Zetor 25 K - renovace
Re: Zetor 25 K - renovace
Libore, tím řýčkem to jde rychle. Uděláš štěrbinu zašlápnutím (pokud netrefíš kámen či kořen tak na jedno šlápnutí), zasuneš stromek do štěrbiny (pokud nemá moc velký bal kořenů, tak to jde snadno), zašlápneš rýček kousek vedle, přitlačíš ke stromku, tím zavřeš štěrbinu se stromkem, zašlápneš opatrně třeba ještě botou... Neměl by jít stromek vytáhnout. Mám asi dobrý terén, protože to jde rychle. Hajný říkal, že ženský mu ve dvou v dobrém terénu sází denně 1000. Takže jsem stejně dobrej :-) Ve svém lese jsem tedy vloni sázel na motyku a dokonce mi tento týden konečně přišla státní podpora na provedené zalesnění, tak alespoň něco.
Re: Zetor 25 K - renovace
Prosím o radu, v jakém poměru ocet a kyselinu smíchat?rosch8 píše:Aha.
Pokial je len zaneseny a netecie tak ho mozes skusit octom a kyselinou citronovou vycistit.
Idealne na traktore a nechat zohriat a podrzat v strednych otackach bezat take 3 az4 hodiny a potom dat dole chadic aj vodnu pumpu a motor ajchladic priadne vyplachnut vodou pomocou hadice.
Je to robota na leto.
Termostat polsky z ursusa C 360 typ Tv4 vyrobca MERA. Su naozaj dobre.
Re: Zetor 25 K - renovace
ja som daval cisty ocot 14 litrov a do toho asi 4 male balenia kyseliny citronovej po asi 80 g. oboje dostat kupit bezne v potravinach.. Kym niekto nevymysli, ze to pomaha proti virusu, tak to potom ludia vykupia..
Re: Zetor 25 K - renovace
Dlouho jsem nic k sobě nepřidával. Tak něco, co se týká traktoru jen trošku. Vozil jsem nějakou hlínu z chodníku, dával jsem tam štěrk a kostky. Malá Julinka (3 roky) chtěla také strašně se mnou vozit a vyjet nahoru na káru: https://youtu.be/jXPF5oW_qMw
Jinak prozradím, že se pomalu chystám na GO motoru (klika atd., čerpadlo a další příslušenství mám z dřívějška hotové), tak to pak bude více fotek, až se do toho pustím.
Jinak prozradím, že se pomalu chystám na GO motoru (klika atd., čerpadlo a další příslušenství mám z dřívějška hotové), tak to pak bude více fotek, až se do toho pustím.
Re: Zetor 25 K - renovace
Mohl bych poprosit, kdo dělal GO motoru v Česku o nějakou referenci či doporučení, kde to nechat udělat? Budu dělat pouze polomotor, hlavu mi repasuje Robert, vodní pumpu mám nedávno udělanou, čerpadlo má 2 roky po seřízení a nové elementy a ventilky, seřízené. Počítám, že sám si motor rozeberu a vyčistím a nechám si obrousit kliku, svrtat, sestavit atd. Sám si jej pak pouze nastrojím.
-
- Příspěvky: 1791
- Registrován: stř črc 11, 2007 6:23 pm
- Bydliště: zlín
Re: Zetor 25 K - renovace
poptej se zde:
Mako2000 Uherský Ostroh..
Mako2000 Uherský Ostroh..
Re: Zetor 25 K - renovace
Bohužiaľ, firma Mako už ukončila činnosť... Ale posledný zamestnanec p.Tureček robí v nejakej podobnej firme v Holešove skúsiť sa nakontaktovat tam.
Re: Zetor 25 K - renovace
Minulý víkend jsem pro nějakou dobu udělal poslední jízdu traktorem - opravil jsem 3 sloupy u oplocenky, kde jsem dokončil vyžínání.
A dal jsem se do generálky motoru. Takto to po jedné jízdě vypadá s únikem oleje zpod hlavy, na druhé straně je to dobré.
Odstrojení příslušenství motoru a hlavy šlo rychle, vždyť jsem to dělal již mnohokrát.
Pak jsem počkal na kamaráda, který mi půjčil "kočku". To pak byla hračka v jednom člověku dál pokračovat.
