MINI 070, 075
-
- Příspěvky: 490
- Registrován: ned lis 12, 2017 4:23 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
Ještě taková teoretická úvaha k hydraulice.
Jestli se nepletu, tak tam běhá olej z převodovky který asi už sám o sobě nebude pro hydrauliku nejlepší. Sice funguje, ale není to hydraulický olej. Navíc se mezi převody furt mele a rozstřikuje a tak ho to asi v provozu trochu zamíchá se vzduchem a jak tam budeš mít bublinky, tak ti to sníží účinnost. Nevím, je to jen názor, možná mylný ale něco na tom může být. Netuším co tam máš za olej, možná by pomohl s trochu menší viskozitou, aby bublinky rychleji utekly - ale fakt nevím jestli je to dobrá úvaha. Možná si tím traktor říká o občasný odpočinek
Kdysi jsem to řešil po telefonu s panem Smetanou a říkal, že ta konstrukce není nic moc a že určitě doporučuje samostatný okruh.
Držím prsty
Jestli se nepletu, tak tam běhá olej z převodovky který asi už sám o sobě nebude pro hydrauliku nejlepší. Sice funguje, ale není to hydraulický olej. Navíc se mezi převody furt mele a rozstřikuje a tak ho to asi v provozu trochu zamíchá se vzduchem a jak tam budeš mít bublinky, tak ti to sníží účinnost. Nevím, je to jen názor, možná mylný ale něco na tom může být. Netuším co tam máš za olej, možná by pomohl s trochu menší viskozitou, aby bublinky rychleji utekly - ale fakt nevím jestli je to dobrá úvaha. Možná si tím traktor říká o občasný odpočinek
Kdysi jsem to řešil po telefonu s panem Smetanou a říkal, že ta konstrukce není nic moc a že určitě doporučuje samostatný okruh.
Držím prsty
Re: MINI 070, 075
Pro Texi: nene, úplně celý lán ne, jen něco málo přez 20 árů. To zorané vlevo na videjku je cca tak 1/4.
Pro Blesk007: jojo, říkali jsem si s mladým, že pořádnej traktor musí mít i pořádnej výfuk. Tak je tam zkrácený tlumič z 25 Zetka. Při větru to sice někdy malinko zavane, ale nic tak hroznýho. Bohužel po výměně motoru se tam už jednoduše nevešel původní výfuk z BS pod kapotu. Ale mám v plánu ještě koncovku mířenou do boku. Ale takové dolaďovačky až na zimu.
a k té hydraulice: myslíš, že vlastní sólo nádobka s olejem by byla lepší? Odpojit hadici z filtru pod převodovkou a navézt to z nádobky? Musím vymyslet kam ji vlastně dát. Jaký objem to může cca tak být?
Jinak v převodovce je nový olej a nějaká alternativa k PP90 pro hypo....
Díky moc všem
Ladas
Pro Blesk007: jojo, říkali jsem si s mladým, že pořádnej traktor musí mít i pořádnej výfuk. Tak je tam zkrácený tlumič z 25 Zetka. Při větru to sice někdy malinko zavane, ale nic tak hroznýho. Bohužel po výměně motoru se tam už jednoduše nevešel původní výfuk z BS pod kapotu. Ale mám v plánu ještě koncovku mířenou do boku. Ale takové dolaďovačky až na zimu.
a k té hydraulice: myslíš, že vlastní sólo nádobka s olejem by byla lepší? Odpojit hadici z filtru pod převodovkou a navézt to z nádobky? Musím vymyslet kam ji vlastně dát. Jaký objem to může cca tak být?
Jinak v převodovce je nový olej a nějaká alternativa k PP90 pro hypo....
Díky moc všem
Ladas
-
- Příspěvky: 490
- Registrován: ned lis 12, 2017 4:23 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
Ladas, hele nejsem chemik, ani "hydrodynamik", takže mě ber s rezervou. Mám tady vedle sebe PP90 a hydraulický olej pro výtahy, který má teplotu varu až někde vysoko (myslím kolem 180°). Oba mají cca 7°C a když s nimi zakvrdlám, tak ten hydraulický je o dost "pohyblivější", tak myslím že z něj ty bublinky ochotněji vyběhnou. To samozřejmě neznamená že naliješ do převodovky hydrauliku, jen mě napadlo že by mohl být nějaký převodový méně viskozní a ještě dobře mazat kolečka
Co se týká samostatného okruhu pro hydrauliku, tak to by asi pomohlo určitě, ale netuším jak je to na 075ce dělané, viděl jsem jen jednu fotku a nevěnoval jsem tomu moc pozornost, tak nevím jestli se to dá rozpojit a zrealizovat.
