oprava kostka go
Moderátor: Lukashil
- -sheppard-
- Příspěvky: 428
- Registrován: sob úno 20, 2016 5:39 pm
- Bydliště: Opava
Re: oprava kostka go
Ty štítky jsem si kupoval nové je to asi rok, jinak ty staré byly už taky jen jeden šedý pruh . Někde mám uložený prospekt k zetormatiku, byl i tady na foru, pamutuju si že se to tu taky hodně řešilo, tak zkusím si ho znovu načíst, přece jen orba se blíží
Zetor 7211 Tunis
Re: oprava kostka go
U nas poznam mnohych co na tychto traktoroch dorobili starobne dôchodky a dodnes toto nevedia ovladat POznali len zdvihnut hore a pustit dole.
Re: oprava kostka go
Ahoj,
díky za reakce. Ten tlak v rychlospojkách nemusí být přesný - tlakoměr, kterým jsem jej měřil, už něco pamatuje. Nicméně chlapi jej používají na dílně při opravách traktorů, takže to beru tak, že tlak orientačně odpovídá. V dílenské příručce uvádějí 16+2 MPa.
Souvislost se zatížením třetího bodu to nemá, zkoušel jsem to s poměrně těžkým pluhem, odpojil jsem táhlo třetího bodu, takže to zvedalo jen přední část pluhu, a chovalo se to stejně - předek pluhu to zvedalo normální rychlostí. Při silové nebo smíšené regulaci, pokud zatáhnu nebo zatlačím za závěs třetího bodu na hydraulice, tak se ramena spouštějí nebo klesají, řekl bych, že to reaguje, jak má. I při orbě to funguje - Zetormatic běžně používám.. Za jízdy s pluhem je vidět, že ramena reagují na impulsy od třetího bodu.
Když si stoupnu na ramena hydrauliky (mám cca 90 kg), tak je to přibližně hranice, kdy to začíná zvedat obvyklou rychlostí - ramena se zvedají střídavě pomaleji a "normální" rychlostí. Případně jakoby "pocukávají", jak se rychle střídá zvedání pomalou a normální rychlostí. S vyšší hmotností zátěže je už zvedání plynulé a rychlé.
Jinak hydraulika od řady 52xx - 77xx už samostatný protikluz nemá (jak uvádí literatura). Vím, jak funguje (míval jsem Z 6711), ale s touto závadou to souvislost mít nebude. U tohoto traktoru se hydraulika dlouho nepoužívala (býval na letišti), nevím zda to s tím nemůže souviset (napadá mě nějaká usazenina, nečistota...). Ještě mě napadlo přepnout otáčky náhonu na 1000 a chvíli jezdit s tím, zda by se případná nečistota nevypláchla.
Jak jsem psal, dělá to na mě dojem, že nějaký ventilek v rozvaděči (vnitří okruh), který je ovládaný pružinkou, nefunguje jak má a ke správné funkci mu "pomůže" až zvýšení tlaku.
Předem děkuji za další rady.
Libor
díky za reakce. Ten tlak v rychlospojkách nemusí být přesný - tlakoměr, kterým jsem jej měřil, už něco pamatuje. Nicméně chlapi jej používají na dílně při opravách traktorů, takže to beru tak, že tlak orientačně odpovídá. V dílenské příručce uvádějí 16+2 MPa.
Souvislost se zatížením třetího bodu to nemá, zkoušel jsem to s poměrně těžkým pluhem, odpojil jsem táhlo třetího bodu, takže to zvedalo jen přední část pluhu, a chovalo se to stejně - předek pluhu to zvedalo normální rychlostí. Při silové nebo smíšené regulaci, pokud zatáhnu nebo zatlačím za závěs třetího bodu na hydraulice, tak se ramena spouštějí nebo klesají, řekl bych, že to reaguje, jak má. I při orbě to funguje - Zetormatic běžně používám.. Za jízdy s pluhem je vidět, že ramena reagují na impulsy od třetího bodu.
Když si stoupnu na ramena hydrauliky (mám cca 90 kg), tak je to přibližně hranice, kdy to začíná zvedat obvyklou rychlostí - ramena se zvedají střídavě pomaleji a "normální" rychlostí. Případně jakoby "pocukávají", jak se rychle střídá zvedání pomalou a normální rychlostí. S vyšší hmotností zátěže je už zvedání plynulé a rychlé.
