Traktor LIAZ 180
Moderátor: DYK
Re: Traktor LIAZ 180
Zdarec, trebalo by mi ak niekto mate doma S 180 zmerak aky je priemer piestnice na valci podpery. dikes
Re: Traktor LIAZ 180
Zdravím,jaký ma být výstupní tlak z vyrovnávče tlaku pro posilovač spojky a válec "malá ,velká" rychlost? uvažoval jsem ,že ho zruším protože mi odešel ,ale abych nenatlačil celých 8 atm do posilovače a převodovky a střelily mi gumičky ve valečcích..díky
Re: Traktor LIAZ 180
Ještě se zeptám,jaký má být na škodovce tlak ve vzduchovém systému ,v návodu k obsluze píšou 6 atm ,ovšem liazky mívaly 8 atm,nebo se pletu? Navíc ve schématu vzduchové soustavy v návodu k obsluze pro št není mezi vzduchojemem ,posilovačem spojky a válcem řazení pulek žádný regulátor ,nebo přepouštěcí ventil.
Re: Traktor LIAZ 180
U ST 180 to odfukovalo vzdy len pri 6. Nakladiak stym neporovnavaj.
Re: Traktor LIAZ 180
proč ne ? vždyť je to vzduchově naprosto stejný
malej traktorista v malým traktoru
Re: Traktor LIAZ 180
Je ale aj neni. Niekedy je menej viac. Tahac ST 180 nema dvojokruh pre vlek ani motorovku. Navise tym tahacom nebrzdis tak casto ako u nakladiaka + prip. suprava. Dokonca aj stara T 148 mala tiez pracovny tlak len 6,5. Ked som tam raz omylom zalozil regulator (na oko rovnoaky) s T 815 ktora tlaci 8, tak bol problem s odbrzdovanim.
Re: Traktor LIAZ 180
Ano,ale mě jde o to ,jaký má jít tlak do posilovače spojky a pístu řazení pulek,protože mezi tlak.nádržema a posilovačem je vložen přepouštěcí ventil ,(chybně jsem předtím napsal vyrovnávač tlaku,vypadá to podobně), a ten přepouštěcí ventil má asi tu vlastnost,že má omezit tlak..(tlak před ventilem mínus protitlak pružiny) ,ale v originál schématu na št 180 žadný ventil není.. tak vlastně otázka zní,vydrží píst řazení pulek tlak 6 atm?
Re: Traktor LIAZ 180
Ten prepustaci ventil je nastaveny cca. na 4,5. Prv tlaci do brzdovych okruhov. Pri tomto tlaku by ti malo odbrzdit brzdy a mal pustit vzduch do druheho okruhu pre polky a uzavierky + ten posilovac spojky, U N-ka prepinanie riadení. Je to tam takisto delene na dva okruhy, ale pri plne natlakovanej sustave pracuje vsetko pod rovnakym tlakom. Neni tam skrtic tlaku. Vsetky tieto spomenute spotrebice vzduchu potrebuju riadny tlak. Neviem aku mas staru Skodovky ale tu co este mame v koprivach ST 180N ,tak mala bzrdove valce na principe T 815 strunaky. Pri malom tlaku Skodovku zablokovalo.
Re: Traktor LIAZ 180
No já teda mám nastavenej tlak na 8atm, mnohem lépe to brzdí a potíže jsem nezaznamenal. Zaznamenal jsem však jiné potíže. Pění mi chladící kapalina, ale motor přitom jede dobře, obeje se nikdy nevzal ani neci, nehulí, ve vodě není olej. Tak si říkám, nebo spíš doufám, může to být z kompresoru? Ten je přeci taky chlazenej vodou, ne? Jasný no, asi to bude hlava, což je strašná škoda, tenhle motor je jinak fakt vcajku. Nebo to jsou ty kroužky mezi částma hlavy? Nevím, nikdy jsem to neměl rozebraný.
Spojka dost smrdí při záběru, mám zkusit povolit ten stavěcí šroub u poslovače? Když jsem fakt hodně v bahně nebo mám hodně zapřihlé, tak se na velkou trojku ani nerozjedu, prostě pustím spojku a ona jen klouže.
Další věc, co mě zase tak moc netrápí, ale říkám si, že to může být závada. Kdo jste zkoušel škodovkou větší náklony? Snese fakt hodně a často toho využívám ale, nesmím být nakloněný doleva, to prostě nemaže. To má tak vysoko sací koš ve vaně? Nedělal někdo úprvavu motoru pro větší svahy? Ještě příliš velké klesání nemá moc ráda.
Spojka dost smrdí při záběru, mám zkusit povolit ten stavěcí šroub u poslovače? Když jsem fakt hodně v bahně nebo mám hodně zapřihlé, tak se na velkou trojku ani nerozjedu, prostě pustím spojku a ona jen klouže.
Další věc, co mě zase tak moc netrápí, ale říkám si, že to může být závada. Kdo jste zkoušel škodovkou větší náklony? Snese fakt hodně a často toho využívám ale, nesmím být nakloněný doleva, to prostě nemaže. To má tak vysoko sací koš ve vaně? Nedělal někdo úprvavu motoru pro větší svahy? Ještě příliš velké klesání nemá moc ráda.
TK-12, TK-14
MT8-046
ŠT 180N
Zetor 8011
MT8-046
ŠT 180N
Zetor 8011
Re: Traktor LIAZ 180
Pro představu
https://dulaj.rajce.idnes.cz/Skodovka/
https://www.youtube.com/watch?v=knI6n_jWEi0
stroj k nezaplacení, některé věci si moc jinak než škodovkou nedovedu už dnes představit, hodně práce ulehčí
Pro inspiraci, ty dřevěné vidle mají rozměry 290x350 a jsou určeny k odvozu starého sena a klestí z míst, kam se moc nedá jinak zajet, chycený jsou 6tkou řetězem a posychrovaný k těm dvoum vzpěrám uvnitř, pevnost naprosto dostačující, umějí postavit škodovku na zadní
https://dulaj.rajce.idnes.cz/Skodovka/
https://www.youtube.com/watch?v=knI6n_jWEi0
stroj k nezaplacení, některé věci si moc jinak než škodovkou nedovedu už dnes představit, hodně práce ulehčí
Pro inspiraci, ty dřevěné vidle mají rozměry 290x350 a jsou určeny k odvozu starého sena a klestí z míst, kam se moc nedá jinak zajet, chycený jsou 6tkou řetězem a posychrovaný k těm dvoum vzpěrám uvnitř, pevnost naprosto dostačující, umějí postavit škodovku na zadní
TK-12, TK-14
MT8-046
ŠT 180N
Zetor 8011
MT8-046
ŠT 180N
Zetor 8011
Re: Traktor LIAZ 180
Ahoj, šroub na posilovači musí mít vůli, nesmí být natěsno. Foukání do vody může dělat hlava kompresoru, vyzkoušíš to tak že odpojíš pohon na straně motoru a nastartuješ. Gumičky mezi hlavami rády tečou, pak kapalina prolíná ve spoji a teče po motoru. Mazání záleží na tom, jestli je motor jaký tam má být, jestli nebyl původně šikmý a má jinak sání oleje z vany. Při náklonu do předu by ale měla mazat i tak. Jestli máš okénko ve vaně bylo by dobré se kliknout jak je na tom olej čerpadlo a jeho vedení.
Na všechno nám treba špecialistou !
Re: Traktor LIAZ 180
S motorem mám stéjný problém,pění mi chladící kapalina a vystřikuje přes víčko chladiče ,ale jak se hladina sníží asi 1 cm pod chladící žebra chladiče tak už dál z pod víčka nestříká ,tak zatím jezdím takto ,ale taky to budu muset vyřešit. Motor jede bezvadně,nekouří,nehřeje se ,nebere olej, olej je čistý bez vody,chladící kapalina taky čistá bez oleje či zápachu po výfukových plynech.. Ta hlava kompresoru mě taky napadla , kapalina pění více když je motor teplý ,ale taky o to víc pění když je motor v tahu ,tak proto mě napadá prasklina v hlavě motoru.. no budu muset vyloučit ten kompresor a pak se uvidí..
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Traktor LIAZ 180
Souprava mého kamaráda:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Traktor LIAZ 180
Jak dlouho s takovou soupravou jezdí? Sám uvažuju o neseném pateráku za škodovku ,ale udajně to nedávaly koncáky na zadní nápravě a středový čep. Pravda je,že když jsem tu škodovku koupil před cca 4 roky,byl středový čep bez vůlí(silonové pouzdra,mazáno každý den) a ted´ po těch rokách se 4 m kromexinem už to není ono,takže buhví co by s tím udělal ten nesený pluh... Pravda je,že ta škodovka sílu má,ale dost věcí je na ní hodně poddimenzovaných..
Re: Traktor LIAZ 180
Poulm: Úplně stejnou soupravou orál táta na družstvu řadu let a kupu hektarů. Měl na ní vyztuženej kloub a v pohodě.
A jak tady řešíte to házení vody tak otec si na 180tku s turbem dodělal expanzku a od té doby v klidu.
A jak tady řešíte to házení vody tak otec si na 180tku s turbem dodělal expanzku a od té doby v klidu.