Kontejner na běžný auta+SS-nosič výměnných nástaveb
Moderátoři: rezis, Malboro, Leo
Kontejner na běžný auta+SS-nosič výměnných nástaveb
Zdravim,
měl bych tady dotaz, pomalu už se mi daří tady jednu osobu přesvědčit k pořízení SS ve formě nosiče výměnných nástaveb s tím, že jako optimální asi vidím nějakej Mates (MTSP 27) 4×4, optimálně už po generálce a přetypovanej, ať s tím není sraní. Páč takle jak to dělá (přes nynějšího „službaře“) je to dál neúnosný. Což pochopila právě teď při sklizni dyž si službař naboural/zrušil svýho matesa a pak se to muselo z pole vozit do stodoly jejím zetorem v čímdál žalostnějším stavu, což prej byla dobrá podívaná, a odtamtud hned na výkupní kamiony, což prej byla ztráta asi kilo za dva dny. Páč na oba traktory ve stodole sere a nemá ani technický, takže do toho sila to nedokáže dovézt.
Idea je taková, že to bude sloužit na věci kolem polí, tzn. hlavně vozit z té sklizně (kontejner nebo klasická sklopka) mimo PK do stodoly, eventuelně pár kilometrů nedaleko do velkýho sila, občas asi cisternová nástavba, a poslední dobou přemejšlím i o umístění konťáku na hnůj k malejm producentům (kterejch je všude v okolí hodně a produkují celkem dost hnoje, ale v delším čase, třeba jednou za měsíc až dva konťák), kterej by se převezl, vysypal na hromadu a zase umístil. A eventuelně pokud se občas udělají balíky, tak v nějakým blízkým okolí se dá udělat rozvoz. 16345ku s nakladačem tam má, akorát by se pořídily kleště.
Než se ale pořídí mates, tzn. než jí si taky vyřídím papíry , tak tu kontejnerovou dopravu by zajišťovali asi komerční dopravci svejma autama. Otázka teda je, jakej pořídit kontejner(y), aby pasoval(y) aspoň na nějaký auta, co dopravci mají, a pak určitě na ten „nosič výměnných nástaveb“? Co sem koukal, jsou stovky nabídek starejch i novejch a prd se v tom vyznám. Má to nějak standardizovaný rozměry kolejnic a takový věci?
A jakej typ? Co sem tak zatím koukal, tak starý Škody/LIAZy se většinou přestavují formou rámovýho nosiče, co se nechá sklápět původním pístem, a na tom je lanovej pojezd, je tak? Hákový rameno je spíš na malý konťáky na různý Avie a jiný Iveca.
měl bych tady dotaz, pomalu už se mi daří tady jednu osobu přesvědčit k pořízení SS ve formě nosiče výměnných nástaveb s tím, že jako optimální asi vidím nějakej Mates (MTSP 27) 4×4, optimálně už po generálce a přetypovanej, ať s tím není sraní. Páč takle jak to dělá (přes nynějšího „službaře“) je to dál neúnosný. Což pochopila právě teď při sklizni dyž si službař naboural/zrušil svýho matesa a pak se to muselo z pole vozit do stodoly jejím zetorem v čímdál žalostnějším stavu, což prej byla dobrá podívaná, a odtamtud hned na výkupní kamiony, což prej byla ztráta asi kilo za dva dny. Páč na oba traktory ve stodole sere a nemá ani technický, takže do toho sila to nedokáže dovézt.
Idea je taková, že to bude sloužit na věci kolem polí, tzn. hlavně vozit z té sklizně (kontejner nebo klasická sklopka) mimo PK do stodoly, eventuelně pár kilometrů nedaleko do velkýho sila, občas asi cisternová nástavba, a poslední dobou přemejšlím i o umístění konťáku na hnůj k malejm producentům (kterejch je všude v okolí hodně a produkují celkem dost hnoje, ale v delším čase, třeba jednou za měsíc až dva konťák), kterej by se převezl, vysypal na hromadu a zase umístil. A eventuelně pokud se občas udělají balíky, tak v nějakým blízkým okolí se dá udělat rozvoz. 16345ku s nakladačem tam má, akorát by se pořídily kleště.
Než se ale pořídí mates, tzn. než jí si taky vyřídím papíry , tak tu kontejnerovou dopravu by zajišťovali asi komerční dopravci svejma autama. Otázka teda je, jakej pořídit kontejner(y), aby pasoval(y) aspoň na nějaký auta, co dopravci mají, a pak určitě na ten „nosič výměnných nástaveb“? Co sem koukal, jsou stovky nabídek starejch i novejch a prd se v tom vyznám. Má to nějak standardizovaný rozměry kolejnic a takový věci?
A jakej typ? Co sem tak zatím koukal, tak starý Škody/LIAZy se většinou přestavují formou rámovýho nosiče, co se nechá sklápět původním pístem, a na tom je lanovej pojezd, je tak? Hákový rameno je spíš na malý konťáky na různý Avie a jiný Iveca.
