Mapovo UNC
Moderátor: Franta.cz
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo UNC
Jo takhle je to, ty máš vlastní firemní stáj Hmm...a co ta šedá oktávka při zkoušce LEDek...ta do stáje nepatří, ta je půjčená?...Jinej oddíl?
Jo,jo....už mlčím. Jdu si po svým...
Jo,jo....už mlčím. Jdu si po svým...
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Jojo ta je rebelka.... jinak jsou všichni zlutasove.
I kolo
To je ještě zahrabaný.
Dokonce i Wacker co si pujcuji je stejnej..... Se asi u Wackeru opičili.....
Tak jsem tam nasadil písty .... To barvení trochu kontraproduktivní....není nic vidět.
Ale je to pro dobrej pocit.
Ještě jsem dodělal na jedné straně nové trubky ...
To už udělám i na druhé straně.... Tam to taky mokva u toho tečka....
Docela si říkám že přesto že ten systém toho dorovnávání je dost obsáhlý a další dva písty a spousta trubek tak se mi líbí kompaktnost toho ramena.... Je ty písty jsou tam schovaný....
Ještě nevím jestli to neudělám rovnou celý nový ..... Všechny rozvody po rameni.....
No určitě k tomu dojde .... Chci to rameno že stroje někdy vyndat ,povarit pobrousit a nabarvit a tak to s tím asi spojim....
Ještě chci dát pořádně úchytky těch trubek....
Všechny jsou u těch úchytů vařené.....
Taky jsem to hned vyzkoušel a je to paráda.... Chodí to zase úplně jinak.... Pěkně rychle ... Dá se i zaklepat lžící..... Je to prostě zase posun a já mám zase trochu radosti.
I kolo
To je ještě zahrabaný.
Dokonce i Wacker co si pujcuji je stejnej..... Se asi u Wackeru opičili.....
Tak jsem tam nasadil písty .... To barvení trochu kontraproduktivní....není nic vidět.
Ale je to pro dobrej pocit.
Ještě jsem dodělal na jedné straně nové trubky ...
To už udělám i na druhé straně.... Tam to taky mokva u toho tečka....
Docela si říkám že přesto že ten systém toho dorovnávání je dost obsáhlý a další dva písty a spousta trubek tak se mi líbí kompaktnost toho ramena.... Je ty písty jsou tam schovaný....
Ještě nevím jestli to neudělám rovnou celý nový ..... Všechny rozvody po rameni.....
No určitě k tomu dojde .... Chci to rameno že stroje někdy vyndat ,povarit pobrousit a nabarvit a tak to s tím asi spojim....
Ještě chci dát pořádně úchytky těch trubek....
Všechny jsou u těch úchytů vařené.....
Taky jsem to hned vyzkoušel a je to paráda.... Chodí to zase úplně jinak.... Pěkně rychle ... Dá se i zaklepat lžící..... Je to prostě zase posun a já mám zase trochu radosti.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo UNC
Červenomodrobílý by to vypadalo zajímavě. Já chci taky mít UNCčko žlutý, ale kabinu, motor,... bych chtěl mít dle vzorníku ČSN barvou 5911, tak si myslím, že to bylo i origo, teda alespoň podle zbytků barvy který mám uvnitř kabiny. Mám takovou teorii, že původně fůra podvozků měla takovou barvu, protože na táhle od řadící páky, kterou mám na Liazce mám velice podobnou barvu, Zetory se tak stříkaly v sérii, to je jasný. Myslím, že čistě černou se stříkalo máloco. Jinak budu stříkat stroj Alkytonem, ale nejsem si jistej, jestli se mi to podaří namíchat. Čistě černou RAL 9005 tam nechci, to nevypadá hezky.
Jinak Mape máš fakt krásný hračky, to se musí nechat. Dívám se, že máš jen jeden hydraulickej filtr?
Jo ještě jsem si vzpomněl prosím tě, Navarson, mohl by jsi mi poradit ohledně hydraulického oleje, ale ne u UNC. Do DH112 patří olej M3AD, co by tomu mohlo odpovídat za hydraulickej olej? Motorák tam určitě nechci...
Jinak Mape máš fakt krásný hračky, to se musí nechat. Dívám se, že máš jen jeden hydraulickej filtr?
