Jak pripojit vozík za os.auto za frezu?
Moderátor: DYK
Jak pripojit vozík za os.auto za frezu?
Zdravím prosim o radu poridil jsem si jednoosou frezu s motorem z čz a nebyl k tomu vozík tak jsem koupil prives za auto a na frezu privaril kouli z tazneho zařízení ,ale láme se to v ní.Dá se to nejak vyresit?Díky Roman
Re: Jak pripojit vozík za os.auto za frezu?
Nosič nářadí, nebo vyměnit kouli za klasický trubkový závěs s čepem
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: čtv čer 11, 2009 7:52 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Jak pripojit vozík za os.auto za frezu?
SUPER
V jednoduchosti je krása.
V jednoduchosti je krása.
- olin
- Příspěvky: 991
- Registrován: ned črc 08, 2007 11:17 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Jak pripojit vozík za os.auto za frezu?
romanjawa píše:Zdravím prosim o radu poridil jsem si jednoosou frezu s motorem z čz a nebyl k tomu vozík tak jsem koupil prives za auto a na frezu privaril kouli z tazneho zařízení ,ale láme se to v ní.Dá se to nejak vyresit?Díky Roman
To je přeci jasný, že se ti to bude lámat a budeš oj courat po zemi!!! Ještě drobná a pro tebe možná nepodstatná, ale jak to budeš brzdit? O strom?
Bych to viděl takhle:
http://www.vares.cz/cz/voziky/voziky-pr ... otraktory/
a nebo si nějakej postavit s použitím zadní nápravy (včetně BRZD!!!!) z osobáku.
Dejte mi na to pár lidí a já to udělám.....
PRSKAVEC
PRSKAVEC
- Grozo
- Příspěvky: 792
- Registrován: sob bře 28, 2009 11:04 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak pripojit vozík za os.auto za frezu?
No my to měli vyřešené pomocí tohoto - ale uchycení za klasickou varinu:olin píše:romanjawa píše:Zdravím prosim o radu poridil jsem si jednoosou frezu s motorem z čz a nebyl k tomu vozík tak jsem koupil prives za auto a na frezu privaril kouli z tazneho zařízení ,ale láme se to v ní.Dá se to nejak vyresit?Díky Roman
To je přeci jasný, že se ti to bude lámat a budeš oj courat po zemi!!! Ještě drobná a pro tebe možná nepodstatná, ale jak to budeš brzdit? O strom?
Bych to viděl takhle:
http://www.vares.cz/cz/voziky/voziky-pr ... otraktory/
a nebo si nějakej postavit s použitím zadní nápravy (včetně BRZD!!!!) z osobáku.
No a s tím bržděním - prostě se zpomalilo, seskočilo a brzdilo se nohama - taky to šlo
Výrobní postup na vše:
Tip #1 - Have a plan.
Tip #2 - Have a back-up plan.
Tip #3 - Establish clear communications.
Tip #4 - Choose your partners carefully.
Tip #5 - Expect the unexpected.
Tip #6 - Shit happens.
Tip #7 - Remember, shit happens.
Tip #1 - Have a plan.
Tip #2 - Have a back-up plan.
Tip #3 - Establish clear communications.
Tip #4 - Choose your partners carefully.
Tip #5 - Expect the unexpected.
Tip #6 - Shit happens.
Tip #7 - Remember, shit happens.
Re: Jak pripojit vozík za os.auto za frezu?
Díky všem za rady a za fotky .Roman
Re: Jak pripojit vozík za os.auto za frezu?
Ahoj este ja pridam par fotiek co som nasiel na internete snat pomozu .
- Grozo
- Příspěvky: 792
- Registrován: sob bře 28, 2009 11:04 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak pripojit vozík za os.auto za frezu?
To co jsem dal to naše - tak je to defacto to same ;) jen jiný matrošMatus píše:Ahoj este ja pridam par fotiek co som nasiel na internete snat pomozu .
Výrobní postup na vše:
Tip #1 - Have a plan.
Tip #2 - Have a back-up plan.
Tip #3 - Establish clear communications.
Tip #4 - Choose your partners carefully.
