Obecna diskuse
Re: Obecna diskuse
Chlapi otázka, niekto tu spomínal, že existujú dva typy klingeritoveho tesnenia pod hlavu a to hrubšie a tenšie. Je nejaký e-shop, čo ponúka aj to hrubšie? Nezáleží, či SK/CZ.Díki za info ak niekto vie.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Obecna diskuse
https://www.kalina.cz
Tu ti urobia na mieru co len chceš
Tu ti urobia na mieru co len chceš
Re: Obecna diskuse
A jaké byste dali těsnění na motor po GO, slabší či silnější? Hlava srovnaná, blok srovnaný. Já bych dal to slabší (tuším má 1,3 mm, silnější 1,6 mm).
Re: Obecna diskuse
Principiálne by tam to hrubšie tesnenie malo logiku ak bol zrovnávaný blok a teda hlava klesla bližšie k piestom, aby sa nezvyšoval kompresný pomer. Na druhej strane na mnohých hlavách sú hlbšie zapustené ventily, čo zasa kompresný pomer zmenšuje. No tých 0,3 mm zmeny výšky predstavuje asi 2,4 cm3 a to je asi 0,25 % objemu valca. Teda dosť nevýznamná zmena.
Re: Obecna diskuse
Ja zvažujem to hrubšie tesnenie preto, lebo staré vložky boli utopené. Teraz som dal nové vložky, bez gumičiek a vymedzovacich podložiek a boli tiež utopené. Dal som na každú vložku 0.13 mm podložku a aj tak mali vložky presah len od 0.04 - 0.08 mm. Dal som teda ešte po jednej podložke (dokopy dve na každú vložku) a vložil som vložku do bloku bez spodných gumičiek a vtedy mali presah od 0.15 - 0.22 mm (v norme) aj keď by to malo byť po celom obvode rovnako, no blok už asi nebude najrovnejši a tiež ani dosadacia plocha limca vložky. Nakoniec keď som dal gumičky, tak to na nich pruží. Trochu sa obávam, keď dám tesnenie a hlavu, či to tesnenie dorovná resp. či to moment 155 Nm dotlačí. Zvažujem, či ešte po podložke vybrať, alebo zabrúsiť vložku pastou, alebo dať hrubšie tesnenie a dúfať, že to dorovná. Meral som to pritlacenym rovným profilom a sparovou mierkou + nejaká tolerancia merania. Čo myslíte?
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Obecna diskuse
Na gumičkách to pruží, to je normálne. Tesnenie vložky s prehľadom dotlačí. Dôležité je, aby si aj pri meraní presahu, keď tam gumičky nemáš mal vložky dostatočne dobre pritlačené. Teda daj tam vložky bez gumičiek ale s podložkami a cez nejakú príložku ich pritiahni maticami za svorníky, ako keby tam bola hlava. Nemusíš takým momentom, ale aby si to poriadne pritlačil, lebo tie presahy sú malé a aj podložky niečo odpružia. Tak nech to máš naozaj dobre.
- koďousek
- Příspěvky: 367
- Registrován: pát lis 19, 2010 11:52 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Obecna diskuse
Takže jsem měřil a na traktoru mám závit na konci svorníků stoupání 2 tedy hrubý a na tom vydaném bloku 1,5.
Dále pak když to mám rozebrané tak ještě jeden dotaz, na.pistech v traktoru je 6 pístních kroužků - 4 kroužky a 2 stírací, průměr pístu cca 106,3. Na pístech co budu dávat je 5 pístních kroužků, tedy 3 kroužky + 2 stírací a průměr 104,2. Docela mě to zarazilo, myslel jsem že kroužků se dává pořád stejně, navíc ten píst co budu dávat má nahoře osazení cca 1cm.
Pak ještě nálitek na.pistech byl k setrvačníku, mám to tak dát znova je to správně?
Nemůžu se vyznat a najít značku pro první pístní kroužek. Trojúhelníky jsou na všech. A stírací je asi jedno ze jak se dají, myslím pořadí.
Z těsnění pod hlavou vytrham ty plíšky okolo vodítek ventilů a lehce potřu silikonem.
Pak ještě musím koupit podložky pod vložky, gumičky na vložky a nové plechy pod ojniční šrouby.
