XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Moderátor: DYK
XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Dnes jsem nasadil na T20 úplně nový XP-200 (celá jednotka) a těšil jsem se na první jízdu. Ovšem když jsem motor nastartoval, překvapily mne obrovské vibrace v řídítkách. To jsem na starém DMJ-315 nikdy nezažil.
Předtím jsem měnil ještě misku spojky, ať je k novému motoru nová (stará už byla vychozená). Může to způsobovat ta miska?
Ještě to zítra zkusím se starým motorem, ale budu muset zase přehodit nýtky...
Setkali jste se s něčím podobným i s jiným motorem třeba?
Předtím jsem měnil ještě misku spojky, ať je k novému motoru nová (stará už byla vychozená). Může to způsobovat ta miska?
Ještě to zítra zkusím se starým motorem, ale budu muset zase přehodit nýtky...
Setkali jste se s něčím podobným i s jiným motorem třeba?
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Nýty nepřehazuj, vyzkoušej to tak. Možná ten dvoutakt půjde sponama upnout (na chvíli). Hlavně dotáhni kličku.
Že by vyosená příruba?
Že by vyosená příruba?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
A to můžu opravit/seřídit já? myslel jsem, že ten "spodek" motoru je napevno.
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Na vystředění je přípravek, jde o to, aby kliková hřídel a hřídel převodovky byly v ose, ale není jisté, jestli je to zrovna přírubou. Na pevno to není, jsou tam vůle v dírách apod. Nemá to žádné aretační body. Vyzkoušej ten dvoutakt a neupínej se jen na přírubu.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
OK, zítra zkusím starý motor a protože je to úplně nové, tak v pondělí zaskočím ještě k prodejci.
dík
dík
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Tak jsem to zkusil se starým motorem a ten je v pohodě.
Ten XP200 se třepe i na volnoběh, takže to s převodovkou nebude mít nejspíše nic, protože v nízkých otáčkách to ani nesepne a třepe se to hodně už i na ten volnoběh.
Soused mi říkal, že mám počítat s tím, že se tak budou třepat všechny motory a že to asi bude normální, ale mě to normální nepřijde. To by musel každý, kdo přešel z Jikovu a podobných (mám dva a netřepe se tak ani jeden) na tento motor řešit. S tím se nedá dělat, je to jako mít v ruce vrtačku s příklepem...
Tady je i video, ale na něm to moc vidět nejde:
https://youtu.be/A6uD2DSalO4
Ten XP200 se třepe i na volnoběh, takže to s převodovkou nebude mít nejspíše nic, protože v nízkých otáčkách to ani nesepne a třepe se to hodně už i na ten volnoběh.
Soused mi říkal, že mám počítat s tím, že se tak budou třepat všechny motory a že to asi bude normální, ale mě to normální nepřijde. To by musel každý, kdo přešel z Jikovu a podobných (mám dva a netřepe se tak ani jeden) na tento motor řešit. S tím se nedá dělat, je to jako mít v ruce vrtačku s příklepem...
Tady je i video, ale na něm to moc vidět nejde:
https://youtu.be/A6uD2DSalO4
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Já tam "něco" slyším od 25 sekundy. Co to klepe? Jinak kličky jsou v klidu, jen konce klečí. Klička polohy klečí se víc pohne až se ozve klepání. Levá strana držená obsluhou se mi nezdá, že se klepe. Není to volné v dělení klečí od krku?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Ten zvuk nevím, mohlo to být i natočení telefonu nebo prst přes mikrofon, na živo to nic podezřelého nevydává. Ta levá kleč v ruce se nechvěje viditelně (to video je asi na prd - to co je vidět, není to, co je v ruce cítit), ale v ruce je cítit velmi silné brnění. Jak kdybych měl v ruce motorek s excentrem.
Video asi zkresluje, protože když nastartuju starý motor, taky se ty řídítka viditelně "houpou", ale v ruce to nebrní, ktežto tento motor ano a jestli to má na volnoběh mít 1500 nebo kolik otáček, tak to brnění je přesně tak "rychlé", jako by něco prostě nebylo vyvážené. Nevím, jestli může být ta odstředivá spojka zdrojem nevyváženosti. Nic jiného tam už kromě kliky a pístu přece není (nebo jo? něco asi ještě pohání ventily).
Video asi zkresluje, protože když nastartuju starý motor, taky se ty řídítka viditelně "houpou", ale v ruce to nebrní, ktežto tento motor ano a jestli to má na volnoběh mít 1500 nebo kolik otáček, tak to brnění je přesně tak "rychlé", jako by něco prostě nebylo vyvážené. Nevím, jestli může být ta odstředivá spojka zdrojem nevyváženosti. Nic jiného tam už kromě kliky a pístu přece není (nebo jo? něco asi ještě pohání ventily).
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
No jo no. Těžko se to posuzuje, když to není na živo. Ventily pohání vačka v bloku přes nadzvihátka a tyčky. V tuto chvíli nemůžu říct, že vidím něco špatně.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Jasně, děkuju za reakce, dám vědět, jak jsem dopadl v obchodě.
