Dakr
Moderátor: DYK
Re: Dakr
Hledal jsem nějaký náhradní díly na DAKRa a narazil na tohle téma. Pokud by někdo chtěl něco vědět o zkušenostech z praxe klidně se ptejte, Pantera FD2 mám už asi deset let, měl jsem k němu i rotační obracák/nahrabovák (hrachovina za všechny prachy). Předloni jsem pověsil původní RZS na hřebík a koupil DZS125 (jo ten kus ohlý trubky je vzpěra mezi řídítka a spodek rámu, protože DZS 125 je těžká jak sviň). Jinak ale tuhle diskovku musím chválit - tam kde jsem s bubnem sekal taky jen na čtvrt bubnu (když moc) stačí jen nechat občas proklouznou pojezd (kdyby byl hydro, tak asi jen ubrat na rychlosti). Škoda, že se nedělá nějaký motor tak 230 - 250ccm s výkonem okolo 9 koní, ty 190 ky jsou na buben slaboučký, výkonově úplně na hraně.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Dakr
Ještě pár obrázků, motokolečko:
V zimě jsem dodělal druhou korbu na vyvážení dřeva z lesa (motání se s metrovinou mezi stromy):
V zimě jsem dodělal druhou korbu na vyvážení dřeva z lesa (motání se s metrovinou mezi stromy):
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: Dakr
Co to máš na Panterovi za motor? Všímám si i jiného nástřiku. Vždyť původní 850ka Euro2 byla naprosto parádním motorem.
Re: Dakr
Původní motor Intek 65 se vloni po poruše regulátoru otáček odebral do věčných lovišť. Třikrát se při sečení zhouply otáčky dolů a zase nahoru až někam ke čtyřem tisícům, než jsem stačil zareagovat prolítla při posledním vytočení klika ven z motoru (asi se šla kouknout, jestli je pěkně) a to jsem pár motohodin před tím měnil olej i oba filtry. Takže po hledání čím ho nahradit zvítězil údajně o půl "KM" (polský název pro HP, neboli koně ) silnější číňan "German" přivezený přes Polsko za velice sympatický peníz. Zatím má naběháno nějakých 20mth a nevypadá to špatně, ale beru to, že je to jen experiment. Těch 7 koní je stejně pořád dost málo , chtělo by to alespoň 9-10, jenže žádný takový motor s vertikální hřídelí se asi ani nedělá, natož aby se dal u nás koupit.
Co se nástřiku týká, je to důsledek trvanlivosti původní povrchovky, kterou si tráva dala místo předkrmu. Takže celý rám šel po cca pěti letech provozu otryskat, žárově nazinkovat a pak dostal žlutý komaxit (protože lakýrník prohlásil, že stříbrný není a ani by nebyl vzhledný). Každopádně má nyní kyslík smůlu a na tomhle železe si koroze už jen tak nepochutná.
Co se nástřiku týká, je to důsledek trvanlivosti původní povrchovky, kterou si tráva dala místo předkrmu. Takže celý rám šel po cca pěti letech provozu otryskat, žárově nazinkovat a pak dostal žlutý komaxit (protože lakýrník prohlásil, že stříbrný není a ani by nebyl vzhledný). Každopádně má nyní kyslík smůlu a na tomhle železe si koroze už jen tak nepochutná.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: Dakr
No člověče, tak s podobnou závadou jsem se potkal i já u svého známého, který servisuje. V dílně Panter s motorem BS 850, rozpůlený blok a uvnitř poničený mechanismus regulátoru. Čert ví co se tomu nelíbilo. Naštěstí majitel stačil zhasnout motor včas a tak mu ojnice nepodala ruku.
Re: Dakr
Ve čtyřech tisících nemůže uletět ojnice. To je ještě málo. Ale co se stává - povolí se ojniční oko - zadře se - rozletí a prolítne.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Dakr
Taky netvrdím, že ulítla / praskla ve čtyřech tisících. Ty čtyři tisíce jsem zahlídl na otáčkoměru/počítadle motohodin. A nedělám si iluze o kdovíjaký přesnosti - rychlosti reakce na prudkou změnu otáček. Jinak jsem samozřejmě při rozborce koukal co kde a jak vypadá - obě oka ojnice nejevily nejmenší známky zadření, nebo jiného problému (snad s výjimkou větší vůle, ale zase nic co by už bylo kritické) a ve válci a na pístu taky nic. Benzínu víc než dost (sotva jsem začal síct), karburátor čistý (čistil jsem ho při výměně oleje a filtrů). Teď jsem koukal, že jsem ho pořizoval v dubnu 2008, roční nájezd tak 100mth (sečení, obracení + kolečko), každý rok výměna oleje a fitrů
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Dakr
jen měl maličko dírku bokem blokem ven a dost rozšmelcovaný střeva kolem kliky. Ohnutá hřídel pod zdvihátky a kdoví co ještě, jak už jsem psal, primárně byl nějaký problém s regulací otáček. Ale jinak máš vlastně pravdu, než se rozbil nic mu nebylo
Mě se tenhle systém "pojízdných stabiláků" vůbec nelíbí. Má to strašně zjednodušený karburátor, žádných x trysek jako v klasice, volnoběh je na někde na dvou a půl tisících otáčkách, maximální krouťák na 2700 a max výkon na 3300. Raději bych plnohodnotný karburátor, kde si nastavím plynem otáčky/výkon podle toho co potřebuju. Naproti tomu tohle řešení má výhodu, že pokud motor neběží v zátěži tak si regulátor ubere sám plyn a je asi o něco úspornější na palivu.