Než jsem se pustil do přestavby hydrauliky, tak jsem si všimnul že má pan Smetana na stránkách něco o čerpadle na 075ku a chtěl jsem po něm, jestli mi pošle nějaké materiály (seznam dílů) s tím, že bych přestavěl původní jednotku pokud by to šlo a on volal a během chvilky mi to rozmluvil, že je ta původní konstrukce pitomá a ať to udělám jinak. V tu chvíli jsem to pustil z hlavy a bylo vymalováno
Takže o tom vím fakt prdek, ale pokud by se to dalo rozpojit a udělat samostatně, tak by to asi bylo fajn. Jestli máš nějak kloudně nafocené čerpadlo a jednotku a celý ten inštrument, tak to kdyžtak pošli abych viděl jak to soudruzi vymysleli.
Čau a rukám klid
Co se týká samostatného okruhu pro hydrauliku, tak to by asi pomohlo určitě, ale netuším jak je to na 075ce dělané, viděl jsem jen jednu fotku a nevěnoval jsem tomu moc pozornost, tak nevím jestli se to dá rozpojit a zrealizovat.
Než jsem se pustil do přestavby hydrauliky, tak jsem si všimnul že má pan Smetana na stránkách něco o čerpadle na 075ku a chtěl jsem po něm, jestli mi pošle nějaké materiály (seznam dílů) s tím, že bych přestavěl původní jednotku pokud by to šlo a on volal a během chvilky mi to rozmluvil, že je ta původní konstrukce pitomá a ať to udělám jinak. V tu chvíli jsem to pustil z hlavy a bylo vymalováno
Takže o tom vím fakt prdek, ale pokud by se to dalo rozpojit a udělat samostatně, tak by to asi bylo fajn. Jestli máš nějak kloudně nafocené čerpadlo a jednotku a celý ten inštrument, tak to kdyžtak pošli abych viděl jak to soudruzi vymysleli.
Čau a rukám klid
Re: MINI 070, 075
Ahojda ve spolek,
kdyby měl nekdo zájem, mám doma kvanta dobových materiálů, dokumentů, nabídek, ceníků, paragonů z let 86-92.
Je to jen ofocené mobilem, mohu případně i lépe naskenovat.
https://photos.app.goo.gl/u9TCrZvkK7d4RU5a6
Pro Blesk007 - takto je řešena u 75.1 hydraulika :
https://photos.app.goo.gl/CcFHaJ5Ft77JNCfG7
Každopádně jsem včera dostal kontakt na firma HCP CZ,s.r.o., což je dealer JIhostroje Velešín. Dodnes dělají podobná hydročerpadla snad údajně záměnná za původní P-1.R01. Cena cca 3500,- (Mohu kdyžtak poslat podrobnosti)
Ať se daří
Ladas
kdyby měl nekdo zájem, mám doma kvanta dobových materiálů, dokumentů, nabídek, ceníků, paragonů z let 86-92.
Je to jen ofocené mobilem, mohu případně i lépe naskenovat.
https://photos.app.goo.gl/u9TCrZvkK7d4RU5a6
Pro Blesk007 - takto je řešena u 75.1 hydraulika :
https://photos.app.goo.gl/CcFHaJ5Ft77JNCfG7
Každopádně jsem včera dostal kontakt na firma HCP CZ,s.r.o., což je dealer JIhostroje Velešín. Dodnes dělají podobná hydročerpadla snad údajně záměnná za původní P-1.R01. Cena cca 3500,- (Mohu kdyžtak poslat podrobnosti)
Ať se daří
Ladas
Re: MINI 070, 075
Ahoj LPS11,
Fotky čerpadla sú super. Otázka znie, či je použitá pôvodná hydraulika a na nej sú úrobené jednoduché úpravy? to čerpadlo má nejaký poistný pretlakový vntil? Lebo pôvonom rozvádzači nič nieje. Máš prosím aj fotku remenice odkiaľ je hnané čerpadlo? Dík
Fotky čerpadla sú super. Otázka znie, či je použitá pôvodná hydraulika a na nej sú úrobené jednoduché úpravy? to čerpadlo má nejaký poistný pretlakový vntil? Lebo pôvonom rozvádzači nič nieje. Máš prosím aj fotku remenice odkiaľ je hnané čerpadlo? Dík
Re: MINI 070, 075
Teraz somešte na to pozeral lepšie, takže predná časť tej hydrauliky bude určite iná
Ešte otázka: Olej sa čerpá z prevodovky? Je tam nejaký sací filter na obale prevodovky? Ako sa zapína čerpadlo? Alebo ide stále? Máš rozkres ND na tvoj stroj? Možno by sme si inšpirovali. Díki
Ešte otázka: Olej sa čerpá z prevodovky? Je tam nejaký sací filter na obale prevodovky? Ako sa zapína čerpadlo? Alebo ide stále? Máš rozkres ND na tvoj stroj? Možno by sme si inšpirovali. Díki
-
- Příspěvky: 490
- Registrován: ned lis 12, 2017 4:23 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
Ahoj Laďas, také to teď právě studuji, stejně jako Peter 768 a koukám na fotky své staré jednotky která odcestovala v březnu na Moravu a ta pumpa je opravdu jiná a jiné číslo má i samotný válec (může tam být změna v přepouštěcích kanálcích) takže s ruční jednotkou to má společné jen uchycení a pístnici, ale to není podstatné.
