15 ľudí a bol vyrobený v roku 1976.
Podvozok z GAZu, dvere z Avie, okná, sedačky a madlá z autobusu Karosa. Pohon 4x4, rýchlosť do 95 km/h.
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.