Jo ještě jsem si vzpomněl prosím tě, Navarson, mohl by jsi mi poradit ohledně hydraulického oleje, ale ne u UNC. Do DH112 patří olej M3AD, co by tomu mohlo odpovídat za hydraulickej olej? Motorák tam určitě nechci...
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Jestli ti můžu poradit barvu tak to udělej telpur s200 je polomat a dělají i lesk
Už jsem to tu někde referoval..... Tyjo to je paráda že už nikdy nebudeš chtít nic jinýho.... Stříkat i normálně štětcem........
Namíchají ti co chceš......
I e-shopy to mají...... Já už s ničím jiným nedělám.....
Neteče, kryje , schne rychle a neskutečně odolná. A i po letech pěkně sytá a pevná.....
Pokud alkyton tak klidně natuzit ....... Jinak ten je pořád trochu měkkéj.
Ta Avie je alkytonem tuzenym a dobrý ale teď dělám druhou a ti už udělám tím polyuretanem.... Možná kabinu i akrylatem.....
Už jsem to tu někde referoval..... Tyjo to je paráda že už nikdy nebudeš chtít nic jinýho.... Stříkat i normálně štětcem........
Namíchají ti co chceš......
I e-shopy to mají...... Já už s ničím jiným nedělám.....
Neteče, kryje , schne rychle a neskutečně odolná. A i po letech pěkně sytá a pevná.....
Pokud alkyton tak klidně natuzit ....... Jinak ten je pořád trochu měkkéj.
Ta Avie je alkytonem tuzenym a dobrý ale teď dělám druhou a ti už udělám tím polyuretanem.... Možná kabinu i akrylatem.....
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo UNC
Zdravím, máme locust 750 s motorem perkins. Byla to vývozovka do Rakouska. Mám takový problém že když je stroj studený tak hydraulika je pomalá, tzn. nezaklepu ani lopatou. Po zahřátí už to jede jak má. Další problém co je že teče levý generátor pojezdu (to jak je přímo na motoru), teče to přes tu pokličku co je nahoře. Dá se to nějak opravit nebo to musím vymontovat a někam poslat na repas?
Re: Mapovo UNC
Tak to si jdu strčit hlavu do mísy...on tu tu stáj má fakt barevně sladěnou ...njn, hold dobrej odddíl, no
I když,...traktůrek do teamu nepočítáš?! Není ti dost dobrej, že?...a tak se snažil
Já zas všechno dělám černobílý. Ne že bych byl posedlej, ale dostal jsem 10kg bílý barvy a k ní plnič, tak mám všechno bílý. Traktůrek, pašíka, dokonce i dodávku jsem s tím cáknul...no a estli budu barvit UNC, tak hádejte jakou bude mít barvu...mám jí ještě dost. Je to barva Mipo, ředí se s plničem 2:1, při stříkání je potřeba další vrstvu udělat do 10ti minut, aby se to spojilo. Za půl hodiny po ní lze matlat, za 2 hodiny je brousitelná. Při stříkání nasvislo neteče, ani mně, nelakýrnikovi. Je pravda že při nanášení štětkou je výsledek tragický. Černou mám oblíbenou Alryton, kovářskou čerň...matovka, po zaschnutí není poznat, že byla natírána štětkou, dá se po zředění i stříkat. Drží na všem, jak chudoba na poctivci.
Jinak s těma vařenejma trubkama. Pamatuju, že na žigulu jsem dvakrát vyměňoval brzdovou trubku, co šla tunelem z brzdovýho válce do téčka na zadní nápravě, vždycky pod plechovou úchytkou, přišroubovanou do plechu podlahy. Když jsem to dělal potřetí, všiml jsem si, že ta stará trubka se v tý příhytce kvrdlá. Tak sem odrolil bahno na vedlejší příchytce, a oalá, ona byla plastová. Jak jsem měnil trubku, tak jsem jí vždy lehce přitáhl tou plechovou příchytkou ke gumoasfaltu podlahy. Gumoasfalt pod trubkou se časem rozestoupil, a trubka drnčela o příchytku, dokud se neprodrnčela skrz. Pak jsem trubku přichytil ohnutým páskem z tvrdého plastu a trubka vydržela, dokud auto nešlo do světa. Chci tím říct, že vibrace jsou pěkný svinstvo.
