PF-62
Moderátor: DYK
Re: PF-62
Píšu jestli už někdo na PFce neupravoval přibržďování kol při rozpojené uzávěrce pro snadnější točení. Docela hodně práce je i řídit např rotovátor a udržet ho v jízdě rovně. Mám takový plán sehnat páčky a propojit stávající lanovody k těm páčkám. Hodně nově vyráběných těžších china strojů to totiž má. Mám objednaný plechový Dakr páčky pojezdu RZS 69. Lanovody určitě v dimenzi z auta z ruční brzdy. A misky a stavěcí šruby pro konec bowdenu navařit někde zespodu kde se nastavují kleče do stran. A lanka suše spojit propojkou na lanka stávající. Navíc by chtěly přidat pružiny na páky co jsou u obložení, protože se dost neochotně vrací a právě u toho rotovátorování a original nízkých kolech dost padá hlina přímo do obložení.
Kdyby to tu někdo už řešil omlouvám se a díky za nasměrování. Ale např. u orby mne to na ouvratích dost už ta sila pro otočení PFka přes kleče chybí. Díky za reakce.
Kdyby to tu někdo už řešil omlouvám se a díky za nasměrování. Ale např. u orby mne to na ouvratích dost už ta sila pro otočení PFka přes kleče chybí. Díky za reakce.
- Fréza PF-62
- Příspěvky: 43
- Registrován: ned zář 22, 2013 7:12 pm
- Bydliště: Lanškroun
Re: PF-62
Popsal jsi dost přesně, jak to má PFD-63, tak bych to okopíroval...
PF-62, PFD-63 + PV-81, PP-23, F-651, Ž-151, VLM, PCM, KM-64, BDM-100, N-12, ZP-130, PM-200, VM, VHM-125
Zetor 25 A
Zetor 25
Škoda 30
Zetor 25 A
Zetor 25
Škoda 30
Re: PF-62
Video je len rozbíjanie hrúd nie kultivovanie. Šírka 120cm je nereálna! Možno je to tým že môj motor ma už niečo za sebou ale aj pri šírke 70cm som ho pridusil poriadne. 2. v kyprej pôde nevládal vôbec.Fréza PF-62 píše:https://www.youtube.com/watch?v=2J9JfdnBZaM
Naposledy upravil(a) DYK dne stř kvě 15, 2019 7:41 pm, celkem upraveno 1 x.
Důvod: úprava odkazu videa
Důvod: úprava odkazu videa
kto nič nerobí,nič nepokazí
Re: PF-62
Za foto bez světla se předem omlouván, ale snad je to pochopitelné. Rotovátor při práci má tendenci zatáčet a natáčet stroj, mírným přibržděním se řídí práce dobře. Na ouvratích je to bez debat, stačí zabrzdit a na místě jsem o 180 ° otočenej.
Náklady na páčky a lanovody a nějaké drobnosti cca 2tKč, což je na takový střep dost. Přivařil jsem i nože místo pružin. Našel jse originál kola naty závity co jsou na závaží.
Na dvojku lze kultivovat tak z kopce dolů. PF ko je celkově jako výrobek zšité horkou jehlou, nemá dělené brzdy, nemá reduktor, nemá rozvodovku. Určitě lze regulovat ten plaz co je za noži kvůli dušení motoru, ale pokud je práce na tvrdé a měkké hlině, (poslední foto) jedno seřízení by mělo být pro měkkou hlinu, a potom to spustit na tvrdé.
Chtělo by to něco jako opěrné kolečko protože do kopce kultivátor jak s noži tak s pružinami dost zabírá do hloubky a nějaká opora abych to němusel zvedat by bodlo.
tato fotka je otočená sorry
Náklady na páčky a lanovody a nějaké drobnosti cca 2tKč, což je na takový střep dost. Přivařil jsem i nože místo pružin. Našel jse originál kola naty závity co jsou na závaží.
