Kaborkův traktůrek
Re: Kaborkův traktůrek
...já bych byl pro mechaniku . Je to tak i u KUBOTY , když sešlápnu spojku , stojí pojezd i vývod . Jo a přeji brzké uzdravení !
Re: Kaborkův traktůrek
Děkuji, tak jsem dohledal na fóru 3 možnosti, hydraulika, mechanika z převodovky a mechanika z klikovky. Z kliky se bojím že to řemenice nevydrží tak snad z převodovky. Pokud se na to dám.
Re: Kaborkův traktůrek
...řemenici ? No nevím , spíš pořádný řetěz ,nebo ještě jednu převodovku . Standardní počet otáček vývodu je 540 .
Re: Kaborkův traktůrek
Na svojom celkom prvom traktore som mal pto vytiahnutý medz prvou a druhou prevodovkou. Výhoda bola, že to vedelo točiť aj na mieste a dali sa radiť 4 rýchlosti. je to tá hriadel vedla radiacej páky. Prekvapujúco aj 12Hp Jawy 250 to dokázalo potiahnuť. Len pri rotavátore si treba uvedomiť tzv. "obslužný priestor" alebo úvrate Ak máš okolo toho čo robíš aspoň 2m na každú stranu tak je to ok . Ja idem od plota k plotu a tam nesený rotavátor za traktorom nemá šancu.
Píšem to hlavne preto, že si treba dopredu rozmyslieť čo vlastne potrebuješ a ako to budeš používať. Aby si neskončil ako ja , že polovica náradia je zarastená metrovou zelinou, lebo ho nedokážem využiť.
Píšem to hlavne preto, že si treba dopredu rozmyslieť čo vlastne potrebuješ a ako to budeš používať. Aby si neskončil ako ja , že polovica náradia je zarastená metrovou zelinou, lebo ho nedokážem využiť.
Re: Kaborkův traktůrek
Řemenici chci, protože má tichší chod a když se něco sekne tak je šance že proklouzne, samo dá se to řešit i jinak, střižené kolíky atd.Ví zde někdo otáčky poloosy u motoru peugeot 1.9d, aspoň přibližně?
Re: Kaborkův traktůrek
...jestli řemen , nebo řetěz , to musíš stejně rozhodnout sám . Ať tak , nebo tak , přeji ať se daří .
Re: Kaborkův traktůrek
Ono jde to i klinakem , ale i TKcko (14koni) u origo rotavatoru jich ma 4 ks
13 klinak , ale 4x. Pak to funguje. Jo a je to v tzv. motorove zavislosti.
Vice mene jsou to otacky motoru nejakym prevodem snizene. Uz nevim jakym.
Pokud mas nizsi otacky (vetsi kroutak) potrebujes vic klinaku a taky pevnou konstrukci a jeste dopinani remenu.
O tom ze by mely byt z jedne serie (vyrobni uchylka) se snad ani nemusim zminovat
Takze pokud praskne jeden - mel by jsi menit vsechny.
A jeste jedna vyhoda retezu. Pokut ho menis - staci najit spojku a rozpojit ho a obracene.
Pokud menis klinak - musis ho nekudy navlect. Pokud mas nejakou pruchozi hridel z prevodovky do prevodovky - neco musi ven
13 klinak , ale 4x. Pak to funguje. Jo a je to v tzv. motorove zavislosti.
Vice mene jsou to otacky motoru nejakym prevodem snizene. Uz nevim jakym.
Pokud mas nizsi otacky (vetsi kroutak) potrebujes vic klinaku a taky pevnou konstrukci a jeste dopinani remenu.
O tom ze by mely byt z jedne serie (vyrobni uchylka) se snad ani nemusim zminovat
Takze pokud praskne jeden - mel by jsi menit vsechny.
A jeste jedna vyhoda retezu. Pokut ho menis - staci najit spojku a rozpojit ho a obracene.
Pokud menis klinak - musis ho nekudy navlect. Pokud mas nejakou pruchozi hridel z prevodovky do prevodovky - neco musi ven
Re: Kaborkův traktůrek
když máš na první převodovce 5ku+diferencial=cca4x pomalejší otáčky
Je nás na světě hodně a každý je jinak hloupý.
Re: Kaborkův traktůrek
Tak už je mi to jasné, že náhon pomocí řetězu.A další je výpočet převudů, asi jak budu moct vezmu hever zvednu dif a budu počítat otáčky a nebo se projedu a budu to vědět na 100%.
Re: Kaborkův traktůrek
To jsou nové komponenty, jenom to zase spasovat. Nějak mi blbne net