Zetor 4011 - unik oleja

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
cricket
Příspěvky: 237
Registrován: úte čer 02, 2009 3:20 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Zetor 4011 - unik oleja

#1 Nový příspěvek od cricket »

Zdravim,

Mam taky problem na Z-4011 ze mi unika olej okolo odvetravacieho viečka.. Vedel by mi niekto poradit preco mi tade unika olej?

A dalsia vec .. vedel by mi niekto urobit podrobne fotky, ako mate poriesene lanko na dekompresor a kde je upevnene??

dakujem.

Obrázek
ked neodpovedam na fore 1-2 dni, tak piste do SZ.

Uživatelský avatar
cricket
Příspěvky: 237
Registrován: úte čer 02, 2009 3:20 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Zetor 4011 - unik oleja

#2 Nový příspěvek od cricket »

aspon fotku ako mate rieseny ten dekompresor.. dik.. :-/
ked neodpovedam na fore 1-2 dni, tak piste do SZ.

z4011be
Příspěvky: 2057
Registrován: úte pro 22, 2009 12:44 pm
Bydliště: Prachatice

Re: Zetor 4011 - unik oleja

#3 Nový příspěvek od z4011be »

Fotku nemám, ale taky ho chci dodělat. Dekompresor je ovládaný normálním lankem v bowdenu, u 4011 to bylo řešený tak, že na šroubu, co drží vodní pumpu (horní šroub) byl ještě plech (železo), o který se opíral bovden. Od něj k páce dekompresu šlo jen lanko.
Na druhou stranu to bylo vedený po levý straně bloku motoru (z pohledu jízdy),dolů pod nádrž. Ovládání bylo u řidičovo pravý nohy, v plechařině tam budeš mít otvor. U levý nohy byl řetízek ovládající clonu chladiče. Takhle mám díry v plechařině já.
https://www.agportal.cz/files/user/zeto ... bsluze.pdf
Strana 8, č. 5 je ovládání dekompresoru

Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 1901
Registrován: čtv kvě 15, 2014 10:31 am
Bydliště: doma

Re: Zetor 4011 - unik oleja

#4 Nový příspěvek od stanik84 »

No řekl bych, že to máš buď vyběhlý nebo zapečený písty, když tlakuje klikovou skříň...

Jinak ten dekompresor, jestli si vzpomenu, tak vyfotím. Mám to funkční. Páka, co ovládá tyč na zvedání zdvihátek je za altíkem. Odtud přes vodní pumpu, za vstřikovacím čerpadlem bovden až do kabiny. V levé části palubky ovládání. Zatáhneš za čudlík, zvedneš tím zdvihátka a pak pustíš. I když máš slabší baterku, tak to slušně pomůže.

z4011be
Příspěvky: 2057
Registrován: úte pro 22, 2009 12:44 pm
Bydliště: Prachatice

Re: Zetor 4011 - unik oleja

#5 Nový příspěvek od z4011be »

Když si vzpomeneš, nemohl by mi prosím oměřit ten držák bovdenu, co je na vodní pumpě ?
Nechápu, co to bylo dřív za módu vše aktuálně nepoužívaný sundavat a zahazovat.
Budu ho muset nějak vyrobit, tak kdyby šla fotka, aby byl patrný rozměr - stačila by mi síla materiálu a velikost (výška držáku - jak vysoko od středu díry pro uchycení je cca drážka pro lanko)

Pravděpodobně to vypadá takhle. https://www.zetorobchod.cz/ceskenaradi/ ... denu-Zetor

hobr
Příspěvky: 4156
Registrován: pát říj 11, 2013 5:52 pm
Bydliště: jižně od Brna

Re: Zetor 4011 - unik oleja

#6 Nový příspěvek od hobr »

Míval jsem čtyřicítku s malou kulatou kabinou. Na dekompresoru uvázaný kus drátu s s okem. Startování - vyřadit kvalt, potom vylézt z kabiny, levou rukou zatáhnout za drát, pravou zmáčknout tlačítko startéru. Hlavně aby tam nebyla rychlost - jednou jsem zapomněl a než jsem stačil stáhnout plyn, traktor naboural Trabanta (mého)...
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."