Koprkam...podobnou barvou, ne-li stejnou, takovou lesklou tmavozelenou, byla kompletně natřená celá hydraulika na BVPčkách. Jo, na ten olej mrknu...snad něco vyšťáráme.
I když,...traktůrek do teamu nepočítáš?! Není ti dost dobrej, že?...a tak se snažil
Já zas všechno dělám černobílý. Ne že bych byl posedlej, ale dostal jsem 10kg bílý barvy a k ní plnič, tak mám všechno bílý. Traktůrek, pašíka, dokonce i dodávku jsem s tím cáknul...no a estli budu barvit UNC, tak hádejte jakou bude mít barvu...mám jí ještě dost. Je to barva Mipo, ředí se s plničem 2:1, při stříkání je potřeba další vrstvu udělat do 10ti minut, aby se to spojilo. Za půl hodiny po ní lze matlat, za 2 hodiny je brousitelná. Při stříkání nasvislo neteče, ani mně, nelakýrnikovi. Je pravda že při nanášení štětkou je výsledek tragický. Černou mám oblíbenou Alryton, kovářskou čerň...matovka, po zaschnutí není poznat, že byla natírána štětkou, dá se po zředění i stříkat. Drží na všem, jak chudoba na poctivci.
Jinak s těma vařenejma trubkama. Pamatuju, že na žigulu jsem dvakrát vyměňoval brzdovou trubku, co šla tunelem z brzdovýho válce do téčka na zadní nápravě, vždycky pod plechovou úchytkou, přišroubovanou do plechu podlahy. Když jsem to dělal potřetí, všiml jsem si, že ta stará trubka se v tý příhytce kvrdlá. Tak sem odrolil bahno na vedlejší příchytce, a oalá, ona byla plastová. Jak jsem měnil trubku, tak jsem jí vždy lehce přitáhl tou plechovou příchytkou ke gumoasfaltu podlahy. Gumoasfalt pod trubkou se časem rozestoupil, a trubka drnčela o příchytku, dokud se neprodrnčela skrz. Pak jsem trubku přichytil ohnutým páskem z tvrdého plastu a trubka vydržela, dokud auto nešlo do světa. Chci tím říct, že vibrace jsou pěkný svinstvo.
Koprkam...podobnou barvou, ne-li stejnou, takovou lesklou tmavozelenou, byla kompletně natřená celá hydraulika na BVPčkách. Jo, na ten olej mrknu...snad něco vyšťáráme.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Navarson.....trakturek ten patřil do úplně jiné týmové skupiny....
Ale ta uze se rozpadla.... Dodávku jsem prodal a vlek už má blatníky v černé.... Ty červené byli ve slevě a asi věděli.proc.... úplně se rozsypaly.....
Taky jsem ho chtěl dát do žluté ale on má tu barvu tak pěknou že je mi.lito ji dávat pryč....
Jinak včera jsem postavil Bobka večer se lžící asi 10 cm břitem nad zemí a do rána se to vůbec nehnulo.... Sám tomu ani nechci věřit....
Oba horní ovládací píst jsou po opravě a jeden teď dole taky..... Viditelně rozvaděč bude taky ok..... Je teda pravda že na lopatu bylo použito sekce od pomocného obvodu a ten jak vidno je asi nepoužitý...
To vypadá že ještě nechám udělat ty písty na zvedání...... Ale to asi jak jsem řekl až při opravě ramena když to bude rozebrané....
Ten stroj mě nepřestává překvapovat.....
Dneska jsem byl s jedním známým kouknout na dva unc ..... Teda dost mě šokovali cenou...... Nedokážu říct kde by se pohybovala přijatelná cena ale 260 tisíc mi přijde dost raketa i přez to že byly stroje ve slušném stavu a zjevně i plně funkční.....
Jeden prodejce byl dokonce tak v pohodě že nás s tím nechal dělat u hromady a dokonce ani nekomentoval když jsme chtěli
Měřit tlaky.
Oproti tomu druhý s tím dost zezacatku nesouhlasil....
I v inzerci co je dostupná se ty stroje pohybují klidně od 200 tisíc ..... No uvidíme.....
Ale ta uze se rozpadla.... Dodávku jsem prodal a vlek už má blatníky v černé.... Ty červené byli ve slevě a asi věděli.proc.... úplně se rozsypaly.....