Tip #5 - Expect the unexpected.
Tip #6 - Shit happens.
Tip #7 - Remember, shit happens.
Tip #1 - Have a plan.
Tip #2 - Have a back-up plan.
Tip #3 - Establish clear communications.
Tip #4 - Choose your partners carefully.
Tip #5 - Expect the unexpected.
Tip #6 - Shit happens.
Tip #7 - Remember, shit happens.
Re: Jak pripojit vozík za os.auto za frezu?
Já bych ty brzdy nepodceňoval. Viděl jsem borce, co použil na vozíku nájezdovou brzdu a divil se, že nebrzdí.Grozo píše:No my to měli vyřešené pomocí tohoto - ale uchycení za klasickou varinu:olin píše:romanjawa píše:Zdravím prosim o radu poridil jsem si jednoosou frezu s motorem z čz a nebyl k tomu vozík tak jsem koupil prives za auto a na frezu privaril kouli z tazneho zařízení ,ale láme se to v ní.Dá se to nejak vyresit?Díky Roman
To je přeci jasný, že se ti to bude lámat a budeš oj courat po zemi!!! Ještě drobná a pro tebe možná nepodstatná, ale jak to budeš brzdit? O strom?
Bych to viděl takhle:
http://www.vares.cz/cz/voziky/voziky-pr ... otraktory/
a nebo si nějakej postavit s použitím zadní nápravy (včetně BRZD!!!!) z osobáku.
No a s tím bržděním - prostě se zpomalilo, seskočilo a brzdilo se nohama - taky to šlo
Moje stroje:
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 21&t=12201
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=14183
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=12350
a jiné k najítí zde na fóru....
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 21&t=12201
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=14183
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=12350
a jiné k najítí zde na fóru....
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4632
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Jak pripojit vozík za os.auto za frezu?
Tahat káru za osobák za VARI mě napadlo jen na pár vteřin a hned jsem to zavrhl a radši specielní káru za Vari zrovna stavim
1/ kára za osobák musí chodit na technickou a musí nějak slušně vypadat , a nemam chuť při ježdění s VARI pořát dávat pozor, abych neozbil světla a podobně
2/ ,kára za VARI musí pořádně brzdit, nejlíp s pedálem, který se dá zaaretovat jako parkovací brzda. vleky s moderní nájezdovkou s couvací automatikou brzděj přez i ruční páku jen jízdu dopředu, navíc bržděná kára, to je dneska nějakejch dvacet a víc tisíc a škoda jí huntovat na zahradě a v lese s VARI. V kovošrotě se dá za pár stovek koupit nehnaná zadní náprava z nějakého auta, nebo si vzít za pouhou jednu stovku jen náboje s brzdama s funkční ruční brzdou a bowdenama + bějaký jekly a další materiál a káru za dva weekendy postavit.
3/ to NEJDULEŽITĚJŠÍ - ty přizpůsobovací vzpřáhla z koule uzpůsobující na VARI neumožňují zkřížení náprav vozíku a VARI. Právě u uzkého jednoosáku je to důležitý. Když jedno kolo VARI vjede do 10, nebo 15 cm hlubokého dolíku, nebo přejede krtinec , tak při tom jak je úzká to je podstatně větší ůhel bočního náklonu, než když do stejně hluboký jamky vjede kolo auta. Tak samozřejmě že když AVRI nemá differálk, tak kolo ve vzduhu nevadí a jede se dál, jenže to všechno hrozně trpí.
4/ samotný originál závěs co je na jednoosáku VARI se mi nelíbí. Ten asi 6 či 8cm dlouhý čep je málo. Ten spoj mástrašný vule. Udělal jsem ještě další závěs osově přesně pod tam co bývá závěs na pluh a provlíkam odhademn asi 25 cm dlouhý čep přez oba. Takže ten spoj není tak vyčochtanej za chvíli. Taham za VARI i koňskou obracečku na seno a teď i shrabovačku a taky mam udělaný závěsy umožňující zkřížení náprav.