Na dvojku lze kultivovat tak z kopce dolů. PF ko je celkově jako výrobek zšité horkou jehlou, nemá dělené brzdy, nemá reduktor, nemá rozvodovku. Určitě lze regulovat ten plaz co je za noži kvůli dušení motoru, ale pokud je práce na tvrdé a měkké hlině, (poslední foto) jedno seřízení by mělo být pro měkkou hlinu, a potom to spustit na tvrdé.
Chtělo by to něco jako opěrné kolečko protože do kopce kultivátor jak s noži tak s pružinami dost zabírá do hloubky a nějaká opora abych to němusel zvedat by bodlo.
tato fotka je otočená sorry
Re: PF-62
Od agrostroje je sešité horkou jehlou je více strojů Tj -6,5 , celá řada Tk-až po MT8-132.
Najdeš nedostaky bud se snimi musíš smířit nebo udělat domací tunnig.
Všem těmto strojům by prospěl přidělat motor s další převodovkou.
Pořád je to lehčí než rýč a motyka.
Najdeš nedostaky bud se snimi musíš smířit nebo udělat domací tunnig.
Všem těmto strojům by prospěl přidělat motor s další převodovkou.
Pořád je to lehčí než rýč a motyka.
Re: PF-62
Gupo, to, že ti stroj zatáčí svědčí o tom, že je někde něco špatně. U těch čínských strojů co uvádíš jako příklad je to třeba tím, že kola nemají stejný průměr a tedy obvod, už z obchodu, dokáže to dělat i různý tlak v pneu nebo rozdílné sjetí dezénu no a ty stroje většinou nemají přibržďování kol, ale odpojování poloos ze záběru a to je úplně něco jiného. I na ovládání.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: PF-62
Chlapi, nějak vám nerozumím. PF považuji i na dnešní dobu za výborný a robustní výrobek, natož v době minulé. Jaký reduktor?- na pohon kol má reduktor v sobě. Dělený brzdy jdou jednoduše dodělat. Pro někoho další nedostatek-pomalost na silnici, si u nás skoro všichni vyřešili zakoupením rychlejší 3.rychlosti. Zkrátka - na PEEFKU mi nesahejte! Zejména verze s pohonem vlečky je boží.
Re: PF-62
DYK tady je odkaz na video a pokud nemáš zkušenosti, po několikerém opakovaném zhlédnutí pochopíš co píšu v posledním příspěvku. Po najetí do měkkýho stroj stále najíždí více na stranu, chlapík použije nejprve pravou páčku aby stroj srovnal a ihned potom co vidí že jede do více měkkýho u plota tak aby motor moc nedusil, použije kličku aby zvedl výšku rotavátoru. Vidím to tak že použiju nato zvedání nějaké agados třetí manipulační kolečko. (jak ten plaz nyní funguje popíšu níže)
https://www.youtube.com/watch?v=ssbWKWHQ580
tady jde vidět velmi aktivní srovnávání páčkama a přibržďování, aby měl asijec brázdu rotavátorem udělanou rovno
https://www.youtube.com/watch?v=eYckMZ_oBKY
Pepa248, ano je to jednoduché když to napíšu nebo nafotím když už je to hotové nebo jako nápad. Ale ty píšeš o jízdě s PFkem, tz. o osu navíc, a to je oproti práci na hlině jiná liga. Někdo používá PFku jen na převážení, ale běhat zaní na hlině je oněčem jiném a zkušenosti mluví pro mě. Proto jsou rotavátory tak zachovalé když je někdo sežene, PFko se blbě sním řídí protože nemá dělené brzdy, chci tě vidět po 1 km běhání za nasazeným rotavátorem.
Musí se vyměnit kola aby to jen netancovalo a nic nedělalo na tvrdém. Na rozdrobeném to dělá s velkými koly takřka pohodově. Potom to nastavování plazu je příšerné, musím na hlinu na kolena, zhrbit, najít kladivo, vyhodit pojistku sklepnout nebo vyklepnout plaz, nasadit pojistku a pokračovat pokud po naklánění dopředu PFka motor nechcípl.
