MINI 070, 075
Re: MINI 070, 075
Kjucíííí, jaké je zapojení těch volných drátu co vedou z motoru u té repliky Hondy (patrně bude všude stejné)? Doměřil jsem, že červená a černá je výstup z altíku. Žlutá ze spodku motoru je z čidla oleje a ta kovová malá krabička je co (žlutý a černý drát)? Je mi jasné, že to nějak souvisí s čidlem oleje. ALe jak? Při nižší hladině oleje se obvod spojí, rozpojí? Trošku nemá představu jak to funguje. Dále, zatím nevím, jak mám motor chcípnout. Pravděpodobně by měl být ještě nějaký výstup ze zapalovací cívky a jeho zkrat na kostru by ho měl umravnit?
A ještě jeden dotázek. Výstup z altíku je samozřejmě střídavý, dáváte na to nějaky GREC (usměrňovač) a pak připojit přez regulátor k baterii a tím i do rozvodu? Nebo jak to máte vy? Musím totiž celou kabeláž předělat, protože původní majitel patrně startováním celou kabeláž (silovinu) roztavil od spínací skřínky dolů po celém obvodu. Je popraskaná jak buřt na grilu a místy koukají holé již nazelenalé měděné žíly...
Díkymoc pardálové.....
A ještě jeden dotázek. Výstup z altíku je samozřejmě střídavý, dáváte na to nějaky GREC (usměrňovač) a pak připojit přez regulátor k baterii a tím i do rozvodu? Nebo jak to máte vy? Musím totiž celou kabeláž předělat, protože původní majitel patrně startováním celou kabeláž (silovinu) roztavil od spínací skřínky dolů po celém obvodu. Je popraskaná jak buřt na grilu a místy koukají holé již nazelenalé měděné žíly...
Díkymoc pardálové.....
-
- Příspěvky: 488
- Registrován: ned lis 12, 2017 4:23 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
Ahoj Láďo,
hele s tím zapojením bych to spíš viděl tak, že to mělo být od výrobce komplet a nemusíš nic dělat. Tzn. že tam bude regulátor nabíjení, spínačka, kabely + tlusté kabely k baterce a jen to připojíš. Jestli ti ale i-les dodal takovýhle polotovar, tak bych je trochu vysílil, aspoň aby obratem poslali schema zapojení atd... Jestli budeš muset dokoupit regulátor, tak to není taková řacha, lepší než to bastlit.
Pokud někdo startoval přes nějaké tenké kablíky, tak to vyhoď a dej silnější 10-16mm2.
Čau a ať se daří
hele s tím zapojením bych to spíš viděl tak, že to mělo být od výrobce komplet a nemusíš nic dělat. Tzn. že tam bude regulátor nabíjení, spínačka, kabely + tlusté kabely k baterce a jen to připojíš. Jestli ti ale i-les dodal takovýhle polotovar, tak bych je trochu vysílil, aspoň aby obratem poslali schema zapojení atd... Jestli budeš muset dokoupit regulátor, tak to není taková řacha, lepší než to bastlit.
Pokud někdo startoval přes nějaké tenké kablíky, tak to vyhoď a dej silnější 10-16mm2.
Čau a ať se daří
- Atlan
- Příspěvky: 9583
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
Cierna by mala byt z zapalovacieho modulu, spojis s ciernej z tej krabicku(krabicku dobre ukostri) zlty z krabicky ide na olejove cidlo, ked je malo oleja skratuje zlty na kostru.
Motor sa chcipe skrstovanim cierneho na kostru.
Cerveny cez 3A diodu na plus pol, malo by to tlacit do baterky cca 1A.
Ale to len odhadujem.
Motor sa chcipe skrstovanim cierneho na kostru.
Cerveny cez 3A diodu na plus pol, malo by to tlacit do baterky cca 1A.
Ale to len odhadujem.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: MINI 070, 075
Atlan, diky moc. Tusil jsem, ze to tam nejak bude. Ale nemel jsem to srdce zkusit a zkratovat. Nevedel jsem, co je tam za altik, pripadne, zda tam neni jiz nejaka dioda, atp. Kazdopadne se takto bude tim zkratem patrne i motor regulerne chcipat, ze? Ted jsem ho musel nechat ubrecet na vypnuty benzin do karbu.Atlan píše:Cierna by mala byt z zapalovacieho modulu, spojis s ciernej z tej krabicku(krabicku dobre ukostri) zlty z krabicky ide na olejove cidlo, ked je malo oleja skratuje zlty na kostru.
