Šironův Yanmar F215D
Moderátor: DYK
Re: Šironův Yanmar F215D
...tak to já mám po většinu sezóny nasazené mulčování . Proto jsem se taky rozhodl přikoupit třírotorovou sekačku za Gejšu . Ještě jsem řešil záběr , jestli 120 nebo 150 cm .
Re: Šironův Yanmar F215D
Aha, tak já teda radši sbírám, zatím dobrý. Do loňska mi tam chodili slepice a ty to dokonale hnojily a provzdušňovaly,takže to rostlo i letos jak blázen. Na jaře to povláčím bránama, trochu jesm potrhal drny a hotovo. Jinak se s tím moc nemazlím, cílem je aby nerostly kopřivy a neztratil se v nich pes
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....
Re: Šironův Yanmar F215D
No takže dlouho jsem se neozval,né že bych tady na to zanevřel, ale bylo hodně práce kolem stavby a v lese. No a aby toho nebylo málo, tak jsem všem těm traktorům a plkačům co mám pořídil ještě jednoho velkýho ,aby bylo s čím jezdit do práce. Takže současnej stav traktorů je sedm.
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....
Re: Šironův Yanmar F215D
...mám co dohánět !
Re: Šironův Yanmar F215D
Tak zase po čase podám raport. V sobotu se venku moc nedalo a tak jsem jen hala bala naštípal fůrku ke kotlu a vlastně se jen potuloval kolem baráku a dělal cmrndačky. V neděli se nemá dělat a tak jsem to pojmul jako relax, bylo hezky a tak jsem trochu poklidil na zahradě.Stříhal jsem thuje a psí víno, nakonec jsem to završil posbíráním lupení z ořechu sekačkou a myslel že odpoledne bude siesta,ale přišel zedník a že budem dělat a tak jsem mu odpoledne nádeničil a jsem z relaxační neděle nějakej sedřenej. No ale co práce se udělalo dost a ležet budu po smrti už napořát. Takže nějaká dokumentace. Jo a na kafe a buchtu jako u Vladimíra nezbyl čas, má to holt vychytanější.
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....
Re: Šironův Yanmar F215D
Dneska mi odjel poslední vlek 5T co má papíry. Za poslední dva roky jsem s ním jel přesně jedenkrát a to na STK ,jinak to bylo jednou po střední opravě a to na brambory. Potom jsem ho jen popotahoval po zahradě abych pod ním posekal trávu. Snad bude novýmu majiteli víc k užitku. No a po obědě jsem si udělal jen tak fůrku kůrovcovýho, aby mi líp vytrávilo . Zapojil jsem do akce třicítku s kuželkou ,aby se proběhla a dobila trochu baterku. Fotil jsem až po akci při úklidu,to jsem našel telefon.
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....
Re: Šironův Yanmar F215D
...taky bych se už měl některých věcí začít zbavovat .
Re: Šironův Yanmar F215D
Širone, nutno uznat, že všechny stroje máš v luxus stavu
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Šironův Yanmar F215D
No děkuji ,snažím se, páč práce se šrotem mě nebaví. No a taky díky tomu se mi po zrušení zemědělský činnosti rozběhli všechny cajky do světa bez problémů a u většiny po mojí očistný a léčebný kůře i se ziskem. No a ty škaredý radši nefotím a neprezentuju
Jo a Vládíku neboj , já se chtěl všeho zbavit a mít klid a zase přikupuju, to je takovej koloběh.
Jo a Vládíku neboj , já se chtěl všeho zbavit a mít klid a zase přikupuju, to je takovej koloběh.
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....
Re: Šironův Yanmar F215D
Širone,všiml jsem si na jedné fotografii,že tam máš zaparkovaný skříňový podvozek z požární stříkačky PS-12.Máš nějaký dobrý tip,jak jej využiješ.Mám ho také,původně jsem ho chtěl použít na IBC kontejner.Ta myšlenka mne již opouští,a nevím co s ním.Na zahradě mám vlastní vodovod z potoka,vše s povolením.Možná do lesa vzít vodu,když pálím větve,ale to mohu dát IBC na vlek.Je to vlastně tovární výrobek,má štítek.Ta náprava je pěkná.Neví někdo,zda by nešla přihlásit na SPZ.
Slávek
Slávek
Re: Šironův Yanmar F215D
Čau
Ten mulc deleks z podpisu
Nejaký menšiu recenziu značky nemáš? Skúsenosti a pod....
Ten mulc deleks z podpisu
Nejaký menšiu recenziu značky nemáš? Skúsenosti a pod....
Re: Šironův Yanmar F215D
Ahoj všem.