Jinak hydraulika od řady 52xx - 77xx už samostatný protikluz nemá (jak uvádí literatura). Vím, jak funguje (míval jsem Z 6711), ale s touto závadou to souvislost mít nebude. U tohoto traktoru se hydraulika dlouho nepoužívala (býval na letišti), nevím zda to s tím nemůže souviset (napadá mě nějaká usazenina, nečistota...). Ještě mě napadlo přepnout otáčky náhonu na 1000 a chvíli jezdit s tím, zda by se případná nečistota nevypláchla.
Jak jsem psal, dělá to na mě dojem, že nějaký ventilek v rozvaděči (vnitří okruh), který je ovládaný pružinkou, nefunguje jak má a ke správné funkci mu "pomůže" až zvýšení tlaku.
Předem děkuji za další rady.
Libor
Re: oprava kostka go
Jinak poznámka k Zetormaticu - kdysi jsem sehnal příručku k Zetormaticu, kde jsem si přečetl jak má fungovat a jak jej ovládat (asi stejnou, o které píše Sheppard - s červenobílými deskami). Vyzkoušel jsem jej při orbě Zetorem 6711 a byl jsem překvapen, jak bylo znát, že traktor pluh táhne snadněji (dříve jsem jezdil na s polohovou regulací a opěrným kolem, nyní bez opěrného kola pluh a na smíšenou regulaci). Máme na poli různé druhy půdy od písčité až po jílovitou, takže se mi občas stávalo, že jsem musel přeřadit na jedničku. Se Zetormaticem to při stejné kvalitě orby potřeba není.
Přesně, jak píše Pavel - většina chlapů Zetormatic nepoužívá.
Libor
Přesně, jak píše Pavel - většina chlapů Zetormatic nepoužívá.
Libor
Re: oprava kostka go
Libor_P: Polohovu regulaciu pouzivam len na presuny po ceste. Vtedy tak netrpi to ovladanie. Takisto je dôlezite prepinat rezimy S-M-P regulacie ked su ramena spustene a paka VN. okruhu v polohe spustanie. Tych 1000 mozes skusit prepnut. Zvysis tym litraz. Len to nepouzivaj dlho. Je mozne ze blbne plniaci ventil, alebo obtokovy ventil. Ak by netesnil uzamykaci ventil, tak by ti ramena padali, ale pises ze ti nepadaju a drzia.
- zetorak jirka
- Příspěvky: 4525
- Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
- Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov
Re: oprava kostka go
Libore, to chceš říct, že ten zetormatik zvýší výkon motoru nebo se změní odpor půdy ? podle mě ten odpor půdy je stále stejný, pokud tedy ořeš stále ve stejný hloubce a ne že když začne být odpor půdy , tak to začne hydraulika přizvedávat a ořeš mělčejc, v tom žádnou výhodu nevidím.
- -sheppard-
- Příspěvky: 428
- Registrován: sob úno 20, 2016 5:39 pm
- Bydliště: Opava
Re: oprava kostka go
No vidíš, to že by se měla přepínat S-M-P regulace když jsou ramena spuštěna jsem nevěděl ani mi to nikdo neříkal a mám pocit že se o tom nic nemluvilo ani v příručce. Tak se hned zeptám co by se stalo když se přepne když by byla ramena nahoře? Po GO jsem ji přepínal jen jednou ale myslím že při tom byl vepnutý motor ale už jsi nejsem jistý zda byly ramena dole.pavel sk píše:Libor_P: Polohovu regulaciu pouzivam len na presuny po ceste. Vtedy tak netrpi to ovladanie. Takisto je dôlezite prepinat rezimy S-M-P regulacie ked su ramena spustene a paka VN. okruhu v polohe spustanie. Tych 1000 mozes skusit prepnut. Zvysis tym litraz. Len to nepouzivaj dlho. Je mozne ze blbne plniaci ventil, alebo obtokovy ventil. Ak by netesnil uzamykaci ventil, tak by ti ramena padali, ale pises ze ti nepadaju a drzia.
Zetor 7211 Tunis
Re: oprava kostka go
Pavel_sk: děkuji za rady, přepínám to přesně tak, jak píšeš - při spuštěných ramenech a páce zvedání v přední poloze. Při přejezdech s nářadím mám zapnutou polohovou regulaci. Zkusím chvíli těch 1000 otáček a uvidím, co to udělá.
Sheppard: myslím, že jsem o tom v nějaké příručce četl.