Zajímá nás, jestli by se dal udělat samostatný okruh na olej a myslím že by to šlo. Fotky jsou fajn, ale možná až moc nablízko. Co v tom poznávám, je nasávání ze spodku převodové skříně přes nějaký filtr (ten zaoblený váleček asi s kovovou síťkou) na fotce č4. Dál je jasné čerpadlo s hadicí z filtru a hadice do jednotky (z čerpadla nahoru, pak asi ohyb mimo fotky a zepředu do jednotky).
Vypuštění oleje z válce zpět do skříně bude asi realizované přímo z jednotky těsněným spojem mezi jednotkou a skříní.
Přetlakový ventil tam žádný nevidím a pokud není integrovaný přímo v přední části jednotky, tak tam asi nebude ale bude ho nejspíš zastupovat nějaká třecí(?) spojka v náboji řemenice.
On totiž může být docela problém i v té spojce na řemenici - nevím jak je to dělané (odhaduji jen z fotky), ale pokud jsou tam nějaké třecí segmenty a jsou trochu sjeté, tak se to při teplotních změnách a vyšším zatížení může dostat do stavu že proklouzne.
Také může být zasviněný ten filtr přes který to nasává, ale to by asi zlobilo i za studena.
V každém případě bez rozkresu a nebo rozborky víc nedokážu identifikovat
Seznam dílů má určitě pan Smetana http://zahradnitechnika.zlinsko.com/166 ... mt8-070-5/
Ahoj a pěkný den
Zajímá nás, jestli by se dal udělat samostatný okruh na olej a myslím že by to šlo. Fotky jsou fajn, ale možná až moc nablízko. Co v tom poznávám, je nasávání ze spodku převodové skříně přes nějaký filtr (ten zaoblený váleček asi s kovovou síťkou) na fotce č4. Dál je jasné čerpadlo s hadicí z filtru a hadice do jednotky (z čerpadla nahoru, pak asi ohyb mimo fotky a zepředu do jednotky).
Vypuštění oleje z válce zpět do skříně bude asi realizované přímo z jednotky těsněným spojem mezi jednotkou a skříní.
Přetlakový ventil tam žádný nevidím a pokud není integrovaný přímo v přední části jednotky, tak tam asi nebude ale bude ho nejspíš zastupovat nějaká třecí(?) spojka v náboji řemenice.
On totiž může být docela problém i v té spojce na řemenici - nevím jak je to dělané (odhaduji jen z fotky), ale pokud jsou tam nějaké třecí segmenty a jsou trochu sjeté, tak se to při teplotních změnách a vyšším zatížení může dostat do stavu že proklouzne.
Také může být zasviněný ten filtr přes který to nasává, ale to by asi zlobilo i za studena.
V každém případě bez rozkresu a nebo rozborky víc nedokážu identifikovat
Seznam dílů má určitě pan Smetana http://zahradnitechnika.zlinsko.com/166 ... mt8-070-5/
Ahoj a pěkný den
Re: MINI 070, 075
Ahoj, aktuálně řeším problém s origo motorem B&S 11hp karburátor vlevo (ve směru jízdy).
Miníka jsme loni na podzim odstavili (ve funkčním stavu) a letos se nám ho ještě neporařilo rozchodit.
Problém bude dle mého v karburátoru. Motor nemá sebemenší snahu naskočit.
Mám prověřeno následující:
-přívod paliva z nádrže až k palivové pumpě karburátoru - v pořádku
-palivová pumpa karburátoru, zakoupen opravný set pro palivovou pumpu - provedena výměna (membrána, pružinky, těsnění, ..)