Motor sa chcipe skrstovanim cierneho na kostru.
Cerveny cez 3A diodu na plus pol, malo by to tlacit do baterky cca 1A.
Ale to len odhadujem.
Diky moc obema, chlapiii
Lada
Re: MINI 070, 075
Tak vse zapojeno (krom regulatoru nabijeni a altiku do obvodu), motor startuje klickem a klickem i chcipa. Tedy vse OK. Byla potreba predelat cela kabelaz smerem dolu a k motoru. Komplet to bylo roztekle a vysmazene, vubec nevim co se s tim u puvodniho majitele delo.
Co se tyce nabijeni, nemate nahodou nekdo na typ regulatoru nabijeni ALI, WISH, apod? Davat jen diodu na vystup se mi moc nechce, protoze budu mit jen pulzni napeti polovicniho vykonu.
Diky
Lada
Co se tyce nabijeni, nemate nahodou nekdo na typ regulatoru nabijeni ALI, WISH, apod? Davat jen diodu na vystup se mi moc nechce, protoze budu mit jen pulzni napeti polovicniho vykonu.
Diky
Lada
-
- Příspěvky: 488
- Registrován: ned lis 12, 2017 4:23 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
Ahoj Láďo, trochu jsi mi nasadil brouka do hlavy s tím regulátorem a tak to tady gůůglím ... Origo Honda 390 má regulátor asi zabudovaný vevnitř někde pod setrvákem hned vedle zapalování a vypadá to takhle:
https://www.kasumex.cz/zbozi-2/automati ... o-gx390-2/
https://www.ebay.com.au/itm/2-7-KW-Auto ... 2952162854
nebo v Al https://www.aliexpress.com/item/32843142087.html
a vedou z toho červený a černý(bílý) drát + konektor
Měřil jsi to, co z těch 2 drátů leze? Abys zbytečně nesháněl regulátor a on už tam nebyl zabudovaný.
Pokud je to střídavé napětí a budeš tam muset něco dodělat, tak bych se kouknul po skútrových čínských regulátorech 180-300Kč (problém bývá s prodavači, že nevědí jak je to zapojené a co to všechno umí... aspoň v Kolíně)
např.: https://www.skutry-malsice.cz/baotian/b ... ml#content
a nebo pak něco se schématem a jasnými parametry, ale s vyšší cenou:
https://eshop.vape.cz/z58-regulator-r67
https://eshop.vape.cz/z51-regulator-r30-1
https://www.regulatory-dobijeni.cz/regu ... -12-1f-15/
Ale asi je to zbytečně dobré, co se parametrů týká
Jinak tady je návod na gx390 v češtině, kdybys potřeboval http://www.ntc.cz/admin/files/ModuleCat ... 0%20CZ.pdf
Čau a pěkný den, ať se daří
https://www.kasumex.cz/zbozi-2/automati ... o-gx390-2/
https://www.ebay.com.au/itm/2-7-KW-Auto ... 2952162854
nebo v Al https://www.aliexpress.com/item/32843142087.html
a vedou z toho červený a černý(bílý) drát + konektor
Měřil jsi to, co z těch 2 drátů leze? Abys zbytečně nesháněl regulátor a on už tam nebyl zabudovaný.
Pokud je to střídavé napětí a budeš tam muset něco dodělat, tak bych se kouknul po skútrových čínských regulátorech 180-300Kč (problém bývá s prodavači, že nevědí jak je to zapojené a co to všechno umí... aspoň v Kolíně)
např.: https://www.skutry-malsice.cz/baotian/b ... ml#content
a nebo pak něco se schématem a jasnými parametry, ale s vyšší cenou:
https://eshop.vape.cz/z58-regulator-r67
https://eshop.vape.cz/z51-regulator-r30-1
https://www.regulatory-dobijeni.cz/regu ... -12-1f-15/
Ale asi je to zbytečně dobré, co se parametrů týká
Jinak tady je návod na gx390 v češtině, kdybys potřeboval http://www.ntc.cz/admin/files/ModuleCat ... 0%20CZ.pdf
Čau a pěkný den, ať se daří
Re: MINI 070, 075
Já mám čínana s el. starterem napojeneho na 12v baterii a regulátor jsem neřešil. Prostě jsem to zapojil podle navodu vyrobce. Zatím vše po půl roce funguje jak má.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
- Atlan
- Příspěvky: 9583
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
Tie regulatory su pre centraly 230v.