Taky jsem ho chtěl dát do žluté ale on má tu barvu tak pěknou že je mi.lito ji dávat pryč....
Jinak včera jsem postavil Bobka večer se lžící asi 10 cm břitem nad zemí a do rána se to vůbec nehnulo.... Sám tomu ani nechci věřit....
Oba horní ovládací píst jsou po opravě a jeden teď dole taky..... Viditelně rozvaděč bude taky ok..... Je teda pravda že na lopatu bylo použito sekce od pomocného obvodu a ten jak vidno je asi nepoužitý...
To vypadá že ještě nechám udělat ty písty na zvedání...... Ale to asi jak jsem řekl až při opravě ramena když to bude rozebrané....
Ten stroj mě nepřestává překvapovat.....
Dneska jsem byl s jedním známým kouknout na dva unc ..... Teda dost mě šokovali cenou...... Nedokážu říct kde by se pohybovala přijatelná cena ale 260 tisíc mi přijde dost raketa i přez to že byly stroje ve slušném stavu a zjevně i plně funkční.....
Jeden prodejce byl dokonce tak v pohodě že nás s tím nechal dělat u hromady a dokonce ani nekomentoval když jsme chtěli
Měřit tlaky.
Oproti tomu druhý s tím dost zezacatku nesouhlasil....
I v inzerci co je dostupná se ty stroje pohybují klidně od 200 tisíc ..... No uvidíme.....
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo UNC
Jak s tím Teplurem pracuješ, používáš k tomu základovku? U Alkytonu se mi celkem osvědčila. Jinak nemám pocit, že by byl nějak měkej, nebo tak nějak, jako odřeš to, asi jako každou barvu, no uvidíme, u toho Tepluru se mi líbí, že to má víc odstínů dle RAL.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Dávám zakladovku formex....taky pěkná práce a dobře schne. Když stříkáme kontejner tak ho vezmu základem ..... To je tak na 2-3 hodiny a pak odpoledne hned vrchní..... A není problém.....
Jinak jsem celkem obsahle a konkrétně psal zde na fóru a protože jsem linej psát tak tě tam odkažu
...http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 8&start=60
Je tam i jak jsem to ředil a všechno....
A teda fakt paráda. Vyzkoušej a budeš spokojenej..... Nebo spíš .... Určitě nebudeš zklamanej...... A ještě .... Nejsem žádnej lakýrník ale s tímhle se považují za superprofesionala...... Tak je to libovka.
Jinak jsem celkem obsahle a konkrétně psal zde na fóru a protože jsem linej psát tak tě tam odkažu
...http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 8&start=60
Je tam i jak jsem to ředil a všechno....
A teda fakt paráda. Vyzkoušej a budeš spokojenej..... Nebo spíš .... Určitě nebudeš zklamanej...... A ještě .... Nejsem žádnej lakýrník ale s tímhle se považují za superprofesionala...... Tak je to libovka.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo UNC
Zdravím
4Koprkam...bych řekl, že M3AD odpovídá tak 5W30. No a ten by viskozně pasoval na něco ve VG32. Nevím, kolik je v tom DHčku náplň a předpokládám, že to není komletně zrepasovaný veterán, takže spíš trochu olejnička...no, vychází mi takovej zlatej střed, asi https://www.olejservis.cz/ohhm-32-200-lt. Když to doporučujou do JCB nebo CATů, tak by to mohl skousnout i dědoušek. 37 kaček za litřík, za prověřenou minerální hydrauliku, no neber to. Navíc prázdnou pikslu pak můžeš věnovat Mapemu, aby mu ladila k pístnicím
4Mape...červenej tým se rozpadl...njn, sedět jedním zadkem na dvou štokrlech, to je hoňka. A taktůrek zůstal? Koukákm, podle značek, že červený tým byl pořízen z požehnaného kraje, tak předpokládám dobrý kup, jsou tam dobří lidé
A když už tu jsem, zeptám se. Jak píšeš o tom hrnutí (krom tupýho břitu), že se mění geometrie záběru při sjetých gumách. Ono se to dá nějak seřizovat? Zkusil jem si to na konci zahrady, kde začíná louka, zrovna tam byly od prasat muldy, jak na tankodromu. Dal jsem lopatu dnem podle terénu, malinko ostřím dolů a jedu...no a jak má ten strojek krátký rozvor, tak skrz ty lavory se lopata buď zapíchne do dna, nebo při výjezdu z díry se zase zvedne nad zem. Musím to korigovat prací výložníku a upínáku a uspokojivý výsledek je až na několikeré přejetí stejného pruhu. Když postavím UNC na rovnou plochu (třeba beton v dílně) a spustím výložník, až se opřou spodní opěrky do lůžek na předním pancíři, a spustím lopatu aby se dotkla země, tak břit je cca 5cm nad zemí. Aby dno lopaty bylo vodorovně se zemí, tak se nadzvedne kousek předek, pokud o to samý nezvednu výložník. Je to tak normální? Pokud ne, musel bych převařit na lopatě úchyty pro upínák, trochu dolu, aby se dno lopaty při úplném spuštění výložníku, srovnalo podle země do vodorovna. Jinak nevím, na válcích žádné omezující dorazy nemám.