Zetorak_jirka: O změně výkonu motoru nebo změně odporu půdy jsem nic nepsal. Přizvedávání neseného nářadí Zetormaticem záleží na nastavení hydrauliky - já používám regulaci smíšenou, což je kombinace silové a polohové a navíc přivírám ventil rychlosti reakce, takže změna hloubky při zvýšení tahového odporu je minimální. Pokud bys pluh přizvedával pří zvýšení tahového odporu sám při polohové regulaci nebo často zastavoval a řadil, tak to má na dodržení jakosti orby daleko větší (horší) vliv než včasné a poměrně malé přizdvižení (a opětovné spuštění) nářadí Zetormaticem. Navíc je pluh plně zavěšen v tříbodovém závěsu a nepoužívá se hloubové kolo, takže se mění způsob zavěšení pluhu a přenos sil při změnách tahového odporu.
Libor
Sheppard: myslím, že jsem o tom v nějaké příručce četl.
Zetorak_jirka: O změně výkonu motoru nebo změně odporu půdy jsem nic nepsal. Přizvedávání neseného nářadí Zetormaticem záleží na nastavení hydrauliky - já používám regulaci smíšenou, což je kombinace silové a polohové a navíc přivírám ventil rychlosti reakce, takže změna hloubky při zvýšení tahového odporu je minimální. Pokud bys pluh přizvedával pří zvýšení tahového odporu sám při polohové regulaci nebo často zastavoval a řadil, tak to má na dodržení jakosti orby daleko větší (horší) vliv než včasné a poměrně malé přizdvižení (a opětovné spuštění) nářadí Zetormaticem. Navíc je pluh plně zavěšen v tříbodovém závěsu a nepoužívá se hloubové kolo, takže se mění způsob zavěšení pluhu a přenos sil při změnách tahového odporu.
Libor
Re: oprava kostka go
-sheppard- : Ked mas zdvyhnuty a zatazeny trojbod a v nom napr. pluhy, tak si predstav aky je tam tlak na tu konzolu tretieho bodu. Ta konzola je cez torznu tyč spojena s impuznym palcom ktory pôsobi na ovladanie celeho toho systemu (kineticke zariadenia, sustava pak kladied, vaciek). Celu tu splet tych tiahel, vaciek a pak prepinanim rezimov rôzne posuvas. Ked je to vsetko pod zatazov, tak to ide aj ovela tazsie, ale je to aj rychly odchod toho vymyslu Zetormatic do Večnych lovišt. Potom po case nastava hlava v smutku ked to zacne blbnut. Ale je to kazdeho vec ako si s tym nalozi
- pavolmakys
- Příspěvky: 2401
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: oprava kostka go
Myslim ze ten pluh ide lahsie hlavne kvoli tomu se je cely neseny , ak by sa teda nemenila hlbka pody, co sa moze tiez, zavisi od celkovej kinematiky spojenia pluhu traktora, ale to sa riesi v inom vlakne.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: oprava kostka go
Pluh při použití regulační hydr. nejde lehčeji,ale u traktoru se zvyšuje tažná síla.Při orbě s regulaci,když pluh najede např. do jílu(u UŘ I)horní táhlo potlačí do třetího bodu a dá impulz k zvedání pluhu,tím zatěžuje zadní kola traktoru.Je to jako by ste v tom daném okamžiku na kola zadní nápravy pověsili 100kg závaží do každého kola(příklad pro pochopení ,ono to bude daleko více),proto traktor nezačne prokluzovat,ale místo s vyšším odporem půdy projede prakticky stejnou rychlostí.Zetormatic je automat ,kromě páky vmějšího okruhu hydrauliky(rychlospojky),vše ostatní se nastaví a systém pracuje sám.
Re: oprava kostka go
Ahoj, rád bych se zeptal. Mám 4011 a poslední cca 3 roky, když dávám dolů třeba pluh, hydraulika mě i při pomalém vracení páky jakoby nereaguje a pak se pustí rychle (skokem propad), tak že na konci pluhu to skočí klidně o 0,5 metru. Prostě plynule neklesá dolů. Už jsem se ptal pár "odborníků" kolem a víceméně se neshodli (padly typy kostka, píst, spoje, atd). Tak jestli měl někdo podobnou zkušenost. Nebo po čem jít prvně? Nahoru jde dobře. Díky za případné poznatky.
Re: oprava kostka go
Neviem aku tam mas hydrauliku, ale bude to spôsobene uzamykacim ventilom v rozvadzaci. Pluh ti drzi v zdvihnutej polohe dobre???
Re: oprava kostka go
Který ventil je ten uzamykací,lépe řečeno co jej ovládá?
Re: oprava kostka go
Ovlada ho olej a je v rozvadzaci.