z4011be
Příspěvky: 2057
Registrován: úte pro 22, 2009 12:44 pm
Bydliště: Prachatice

Re: Zetor 4011 - unik oleja

#7 Nový příspěvek od z4011be »

Tak jasně. Nebo používat dvoumužný start. Jeden startuje a druhý tyčkou tlačí do dekompresoru.....
:smich:
Logicky když potřebuje baterka pomoct se startem, tak je dobrý mít i sešláplou spojku, tak startér nemusel točit se zbytečnostma, ne

Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 1901
Registrován: čtv kvě 15, 2014 10:31 am
Bydliště: doma

Re: Zetor 4011 - unik oleja

#8 Nový příspěvek od stanik84 »

Proč mačkat tlačítko, stačí hřebík a šroubovák. Šroubovákem zmáčkneš dekompresor a hřebíkem spojíš kontakty na startéru :smich:

Ten držák jsem si dělal, kousek procháče 20 mm. Díra na desítku šroub čerpadla. Na něm navařený kousek kulatinky. Do půlky navrtaná dírka a nařízlé na bowden. Žádná věda. Zkoušel jsem to fotit, ale není na tom nic vidět.

z4011be
Příspěvky: 2057
Registrován: úte pro 22, 2009 12:44 pm
Bydliště: Prachatice

Re: Zetor 4011 - unik oleja

#9 Nový příspěvek od z4011be »

a síla materiálu ? 3 mm ? Přeci jen tam nějaký tah bude, tak aby se neohýbalo

Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 1901
Registrován: čtv kvě 15, 2014 10:31 am
Bydliště: doma

Re: Zetor 4011 - unik oleja

#10 Nový příspěvek od stanik84 »

Jj, kolem těch 3 mm.

z4011be
Příspěvky: 2057
Registrován: úte pro 22, 2009 12:44 pm
Bydliště: Prachatice

Re: Zetor 4011 - unik oleja

#11 Nový příspěvek od z4011be »

Přidám se ještě s jedním dotazem.

Na víku hydrauliky jsou přišroubovány vývody (trubky) vedoucí k rychlospojkám. Po demontáži víka nemůžu dotěsnit tento spoj, pořád to kolem kolem šroubů držících trubky na víku sákne.
Šlo by tam dát něco jiného než Cu podložky, těsnění z jiného materiálu ? Nebo Cu podložky nechat a máznout je z každé strany těsněním na motory z kartuše ?

jojof
Příspěvky: 1095
Registrován: pát lis 11, 2011 9:15 pm
Bydliště: orava,slovensko

Re: Zetor 4011 - unik oleja

#12 Nový příspěvek od jojof »

skus vyzihat nad ohnom,aby trosku zmakli tie Cu podlozky,alebo tam daj AL podlozky.

pavel sk
Příspěvky: 13263
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Zetor 4011 - unik oleja

#13 Nový příspěvek od pavel sk »

Tam patria len CUpodlozky presneho rozmeru. Najdi si ho v katalogu. Pred montazou podlozky vyžihaj. Tam silikon nikde nepatrí a ani by nic neutesnil :tyty:

z4011be
Příspěvky: 2057
Registrován: úte pro 22, 2009 12:44 pm
Bydliště: Prachatice

Re: Zetor 4011 - unik oleja

#14 Nový příspěvek od z4011be »

Cu tam právě jsou. Ale zcela netěsní a nechci to dotahovat moc silou, aby šroub nepovolil. Tak jsem přemýšlel o náhradě.

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2398
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: Zetor 4011 - unik oleja

#15 Nový příspěvek od pavolmakys »

To sa neda inak utesnit ako podlozkou, ak ti to teda zlzi pri spusteni niektoreho z vyvodov. Ak ti to slzi aj mimo, to znamena ze to moze presakovat medzi kockou a vikom, tam by malo byt papierove tesnenie, ale to si nemyslim ze to bude tym. Ta podlozka to musi udrzat, tento typ spoja udrzi vacsi tlak ako maju zetori. Ak nie, tak nie su plochy OK, ide to priamo do kocky, tato plocha bude asi ok, pozri na to srobeni. Tuto to asi nestrhnes. Az som par krat pouzil aj podlozku , kombinacia hlinik s gumou, dobre skusenosti.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“