ISEKI TM170 & TM150
Moderátor: DYK
ISEKI TM170 & TM150
Vlákno pro majitele (i budoucí) TM170 či TM150.
Na úvod označení:
ISEKI TM150/TM170 se vyrábělo s různou úrovní výbavy. Na výrobním štítku je označení vedle "TM170" kombinace písmen UKXZ, kde písmenka znamenají:
U - posilovač řízení
K - možnost přepínání 2WD/4WD = vypnutí předního náhonu
X - automatické zvedání nářadí při couvání nebo zatáčce
Z - zpátečka PTO
Mám doma TM170-UKXZ, takže moje další poznámky, starosti a radosti se budou týkat poznávání této verze.
Na úvod označení:
ISEKI TM150/TM170 se vyrábělo s různou úrovní výbavy. Na výrobním štítku je označení vedle "TM170" kombinace písmen UKXZ, kde písmenka znamenají:
U - posilovač řízení
K - možnost přepínání 2WD/4WD = vypnutí předního náhonu
X - automatické zvedání nářadí při couvání nebo zatáčce
Z - zpátečka PTO
Mám doma TM170-UKXZ, takže moje další poznámky, starosti a radosti se budou týkat poznávání této verze.
Re: ISEKI TM170 & TM150
Ve vláknu http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2&t=112122 jsem úspěšně loudil informace o významu ovladačů pod volantem.
S potěšením mohu veřejně prohlásit, že se mi podařilo získat uživatelskou příručku, pochopitelně jen v japonštině, ale i tak. Je ke stažení tu: https://uloz.to/file/iptnJSIvGCyI/iseki ... -guide-pdf
Traktor má motor ISEKI E3100-B11 a dokumentaci k němu (servisní příručku) nadále sháním. Pokud někdo má, sdílejte zde odkaz prosím.
S potěšením mohu veřejně prohlásit, že se mi podařilo získat uživatelskou příručku, pochopitelně jen v japonštině, ale i tak. Je ke stažení tu: https://uloz.to/file/iptnJSIvGCyI/iseki ... -guide-pdf
Traktor má motor ISEKI E3100-B11 a dokumentaci k němu (servisní příručku) nadále sháním. Pokud někdo má, sdílejte zde odkaz prosím.
Re: ISEKI TM170 & TM150
Přidávám odkaz na reklamní letáček: https://uloz.to/file/Xy10qUagIa2a/iseki ... poster-pdf
Obsahuje řadu užitečných technických informací jako je hmotnost stroje, otáčky PTO na jednotlivé rychlosti a samozřejmě se obsáhle věnuje funkci automatického zvedání nářadí a vypínání 4WD.
Obsahuje řadu užitečných technických informací jako je hmotnost stroje, otáčky PTO na jednotlivé rychlosti a samozřejmě se obsáhle věnuje funkci automatického zvedání nářadí a vypínání 4WD.
Re: ISEKI TM170 & TM150
...kdybys trochu líp hledal na netu , našel bys toto všechno v angličtině a ještě navíc informaci o roku výroby .
Re: ISEKI TM170 & TM150
Jakýkoliv tip na zlepšení je velmi vítán! Jen kdybys mi prosím napsal tip, kde hledat dokumentaci v angličtině.Vladimír2 píše:...kdybys trochu líp hledal na netu , našel bys toto všechno v angličtině a ještě navíc informaci o roku výroby .
Já jsem prohledal vlákno ISEKI manuály tady na fóru http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 29&t=21985 a nic tam nenašel. Tak jsem tam alespoň doplnil manuál v japonštině.
Dokumenty jsem nakonec našel na https://i-next.iseki.co.jp/ ale jen v japonštině. Pokud víš, kde se dají získat v angličtině, tak velmi (a nejen já) ocením, když to sem napíšeš.
Myslím, že není nutné, aby každý z nás trávil řadu hodin hledáním na síti, když si dokumentaci můžeme nasdílet tady na fóru.
Re: ISEKI TM170 & TM150
Michale..a co jsi nakonec pořídil za mulčovač? Teď už traktor máš, co postřehy? Co Tě příjemně překvapilo a co naopak ne
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: ISEKI TM170 & TM150
K TM170 jsem pořídil čínský mulčovač EFGC 105 s kladivama. Sekání trávy v sadě je první aplikaceladiki píše:Michale..a co jsi nakonec pořídil za mulčovač? Teď už traktor máš, co postřehy? Co Tě příjemně překvapilo a co naopak ne
Na jakékoliv postřehy a hodnocení je moc brzo. Vzhledem k tomu, že tohle je můj první traktor, tak se dá říct, že mě překvapuje úplně všechno :-) Na konci sezóny asi budu schopen napsat nějaký názor, ač názor úplného zelenáče.
