Desta DVHM 2522
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Desta DVHM 2522
Zdravim pánové,
mám problém s destou, kterou jsme si nedávno pořídili. Spořívá v tom, že se desta občas (poslední dobou častěji) nechce rozjet. Respektive se rozjede, ale nemá vůbec tah, jako-by klouzala spojka. Když několikrát vyřadím-zařadím tak se chytne a jede jako ďas. Dělá to jak dopředu tak dozadu, na malou i velkou rychlost. Připadá mi, že se to stane častěji v kopci. Vzhledem k tomu, že hydraulice moc nehovím (kolega docela ano, ale nezná desty) potřeboval bych nasměrovat, abych zbytečně nerozhrabal něco jiného.
mám problém s destou, kterou jsme si nedávno pořídili. Spořívá v tom, že se desta občas (poslední dobou častěji) nechce rozjet. Respektive se rozjede, ale nemá vůbec tah, jako-by klouzala spojka. Když několikrát vyřadím-zařadím tak se chytne a jede jako ďas. Dělá to jak dopředu tak dozadu, na malou i velkou rychlost. Připadá mi, že se to stane častěji v kopci. Vzhledem k tomu, že hydraulice moc nehovím (kolega docela ano, ale nezná desty) potřeboval bych nasměrovat, abych zbytečně nerozhrabal něco jiného.
Re: Desta DVHM 2522 PROBLÉM
...ahoj
A si si istý že to má súvis s hydraulikou?
Desta má klasický pohon- mechanický
Ale typujem že môže byť asi lamela spojky v .......
A si si istý že to má súvis s hydraulikou?
Desta má klasický pohon- mechanický
Ale typujem že môže byť asi lamela spojky v .......
Re: Desta DVHM 2522 PROBLÉM
Asi problém hydrodynamického měniče. Případně rozdrbany táhla řazení.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Desta DVHM 2522 PROBLÉM
Nějčastěji zlobí měnič a je to celkem fuška. Dělal jsem to jednou a stačilo mi to.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: Desta DVHM 2522 PROBLÉM
Ještě mi jeden kamarád říkal cosi o nějakém válečku/pístu. Ale sám přesně nevěděl, neopravoval to on, ale v práci měli pozvaný sevis. Myslíte, že by to mohla dělat spojka, když to někdy jde uplně normálně? Lze nějak ověřit funkci hydro-měniče bez úplného rozebrání stroje? To se mi totiž moc nechce
Re: Desta DVHM 2522 PROBLÉM
No ja nevim, co se podivat jestli tam je olej ... A nemyslim v nadrzi na boku, ale oddelat podlahu a vytahnout merku ze spajzky, je tam oboje, jak nalevaci hrdlo, tak merka.
Kazdy vi co delam, jen se to nesmi psat v podpisu. V kolonce povolani je to snad v poradku, pokud ne, tak kolonku z duvodu zbytecnosti odstranit.
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
Re: Desta DVHM 2522 PROBLÉM
To jsme samozřejmě kontrolovali jako první. Tedy tyčka měrky byla utržená ze šroubení. Tak jsme ji bodly v místě, kde byl vidět přerušený svár. Ale předpokládám, že je ho tam dost.
Re: Desta DVHM 2522 PROBLÉM
To je technický termín ? "Předpokládaná hladina oleje"?
Ze tam je olej neznamena ze to co tam je se jako olej jeste chová.
Zajimalo by me jakou spojku myslíš.
Ze tam je olej neznamena ze to co tam je se jako olej jeste chová.
Zajimalo by me jakou spojku myslíš.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Desta DVHM 2522 PROBLÉM
V příštím týdnu zkusím vyměnit olej. Je to asi to nejjednodušší co zatím mužů udělat. Stejně jsem plánoval vyměnit všechny náplně. Bude někdo z vás vědět kolik litrů se tam vejde?
Díky za info
Díky za info
Re: Desta DVHM 2522
Jako první bych vyčistil sitko ve spod na diferáku, kde je přívod do čerpadla. V 80% je to tímto příčinou.Je to takový pletivový váleček.Je to uprostřed pod ruční brzdou...
Dále bych udělal test.Po zařazení, když to nejede, bych prošlápl pedál plynu ke zvýšení otáček a nechal klesnou na volnoběh.Většinou se v tomto okamžiku chytí.To vytočení musím být vysoké, ale né dlouhé.Je to rozváděcím ventilem a dělá to dopředu i dozadu.Pokud to bude takto dělat, lze s tím žít...