Mě se tenhle systém "pojízdných stabiláků" vůbec nelíbí. Má to strašně zjednodušený karburátor, žádných x trysek jako v klasice, volnoběh je na někde na dvou a půl tisících otáčkách, maximální krouťák na 2700 a max výkon na 3300. Raději bych plnohodnotný karburátor, kde si nastavím plynem otáčky/výkon podle toho co potřebuju. Naproti tomu tohle řešení má výhodu, že pokud motor neběží v zátěži tak si regulátor ubere sám plyn a je asi o něco úspornější na palivu.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Dakr
Přišel mi dotaz:
Sečení DZS ještě se starým motorem na stráni, dvakrát kolečko a motor pod krytem po obracení sena s OP 112:
Protože by to mohlo zajímat víc lidí odpovím tady - seče to lépe než původní RZS - 70. Diskovka i v tomhle provedení má nižší odpor proti trávě než bubnová sekačka. U obou je základ mít opravdu ostré nože - vyzkoušeno na bubnovce, že se vyplatí měnit ostří (nože) už po vyjetí jedné nádrže! Na výšce trávy u DZS příliš nezáleží spíš na množství hmoty, když je ho už opravdu moc má ten motůrek co dělat, aby to prohnal žacím ústrojím pod sebe. Vysoká a hodně hustá tráva mívá tendenci se namotávat na ty odhazovače krajních nožů. DZS trávu neřádkuje spíš ji jakoby nechá na jejím původním místě s tím, že jsou dva prázdné proužky po bocích. Je o něco vyšší strniště, ale není to žádné drama. A s DZS opravdu můžu sekat na plný záběr i tam, kde jsem s RZS sekal jen na čtvrt bubnu! Ve finále je DZS proti RZS úspora jak časová, tak benzinu a i nachozených kilometrů.... vlastníte FD2 a diskovou sekačku DZS 125. Jak to prosím seče, zvládne to na plný záběr i větší, třeba 80cm trávu.
Sečení DZS ještě se starým motorem na stráni, dvakrát kolečko a motor pod krytem po obracení sena s OP 112:
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Dakr
Nějaké fotky z dneška (do vleku se vejde 4.3m³ což vychází na sedm až osm vyvážeček ) a jedna z minula :
Za dnešek naštípány, naloženy a odvezeny dva vleky. Čínský motor už má najeto skoro 100mth.
Za dnešek naštípány, naloženy a odvezeny dva vleky. Čínský motor už má najeto skoro 100mth.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Dakr
Tak jsem si včera objednal FD3eco s mulčovačem M70. Chci s tím dělat hlavně nedopasky pod stromama, sem tam nějaký kopeček kde se nedostanu traktorem a vyséct pod ohradu když dělám ze špagátu, tak snad to za ty peníze něco vydrží. Doba dodání 4 týdny, což.mne teda vyvedlo trochu z míry, jsem myslel že budu příští týden mulčovat. No budu to muset ještě letos projít křoviňákem.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Dakr
Tak čínský motor měl první závadu - nahoře na skříni, pod setrvačníkem se procvaklo těsnění odvětrání klikové skříně, viz fotky:
.
Akorád na 100mth, tak jsem vyměnil olej, očistil motor od oleje co z něj vylítal, a od bordelu z lesní hrabanky a vyměnil filtr vzduchu - pasuje tam (je rozměrově i tvarově a provedením zcela stejný, jen molitan navrchu má žlutý oproti origo šedému) z nějakého Hechtu. Měli ho v místním servisu skladem. Těsnění jsem musel vyrobit, z kousku silnějšího (cca 1.5mm) klingeritu. Až mě přestanou trochu bolet ty zlámaný zápěstí dostane prověrku při sečení trávy, mám toho ještě posíct necelý dva hektary.
.
Akorád na 100mth, tak jsem vyměnil olej, očistil motor od oleje co z něj vylítal, a od bordelu z lesní hrabanky a vyměnil filtr vzduchu - pasuje tam (je rozměrově i tvarově a provedením zcela stejný, jen molitan navrchu má žlutý oproti origo šedému) z nějakého Hechtu. Měli ho v místním servisu skladem. Těsnění jsem musel vyrobit, z kousku silnějšího (cca 1.5mm) klingeritu. Až mě přestanou trochu bolet ty zlámaný zápěstí dostane prověrku při sečení trávy, mám toho ještě posíct necelý dva hektary.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Dakr
Nové těsnění zatím drží, dnes najeto cca 4mth a motor čistý - sekal jsem louku nad barákem -v našich podmínkách skoro rovina:
Spotřeba při sečení na jedničku 1,1 litru za hodinu.
Spotřeba při sečení na jedničku 1,1 litru za hodinu.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: ned pro 17, 2017 9:01 am
- Bydliště: Písek
Re: Dakr
fikejz - ten vozejk vypadá dost dobře. Jak máš řešené zatáčení kol? Šlo by dát detail?