-když jsem odpojil hadičku od podtlaku a tahal za start šňůru - podtlak se zadá funkční
-nová svíčka - jiska ok
-pročištěny obě horní trysky karburátoru
-motor startuji (jako obvykle) se sytičem a 3/4 plynu, po několika neuspěšných pokusech taháním za šňůru přestanu, vytáhnu svíčku a je suchá tzn. nejde tam palivo.
-zkoušel jsem stříknout benzín přímo pod svíčku, po zatáhnutí ihned naskočil, po vyjetí paliva pod svíčkou skončil. Palivo si sám pres karburátor nenatáhnul. Tímto tedy vylučuji závadu zapalování případně elektriky.
Karburátor jako takový jsem ještě nedemontaval.
Poradí někdo na co bych se měl zaměřit případně co ještě vyzkoušet?? Pokud demontatovat a vyčistit karburátor na co bych si měl dát pozor.
Díky za každou radu.
Tom
Miníka jsme loni na podzim odstavili (ve funkčním stavu) a letos se nám ho ještě neporařilo rozchodit.
Problém bude dle mého v karburátoru. Motor nemá sebemenší snahu naskočit.
Mám prověřeno následující:
-přívod paliva z nádrže až k palivové pumpě karburátoru - v pořádku
-palivová pumpa karburátoru, zakoupen opravný set pro palivovou pumpu - provedena výměna (membrána, pružinky, těsnění, ..)
-když jsem odpojil hadičku od podtlaku a tahal za start šňůru - podtlak se zadá funkční
-nová svíčka - jiska ok
-pročištěny obě horní trysky karburátoru
-motor startuji (jako obvykle) se sytičem a 3/4 plynu, po několika neuspěšných pokusech taháním za šňůru přestanu, vytáhnu svíčku a je suchá tzn. nejde tam palivo.
-zkoušel jsem stříknout benzín přímo pod svíčku, po zatáhnutí ihned naskočil, po vyjetí paliva pod svíčkou skončil. Palivo si sám pres karburátor nenatáhnul. Tímto tedy vylučuji závadu zapalování případně elektriky.
Karburátor jako takový jsem ještě nedemontaval.
Poradí někdo na co bych se měl zaměřit případně co ještě vyzkoušet?? Pokud demontatovat a vyčistit karburátor na co bych si měl dát pozor.
Díky za každou radu.
Tom
-
- Příspěvky: 490
- Registrován: ned lis 12, 2017 4:23 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
Tomto11: Ahoj, asi tam bude někde kousek nějaké babišovy vysrážené řepky Nejspíš tě nemine karburátor celý vyčistit a znova smontovat. A na co si dát pozor? aby ti nezůstalo na stole pár dílů Hodně štěstí
Re: MINI 070, 075
Ahojda ve spolek,
kdyby měl nekdo zájem, mám doma kvanta dobových materiálů, dokumentů, nabídek, ceníků, paragonů z let 86-92.
Google mne smazal sdilene album, tak to zkusim nasdilet znovu a uvidime...
https://photos.app.goo.gl/LMTR2JpeVU8D1PhU7
Mejte se a ať Vám to vrčí o106
Ladas
kdyby měl nekdo zájem, mám doma kvanta dobových materiálů, dokumentů, nabídek, ceníků, paragonů z let 86-92.
Google mne smazal sdilene album, tak to zkusim nasdilet znovu a uvidime...
https://photos.app.goo.gl/LMTR2JpeVU8D1PhU7
Mejte se a ať Vám to vrčí o106
Ladas
Re: MINI 070, 075
Ahoj. Psal jsem szLPS11 píše:Ahojda ve spolek,
kdyby měl nekdo zájem, mám doma kvanta dobových materiálů, dokumentů, nabídek, ceníků, paragonů z let 86-92.
Google mne smazal sdilene album, tak to zkusim nasdilet znovu a uvidime...
https://photos.app.goo.gl/LMTR2JpeVU8D1PhU7
Mejte se a ať Vám to vrčí o106
Ladas
WINEA 36HP excellent
VEGA 47HP excellent
VEGA 50HP excellent
VEGA 47HP excellent
VEGA 50HP excellent
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: ned pro 08, 2019 11:02 am
- Bydliště: Bratislava
Re: MINI 070, 075
Ahoj tomto11,
tento rok som riešil ten istý problém.
Našiel som na youtube video
[Youtube]https://www.youtube.com/watch?v=D2DaTb1z7pU[/Youtube]
a podľa videa som rozobral karburator a zistil som, že mi tam chýbajú tie dve malé pružinky.