Dále už to začalo být zajímavější, sundal jsem motor a začal jej rozebírat. Díky Robertovi jsem měl klíč na matici setrvačníku, stahovák setrvačníku a klíč na matku rozvodového kola na vačce (ten nebyl nakonec potřeba, protože po odjištění matice jsem ji dolů stočil jedním prstem). Jediné místo, kde to trochu drhlo byl ten setrvačník, ten tedy nešel, ale nakonec si dal říct. Jinak šlo všechno překvapivě snadno.
Spojka je tam asi 6 let a je jako nová, se setrvačníkem nakonec nic dělat nebudu, byť tam jsou trochu drážky od předchozích majitelů, kteří jezdili se spojkou ojetou na nýty. Kliku jsem zatím detailně neměřil, je už bohužel jednou broušená. Nejlépe vypadá střední ložisko (ale axiální vůle byla docela velká), na ostatních jsou trochu jemné drážky, uvidíme, co na to řekne brusič, jinou kliku nemám.
Co mě překvapilo, byl pohled do spojkového zvonu, kde bylo se spojkou měněné ložisko a gufero. A on tam takový bordel - teče tam olej jednak motorový (vepředu jsem zjistil, že bylo gufero 78 mm, přitom průměr kliky je 79,75...) a jednak je prasklé pouzdro uložení volantové tyče, tudy tam teče mazivo. No a pak je tam vysypaná klec z ložiska spojkového, což mě překvapilo nejvíc, myslel jsem, že jsem to měl opravené dobře.
Postupně jsem začal čistit jednotlivé díly a připravovat je na expedici do brusírny, to jde samozřejmě pomalu.
Mám připravené ještě čepy do kuláků na nápravě, ale zkusím rozebrat i uložení a podívat se, co by s ním šlo udělat, protože tam samosebou vůle je (zde ale opět narážím na problém, že budu muset sehnat někoho, kdo mi to udělá, protože já na to nemám vybavení). Bohužel je docela vůle i v páce řízení, takže volantová tyč musí také dolů, což mě mrzí, ale když už je to rozebrané...
Práce je tedy hodně, snad to půjde bez velkých zádrhelů.
A dal jsem se do generálky motoru. Takto to po jedné jízdě vypadá s únikem oleje zpod hlavy, na druhé straně je to dobré.
Odstrojení příslušenství motoru a hlavy šlo rychle, vždyť jsem to dělal již mnohokrát.
Pak jsem počkal na kamaráda, který mi půjčil "kočku". To pak byla hračka v jednom člověku dál pokračovat.
Dále už to začalo být zajímavější, sundal jsem motor a začal jej rozebírat. Díky Robertovi jsem měl klíč na matici setrvačníku, stahovák setrvačníku a klíč na matku rozvodového kola na vačce (ten nebyl nakonec potřeba, protože po odjištění matice jsem ji dolů stočil jedním prstem). Jediné místo, kde to trochu drhlo byl ten setrvačník, ten tedy nešel, ale nakonec si dal říct. Jinak šlo všechno překvapivě snadno.
Spojka je tam asi 6 let a je jako nová, se setrvačníkem nakonec nic dělat nebudu, byť tam jsou trochu drážky od předchozích majitelů, kteří jezdili se spojkou ojetou na nýty. Kliku jsem zatím detailně neměřil, je už bohužel jednou broušená. Nejlépe vypadá střední ložisko (ale axiální vůle byla docela velká), na ostatních jsou trochu jemné drážky, uvidíme, co na to řekne brusič, jinou kliku nemám.
Co mě překvapilo, byl pohled do spojkového zvonu, kde bylo se spojkou měněné ložisko a gufero. A on tam takový bordel - teče tam olej jednak motorový (vepředu jsem zjistil, že bylo gufero 78 mm, přitom průměr kliky je 79,75...) a jednak je prasklé pouzdro uložení volantové tyče, tudy tam teče mazivo. No a pak je tam vysypaná klec z ložiska spojkového, což mě překvapilo nejvíc, myslel jsem, že jsem to měl opravené dobře.
Postupně jsem začal čistit jednotlivé díly a připravovat je na expedici do brusírny, to jde samozřejmě pomalu.