Re: Kontejner na běžný auta+SS-nosič výměnných nástaveb
Len k tomu hákovému ramenu - u nás tým berú šrot do výkupu a kontajner je tak 15ton
Re: Kontejner na běžný auta+SS-nosič výměnných nástaveb
Lanový jsem měl 9 let, byl to slušovický systém, prázdný auto s kontejnerem má 9,5 t, má to slušnou sílu, používali jsme ho jako vyprošťovák v zimě ale jsou tam kladky, každá má 2 ložiska a v zimě dostat kontík z auta je problém, proto že jsou velké odpory. Je ještě systém s navijáky na prodlouženém šasi, ale dnes bych laňák už nechtěl, jen hák. Taky u toho dost hořel rám, hlavně vevařená příčka na píst co stahuje nástavbu dolů. Dnes na STK by to byl dost problém. Taky za to nejde připojit vlek. Zkoušeli se o žních, kdy se navozily kontíky na pole a kombajny je plnily, ale nesmí se nasypat plné, při natahování se usypávali. Hnůj se vozil, ale byly případy když byl tekutější tak vyvalil čelo a bylo veselo.
Na všechno nám treba špecialistou !
Re: Kontejner na běžný auta+SS-nosič výměnných nástaveb
asi to nebudeš chtít slyšel ale pokud trváš na háku tak určitě koupit hákový nosič za traktor na matesa se dělali lana a ten systém nebyl nic moc, u nás na podniku každý rok zlomil poslední díl pístu pod koulí a v podstatě budeš mít kontejnery jen pro sebe nikdo jiný je nenatáhe
malej traktorista v malým traktoru
Re: Kontejner na běžný auta+SS-nosič výměnných nástaveb
Nechci ti brát iluze ale SS dle zákona nesmí převážet náklad po komunikaci,pokud chceš nosič výměnných nástaveb tak každá nástavba má mít svuj tipovej list,Taky nesmíš tahat vlek .To uš je lepší přestavba na traktor.
zetor a liaz navzdy
Re: Kontejner na běžný auta+SS-nosič výměnných nástaveb
Vocituj ten zákon, nic, co sem našel, tomu nenasvědčuje.
Pokud je to přetypovaný jako nosič nástaveb, tak samozřejmě jelikož většina nástaveb je na přepravu něčeho (korby, konťáky, cisterny), poněkud by to nedávalo smysl, žánop.
Otázka asi je, co je to ta nástavba? Je to celej ten nosnej systém vč. kontejneru posazenej na rám matesa (a cisterna je jiná nástavba), anebo ten nosnej systém je to „univerzální“ a nástavby jsou to, co se šoupne na něj?
ADD// samostatnej kontejnerovej přívěs je zajímavá varianta, sice by se s tím asi hrozně manipulovalo v těch stísněnejch prostorách, co lidi občas mají, ale je to furt k zamyšlení; hnůj je většinou koňskej, buď sbíranej, nebo vyhrnutej ven ze stáje s vagonem slámy a zrní, takže je to suchý až moc a jak to navlhne, zrní v tom začne růst, že by se to nějak přelejvalo nehrozí
Jináč tadydle řetězák vypadá, že je samostatná nástavba? Takže se to dá shodit a nasadit obvyklou sklopku pro ježdění po poli od kombajnu, třeba?
Pokud je to přetypovaný jako nosič nástaveb, tak samozřejmě jelikož většina nástaveb je na přepravu něčeho (korby, konťáky, cisterny), poněkud by to nedávalo smysl, žánop.
Otázka asi je, co je to ta nástavba? Je to celej ten nosnej systém vč. kontejneru posazenej na rám matesa (a cisterna je jiná nástavba), anebo ten nosnej systém je to „univerzální“ a nástavby jsou to, co se šoupne na něj?
ADD// samostatnej kontejnerovej přívěs je zajímavá varianta, sice by se s tím asi hrozně manipulovalo v těch stísněnejch prostorách, co lidi občas mají, ale je to furt k zamyšlení; hnůj je většinou koňskej, buď sbíranej, nebo vyhrnutej ven ze stáje s vagonem slámy a zrní, takže je to suchý až moc a jak to navlhne, zrní v tom začne růst, že by se to nějak přelejvalo nehrozí
Jináč tadydle řetězák vypadá, že je samostatná nástavba? Takže se to dá shodit a nasadit obvyklou sklopku pro ježdění po poli od kombajnu, třeba?
Re: Kontejner na běžný auta+SS-nosič výměnných nástaveb
ak kontajner tak hakový kludne vbehneš dovnutra aj traktorom.... sí aj do lanového ale z hladiska obsluhy je to otrava.
Keď ste už neúspešne vyskúšali všetky možnosti, prišiel čas prečítať si návod.