Ak chcces byt precizny, daj mostik elektrolyt a za to menic stepdown 3A (nastav na vystupe 13,8V a je to napr
€ 0,51 12%OFF | LM2596s DC-DC step-down power supply module 3A adjustable step-down module LM2596 voltage regulator 24V 12V 5V 3V
https://s.click.aliexpress.com/e/cpg47oI4
Alebo
€ 2,97 5%OFF | DC CC Max 9A 300W Step Down Buck Converter 5-40V To 1.2-35V Power Supply Module XL4016 LED Driver Low Output Ripple
https://s.click.aliexpress.com/e/bGMvEvvO
Malo by to stacit. Alebo kup lepsiu verziu s displejom kde ide nastavit prud aj napatie.
Len tam pozor na vstupne napatie
€ 4,43 47%OFF | STN LCD Adjustable Power Step-down Module DC-DC Stepdown Charge DIY Kit LED Driver for Voltmeter Ammeter Peak Current Adjustment
https://s.click.aliexpress.com/e/cIa7wBni
Ak chcces byt precizny, daj mostik elektrolyt a za to menic stepdown 3A (nastav na vystupe 13,8V a je to napr
€ 0,51 12%OFF | LM2596s DC-DC step-down power supply module 3A adjustable step-down module LM2596 voltage regulator 24V 12V 5V 3V
https://s.click.aliexpress.com/e/cpg47oI4
Alebo
€ 2,97 5%OFF | DC CC Max 9A 300W Step Down Buck Converter 5-40V To 1.2-35V Power Supply Module XL4016 LED Driver Low Output Ripple
https://s.click.aliexpress.com/e/bGMvEvvO
Malo by to stacit. Alebo kup lepsiu verziu s displejom kde ide nastavit prud aj napatie.
Len tam pozor na vstupne napatie
€ 4,43 47%OFF | STN LCD Adjustable Power Step-down Module DC-DC Stepdown Charge DIY Kit LED Driver for Voltmeter Ammeter Peak Current Adjustment
https://s.click.aliexpress.com/e/cIa7wBni
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: MINI 070, 075
Díky moc chlapííííí...
Lada
Lada
-
- Příspěvky: 488
- Registrován: ned lis 12, 2017 4:23 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
Ahoj Láďo, budou taky nějaké fotky jak se ti to tam podařilo nacpat? Docela by mě to zajímalo, 075ku znám jen z fotek a ta kapotáž mi přijde dost stísněná
Re: MINI 070, 075
... Vitaj Slovane,... Vžádném případě nemůžeš do tohoto obvodu vložit GRETZ....! Protože cívka alternátoru má ukostřený jeden konec na kostru motoru , proto je tam jenom jedna dioda, kdy je využita pouze jedna půlvlna sinusoidy. Pokud by jsi chtěl dvoucestné usměrnění, musel bys oddělit střídavou složku od usměrněné. To znamená z cívky vyvést dva vodiče , uzemněný ,ten odpojit od kostry a druhý, co jde na diodu, a ty napojit na GRETZ a z něho plus na spínačku ... atd a mínus na kostru. Jinak to bude zase jednocestně usměrněné a bude to na víc dělat paseku. ....LPS11 píše:Kjucíííí, jaké je zapojení těch volných drátu co vedou z motoru u té repliky Hondy (patrně bude všude stejné)? Doměřil jsem, že červená a černá je výstup z altíku. Žlutá ze spodku motoru je z čidla oleje a ta kovová malá krabička je co (žlutý a černý drát)? Je mi jasné, že to nějak souvisí s čidlem oleje. ALe jak? Při nižší hladině oleje se obvod spojí, rozpojí? Trošku nemá představu jak to funguje. Dále, zatím nevím, jak mám motor chcípnout. Pravděpodobně by měl být ještě nějaký výstup ze zapalovací cívky a jeho zkrat na kostru by ho měl umravnit?
A ještě jeden dotázek. Výstup z altíku je samozřejmě střídavý, dáváte na to nějaky GREC (usměrňovač) a pak připojit přez regulátor k baterii a tím i do rozvodu? Nebo jak to máte vy? Musím totiž celou kabeláž předělat, protože původní majitel patrně startováním celou kabeláž (silovinu) roztavil od spínací skřínky dolů po celém obvodu. Je popraskaná jak buřt na grilu a místy koukají holé již nazelenalé měděné žíly...
Díkymoc pardálové.....