4Koprkam...bych řekl, že M3AD odpovídá tak 5W30. No a ten by viskozně pasoval na něco ve VG32. Nevím, kolik je v tom DHčku náplň a předpokládám, že to není komletně zrepasovaný veterán, takže spíš trochu olejnička...no, vychází mi takovej zlatej střed, asi https://www.olejservis.cz/ohhm-32-200-lt. Když to doporučujou do JCB nebo CATů, tak by to mohl skousnout i dědoušek. 37 kaček za litřík, za prověřenou minerální hydrauliku, no neber to. Navíc prázdnou pikslu pak můžeš věnovat Mapemu, aby mu ladila k pístnicím
4Mape...červenej tým se rozpadl...njn, sedět jedním zadkem na dvou štokrlech, to je hoňka. A taktůrek zůstal? Koukákm, podle značek, že červený tým byl pořízen z požehnaného kraje, tak předpokládám dobrý kup, jsou tam dobří lidé
A když už tu jsem, zeptám se. Jak píšeš o tom hrnutí (krom tupýho břitu), že se mění geometrie záběru při sjetých gumách. Ono se to dá nějak seřizovat? Zkusil jem si to na konci zahrady, kde začíná louka, zrovna tam byly od prasat muldy, jak na tankodromu. Dal jsem lopatu dnem podle terénu, malinko ostřím dolů a jedu...no a jak má ten strojek krátký rozvor, tak skrz ty lavory se lopata buď zapíchne do dna, nebo při výjezdu z díry se zase zvedne nad zem. Musím to korigovat prací výložníku a upínáku a uspokojivý výsledek je až na několikeré přejetí stejného pruhu. Když postavím UNC na rovnou plochu (třeba beton v dílně) a spustím výložník, až se opřou spodní opěrky do lůžek na předním pancíři, a spustím lopatu aby se dotkla země, tak břit je cca 5cm nad zemí. Aby dno lopaty bylo vodorovně se zemí, tak se nadzvedne kousek předek, pokud o to samý nezvednu výložník. Je to tak normální? Pokud ne, musel bych převařit na lopatě úchyty pro upínák, trochu dolu, aby se dno lopaty při úplném spuštění výložníku, srovnalo podle země do vodorovna. Jinak nevím, na válcích žádné omezující dorazy nemám.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Navarson.... Červenej tym byl z plzenska včetně mě.....
A co se týká tvého kraje tak v Nepomuku se konala sochařská sympozia kam jsem se jezdil dívat .... Měl jsem tam známé kameníky.
K tomu hrnutí....
Teď mě tady možná strojníci zardousí.....
Já mám takové dvě zásady.....
Prvně si musím zjistit jak je na tom stroj....
Musí ležet lopata co nejlíp na zemi a spodní rovina břitu nebo zubů musí být rovnoběžná se zemí.... Ne vždy to tak je.... Někdy se musí prizvednout rameno , někdy ....třeba u mnou oblíbeného z půjčovny AVANT 635 se třeba musel vysunout teleskop...a někdy je to třeba úplně v pr...já to vždy zkusím třeba na silnici nebo v kontejneru kdyz to vezu na stavbu.
A druhá věc .... A to mě ukazoval už můj táta když jsem si hrál na písku..... Rovinu musíš začínat vždy z roviny..... To platí pro každej stroj typu čelní nakladač, buldozer a podobně... Jo už jsem se setkal se strojníkem co mě říkal že to není pak žádný umění.... No to co jsem mu ale pak předvedl nedokázal pochopit..... A snažil se to pak svádět že ten stroj nemá v ruce..... Měl CASE generačně asi o 30.let mladšího než je moje UNC....