Ke stroji jsem dostal "v ceně" rotavátor ISEKI ARM130. Zdá se hezky zachovalý, nože jsou tam v super stavu - zřejmě už jednou vyměněné. Vyměním tam olej (předpokládám, že se dá použít PP80) a zkusím práci i s tím.
Re: ISEKI TM170 & TM150
To je mi tak nějak jasné že čas vše ukáže
Měl jsem na mysli, třeba jestli to použití v sadě je dle Tvých představ a tak věci okolo.....a samozřejmě nemusíš odpovídat hned
Měl jsem na mysli, třeba jestli to použití v sadě je dle Tvých představ a tak věci okolo.....a samozřejmě nemusíš odpovídat hned
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: ISEKI TM170 & TM150
Tabulka doporučených maziv pro motor E3100 a příbuzné modely malotraktorů (TM170 v tabulkách oleje.cz není):
https://www.oleje.cz/search/oils/?motor ... _EFt8Pe8Xj
https://www.oleje.cz/search/oils/?motor ... _EFt8Pe8Xj
Re: ISEKI TM170 & TM150
celkem mě zaujalo, že co jiná mazací "skupina" to jiný výrobce např. Texaco Suto je STOU olej klasifikace Sae 80...takže lze použít i do koncových převodů, kde se doporučuje Ekolube PP80W...tady ten mazací plán od oleje.cz bych bral jako marketingový
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: ISEKI TM170 & TM150
Naprosto souhlasím! Ale bylo to alespoň něco.ladiki píše:...tady ten mazací plán od oleje.cz bych bral jako marketingový
Na mém TM170 tekla hadice hydrauliky. Hadici jsem koupil novou a olej jsem se rozhodl vyměnit. V originálním japonském manuálu k TM170 doporučují nějaký ISEKI olej UTH. Na jiném místě se mluví o tom, že by to měl být olej API GL-4.
V anglické verzi manuálu k TM3160 (nástupce traktoru TM170), je pro převodovku a hydrauliku doporučen Shell DONAX TD. Ten už se ale nevyrábí. Pokud jsem četl pozorně, je jeho nástupcem Shell Spirax S4 TXM. Nejlevnější jsem ho našel tady: https://www.motora.cz/oleje/oleje-pro-n ... 866480.htm
Pro přední nápravu je doporučen v japonském manuálu pro TM170 nějaký olej ISEKI #80, tentokrát bez jakéhokoli odkazu na nějakou normu. V tom anglickém manuálu k TM3160 se doporučuje SAE30 GL4. Nemaje žádné další informace a už vůbec ne zkušenosti, rozhodl jsem se použít Shell Spirax S3 G 80W z toho "marketingového" odkazu od oleje.cz.
Pro mazací body je doporučené libovolné lithiové plastické mazivo, tak jsem vybral marketingové https://www.oleje.cz/p/ekolube-lithium- ... -kg--17769, cena za kilo mi přišla v pohodě.
Možná je to zbytečné rozmazlování, ale přijde mi užitečné oleje vyměnit a maznice doplnit. Olej v motoru a olejový filtr vyměnil prodejce, tak to měnit nebudu.
Re: ISEKI TM170 & TM150
Se strojem mám odpracováno cca 15 motohodin.ladiki píše:Teď už traktor máš, co postřehy? Co Tě příjemně překvapilo a co naopak ne
Plusy:
Jsem opravdu moc rád, že jsem koupil 17hp. Původně jsem chtěl 15, ale tady na fóru mi lidi radili alespoň 20. 17hp je minimum, fakt. Děkuji všem, kteří mi to napsali.
Traktor má opravdu natočeno jen 500 mth. Motor jede jak hodinky (mohu-li soudit).
Po seřízení mulčovače odvádí perfektní práci a převažuje nadšení.
Mínusy:
Traktor je mimořádně lehký na předek. Když jsem měl mulčovač zvednutý a rozjel se do kopce, traktor se postavil na zadní Rád bych dal dopředu kanystr, ale nevím, jaký by tam šel použít.
Škoda, že prodejce všechno napatlal barvou. Sice to vypadá krásně, ale nešel například nasadit kardan, protože vývod byl plný barvy. Teď mi blbne sklápění hydrauliky a myslím, že ze stejného důvodu - táhlo od válce je zasrané barvou a pružina ho nepřitáhne.