Chtěl.bych ještě poslat čerpadlo a regulátor když to mám rozebrané, strašně houpe na volnoběh. Dělal jsem tady hodně věcí co jsem pročetl fórum, vyčistil jsem hřebenovou tyč, místo závlačky jsem dal pérovy kolik na táhlo plynu. Pořád stejně, musí to být regulátorem. Otáčky padají padají a před chcipnutim traktoru si přidá, otáčky vyletí a tak se to opakuje. Dělá to co traktor máme od roku 74 a už bych to chtěl nějak vyřešit. Problém je že nemůžu nikoho z okolí sehnat, i lidi co to dělaj celej život říkají nevozte to nejsou na to díly, opakují nevozte to ) Volal jsem do Motorpalu, tam jedině jsem našel, říkal že dělá.tak jednu petadvacitku týdne a ať pošlu, cena už nevím bylo to cca před rokem, ale myslím že říkal 5-6 tisíc. Nebo pokud znáte někoho ověřeného tak klidně doporučte
Dále pak když to mám rozebrané tak ještě jeden dotaz, na.pistech v traktoru je 6 pístních kroužků - 4 kroužky a 2 stírací, průměr pístu cca 106,3. Na pístech co budu dávat je 5 pístních kroužků, tedy 3 kroužky + 2 stírací a průměr 104,2. Docela mě to zarazilo, myslel jsem že kroužků se dává pořád stejně, navíc ten píst co budu dávat má nahoře osazení cca 1cm.
Pak ještě nálitek na.pistech byl k setrvačníku, mám to tak dát znova je to správně?
Nemůžu se vyznat a najít značku pro první pístní kroužek. Trojúhelníky jsou na všech. A stírací je asi jedno ze jak se dají, myslím pořadí.
Z těsnění pod hlavou vytrham ty plíšky okolo vodítek ventilů a lehce potřu silikonem.
Pak ještě musím koupit podložky pod vložky, gumičky na vložky a nové plechy pod ojniční šrouby.
Chtěl.bych ještě poslat čerpadlo a regulátor když to mám rozebrané, strašně houpe na volnoběh. Dělal jsem tady hodně věcí co jsem pročetl fórum, vyčistil jsem hřebenovou tyč, místo závlačky jsem dal pérovy kolik na táhlo plynu. Pořád stejně, musí to být regulátorem. Otáčky padají padají a před chcipnutim traktoru si přidá, otáčky vyletí a tak se to opakuje. Dělá to co traktor máme od roku 74 a už bych to chtěl nějak vyřešit. Problém je že nemůžu nikoho z okolí sehnat, i lidi co to dělaj celej život říkají nevozte to nejsou na to díly, opakují nevozte to ) Volal jsem do Motorpalu, tam jedině jsem našel, říkal že dělá.tak jednu petadvacitku týdne a ať pošlu, cena už nevím bylo to cca před rokem, ale myslím že říkal 5-6 tisíc. Nebo pokud znáte někoho ověřeného tak klidně doporučte
Octa 2 4x4 BXE
Peugeot 406 Break 2,0 HDi RHZ 80kW, Facelift, rv2000, spotřeba dle PP 5,4
Suzuki RF900R 101kW, Jawa 592, Cz 455, CZ477, CZ150C, Jawa90, Jawa555, B205
Zetor 25K od roku 74
Doogee S55
Peugeot 406 Break 2,0 HDi RHZ 80kW, Facelift, rv2000, spotřeba dle PP 5,4
Suzuki RF900R 101kW, Jawa 592, Cz 455, CZ477, CZ150C, Jawa90, Jawa555, B205
Zetor 25K od roku 74
Doogee S55
- koďousek
- Příspěvky: 367
- Registrován: pát lis 19, 2010 11:52 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Obecna diskuse
Tak oprava: první píst byl nálitkem k chladiči a druhý nálitkem k setrvačníku.
Octa 2 4x4 BXE
Peugeot 406 Break 2,0 HDi RHZ 80kW, Facelift, rv2000, spotřeba dle PP 5,4
Suzuki RF900R 101kW, Jawa 592, Cz 455, CZ477, CZ150C, Jawa90, Jawa555, B205
Zetor 25K od roku 74
Doogee S55
Peugeot 406 Break 2,0 HDi RHZ 80kW, Facelift, rv2000, spotřeba dle PP 5,4
Suzuki RF900R 101kW, Jawa 592, Cz 455, CZ477, CZ150C, Jawa90, Jawa555, B205
Zetor 25K od roku 74
Doogee S55
Re: Obecna diskuse
Re: Obecna diskuse
Tak tomuto sa hovorí koprivak jak vyšitý Avšak 700 € je podľa mna veľa.
Re: Obecna diskuse
Má len jeden filter, tak nech spustí z ceny....
,,Pilní hospodár má pamatovať, abi rozeznal dobru zem od zléj..." Juraj Fándly
Ťapík 25 http://vladman.rajce.idnes.cz/Zetor_25_A/
Ťapík 25 http://vladman.rajce.idnes.cz/Zetor_25_A/
Re: Obecna diskuse
Je to hodně podle mě... Ale motor má zakonzervovaný dobře
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."