Dále bych udělal test.Po zařazení, když to nejede, bych prošlápl pedál plynu ke zvýšení otáček a nechal klesnou na volnoběh.Většinou se v tomto okamžiku chytí.To vytočení musím být vysoké, ale né dlouhé.Je to rozváděcím ventilem a dělá to dopředu i dozadu.Pokud to bude takto dělat, lze s tím žít...
Re: Desta DVHM 2522
Zdravím,na 90% to je olejem (a to pravděpodobně nedostatek).
Nemáš masné brzdy.Když se podíváš na portálech polonáprav,tak jsou tam kontrolní okna,mohly totiž povolit gufera,nebo Ti může taky přečerpávat čerpadlo Hydrauliky ze skříně,nezvětšuje se Ti hladina hydrauliky v nádrži?Pravděpodobně by se ti tam utvořila i světlá emulze při mísení (většinou OTHP3 a OHHM46).
Síto určitě vyčistit a také na boku agregátu je patrona pro papírový filtr H20.Je to protáhlá většinou modrá patrona,která drží v objímce,na starších byl dvojcicek na motoru a cpaly se tam 2 filtry Oo4.
Jinak myslím že toto zrovna sítem ale nebude.Hlavně by se to chovalo podle mě přesně naopak a ten stav by se po přisátí usazenin k sítu jen zhoršoval v důsledku minimalizovaného průtoku.Ale kdoví :-),třeba je to nakonec opravdu volnoběžka v měniči.
Na bočním víku převodovky si můžeš změřit tlaky (jsou to ty vstupy nad tlakovými spínači),měl by jsi naměřit alespoň tak 11-12Mpa.Ideální tlak je 14Mpa vpřed,14Mpa vzad a 3Mpa na měniči,ale to je vidět už zřídka.
Nejlepé si změříš hladinu oleje v převodu přes diferák zepředu vozíku,mají společnou náplň,když vyjedeš se zvedací deskou nahoru,tak je kontrolní měrka přímo uprostřed.Stačí když budeš mít jen na špičce měrky,pak to rádo tlačí gufera a jede do brzd.
Snad Ti to trochu pomůže při detekci projevující se závady.
Měj se Fox
Nemáš masné brzdy.Když se podíváš na portálech polonáprav,tak jsou tam kontrolní okna,mohly totiž povolit gufera,nebo Ti může taky přečerpávat čerpadlo Hydrauliky ze skříně,nezvětšuje se Ti hladina hydrauliky v nádrži?Pravděpodobně by se ti tam utvořila i světlá emulze při mísení (většinou OTHP3 a OHHM46).
Síto určitě vyčistit a také na boku agregátu je patrona pro papírový filtr H20.Je to protáhlá většinou modrá patrona,která drží v objímce,na starších byl dvojcicek na motoru a cpaly se tam 2 filtry Oo4.
Jinak myslím že toto zrovna sítem ale nebude.Hlavně by se to chovalo podle mě přesně naopak a ten stav by se po přisátí usazenin k sítu jen zhoršoval v důsledku minimalizovaného průtoku.Ale kdoví :-),třeba je to nakonec opravdu volnoběžka v měniči.
Na bočním víku převodovky si můžeš změřit tlaky (jsou to ty vstupy nad tlakovými spínači),měl by jsi naměřit alespoň tak 11-12Mpa.Ideální tlak je 14Mpa vpřed,14Mpa vzad a 3Mpa na měniči,ale to je vidět už zřídka.
Nejlepé si změříš hladinu oleje v převodu přes diferák zepředu vozíku,mají společnou náplň,když vyjedeš se zvedací deskou nahoru,tak je kontrolní měrka přímo uprostřed.Stačí když budeš mít jen na špičce měrky,pak to rádo tlačí gufera a jede do brzd.
Snad Ti to trochu pomůže při detekci projevující se závady.
Měj se Fox
Re: Desta DVHM 2522
Zdravím všechny znalce manipulační techniky, potřeboval bych radu. Máme VZV Desta DVHM 2522LX, který po nastartování funguje úplně normálně. Jakmile se ale ohřeje převodový olej (cca po 15 min. provozu), přestane fungovat 2. převodový stupeň - zřejmě začne prokluzovat jeho lamelová spojka - a vozík nejede. Všechny ostatní funkce - 1. rychlostní stupeň, vpřed-vzad, řízení, zvedání - pracují normálně. Na co se máme podívat? Za nápady předem děkuji.
- pavolmakys
- Příspěvky: 2401
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Desta DVHM 2522
Prosim Vas, aka je sirka tohoto voziku, potrebujem to kvoli prevozu. dakujem.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: Desta DVHM 2522
DVHM 2522LX - šířka 1450 mm
- pavolmakys
- Příspěvky: 2401
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina