motor Praga V3S
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: motor Praga V3S
Dymy aj zohriata? Ak ano, tak ju uz treba len jemne doladit. Ono je to s stymito motormy co uz maju cosi za sebou laborovanie. Skus kus podat predvstrek bud do jednej strany alebo do druhej. Ale len malinko.
Re: motor Praga V3S
Zohriata na volnobeh nedymi, pocas jazdy ked pridam viac zadymi, pomaly ked pridavam tak nie.
A s tym zaciatko alebo koncom vstreku nevies ako to je, lebo teraz mam spojku cerpadla na doraz a cerpadlo pomaly na doraz pri motore.
A s tym zaciatko alebo koncom vstreku nevies ako to je, lebo teraz mam spojku cerpadla na doraz a cerpadlo pomaly na doraz pri motore.
Re: motor Praga V3S
Seřizuje se na konstantní počátek vstřiku,tzn.nastavuje se počátek vstřiku,existují čerpadla s konstatním koncem vstřiku a ta se seřizují na konec vstřiku,ta mají jinou konstrukcí vstřikovacích pístku, ale tato čerpadla se vyskytují zřídka,já se s nimi za celou dobu praxe,prakticky nesetkal.
Re: motor Praga V3S
Zajtra to skusim nastavit na zaciatok vstreku, som zvedavy
Re: motor Praga V3S
Niejak son to prehliadol. Nastavuje sa pociatok vstreku
Re: motor Praga V3S
Základní nastavení čerpadla na rysky, je pouze orientační,nebere v úvahu výrobní nepřesností a vůle vzniklé opotřebením.Proto je nutné po základním nastavení ještě vyzkoušet čerpadlo posunout na obě strany a najít polohu ,kdy motor plynule a nejrychleji akceleruje,tím to způsobem se dá zvýšit výkon o několik kW -poznatek z testeru motoru.
Re: motor Praga V3S
Dnes som nastavoval, vysledok.
Nastavil som zaciatok vstreku 11st. nechcela naskocit, nejako naskocila, dymila na bielo nechal som trochu zohriat a nic, tak som pootacal cerpadlo, az nakoniec som sa dostal do polohy kde bolo ked som to nastavil na koniec vstreku.
Uz som z toho
Alebo fakt je to tymi nepresnostami, ze to tak vychadza.
Nastavil som zaciatok vstreku 11st. nechcela naskocit, nejako naskocila, dymila na bielo nechal som trochu zohriat a nic, tak som pootacal cerpadlo, az nakoniec som sa dostal do polohy kde bolo ked som to nastavil na koniec vstreku.
Uz som z toho
Alebo fakt je to tymi nepresnostami, ze to tak vychadza.
Re: motor Praga V3S
V robote skrinovku som mal tiez tak nastavenu. Na konci vstreku. Startovala dobre, nedymila, nehriala sa a aj tahala. Ak som do dal na pociatok vstreku tak sa spravala ako pises. Velmi zle chytalala dymila bielo. Po ohriati prestla v tahu dymit ale s kopca brzdenim motorom zase dymila ze nebolo nic vidno. Potom som to doladoval podla oka ucha a tahu a behala az do jej konca kedy ju vyradili s prevadzky.
Re: motor Praga V3S
V prirucke pise ze sa nastavuje koniec davky paliva.
Neviem to tu dat.
Necham to tak, som zvedavy ako sa bude spravat nalozena
Neviem to tu dat.
Necham to tak, som zvedavy ako sa bude spravat nalozena
Re: motor Praga V3S
Ahoj, potreboval bych poradit cerpadlo demontovat. Vsechno jsem odpojil, vytocil jsem oba srouby na pravy strane cerpadla (ve smeru jizdy). Myslel jsem, ze celym cerpadlo posunu dozadu, aby vyjelo z nahonove spojky a pak ho vysunu nahoru. Cerpadlo se ale jen mele, nejde s nim nikam hnout. Urcite jsou jeste nejaky srouby na levy strane cerpadla, ale tam nevidim a ani jsem nic nenahmatal. Nevim presne jak ted dal, ani v knize od Lance a Trpkose "Udrzba, obsluha a opravy Praga V3S a S5T" jsem presnejsi navod nenasel.
V tomhle vlakne je sice zhruba popsany jak na to, ale asi potrebuju presnejsi popis...
V tomhle vlakne je sice zhruba popsany jak na to, ale asi potrebuju presnejsi popis...