Prostě si udělat nebo vyhlidnout placek kde je aspoň trochu rovné a z toho začít.... Jak začneš někam padat ,zastavit, zpět, dosypat ,uhladit, a znova.... Smykac je pruserovej že dělá bordel v točení ale i to se dá ..... Prostě se musí přemýšlet.... Kloubak je v tomhle o hodně lepší .....
Samozřejmě v tom hraje roli i stav lžíce což je to co já řeším.... Když mám kulatej spodek tak je to taky špatný..... nebo prohnutá , sjeté nebo ohnuté rohy..... Všechno je vždy o tom že ta práce je vždy o něco náročnější.
A v neposlední řadě je taky podstatný jak se k té lopatě chováš..... Já když vidím jak někdo uklízí silnici a má přitom lžící 45° a brousí si pěkně břit do tupa tak si vždycky říkám .....no chlapče .....
Nevím .... Jsou to moje poznatky a zkušenosi....
Možná někdo řekne že jsou to blbosti a že dobrej strojník si musí umět poradit. Já tvrdím že jo ale když se držím těchto pár pravidel je to o hodně snazší.
Jedou jsem měl půjčené locust 752 od jednoho známého. Měl úplně novou lopatu a to byla prácička.....
Naproti tomu jsem měl z půjčovny cat 226 se lžící domrsenou nějakým "sikulou " a navíc s vůlí v uložení na upinaku a taky to bylo celkem náročný......
A samozřejmě nikdy nejsou úplně ideální podmínky......
Tak a teď jsem zvedavej kolik strojníků mě tady vydrbe....
A co se týká tvého kraje tak v Nepomuku se konala sochařská sympozia kam jsem se jezdil dívat .... Měl jsem tam známé kameníky.
K tomu hrnutí....
Teď mě tady možná strojníci zardousí.....
Já mám takové dvě zásady.....
Prvně si musím zjistit jak je na tom stroj....
Musí ležet lopata co nejlíp na zemi a spodní rovina břitu nebo zubů musí být rovnoběžná se zemí.... Ne vždy to tak je.... Někdy se musí prizvednout rameno , někdy ....třeba u mnou oblíbeného z půjčovny AVANT 635 se třeba musel vysunout teleskop...a někdy je to třeba úplně v pr...já to vždy zkusím třeba na silnici nebo v kontejneru kdyz to vezu na stavbu.
A druhá věc .... A to mě ukazoval už můj táta když jsem si hrál na písku..... Rovinu musíš začínat vždy z roviny..... To platí pro každej stroj typu čelní nakladač, buldozer a podobně... Jo už jsem se setkal se strojníkem co mě říkal že to není pak žádný umění.... No to co jsem mu ale pak předvedl nedokázal pochopit..... A snažil se to pak svádět že ten stroj nemá v ruce..... Měl CASE generačně asi o 30.let mladšího než je moje UNC....
Prostě si udělat nebo vyhlidnout placek kde je aspoň trochu rovné a z toho začít.... Jak začneš někam padat ,zastavit, zpět, dosypat ,uhladit, a znova.... Smykac je pruserovej že dělá bordel v točení ale i to se dá ..... Prostě se musí přemýšlet.... Kloubak je v tomhle o hodně lepší .....
Samozřejmě v tom hraje roli i stav lžíce což je to co já řeším.... Když mám kulatej spodek tak je to taky špatný..... nebo prohnutá , sjeté nebo ohnuté rohy..... Všechno je vždy o tom že ta práce je vždy o něco náročnější.
A v neposlední řadě je taky podstatný jak se k té lopatě chováš..... Já když vidím jak někdo uklízí silnici a má přitom lžící 45° a brousí si pěkně břit do tupa tak si vždycky říkám .....no chlapče .....
Nevím .... Jsou to moje poznatky a zkušenosi....
Možná někdo řekne že jsou to blbosti a že dobrej strojník si musí umět poradit. Já tvrdím že jo ale když se držím těchto pár pravidel je to o hodně snazší.