1/ kára za osobák musí chodit na technickou a musí nějak slušně vypadat , a nemam chuť při ježdění s VARI pořát dávat pozor, abych neozbil světla a podobně
2/ ,kára za VARI musí pořádně brzdit, nejlíp s pedálem, který se dá zaaretovat jako parkovací brzda. vleky s moderní nájezdovkou s couvací automatikou brzděj přez i ruční páku jen jízdu dopředu, navíc bržděná kára, to je dneska nějakejch dvacet a víc tisíc a škoda jí huntovat na zahradě a v lese s VARI. V kovošrotě se dá za pár stovek koupit nehnaná zadní náprava z nějakého auta, nebo si vzít za pouhou jednu stovku jen náboje s brzdama s funkční ruční brzdou a bowdenama + bějaký jekly a další materiál a káru za dva weekendy postavit.
3/ to NEJDULEŽITĚJŠÍ - ty přizpůsobovací vzpřáhla z koule uzpůsobující na VARI neumožňují zkřížení náprav vozíku a VARI. Právě u uzkého jednoosáku je to důležitý. Když jedno kolo VARI vjede do 10, nebo 15 cm hlubokého dolíku, nebo přejede krtinec , tak při tom jak je úzká to je podstatně větší ůhel bočního náklonu, než když do stejně hluboký jamky vjede kolo auta. Tak samozřejmě že když AVRI nemá differálk, tak kolo ve vzduhu nevadí a jede se dál, jenže to všechno hrozně trpí.
4/ samotný originál závěs co je na jednoosáku VARI se mi nelíbí. Ten asi 6 či 8cm dlouhý čep je málo. Ten spoj mástrašný vule. Udělal jsem ještě další závěs osově přesně pod tam co bývá závěs na pluh a provlíkam odhademn asi 25 cm dlouhý čep přez oba. Takže ten spoj není tak vyčochtanej za chvíli. Taham za VARI i koňskou obracečku na seno a teď i shrabovačku a taky mam udělaný závěsy umožňující zkřížení náprav.
ooooooooooooo
Re: Jak pripojit vozík za os.auto za frezu?
já o tom taky přemýšlím, zatím to vypadá koupit nový obyč přívěs za osobák a udělat spřáhlo na GRAVELY, samozřejmě tak aby se mohly nápravy nezávisle kývat
cílem je vozit GRAVELY na vozíku za osobákem, přijet na pracoviště a tam tahat přívěs za Gravely
použití této kombinace je občasné několikrát do roka a vždy jen po sadu, louce, svoz sena, trávy, hnoje, kompostu
VARI vozík váží cca stejně jako vozík za OA, o brzdách zatím nepřemýšlím, pozemek je poměrně v rovině
cílem je vozit GRAVELY na vozíku za osobákem, přijet na pracoviště a tam tahat přívěs za Gravely
použití této kombinace je občasné několikrát do roka a vždy jen po sadu, louce, svoz sena, trávy, hnoje, kompostu
VARI vozík váží cca stejně jako vozík za OA, o brzdách zatím nepřemýšlím, pozemek je poměrně v rovině
Re: Jak pripojit vozík za os.auto za frezu?
zajímaly by mě ale zkušenosti:
GRAVELY váží odhadem 80-90kg, k tomu vozík 120kg, moje maličkost, náklad, jestli nebude třeba zatížit frézu aby neprokluzovala, zatím jsem ji zkoušel jen na ulici a to mě táhla po asfalku v pohodě
GRAVELY váží odhadem 80-90kg, k tomu vozík 120kg, moje maličkost, náklad, jestli nebude třeba zatížit frézu aby neprokluzovala, zatím jsem ji zkoušel jen na ulici a to mě táhla po asfalku v pohodě
- exot
- Příspěvky: 3808
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak pripojit vozík za os.auto za frezu?
Ja to pořešil trochu jinak ještě když jsem měl jen vari a potřeboval jsem vozit seno které je lehké tak jsem za vozík za vari(domadělaný) dodělal odmontovatelnou kouli a na ní tahal vozík za auto a tím jsem mohl vozit dvakrát tolik sena najednou (a to i docela prdákem nahoru).Samozřejmě na dřevo nebo písek to není.Jinak souhlasím s rešením samovýroby vozíku s bržděnou nápravou.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)