První sekání s mulčovačem bylo dobrodružné - lyže byly na moc krátký střih a jelikož mám pozemek děsně nerovný, mulčovač (a tím pádem i traktor) se dusil. Vyřešil jsem to tak, že jsem nářadí na hydraulice trochu zvedl a dál sekal tak. Po třech hodinách mi začalo blbnout servo - při ostré zatáčce byl volant jakoby zaseknutý nešlo otočit. Když jsem stiskl spojku, problém se hned vyřešil. Zatím nevím, co si o tom mám myslet - že je to zavzdušněný, že byl olej nějak přehřátý, že blbne servo.
Každopádně po té, co jsem na mulčovači seřídil válec a lyže vše jelo perfektně - sekal jsem vysokou trávu plnou kopřiv a jel do kopce na jedničku neredukovanou. To je lepší, než jsem čekal.
Zatím panuje mírné nadšení a samozřejmě začínají drobné opravy - pod barvou se začala objevovat rez, kterou prodejce jen přestříkal, teče jedna hadice, maznice jsou hladové atp. Ale to jsou drobnosti.
Blbý je, že při nákupu těch traktorů z japonska se všichni prodejci snaží to nastříkat, aby to bylo krásný. Nad tím kroutím hlavou, ale chápu, že to tak trh žádá. Fakt je, že já jsem se prodejce taky ptal, zda se dá sehnat náhrada za prasklý volant, který tam mám. A jen proto, aby to bylo hezký
Re: ISEKI TM170 & TM150
m645-nekomplikuj výměnu převodového oleje tím,že použiješ jiný do převodovky a jiný do př.nápravy.Použij Shell Spirax S 4 TXM do obou převodů.Splňuje normu API GL-4,je to univerzální traktorový převodový olej-UTTO,a i v anglickém návodu je doporučený.Možná,až vypustíš starý z převodovky a přední nápravy tak zjistíš,že jsou stejné ,většinou červeně zabarvené,originál Japan TF 500.Dneska výrobci traktorů používají do všech převodů stejný olej,a bývá pod značkou výrobce-např.ISEKI,KUBOTA a pod.
Dnes i velcí provozovatelé profesionálně používající různé značky traktorů přechází na olej Shell Spirax S4 TXM u všech značek.On splňuje jejich specifikaci.
Case New Holland MAT-3525, M2C-134 A-D, FNHA-2-D.201.00, John Deere JDM-J20C, Massey-Ferguson M1143, M1145, Volvo WB 101. Převodový olej 97303:015, ZF TE-ML 03E, 05F, 06D, 06K, 06M, 06N, 06R
Jinak tento olej se stejnou specifikací vyrábí ve světě mnoho výrobců,takže výrobce traktorů od některého tyto odebírá a doporučuje pod svoji značkou-např.ISEKI
Pro nás je ale většinou rozhodující cena,takže je to ten Shell.No a český dovozce doporučuje ještě levnější,většinou PP 80.
Slávek
Dnes i velcí provozovatelé profesionálně používající různé značky traktorů přechází na olej Shell Spirax S4 TXM u všech značek.On splňuje jejich specifikaci.
Case New Holland MAT-3525, M2C-134 A-D, FNHA-2-D.201.00, John Deere JDM-J20C, Massey-Ferguson M1143, M1145, Volvo WB 101. Převodový olej 97303:015, ZF TE-ML 03E, 05F, 06D, 06K, 06M, 06N, 06R
Jinak tento olej se stejnou specifikací vyrábí ve světě mnoho výrobců,takže výrobce traktorů od některého tyto odebírá a doporučuje pod svoji značkou-např.ISEKI
Pro nás je ale většinou rozhodující cena,takže je to ten Shell.No a český dovozce doporučuje ještě levnější,většinou PP 80.
Slávek
Re: ISEKI TM170 & TM150
OK, díky. To zní rozumně. Udělím to, jak píšeš. Děkuji za radu.Slávek55 píše:m645-nekomplikuj výměnu převodového oleje tím,že použiješ jiný do převodovky a jiný do př.nápravy.Použij Shell Spirax S 4 TXM do obou převodů.
Michal
Re: ISEKI TM170 & TM150
Pro sebe (až to budu za pár let zase hledat) i pro ostatní majitele TM170 nebo TM150 výsledek pátrání po typu filtru vzduchu:
Traktor má filtr vzduchu ISEKI 1675-104-213-00. V ČR lze koupit náhradu SL 6303, prodávanou jako FV6303 tady:
https://www.traktorservis.cz/katalog/na ... 306-fv6306
Traktor má filtr vzduchu ISEKI 1675-104-213-00. V ČR lze koupit náhradu SL 6303, prodávanou jako FV6303 tady:
https://www.traktorservis.cz/katalog/na ... 306-fv6306