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Mě to taky nepřijde nějaký extremní, řidítka se mi u volnoběhu trochu klepou taky. Beru to, protože takovej motor má poměrně veliký setrvačný hmoty a je bez vyvažováku. Ale to klepání, nemůže to bejt od spojky?
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Tak na prodejně mi vytahli druhý motor a ten brní (tedy řídítka) úplně stejně...
Tak seženu v okolí někoho, kdo má Hondu a tu si vyzkouším a jestli bude drnčet míň, tak si doplatím na Hondu.
Pán říkal, že je možný, že na té staré Vari co mám s DMJ-315 jsou těžší řídítka a líp to tlumí vibrace než ty nový.
Tak seženu v okolí někoho, kdo má Hondu a tu si vyzkouším a jestli bude drnčet míň, tak si doplatím na Hondu.
Pán říkal, že je možný, že na té staré Vari co mám s DMJ-315 jsou těžší řídítka a líp to tlumí vibrace než ty nový.
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Až dnes jsem přišel na to, že máš na obou dvoutaktech těžká jíčínská řídítka. Ty nají kuželovou gumu jak v krku u motoru tak na obou dílech konců klečí. Taky jsi to mohl říci dřív a přál bych ti, podržet si motor jikov s řídítky terra. Ale Hondu si vyzkoušej, nej - fér by bylo s těma tvejma řidítkama z XPčka. Od doby, co je pohonná jednotka PJXP200 nemají Hondy pro mne opodstatnění. Řada 160 ničím a 190 za ten údajný rozdíl výkonu a krouťáku nestojí. O ND nemluvě. Karburátor na XP čko je sice jednoduší ale stojí řádově čtyři sta, Honda je za dva a půl až dva sedm? V obou případech píšu o originálních ND. Co přinese novinka Honda řady GCVx se uvidí, je otázkou, zda bude jako pohonná jednotka pro Vari a zde Honda upouští od toho "pokrokového" ventilového rozvodu OHC hnaného ozubeným řemenem. Bude určitě příjemnější pro servis, jinak nevím.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Ahoj, děkuji.
Dnes jsem zase pokročil. Odpoledne jsem si vyzkoušel starší Hondu 190, řídítka asi podobná jako na XP200 a ještě k tomu trochu volná (nešlo to u příruby utáhnout). Přišlo mi, že to taky dost vibruje a došel jsem pro sebe k tomu, že řídítka na DMJ, ano, těžká a dvakrát "silentblokovaná" jsou asi tím hlavním rozdílem.
Když jsem si řídítka na XP podržel níže, u kloubu, přímo za železo, tak to tak nebrní jako v měkčených rukojetích...
Psal jsem si i s technikem od Vari a ten k motoru PJGCV160 psal, že právě rozvod řemenem dělá motor o něco "příjemnější" než zvedací tyčky na XP, necituji přesně.
Když bych motor vyměnil za tu 160 Hondu, je možné že bude o něco "kultivovanější", brnět bude možná o něco méně, získám pětiletou záruku. Do budoucna si každopádně budu moci říct, že jsem pro "svou věc" udělal maximum.
Bojím se (sám sebe), že když si XP nechám, tak si budu dalších XX let vyčítat, že by to s Hondou možná bylo lepší.
V obou případech se asi budu snažit řídítka vylepšit v místě kloubu (nevím, jak to místo nazvat), kde Jičínská řídítka mají siletblok, nějakou "gumu" nacpat. To by mělo snad jít a předpokládám, že výrobce to nedělá kvůli ceně, než že by to nešlo/nepomohlo.
Dnes jsem zase pokročil. Odpoledne jsem si vyzkoušel starší Hondu 190, řídítka asi podobná jako na XP200 a ještě k tomu trochu volná (nešlo to u příruby utáhnout). Přišlo mi, že to taky dost vibruje a došel jsem pro sebe k tomu, že řídítka na DMJ, ano, těžká a dvakrát "silentblokovaná" jsou asi tím hlavním rozdílem.
Když jsem si řídítka na XP podržel níže, u kloubu, přímo za železo, tak to tak nebrní jako v měkčených rukojetích...
Psal jsem si i s technikem od Vari a ten k motoru PJGCV160 psal, že právě rozvod řemenem dělá motor o něco "příjemnější" než zvedací tyčky na XP, necituji přesně.
Když bych motor vyměnil za tu 160 Hondu, je možné že bude o něco "kultivovanější", brnět bude možná o něco méně, získám pětiletou záruku. Do budoucna si každopádně budu moci říct, že jsem pro "svou věc" udělal maximum.
Bojím se (sám sebe), že když si XP nechám, tak si budu dalších XX let vyčítat, že by to s Hondou možná bylo lepší.
V obou případech se asi budu snažit řídítka vylepšit v místě kloubu (nevím, jak to místo nazvat), kde Jičínská řídítka mají siletblok, nějakou "gumu" nacpat. To by mělo snad jít a předpokládám, že výrobce to nedělá kvůli ceně, než že by to nešlo/nepomohlo.
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
A nedajú sa ti tie riadidlá proste prehodiť? Pýtam sa aj preto, že jeden môj príbuzný plánuje kúpiť surový motor XP a priniesť mi to aby som mu tie veci okolo prehádzal zo starého Vari. Teda spojku ,prírubu ,riadidlá nádrž.