Re: motor Praga V3S
Mel bych dalsi dotaz ohledne vstrikovacich cerpadel pro V3S (M1):
Jelikož v okolí neznám žádného opraváře čerpadel, přemýšlím, že bych koupil nový. Zjistil jsem, že se do M1 dávaly 2 typy čerpadel:
- PV6A s kolmým napojením trubek přívodu a odvodu nafty, údajně starší typ
- PV6R s rovnoběžným napojením (údajně novější)
Já tam teď měl PV6A. S přepojením odpadu nafty bych si asi poradil, ale zajímalo by mně, jaký je v těchto čerpadel rozdíl. Dá se třeba říct, že to jedno z nich má líp řešené mazání elementů nebo té hřebenové regulační tyče nebo že líp těsní naftu, která se pak nedostává do olejové náplně čerpadla? To čerpadlo PV6R mi tím otvorem na regulátoru připomíná čerpadlo ze zetora 3011-69xx, s těma mám zkušeností víc a nikdy jsem nezaznamenal problémy se zadíráním čerpadla. Ale jinak jsem v tomhle naprostej laik.
Tady na tom odkazu jsou obě čerpadla vidět: http://excaliburmoto.cz/cerpadlo-vstrik ... -provedeni
Ještě bych měl dotaz ohledně nákupu takového čerpadla: Dá se takovýhle nový čerpadlo z obchodu hned namontovat? Je seřízené? Nebo se to prodává jen poskládané a musí se nechat seřídít na stolici?
Doufám že nejste všichni na dovolených, V3S potřebuju rozhejbat docela urychleně. Připravuju kamarádovi narozeninové překvapení k 50tce. Na vojně byl řidič a jezdil právě i s vejdou. Rád na to vzpomíná, tak bych mu chtěl udělat radost... Díky všem za pomoc.
Jelikož v okolí neznám žádného opraváře čerpadel, přemýšlím, že bych koupil nový. Zjistil jsem, že se do M1 dávaly 2 typy čerpadel:
- PV6A s kolmým napojením trubek přívodu a odvodu nafty, údajně starší typ
- PV6R s rovnoběžným napojením (údajně novější)
Já tam teď měl PV6A. S přepojením odpadu nafty bych si asi poradil, ale zajímalo by mně, jaký je v těchto čerpadel rozdíl. Dá se třeba říct, že to jedno z nich má líp řešené mazání elementů nebo té hřebenové regulační tyče nebo že líp těsní naftu, která se pak nedostává do olejové náplně čerpadla? To čerpadlo PV6R mi tím otvorem na regulátoru připomíná čerpadlo ze zetora 3011-69xx, s těma mám zkušeností víc a nikdy jsem nezaznamenal problémy se zadíráním čerpadla. Ale jinak jsem v tomhle naprostej laik.
Tady na tom odkazu jsou obě čerpadla vidět: http://excaliburmoto.cz/cerpadlo-vstrik ... -provedeni
Ještě bych měl dotaz ohledně nákupu takového čerpadla: Dá se takovýhle nový čerpadlo z obchodu hned namontovat? Je seřízené? Nebo se to prodává jen poskládané a musí se nechat seřídít na stolici?
Doufám že nejste všichni na dovolených, V3S potřebuju rozhejbat docela urychleně. Připravuju kamarádovi narozeninové překvapení k 50tce. Na vojně byl řidič a jezdil právě i s vejdou. Rád na to vzpomíná, tak bych mu chtěl udělat radost... Díky všem za pomoc.
Re: motor Praga V3S
Najlepsie ked tam das cerpadlo PV8A. Nove cerpadlo pri montazi treba len naliat novym motorovym olejom. Byvaju uz nastavene. Pri montazi treba nastavit len predvstrek.
Re: motor Praga V3S
Situace je taková, ze táta nasel doma nový a krásné funkční čerpadlo PV6R... Muzu ho tam dat? Obě jsou to čerpadla s konstantním koncem vstriku, z hlediska časováni by v tom neměl být rozdíl ne?
Re: motor Praga V3S
Ked ho mas doma tak ho mozes pouzit. Tam bol rozdiel len v par veciach regulatora. Na normalnom jazdeni to nepocitis.
Re: motor Praga V3S
Tak jsem dal čerpadlo PV6R. Motor už pokuruje, ale nenaskoci. Mám se spis zaměřit na serizeni predvstriku, nebo budou KO vstrikovace?