Vše dobré chlapi, ale muchy PFko má dost podstatné. Až při práci na hlině spálíte tak 10x20l kanystrů benzinu a stím uběhnete několik desítek až stovek km pěšky, tak mi dáte zapravdu.
https://www.youtube.com/watch?v=ssbWKWHQ580
tady jde vidět velmi aktivní srovnávání páčkama a přibržďování, aby měl asijec brázdu rotavátorem udělanou rovno
https://www.youtube.com/watch?v=eYckMZ_oBKY
Pepa248, ano je to jednoduché když to napíšu nebo nafotím když už je to hotové nebo jako nápad. Ale ty píšeš o jízdě s PFkem, tz. o osu navíc, a to je oproti práci na hlině jiná liga. Někdo používá PFku jen na převážení, ale běhat zaní na hlině je oněčem jiném a zkušenosti mluví pro mě. Proto jsou rotavátory tak zachovalé když je někdo sežene, PFko se blbě sním řídí protože nemá dělené brzdy, chci tě vidět po 1 km běhání za nasazeným rotavátorem.
Musí se vyměnit kola aby to jen netancovalo a nic nedělalo na tvrdém. Na rozdrobeném to dělá s velkými koly takřka pohodově. Potom to nastavování plazu je příšerné, musím na hlinu na kolena, zhrbit, najít kladivo, vyhodit pojistku sklepnout nebo vyklepnout plaz, nasadit pojistku a pokračovat pokud po naklánění dopředu PFka motor nechcípl.
Vše dobré chlapi, ale muchy PFko má dost podstatné. Až při práci na hlině spálíte tak 10x20l kanystrů benzinu a stím uběhnete několik desítek až stovek km pěšky, tak mi dáte zapravdu.
Re: PF-62
Myslím např takovouto redukci pro poměr kola ku rotavátoru. Nevím jestli ho Goldoni (na odkaze videu níže) má, ale PFko tu rychlost jedna má ještě hodně rychlou a proto si myslím a došel jsem k závěru nad PFkem, kdy není důležitá ani tak šíře rotavátoru ale rychlost a váha kol která má přímý vliv na výkon při přehrabávání váhy hliny ze strany na stranu a ovladatelnost.Pepa248 píše:Jaký reduktor?- na pohon kol má reduktor v sobě.
https://www.youtube.com/watch?v=JHHnhZ9zsVs
Re: PF-62
Pokud máte na mysli práci s rotavátorem, tak to fakt neznám a neznám z minulosti u nás nikoho, kdo by rotavátor na PF používal, asi je to fakt nepovedené, ale jak jsem psal, výkon PF je na rotavátorování malý. Znám ale orbu a to provádí PF luxusně.
Re: PF-62
Já děkuji za odkaz na videa , který asi ještě upravím na náhled videa. Jsou to všechno stroje, o kterých jsem psal - nepřibržďují jedno či druhé kolo ale odpojují se od pohonu. Je také pravda, že pojezd na rotavátor u PF je rychlý a většinou dost nepříjemná poloha pro obsluhu. Opravdu bych za tím nechtěl chodit nějak dlouho.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: PF-62
pf na tehdejsi dobu stroj leta sem ji mel do rotasu sem daval mensi kola ze skoda 105 pasujou lip se pak drzej klece vzadu bylo kolecko na sroub takze sla hloubka stolovat za jizdy na perovej rotas ten motor staci kdo dal pevne kudly tak uz ten motor mel problem zvetsil se odpor ale dělalo to lepsi praci
Re: PF-62
Silne o PFce uvazuju a libilo se me i rotavatorovani, tak jsem rad ze s tim nekdo maka a dava zkusenosti. Dalsi variantu bych mel rotavaro k MF-70 ale to jsem cet ze to je snad jeste horsi a navic nutnost poridit reduktory.