Re: MINI 070, 075
Flydali píše:... Vitaj Slovane,... Vžádném případě nemůžeš do tohoto obvodu vložit GRETZ....! Protože cívka alternátoru má ukostřený jeden konec na kostru motoru , proto je tam jenom jedna dioda, kdy je využita pouze jedna půlvlna sinusoidy. Pokud by jsi chtěl dvoucestné usměrnění, musel bys oddělit střídavou složku od usměrněné. To znamená z cívky vyvést dva vodiče , uzemněný ,ten odpojit od kostry a druhý, co jde na diodu, a ty napojit na GRETZ a z něho plus na spínačku ... atd a mínus na kostru. Jinak to bude zase jednocestně usměrněné a bude to na víc dělat paseku. ....LPS11 píše:Kjucíííí, jaké je zapojení těch volných drátu co vedou z motoru u té repliky Hondy (patrně bude všude stejné)? Doměřil jsem, že červená a černá je výstup z altíku. Žlutá ze spodku motoru je z čidla oleje a ta kovová malá krabička je co (žlutý a černý drát)? Je mi jasné, že to nějak souvisí s čidlem oleje. ALe jak? Při nižší hladině oleje se obvod spojí, rozpojí? Trošku nemá představu jak to funguje. Dále, zatím nevím, jak mám motor chcípnout. Pravděpodobně by měl být ještě nějaký výstup ze zapalovací cívky a jeho zkrat na kostru by ho měl umravnit?
A ještě jeden dotázek. Výstup z altíku je samozřejmě střídavý, dáváte na to nějaky GREC (usměrňovač) a pak připojit přez regulátor k baterii a tím i do rozvodu? Nebo jak to máte vy? Musím totiž celou kabeláž předělat, protože původní majitel patrně startováním celou kabeláž (silovinu) roztavil od spínací skřínky dolů po celém obvodu. Je popraskaná jak buřt na grilu a místy koukají holé již nazelenalé měděné žíly...
Díkymoc pardálové.....
JJ, diky moc. Mas recht. Doslo mi to, ze bych se musel dostat k civkam. Prislo mi to docela skoda, mit jen pulku vykonu...
LADA
Re: MINI 070, 075
Ahojky kjucíííí, přikládám jen takové rychlé vídejko z implementace nového motoru. Ještě mi tam chybí dodělat výfuk a sání předělám na takový ten tunningový filtr (takže zatím provizoro).
Vmontování motoru tady (snad tam neco bude i videt):
https://youtu.be/o6WTlx1ZlnE
Už si nějakou tu chvíli hraju a nedaří se mi dobře vycentrovat a vyladit novou hardy spojku. Zdají se mi tam poměrně velké vibrace na volnoběh. Možná je to ve své podstatě asi v normě a požitém spojení motor-převodovka a dále taky pístem jdoucím nezvykle do boku. Původní motor měl píst nahoru. A tedy rázy šly do nápravy. Co myslíte? Mám se s tím nějak více znepokojovat? Mám strach o ložisko na klice....
Vibrace na volnoběh:
https://youtu.be/PTH1EMurYjo
Díky moc všem za rady
Lada
Vmontování motoru tady (snad tam neco bude i videt):
https://youtu.be/o6WTlx1ZlnE
Už si nějakou tu chvíli hraju a nedaří se mi dobře vycentrovat a vyladit novou hardy spojku. Zdají se mi tam poměrně velké vibrace na volnoběh. Možná je to ve své podstatě asi v normě a požitém spojení motor-převodovka a dále taky pístem jdoucím nezvykle do boku. Původní motor měl píst nahoru. A tedy rázy šly do nápravy. Co myslíte? Mám se s tím nějak více znepokojovat? Mám strach o ložisko na klice....
Vibrace na volnoběh:
https://youtu.be/PTH1EMurYjo
Díky moc všem za rady
Lada
-
- Příspěvky: 488
- Registrován: ned lis 12, 2017 4:23 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
Ahoj Láďo,
pěkný Myslím že ty vibrace při volnoběhu nejsou nic co by tě muselo tak moc znepokojovat. Asi bys musel přehodit silentbloky za nějaké pevnější, ale usadí se to jak přidáš plyn a tak ti to v provozním režimu moc házet asi nebude. Zatím bych to nechal a uvidíš co to bude dělat při zátěži, motor jde pěkně.
Čau a rukám klid V.
pěkný Myslím že ty vibrace při volnoběhu nejsou nic co by tě muselo tak moc znepokojovat. Asi bys musel přehodit silentbloky za nějaké pevnější, ale usadí se to jak přidáš plyn a tak ti to v provozním režimu moc házet asi nebude. Zatím bych to nechal a uvidíš co to bude dělat při zátěži, motor jde pěkně.
Čau a rukám klid V.