Slávku, tu bednu jsem vzal ,protože byla zadarmo a do šrotu my jí bylo líto. Nějakou dobu jen tak stála a pak jsem jí využíval jako pojízdnou dílnu ke kombajnu. Měl jsem tam vercajk a naftu, dalo se to zamknout a tak jsem měl kombajn za vsí a tímhle za traktorem ho obsluhoval. Tohle léto mi hlodalo v hlavě nechat si pod tu boudu postavit na míru podvozek. Ve VelMezu ve Vezeku to dělají. Měl bych ho na papírech za auto a používal tak nějak podobně jako dřív, jen bych jezdil k vyvážečce do lesa. Nakonec si jí vzal chlápek a že to bude mít jako pojízdnej skládek věcí na bramborovej kombajn.
Nevím jak v tomhle stavu, ale každej se toho zbavuje ,myslím tím SDH, páč to prej legálně provozovat po silnici nejde. Řešením je to Vezeko ,ale na můj vkus to byla taky celkem raketa, ten podvozek. Voni ti ho dodají na míru pod tu boudu, za cca patnáct nebržděnej a cca dvacet dva bržděnej ,ale do techničáku napíšou žeje to plato,takže na STK to musíš shodit dolů,protože se bouda bere jako náklad. Když dodáš boudu a voni ti jí na to přišroubujou ,napíšou skříňovka uzavřená. Jen to stojí třicet tyček. No a když si to necháš vod nich ještě stříknout aby to bylo fešácký, nestačí šedesát tisíc peněz. Za to už mám dodávku ,ve který když budu potřebovat nouzově přespím a vezu tm krámy pohodlnějc. Proto jsem se na to vybodl.
Slávku, tu bednu jsem vzal ,protože byla zadarmo a do šrotu my jí bylo líto. Nějakou dobu jen tak stála a pak jsem jí využíval jako pojízdnou dílnu ke kombajnu. Měl jsem tam vercajk a naftu, dalo se to zamknout a tak jsem měl kombajn za vsí a tímhle za traktorem ho obsluhoval. Tohle léto mi hlodalo v hlavě nechat si pod tu boudu postavit na míru podvozek. Ve VelMezu ve Vezeku to dělají. Měl bych ho na papírech za auto a používal tak nějak podobně jako dřív, jen bych jezdil k vyvážečce do lesa. Nakonec si jí vzal chlápek a že to bude mít jako pojízdnej skládek věcí na bramborovej kombajn.
Nevím jak v tomhle stavu, ale každej se toho zbavuje ,myslím tím SDH, páč to prej legálně provozovat po silnici nejde. Řešením je to Vezeko ,ale na můj vkus to byla taky celkem raketa, ten podvozek. Voni ti ho dodají na míru pod tu boudu, za cca patnáct nebržděnej a cca dvacet dva bržděnej ,ale do techničáku napíšou žeje to plato,takže na STK to musíš shodit dolů,protože se bouda bere jako náklad. Když dodáš boudu a voni ti jí na to přišroubujou ,napíšou skříňovka uzavřená. Jen to stojí třicet tyček. No a když si to necháš vod nich ještě stříknout aby to bylo fešácký, nestačí šedesát tisíc peněz. Za to už mám dodávku ,ve který když budu potřebovat nouzově přespím a vezu tm krámy pohodlnějc. Proto jsem se na to vybodl.
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....
Re: Šironův Yanmar F215D
Tak k temu mulčovači. Hlavně je to čína,i když je na něm Deleks Italy. Úplně stejnej jen v jinejch barvách je Stark, potom je ještě zelenej ,značku nevím, díly pasujou ze Starka.
No když jsem ho jako starší koupil ,měl spálený řemení a prej to dvacítka neutáhne, sedumdesátka zetor prej s problémama. Vada byla ve válci a jeho uchycení. Nebyly vyvrtaný díry na vyšší strniště a když jsem ho zapojil za Yanmara ,byli kladiva dva centimetry pod úrovní podkladu. Takže to byla vlastně fréza a nemulčovalo se ,ale podmítalo. Tohle jsem napravil ,namazal a vyjel na zkoušku. Ta dopadla dobře a potom proběhli už jen dolaďovačky v uchycení hadic po těle sekačky.
Dále jsem vyhodil ty vstupní ochranný žaluzie, protože vstupní hrana je už takhle dost nízko a když sečeš třeba starý vysoký kopřivy, poválí je to a ty se za mulčovačem postaví a musím jet znovu ,pokud možno proti chlupům aby to kladiva vzali a pomlátili.
Hřídel je bytelná a pěkně vyvážená, i po několika celkem fest ranách nehází. Když urazím kladivo poznám to hned, rozechvěje se a změní zvuk. Možná bych volil na trávu a nálet do dvou cm síly Y nože. Jdou lehčejc ,nepotřebujou tolik síly motoru.
Co mě na tom ještě vadí je to, že když sečeš, nebo servisuješ kolmo nahoru, vytéká z převodovky olej odvzdušňovacím kloboučkem, ten pak teče přez řemeny do krytu a lepí se tam bordel a doma máš loužičku ,než vyměníš nebo dotáhneš kladiva. Asi tam dám hadičku a vyústím ji tak aby si to mohlo krkat ,ale ten olejík natekl zpátky.
Za ty prachy a na moje využití je to dobrej stroj , cokdyž se mu vyhoví udělá pěknou práci.