Mám připravené ještě čepy do kuláků na nápravě, ale zkusím rozebrat i uložení a podívat se, co by s ním šlo udělat, protože tam samosebou vůle je (zde ale opět narážím na problém, že budu muset sehnat někoho, kdo mi to udělá, protože já na to nemám vybavení). Bohužel je docela vůle i v páce řízení, takže volantová tyč musí také dolů, což mě mrzí, ale když už je to rozebrané...
Práce je tedy hodně, snad to půjde bez velkých zádrhelů.
Re: Zetor 25 K - renovace
Tak dneska jsem odvezl vyčištěné díly motoru na broušení atd. Snad se to povede a bude to bez problémů.
Než to bude hotové, tak se budu věnovat přední nápravě a vůlím v řízení, zbytek věcí na motor je už vyčištěný a připravený na montáž.
Potřeboval bych poradit. Jaký je ideální postup, jak zapertlovat kroužek kolem spojkového ložiska? Zjevně jsem to v roce 2013 udělal špatně, když se rozpadla ta klec... Dát si nějaký vymezovací plíšek mezi kroužek a ložisko, par pořádně rozpertlovat a dotáhnout a pak plíšek vyndat, aby byla vůle mezi osazením na ložisku a tím kroužkem?
Než to bude hotové, tak se budu věnovat přední nápravě a vůlím v řízení, zbytek věcí na motor je už vyčištěný a připravený na montáž.
Potřeboval bych poradit. Jaký je ideální postup, jak zapertlovat kroužek kolem spojkového ložiska? Zjevně jsem to v roce 2013 udělal špatně, když se rozpadla ta klec... Dát si nějaký vymezovací plíšek mezi kroužek a ložisko, par pořádně rozpertlovat a dotáhnout a pak plíšek vyndat, aby byla vůle mezi osazením na ložisku a tím kroužkem?
Re: Zetor 25 K - renovace
Ahoj. Kurnik já Ti fandim jak sviňa a přeju aby Ti šla práca od ruky a ať brzo zase jezdíš . .. Sas dosť natrápil s tú hlavú.
Tož pustil sas do teho s vervú a odhodláním, to je radosť sledovat, stejně tak Roberta. U koho to nakonec budeš dělat? Mě přesně totok čeká v budoucnu taky... Ale nejradši bych sehnal druhý motor po celkove go. Ten muj ma opravovaný blok.... Tož... Ať sa daří Miro
Tož pustil sas do teho s vervú a odhodláním, to je radosť sledovat, stejně tak Roberta. U koho to nakonec budeš dělat? Mě přesně totok čeká v budoucnu taky... Ale nejradši bych sehnal druhý motor po celkove go. Ten muj ma opravovaný blok.... Tož... Ať sa daří Miro
Libor :-)
Re: Zetor 25 K - renovace
Motor po go, to bude iná muzika.
Co sa týka spojkové ho ložiská, ja som spravil tu istú chybu a klietka sa mi rozpadla za pár mesiacov.
Zistil som, že vypinacie páky spojky sa opierajú aj o ložisko ale aj o ten krúžok okolo. Ten to samozrejme nevydržal a predrelo ho a ložisko sa rozsypalo.
Nakreslil som si fixkou kruznicu na páky spojky s priemerom trochu menším ako je priemer ložiská a navaril som na páčky na varky, aby sa dotýkali zaručene iba ložiska. Rôznu výšku navarkov som "osustruzit" uhlovou brúskou tak, že kamarát točil motorom a ja som držal brúsku v jednej polohe a tak som tie navarky upravil.
Odvtedy je to ložisko už v poriadku.
Co sa týka spojkové ho ložiská, ja som spravil tu istú chybu a klietka sa mi rozpadla za pár mesiacov.
Zistil som, že vypinacie páky spojky sa opierajú aj o ložisko ale aj o ten krúžok okolo. Ten to samozrejme nevydržal a predrelo ho a ložisko sa rozsypalo.
Nakreslil som si fixkou kruznicu na páky spojky s priemerom trochu menším ako je priemer ložiská a navaril som na páčky na varky, aby sa dotýkali zaručene iba ložiska. Rôznu výšku navarkov som "osustruzit" uhlovou brúskou tak, že kamarát točil motorom a ja som držal brúsku v jednej polohe a tak som tie navarky upravil.