Tie som objednal aj s tými blanami z ebay a po zložení to celé začalo šlapať.
tento rok som riešil ten istý problém.
Našiel som na youtube video
[Youtube]https://www.youtube.com/watch?v=D2DaTb1z7pU[/Youtube]
a podľa videa som rozobral karburator a zistil som, že mi tam chýbajú tie dve malé pružinky.
Tie som objednal aj s tými blanami z ebay a po zložení to celé začalo šlapať.
tomto11 píše:Ahoj, aktuálně řeším problém s origo motorem B&S 11hp karburátor vlevo (ve směru jízdy).
Miníka jsme loni na podzim odstavili (ve funkčním stavu) a letos se nám ho ještě neporařilo rozchodit.
Problém bude dle mého v karburátoru. Motor nemá sebemenší snahu naskočit.
Mám prověřeno následující:
-přívod paliva z nádrže až k palivové pumpě karburátoru - v pořádku
-palivová pumpa karburátoru, zakoupen opravný set pro palivovou pumpu - provedena výměna (membrána, pružinky, těsnění, ..)
-když jsem odpojil hadičku od podtlaku a tahal za start šňůru - podtlak se zadá funkční
-nová svíčka - jiska ok
-pročištěny obě horní trysky karburátoru
-motor startuji (jako obvykle) se sytičem a 3/4 plynu, po několika neuspěšných pokusech taháním za šňůru přestanu, vytáhnu svíčku a je suchá tzn. nejde tam palivo.
-zkoušel jsem stříknout benzín přímo pod svíčku, po zatáhnutí ihned naskočil, po vyjetí paliva pod svíčkou skončil. Palivo si sám pres karburátor nenatáhnul. Tímto tedy vylučuji závadu zapalování případně elektriky.
Karburátor jako takový jsem ještě nedemontaval.
Poradí někdo na co bych se měl zaměřit případně co ještě vyzkoušet?? Pokud demontatovat a vyčistit karburátor na co bych si měl dát pozor.
Díky za každou radu.
Tom
------------
MINI - 070
MINI - 070
Re: MINI 070, 075
Zdarec Sedlaci ,
mel bych na Vas mensi otazecku. Chci vymenit zadni pneu za lepsi, s vetsi adhezi. Ty puvodni bych rekl, ze tak nejak stoji za prdek.
Muzete mi prosim schvalit ci vyvratit to, co jsem nasel. Jde mi o to, aby byla tak nejak zachovana vyska, cca profil a hlavne roztec pro radky. Tak abych si nejezdil zbytecne v bramborach, repe, atd. Pripadne prosim nejaky navrh lepsiho reseni.
http://mitas-pneu.cz/ts-pneumatiky-pro- ... -14_4pr_tt
https://www.mojepneu.cz/mitas-ts02-6-5-75-14
Diky moc
Ladas
mel bych na Vas mensi otazecku. Chci vymenit zadni pneu za lepsi, s vetsi adhezi. Ty puvodni bych rekl, ze tak nejak stoji za prdek.
Muzete mi prosim schvalit ci vyvratit to, co jsem nasel. Jde mi o to, aby byla tak nejak zachovana vyska, cca profil a hlavne roztec pro radky. Tak abych si nejezdil zbytecne v bramborach, repe, atd. Pripadne prosim nejaky navrh lepsiho reseni.
http://mitas-pneu.cz/ts-pneumatiky-pro- ... -14_4pr_tt
https://www.mojepneu.cz/mitas-ts02-6-5-75-14
Diky moc
Ladas
Re: MINI 070, 075
Ahoj, mě se zdají být pneu na odkazech shodné- je to tak , nebo se pletu ?
V roce 2015 jsem na montoval 6,50/75-14 PR TT TS-02 a jsem spokojený, občas se taky zahrabu ale je to celkově lepší než s původními travními.
V roce 2015 jsem na montoval 6,50/75-14 PR TT TS-02 a jsem spokojený, občas se taky zahrabu ale je to celkově lepší než s původními travními.
MT8-070MINI motor BS11Hp I/C 1992
MFD-019 motor BS5Hp 1994
MFD-019 motor BS5Hp 1994
Re: MINI 070, 075
Ahojte, ano su rovnake. Daj si len nezabudni dokupit duse(ja som dal TR13 DSD 1440 175/185 -14), su to TT pneu... Ja som dal na jar 4x tieto Mitasky (dvojmontaz) a je to neporovnatelne s travnymi originalmi.
MT8 Mini 070
Dakr FD3
Dakr FD3