- bucket
- Příspěvky: 226
- Registrován: sob črc 18, 2009 6:13 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Obecna diskuse
Pro zamyšlení
Dneska jsem si zjištoval podrobnější info ohledně připravenosti 25 na TK a byl jsem "pobaven".Zástěrky,mlhovka,přední blatníky.Jinak traktor neprojde.Byl jsem na dvou nezávisle se ptát.V podstatě jsou schopni přihmouřit oko kvuli absenci předních blatníků.Zástěrka a mlhovka musí být.Tak jen že si zákon každý vykládá po svém.Zajímalo by mě jak by jsem to udělal kdyby jsem měl lízátka místo hranatých blatníků.Jsem docela nas..
Dneska jsem si zjištoval podrobnější info ohledně připravenosti 25 na TK a byl jsem "pobaven".Zástěrky,mlhovka,přední blatníky.Jinak traktor neprojde.Byl jsem na dvou nezávisle se ptát.V podstatě jsou schopni přihmouřit oko kvuli absenci předních blatníků.Zástěrka a mlhovka musí být.Tak jen že si zákon každý vykládá po svém.Zajímalo by mě jak by jsem to udělal kdyby jsem měl lízátka místo hranatých blatníků.Jsem docela nas..
V SSSR zkoušeli učit koně nežrat. Ale když už to skoro uměl, tak jim chcípnul....
Re: Obecna diskuse
No neviem ako u Vás, ale ešte aj za spoločnej republiky platilo, že pri technickej kontrole sa posudzoval stav vozidla tak, ako bolo pôvodne schválené. Pamätám si len jednu výnimku, keď upravili povinnosť mať zadnú hmlovku, ktorá sa musela domontovať na všetko, čo ju pôvodne nemalo.
- koďousek
- Příspěvky: 367
- Registrován: pát lis 19, 2010 11:52 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Obecna diskuse
Tak to už je šikana. Je obecně známá věc že po zavedení focení se technické prohlídky o 100 procent zpřísnili, ale tak to prostě je, oni mají strach z pokuty 50 ti tisíc což je i chápu. Nehledě na to že se na ty fotky opravdu někdo dívá a na STK jsou týdně cca 2-3 telefonáty ohledně fotek. To ovšem neomlouvá jistou aroganci techniků a tím i nadměrnou buzeraci žadatelů o STK.
Tu mlhovky slyším poprvé. V práci se dělají cca 3-4 traktory ročně a o mlhovce slyším poprvé. Osobně bych se informoval od technika který paragraf to uvádí nebo zdali je to nějaká novinka a určitě bych to zkusil ještě jinde protože je to nesmysl podle mě.
U nás ten zadek chtějí takto: zástěrky, odrazky v úhlu 90 stupňů od vozovky, maximální rychlost(25) a trojúhelník. Toť vše.
A ještě pro pobavení, rozmohl se u nás takový nešvar ) že lidi jezdí na STK tak jak stroj leží a běží bez jakékoli snahy něco opravit s tím že pak mají 30 dní na to si to daří do pořádku ) což je sice pravda ale technici už pak přistupují automaticky k takovému systému a vyhodí i někoho kdo kuus práce odvedl.
Tu mlhovky slyším poprvé. V práci se dělají cca 3-4 traktory ročně a o mlhovce slyším poprvé. Osobně bych se informoval od technika který paragraf to uvádí nebo zdali je to nějaká novinka a určitě bych to zkusil ještě jinde protože je to nesmysl podle mě.
U nás ten zadek chtějí takto: zástěrky, odrazky v úhlu 90 stupňů od vozovky, maximální rychlost(25) a trojúhelník. Toť vše.
A ještě pro pobavení, rozmohl se u nás takový nešvar ) že lidi jezdí na STK tak jak stroj leží a běží bez jakékoli snahy něco opravit s tím že pak mají 30 dní na to si to daří do pořádku ) což je sice pravda ale technici už pak přistupují automaticky k takovému systému a vyhodí i někoho kdo kuus práce odvedl.
Octa 2 4x4 BXE
Peugeot 406 Break 2,0 HDi RHZ 80kW, Facelift, rv2000, spotřeba dle PP 5,4
Suzuki RF900R 101kW, Jawa 592, Cz 455, CZ477, CZ150C, Jawa90, Jawa555, B205
Zetor 25K od roku 74
Doogee S55
Peugeot 406 Break 2,0 HDi RHZ 80kW, Facelift, rv2000, spotřeba dle PP 5,4
Suzuki RF900R 101kW, Jawa 592, Cz 455, CZ477, CZ150C, Jawa90, Jawa555, B205
Zetor 25K od roku 74
Doogee S55