Odvtedy je to ložisko už v poriadku.
Re: Zetor 25 K - renovace
Roberte díky za postřeh. Zkusím se podívat, jak je to u mě. Cely ten krycí plechový kroužek se mi hýbe...
Nakonec jsem to odvezl do Renovy Stránecká Zhoř. Přístup mistrů po telefonu i při předávání velmi oceňuji, co jsem se zeptal, tak ochotně zodpověděl. Odvezu si smontovany polomotor s vlozkami a písty. Bude se rovnat blok svrchu a uložení vlozek se udělá na správný přesah. V Domažlicích se jim do bloku nechtělo, ze by museli někam vezt, tak je mi jasný, ze by řekli ze je to v pořádku. Třeba ne. Ale hlavně bych si musel motor doma složit sám. Asi bych to zvládl, rozborka šla dobře, ale raději připlatím a bude to od odborníků. Já bych to dělal sám, táta má po borelioze docela v háji kolena a nemůže se moc ohýbat a dělal bych to na zemi... Snad nebudu zklamanej.
Nakonec jsem to odvezl do Renovy Stránecká Zhoř. Přístup mistrů po telefonu i při předávání velmi oceňuji, co jsem se zeptal, tak ochotně zodpověděl. Odvezu si smontovany polomotor s vlozkami a písty. Bude se rovnat blok svrchu a uložení vlozek se udělá na správný přesah. V Domažlicích se jim do bloku nechtělo, ze by museli někam vezt, tak je mi jasný, ze by řekli ze je to v pořádku. Třeba ne. Ale hlavně bych si musel motor doma složit sám. Asi bych to zvládl, rozborka šla dobře, ale raději připlatím a bude to od odborníků. Já bych to dělal sám, táta má po borelioze docela v háji kolena a nemůže se moc ohýbat a dělal bych to na zemi... Snad nebudu zklamanej.
Re: Zetor 25 K - renovace
Ked nemas podmienky, tak to je lepsie nechat zlozit niekomu. Vyzera to byt triavialna zalezitost, ale nie kazduy ma domaindikatorove hodinky s drziakom a podobne veci, co su potrebne.
Takto budes mat aj zaruku dufam...
Ja sa uz tesim na skladanie. Mna to bavi viac, ako samotne jazdenie na traktore...
Takto budes mat aj zaruku dufam...
Ja sa uz tesim na skladanie. Mna to bavi viac, ako samotne jazdenie na traktore...
Re: Zetor 25 K - renovace
Souhlas s Robertem, zkušenosti a vybavení chybí, tak si ten motor pouze dostrojím, což je také ještě dost práce.
Před odvozem jsem ještě vyčistil kanály v klice, ale nebyly tam žádné úsady. Po té generálce, kterou má ten motor za sebou (netuším, kdy to mohlo být), jezdil na aditivovaný olej, a byl čistý. Když jsem před deseti lety ten traktor pořídil, tak první co jsem udělal, že jsem sundal vanu a umyl celý vnitřek. Po těch letech mě překvapilo množství pilin, které v té vaně na dně byly za tu dobu...
Před odvozem jsem ještě vyčistil kanály v klice, ale nebyly tam žádné úsady. Po té generálce, kterou má ten motor za sebou (netuším, kdy to mohlo být), jezdil na aditivovaný olej, a byl čistý. Když jsem před deseti lety ten traktor pořídil, tak první co jsem udělal, že jsem sundal vanu a umyl celý vnitřek. Po těch letech mě překvapilo množství pilin, které v té vaně na dně byly za tu dobu...
Re: Zetor 25 K - renovace
Len mala poznamka ku vseobecne zlej interpretacii olejov.
A == aditivovany (pridane aditiva, zlepsuju vlastnosti oleja)
D = = detergenty (pridane cistiace prisady, zabranujuce tvorbe usadenin)
Takze
M6A je aditivovany olej
M6AD je aditivovany plus s cistiacimi prisadami
A == aditivovany (pridane aditiva, zlepsuju vlastnosti oleja)
D = = detergenty (pridane cistiace prisady, zabranujuce tvorbe usadenin)
Takze
M6A je aditivovany olej
M6AD je aditivovany plus s cistiacimi prisadami