No když jsem ho jako starší koupil ,měl spálený řemení a prej to dvacítka neutáhne, sedumdesátka zetor prej s problémama. Vada byla ve válci a jeho uchycení. Nebyly vyvrtaný díry na vyšší strniště a když jsem ho zapojil za Yanmara ,byli kladiva dva centimetry pod úrovní podkladu. Takže to byla vlastně fréza a nemulčovalo se ,ale podmítalo. Tohle jsem napravil ,namazal a vyjel na zkoušku. Ta dopadla dobře a potom proběhli už jen dolaďovačky v uchycení hadic po těle sekačky.
Dále jsem vyhodil ty vstupní ochranný žaluzie, protože vstupní hrana je už takhle dost nízko a když sečeš třeba starý vysoký kopřivy, poválí je to a ty se za mulčovačem postaví a musím jet znovu ,pokud možno proti chlupům aby to kladiva vzali a pomlátili.
Hřídel je bytelná a pěkně vyvážená, i po několika celkem fest ranách nehází. Když urazím kladivo poznám to hned, rozechvěje se a změní zvuk. Možná bych volil na trávu a nálet do dvou cm síly Y nože. Jdou lehčejc ,nepotřebujou tolik síly motoru.
Co mě na tom ještě vadí je to, že když sečeš, nebo servisuješ kolmo nahoru, vytéká z převodovky olej odvzdušňovacím kloboučkem, ten pak teče přez řemeny do krytu a lepí se tam bordel a doma máš loužičku ,než vyměníš nebo dotáhneš kladiva. Asi tam dám hadičku a vyústím ji tak aby si to mohlo krkat ,ale ten olejík natekl zpátky.
Za ty prachy a na moje využití je to dobrej stroj , cokdyž se mu vyhoví udělá pěknou práci.
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....
Re: Šironův Yanmar F215D
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....
Re: Šironův Yanmar F215D
No takže, víkendová činnost u Širona.
Na osobáku asijského původu mi odešlo turbo, zajímavostí je, že nežralo olej ,vůbec to nekouřilo,jen to začlo rachotit a dělat zvuky jako když se prohání v pohádce po horách meluzína. Vůle na rotoru byla snad 4 mm a bylo to za minutu dvanáct. S tím se svezlo přezutí zimní sady kol a výměna předních brzd odložená z jara, z důvodu nedostatku času a toho že jsem chtěl dojet destičky a s tím rovnou udělat i kotouče. No když vezmu výměnu oleje a trochu debordelizaci auta ,sobota skoro nestačila.
K tomu turbu: měnil jsem ho v lednu bylo originál ,bralo olej ,najeto mělo přez dvěstě a tohle najelo deset tisíc kilometrů, byl to repas a stál cca osum tisíc peněz. Teď ho budem s prodejcem reklamovat ,tak uvidíme . Nový turbo stálo třináct a půl. Tak nevím ,ale měl jsem ho koupit rovnou, blbec.
No a neděle se nesla v započaté výrobě vrat do stodoly. Původní vrata starý víc než šedesát let dosluhovali a poslední vítr jim dal zabrat. Mám strach taky ze zlodějů, tyhle by jim překážkou nebyli. Tak jsem se do nich pustil, je to celkem sranda, práh je zabetonovanej křivě, zdi jsou křivý ,vršek je křivej a do toho chci udělat rovný vrata a ještě chci aby šli zavírat a otevírat bez pajsru. Bude to výzva.
Na osobáku asijského původu mi odešlo turbo, zajímavostí je, že nežralo olej ,vůbec to nekouřilo,jen to začlo rachotit a dělat zvuky jako když se prohání v pohádce po horách meluzína. Vůle na rotoru byla snad 4 mm a bylo to za minutu dvanáct. S tím se svezlo přezutí zimní sady kol a výměna předních brzd odložená z jara, z důvodu nedostatku času a toho že jsem chtěl dojet destičky a s tím rovnou udělat i kotouče. No když vezmu výměnu oleje a trochu debordelizaci auta ,sobota skoro nestačila.
K tomu turbu: měnil jsem ho v lednu bylo originál ,bralo olej ,najeto mělo přez dvěstě a tohle najelo deset tisíc kilometrů, byl to repas a stál cca osum tisíc peněz. Teď ho budem s prodejcem reklamovat ,tak uvidíme . Nový turbo stálo třináct a půl. Tak nevím ,ale měl jsem ho koupit rovnou, blbec.
No a neděle se nesla v započaté výrobě vrat do stodoly. Původní vrata starý víc než šedesát let dosluhovali a poslední vítr jim dal zabrat. Mám strach taky ze zlodějů, tyhle by jim překážkou nebyli. Tak jsem se do nich pustil, je to celkem sranda, práh je zabetonovanej křivě, zdi jsou křivý ,vršek je křivej a do toho chci udělat rovný vrata a ještě chci aby šli zavírat a otevírat bez pajsru. Bude to výzva.
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....