Jedou jsem měl půjčené locust 752 od jednoho známého. Měl úplně novou lopatu a to byla prácička.....
Naproti tomu jsem měl z půjčovny cat 226 se lžící domrsenou nějakým "sikulou " a navíc s vůlí v uložení na upinaku a taky to bylo celkem náročný......
A samozřejmě nikdy nejsou úplně ideální podmínky......
Tak a teď jsem zvedavej kolik strojníků mě tady vydrbe....
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Včera ráno jsem dal lopatu rovně a večer byla téměř stejné a dneska ráno taky.... Takže paráda.....
Uvidíme až někde dostane zátěž.
Jsem zvedavej za jak dlouho klesne až na zem..... Teď ho zřejmě do konce tDne nebudu potřebovat.
Uvidíme až někde dostane zátěž.
Jsem zvedavej za jak dlouho klesne až na zem..... Teď ho zřejmě do konce tDne nebudu potřebovat.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo UNC
Jj, sochaři na náměstí...taky už to bude nějakých 8-10let, co tam byli naposled...teď tam mívaj Ladroni o pouti kolotoče. A ty jsi původem vezdejší?
Povídáš, že těsnost okruhu převeliká, tudíž jestli dává čerpadlo to mnoství co má, tak rychlost bude taky uspokojivá, ne?...Abys pak nezvedal kolegům výkonostní normy a tím i mandle.
Mám trochu jiný tvar lopaty než máš na obrázku. Dno mám skoro stejně dlouhý, jako zadní stěnu, bočnice tvoří skoro rovnoramenný trojúhelník. Ty máš dno lopaty od zadku ke břitu mnohem delší, skoro se zdá při srovnání fotek, že ti tam ten břit někdo přivařil jako nástavec. Ale máš větší stroj, tak asi to má nějaký účel. No a takhle jak to máš na tom obrázku, přesně v tý poloze, když mám přední kola na zemi, rameno úplně dole, zadní hrana lopaty na zemi, tak břit je kus nad zemí. Jakmile přitisknu břit k zemi, tak se trochu nadzvednou přední kola. Když je chci v této poloze lopaty dostat na zem, musím přizvednout rameno. Proto jsem uvažoval, estli by nepomohla ta plovoucí poloha ramene. Zas tak složitý by to mebylo. Jedna hydraulická výhybka, ovládaná elektricky, vložit mezi oba vývody z rozvaděče a připojit odpad. V normální poloze by fungovalo propojení rozvaděč a strany válců, tak jak je to normálně, po sepnutí magnetu by se propojily obě strany válců a odpad a odpojil se rozvaděč. Pokud by byl pod tlakem zrovna jeden z vývodu rozvaděče, tak než bych uvolnil ovládání, chytnul by to přetlakový ventil. Pokud bych zmáčkl výhybku s ramenem nahoře, tak by pádu měli zabránit omezovací ventilky, které tam stejnak už jsou.
Uvidím, nechám si to rozležet v kedlubně.
Povídáš, že těsnost okruhu převeliká, tudíž jestli dává čerpadlo to mnoství co má, tak rychlost bude taky uspokojivá, ne?...Abys pak nezvedal kolegům výkonostní normy a tím i mandle.
Mám trochu jiný tvar lopaty než máš na obrázku. Dno mám skoro stejně dlouhý, jako zadní stěnu, bočnice tvoří skoro rovnoramenný trojúhelník. Ty máš dno lopaty od zadku ke břitu mnohem delší, skoro se zdá při srovnání fotek, že ti tam ten břit někdo přivařil jako nástavec. Ale máš větší stroj, tak asi to má nějaký účel. No a takhle jak to máš na tom obrázku, přesně v tý poloze, když mám přední kola na zemi, rameno úplně dole, zadní hrana lopaty na zemi, tak břit je kus nad zemí. Jakmile přitisknu břit k zemi, tak se trochu nadzvednou přední kola. Když je chci v této poloze lopaty dostat na zem, musím přizvednout rameno. Proto jsem uvažoval, estli by nepomohla ta plovoucí poloha ramene. Zas tak složitý by to mebylo. Jedna hydraulická výhybka, ovládaná elektricky, vložit mezi oba vývody z rozvaděče a připojit odpad. V normální poloze by fungovalo propojení rozvaděč a strany válců, tak jak je to normálně, po sepnutí magnetu by se propojily obě strany válců a odpad a odpojil se rozvaděč. Pokud by byl pod tlakem zrovna jeden z vývodu rozvaděče, tak než bych uvolnil ovládání, chytnul by to přetlakový ventil. Pokud bych zmáčkl výhybku s ramenem nahoře, tak by pádu měli zabránit omezovací ventilky, které tam stejnak už jsou.