Re: Kontejner na běžný auta+SS-nosič výměnných nástaveb
Kontejnery aby byly záměnný respektive nosiče se rozdělují podle šířky ližin a výšky háku. O lanovém již nepíšu, to je pasé, dnes již zastaralé.
Re: Kontejner na běžný auta+SS-nosič výměnných nástaveb
Tak nevim, obecně už moc nástaveb na tydle matesy nevidím, v podstatě na bazošu furt čumí tady ten prostěják. Točí se tam několik inzerátů se stejnejma fotkama, opticky nevypadá blbě, ale není to nějakej vetešník v teplákovce, nezná někdo?
Tai ten řetězák mi přijde OK varianta, starejch kontejnerů je na to všude habaděj A snad by se to dalo nějakým normálním způsobem v případě potřeby shodit a nasadit na to sklopka, vypadá to jak klasická sundatelná nástavba
Tai ten řetězák mi přijde OK varianta, starejch kontejnerů je na to všude habaděj A snad by se to dalo nějakým normálním způsobem v případě potřeby shodit a nasadit na to sklopka, vypadá to jak klasická sundatelná nástavba
- mape
- Příspěvky: 1543
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontejner na běžný auta+SS-nosič výměnných nástaveb
Já bych v tom neviděl problém.... Háková nástavba abroll a jedeš.....
Kontejnery natáhne každej s vysokým hákem....
Myslím že je to 1,2m nebo 1,45 m výška háku
A myslím že se dělají i hákové nástavby s hákem 1 m na větší tonáže....
Vždyť Avia d120 je vlastně 12ti tuna a s nástavbou váží prázdná kolem 5-6 tun...
Takže 6 tun uveze.....
Ten Mates na tom bude trochu líp....
Musí se počítat s tím že nástavba bude minimálně 2 tuny a kontejner klidně 1,5 tuny při těchto rozměrech.... Takže ber nosnost auta jako nosnost podvozku minus tyhle váhy...
Ideální je v tomto případě teleskop... Můžeš mít kontejnery různě dlouhé.
S přestavbou bych si nelámal hlavu ... Oslovit někoho kdo se tím zabyva. Oni ti většinou vyřeší papírově ty si akorad pak zajedes na STK.
Šířka lyzin je tam myslím stejná 106 cm.
Jako dát na matesa agro 4x4 hakovou nastavbu .... To by byla Pecka.
Kontejnery natáhne každej s vysokým hákem....
Myslím že je to 1,2m nebo 1,45 m výška háku
A myslím že se dělají i hákové nástavby s hákem 1 m na větší tonáže....
Vždyť Avia d120 je vlastně 12ti tuna a s nástavbou váží prázdná kolem 5-6 tun...
Takže 6 tun uveze.....
Ten Mates na tom bude trochu líp....
Musí se počítat s tím že nástavba bude minimálně 2 tuny a kontejner klidně 1,5 tuny při těchto rozměrech.... Takže ber nosnost auta jako nosnost podvozku minus tyhle váhy...
Ideální je v tomto případě teleskop... Můžeš mít kontejnery různě dlouhé.
S přestavbou bych si nelámal hlavu ... Oslovit někoho kdo se tím zabyva. Oni ti většinou vyřeší papírově ty si akorad pak zajedes na STK.
Šířka lyzin je tam myslím stejná 106 cm.
Jako dát na matesa agro 4x4 hakovou nastavbu .... To by byla Pecka.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Kontejner na běžný auta+SS-nosič výměnných nástaveb
Abroll je 157cm a avia rozmer je 100cm a dělá se i na 8t sirka lizin je stejna 106cm...
Re: Kontejner na běžný auta+SS-nosič výměnných nástaveb
Mám pocit že na matesy 4x4 se hákové nástaby dělali.mape píše:Já bych v tom neviděl problém.... Háková nástavba abroll a jedeš.....
Kontejnery natáhne každej s vysokým hákem....
Myslím že je to 1,2m nebo 1,45 m výška háku
A myslím že se dělají i hákové nástavby s hákem 1 m na větší tonáže....
Vždyť Avia d120 je vlastně 12ti tuna a s nástavbou váží prázdná kolem 5-6 tun...
Takže 6 tun uveze.....
Ten Mates na tom bude trochu líp....
Musí se počítat s tím že nástavba bude minimálně 2 tuny a kontejner klidně 1,5 tuny při těchto rozměrech.... Takže ber nosnost auta jako nosnost podvozku minus tyhle váhy...
Ideální je v tomto případě teleskop... Můžeš mít kontejnery různě dlouhé.
S přestavbou bych si nelámal hlavu ... Oslovit někoho kdo se tím zabyva. Oni ti většinou vyřeší papírově ty si akorad pak zajedes na STK.
Šířka lyzin je tam myslím stejná 106 cm.
Jako dát na matesa agro 4x4 hakovou nastavbu .... To by byla Pecka.