Zetor 25 K Rad 5
Re: Zetor 25 K Rad 5
to víčko tesní na gumičku v drážke telesa filtra a na utesnenie tej matice sa mne osobne najlepsie osvedcilo obycajne fibrové tesnenie. ale viem, ze uz existuju aj take kvazi hybride tesnenia kombinacia kov-gumička.
Re: Zetor 25 K Rad 5
Já jsem pod víčko použil gumové těsnění, pod šroub nahoru hliníkový kroužek. Obojí jsem jemně podmázl čirým motorářským silikonem...Není vidět a je to 100% :-)
Re: Zetor 25 K Rad 5
Co se týká pružiny na ovládání vstřik čerpadla, tak jsem měl na traktoru nataženou tenčí tažnou pružinku od toho kloubku na kompresor, aby ,,pomáhala" té origo pružině v čerpadle. Viděl jsem, že to má spousta traktorů. Asi aby se lehčeji vracel pedál plynu..
Jestli ta pružina v čerpadle není trochu ,,bolest" :-)
Jestli ta pružina v čerpadle není trochu ,,bolest" :-)
Re: Zetor 25 K Rad 5
Ja by som do tej ojnice urobil puzdro. Pri tom vzduchovom filtri pozor, lebo v tejto úprave beží vzduch opačne, ako je zvykom. Zvyčajne prúdi z vonkajšej strany filtra a tu je to z vnútornej. Preto by tu bol vhodný filter, ktorý má kovovú sieťku aj zvonka,aby náhodou nedošlo pri zanesení k vytrhnutiu papiera, ktorý by skončil v motore. Ja som tiež použil takýto filter, ale pre istotu c´som ho z vonkajšej strany ovinul drôtom, aby bo, pevnejší.
Re: Zetor 25 K Rad 5
Ojnička na kompresor by mala tuším pasovať aj so Supra...
Škoda že nie si bližšie jeden kompresor mám rozobraty...
Ahoj
Škoda že nie si bližšie jeden kompresor mám rozobraty...
Ahoj
Mihi
Re: Zetor 25 K Rad 5
Chci se zeptat, na co je na čerpadle doraz hřebenové tyče a co se ladí jejím otáčením?
Je to vlastně množství dodávané nafty oběma elementy naráz? Tzn. to samé lze nastavit jednotlivými elementy? Čím více zašroubovaný doraz, tím méně nafty?
V loni když jsem měřil množství dodávané nafty, dáválo to nepatrně o něco více než by mělo. Kdysi jsem s tím o půl otáčky pootočil, protože jsem měl pocit že to málo jede.
Má vůbec půl otáčky nějaký vliv na dodávku nafty?
Nyní bych to o tu půlotáčku asi vrátil zpět...
Dík.
R
Je to vlastně množství dodávané nafty oběma elementy naráz? Tzn. to samé lze nastavit jednotlivými elementy? Čím více zašroubovaný doraz, tím méně nafty?
V loni když jsem měřil množství dodávané nafty, dáválo to nepatrně o něco více než by mělo. Kdysi jsem s tím o půl otáčky pootočil, protože jsem měl pocit že to málo jede.
Má vůbec půl otáčky nějaký vliv na dodávku nafty?
Nyní bych to o tu půlotáčku asi vrátil zpět...
Dík.
R
Re: Zetor 25 K Rad 5
Nastavuje sa tým maximálna dodávka paliva, teda koľko nafty sa vstrekne pri plnom plyne (trošku zjednodušene) Určite pol otáčky je nejaký rozdiel.
Re: Zetor 25 K Rad 5
Tak jsem řešil pouzdro na kliku mezi ojnici ke kompresoru.
[/quote]
Byla tam 1mm vůle, tak bylo v úmyslu tam udělat pozdro. 2 borci nezávisle mě od toho zrazovali, že by byl problém tam udělat mazací drážku, nemá to zámky, ale hlavně tím že to má rázy, tak by se to brzy vytlouklo a mohlo zadrbat.
Jeden veteránista mi poradil, že to má být vylito kompozicí. Údajně se v ČR pouze dva lidi kteří to dělají. Jeden někde u Brna a jeden v Mníšku u Liberce, který mám relativně kousek. Dal mi kontakt na pana Petra Štorka, který toto opravuje, tak jsem to už k němu zavezl. Opravuje a renovuje motory veteránů (hlavně spodky) a má hodně práce.
Mě slíbil, že to bude mít hotové za dva měsíce. Tak uvidíme.
[/quote]
Byla tam 1mm vůle, tak bylo v úmyslu tam udělat pozdro. 2 borci nezávisle mě od toho zrazovali, že by byl problém tam udělat mazací drážku, nemá to zámky, ale hlavně tím že to má rázy, tak by se to brzy vytlouklo a mohlo zadrbat.
Jeden veteránista mi poradil, že to má být vylito kompozicí. Údajně se v ČR pouze dva lidi kteří to dělají. Jeden někde u Brna a jeden v Mníšku u Liberce, který mám relativně kousek. Dal mi kontakt na pana Petra Štorka, který toto opravuje, tak jsem to už k němu zavezl. Opravuje a renovuje motory veteránů (hlavně spodky) a má hodně práce.
Mě slíbil, že to bude mít hotové za dva měsíce. Tak uvidíme.
Re: Zetor 25 K Rad 5
Samozrejme nemôžeš urobiť puzdro so stenou 0,5 mm a chcieť tam mazaciu drážku, treba to trošku prevŕtať a zároveň tým urobiť presne valcovú dieru. Rovnako treba opracovať aj kľukový čap. A potom vznikne stena, ktorá znesie aj tú drážku. V najhoršom prípade by som sa pokúsil urobiť tú drážku na kľukovom čape. Zámok sa dá urobiť zavŕtaním malého kolíčka. A nechápem, prečo by sa vplyvom rázov malo bronzové puzdro vytĺcť v kompresore, keď sa nevytlčie v motoroch, kde sú úplne iné tlaky. V dvojtaktoch na starších motorkách boli bronzové puzdrá na piestnych čapoch, mazanie symbolické olejom v benzíne a bez drážok. A kompozícia bez tlakového mazania, tak nad tým by som ani nerozmýšľal. Tá je oproti bronzu nepomerne citlivejšia na kvalitné mazanie a chladenie.
Re: Zetor 25 K Rad 5
Zdar borci.
Dlouho jsem tu nebyl, nebyl čas stále makám...
V zimě jsem makal v lese , jen jsem nefotil.
Tady mám foto traktoru z dílny k vyjetí do lesa
začala mi klesat hydraulika, bylo 7 let co jsem ji dělal a měla na to v celku nárok, po tom co jsem toho na ní odtahal. Resp, musel by se přeleštit válec.
Takže jsem měnil manžetu v hydraulice...
Pak takové běžné ježdění...
Pořídil jsem na jaře k pětadváce silnějšího bráchu, takže do lesa už budu jezdit s ním...
Zetor 6340
Pak ještě vyvážečku
... od člena odtud z fóra soustruh...
Takže mám zase co dělat...
Dlouho jsem tu nebyl, nebyl čas stále makám...
V zimě jsem makal v lese , jen jsem nefotil.
Tady mám foto traktoru z dílny k vyjetí do lesa
začala mi klesat hydraulika, bylo 7 let co jsem ji dělal a měla na to v celku nárok, po tom co jsem toho na ní odtahal. Resp, musel by se přeleštit válec.
Takže jsem měnil manžetu v hydraulice...
Pak takové běžné ježdění...
Pořídil jsem na jaře k pětadváce silnějšího bráchu, takže do lesa už budu jezdit s ním...
Zetor 6340
Pak ještě vyvážečku
... od člena odtud z fóra soustruh...
Takže mám zase co dělat...
Re: Zetor 25 K Rad 5
Dobře jsi se vybavil. Pokud máš lesa a těžké práce v něm více, tak je silnější traktor na místě, pětadvacitka by se trápila.
Moc se mi líbí, jak prokouknul ten soustruh.
Moc se mi líbí, jak prokouknul ten soustruh.
Re: Zetor 25 K Rad 5
Fotečky pekné a ten sústruh
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Zetor 25 K Rad 5
JJ, přemýšlel jsem o tom už předtím, že se v lese šedesátiletá pětadvacítka nadře, ale zvládala to s navijákem statečně. Po tom co padlo rozhodnutí, že se postarám o dalších 5 ha lesa bylo o pořízení dalšího traktoru rozhodnuto.Míra Z 25 píše:Dobře jsi se vybavil. Pokud máš lesa a těžké práce v něm více, tak je silnější traktor na místě, pětadvacitka by se trápila.
Moc se mi líbí, jak prokouknul ten soustruh.
Předtím jsme uvažoval o koupi nějaké 50ky typu Zetor UTILIX, solis 50, ve kterém je motor stejný jako v zetoru 5245 s bošáckou hydraulikou, kotoučovými brzdami a je to plně mechanický traktor od indiánů.
Nyní by tyto traktory byly pro moje potřeby slabé.
Re: Zetor 25 K Rad 5
Dík.Ursus 73 píše:Fotečky pekné a ten sústruh
Dělal jsem se s tím s otcem 3 dny. a pak další 2 dny, kdy jsem vyndával motor a převodovku abych je přetěsnil, protože z toho tekl olej....