Uvidím, nechám si to rozležet v kedlubně.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Jojo pocházím ze severního Plzeňska.... Soutok řek Střela a Berounka....
Tu plovoucí polohu jsem taky chtěl dělat ale jednak jsem zjistil že mi nechybí a druhák se snažím ten stroj udělat spíše jednodušší ....hlavně po stránce hydrauliky..... Já tam navíc nemám úplně moc místa tam cokoli přidávat....
Zvedat normu jooo..... mě spíše lahodí to že díky všemu tomu zprovoznění jde celkem znatelně dolů spotřeba..... Když jsem to spustil tak jsem začal a za chvíli už jsem musel mít plnej plyn aby se to vůbec hýbalo a zvedalo to..... Pak postupně jak jsem to opravil tak jsem najednou zjišťoval že na plnej plyn už nelze jinak v tom lítám jak v pračce....
Takže jen tak lochtat na 1500-1700 otáček a paráda..... A najednou spotřeba poloviční....
Lžící mám ještě i takovou jak popisijes. 5a co je na stroji ...říkám jí nakládací je velká....
Pak mám ještě tu rovnostranou se zubama.... Tu na éru vždy když jdu do rostlého terénu
Je i celkem v slušným stavu..... Já ji koupil že to bude základ na klapacku ale nechám ji tak jak je.....jen zuby chci dát nové... Je tam stejný problém jako u té velké jsou odrbany zespodu do kulata. A když to zareju do země tak má snahu jet ' nahoru"
Jinak ta lžíce na stroji ještě není na zemi .... Je tak v půlce.... Takže za 4 dny klesla tak o 4 cm...... Takže fakt spokojenost....
Teď jsem akorad ještě našel že teče olej z motoru v místě kde je z olejového kanálu vyvedena trubka k vstřikovací mu čerpadlu.... Tak to ještě musím opravit akorad že je tam dost špatnej přístup .....
Ještě přemýšlím že zkusím natlakovat zvedací písty a pokud tam bude nějaký velký únik tak je nechám udělat taky....
Tu plovoucí polohu jsem taky chtěl dělat ale jednak jsem zjistil že mi nechybí a druhák se snažím ten stroj udělat spíše jednodušší ....hlavně po stránce hydrauliky..... Já tam navíc nemám úplně moc místa tam cokoli přidávat....
Zvedat normu jooo..... mě spíše lahodí to že díky všemu tomu zprovoznění jde celkem znatelně dolů spotřeba..... Když jsem to spustil tak jsem začal a za chvíli už jsem musel mít plnej plyn aby se to vůbec hýbalo a zvedalo to..... Pak postupně jak jsem to opravil tak jsem najednou zjišťoval že na plnej plyn už nelze jinak v tom lítám jak v pračce....
Takže jen tak lochtat na 1500-1700 otáček a paráda..... A najednou spotřeba poloviční....
Lžící mám ještě i takovou jak popisijes. 5a co je na stroji ...říkám jí nakládací je velká....
Pak mám ještě tu rovnostranou se zubama.... Tu na éru vždy když jdu do rostlého terénu
Je i celkem v slušným stavu..... Já ji koupil že to bude základ na klapacku ale nechám ji tak jak je.....jen zuby chci dát nové... Je tam stejný problém jako u té velké jsou odrbany zespodu do kulata. A když to zareju do země tak má snahu jet ' nahoru"
Jinak ta lžíce na stroji ještě není na zemi .... Je tak v půlce.... Takže za 4 dny klesla tak o 4 cm...... Takže fakt spokojenost....
Teď jsem akorad ještě našel že teče olej z motoru v místě kde je z olejového kanálu vyvedena trubka k vstřikovací mu čerpadlu.... Tak to ještě musím opravit akorad že je tam dost špatnej přístup .....
Ještě přemýšlím že zkusím natlakovat zvedací písty a pokud tam bude nějaký velký únik tak je nechám udělat taky....
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný