fortschritt ZT 303
Moderátor: DYK
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Kabriolety taky vypadají zajímavě:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pát led 27, 2012 4:27 pm
- Bydliště: zlin
Re: fortschritt ZT 303
Zdar,
chlapi mám dotaz dle vašeho názoru je dobrá myšlenka koupit ZT 323 bohužel dostupné jsou z Polska či Madarska
Cena traktorů klesla a líbí se mi otázka co se na tom nejvíc sere ať vím gumičky okroužky nebo blbosti jiné nevím
jinak z mechaniky vyrobím cokoliv hřídele kola ozubená, mám veškeré strojní zázemí , daval sem tak i rumuna do kupy jsem schopen převrtat uložení klikovky na motoru
každý mi rozmlouvá že zetor zetor ale to zhlediska dílu ano ale 121 45 je pomalu 200 a víc a kabina ZT 323 je fakt lepší či stejná jak 121 45 a není to 120 45 naíc hydraulika je na zt čku silnější a má přední uzávěrku a popřípadě i brzdy nápravy z ify mám i kola sady jak agro tak klasiku terenní
dále zt 323 má vyší přepravní rychlost
doma mám T174/2 s lopatou na sypké hmoty, jeřábovým hákem, lopatou na bágrovaní a doděll sem kleště z hydraulické ruky na kulatinu
multicaru a pak eresáky
co vy na to ??????
chlapi mám dotaz dle vašeho názoru je dobrá myšlenka koupit ZT 323 bohužel dostupné jsou z Polska či Madarska
Cena traktorů klesla a líbí se mi otázka co se na tom nejvíc sere ať vím gumičky okroužky nebo blbosti jiné nevím
jinak z mechaniky vyrobím cokoliv hřídele kola ozubená, mám veškeré strojní zázemí , daval sem tak i rumuna do kupy jsem schopen převrtat uložení klikovky na motoru
každý mi rozmlouvá že zetor zetor ale to zhlediska dílu ano ale 121 45 je pomalu 200 a víc a kabina ZT 323 je fakt lepší či stejná jak 121 45 a není to 120 45 naíc hydraulika je na zt čku silnější a má přední uzávěrku a popřípadě i brzdy nápravy z ify mám i kola sady jak agro tak klasiku terenní
dále zt 323 má vyší přepravní rychlost
doma mám T174/2 s lopatou na sypké hmoty, jeřábovým hákem, lopatou na bágrovaní a doděll sem kleště z hydraulické ruky na kulatinu
multicaru a pak eresáky
co vy na to ??????
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Z toho co píšeš,tak nemáš problém defakto v ničem,divím se,že ti ještě nestojí na dvoře. :-D
Zetory jsou obecně předražené,to všichni víme,s díly už to taky není tak žhavé a už je čím dál větší problém sehnat originální.
ZTéčko je jednoduché a drtivá většina věcí jde nahradit za něco jiného nebo vyrobit.
U ZTéčka se nejhůř nahrazují akorát věci do převodovky,ale pokud si umíš vyrobit ozubená kola a hřídele,tak máš vlastně všechny problémy vyřešené.
Pokud tě to baví a rád opravuješ a vyvíjíš, tak je to pro tebe ideální traktor :-D
Z Polska jdou koupit pojízdné s papíry od 70tis v podobném stavu jak u nás 120ky za 200tis a víc.
V konečném důsledku záleží na co ten traktor chceš a co s ním budeš dělat.
Jinak více podrobnějších věcí k ZT323 ti řekne "hotday" ve vedlejším vlákně 323/325, on celou 323ku dovezenou z Maďarska generálkoval a nyní ji zabíhá :-D
Zetory jsou obecně předražené,to všichni víme,s díly už to taky není tak žhavé a už je čím dál větší problém sehnat originální.
ZTéčko je jednoduché a drtivá většina věcí jde nahradit za něco jiného nebo vyrobit.
U ZTéčka se nejhůř nahrazují akorát věci do převodovky,ale pokud si umíš vyrobit ozubená kola a hřídele,tak máš vlastně všechny problémy vyřešené.
Pokud tě to baví a rád opravuješ a vyvíjíš, tak je to pro tebe ideální traktor :-D
Z Polska jdou koupit pojízdné s papíry od 70tis v podobném stavu jak u nás 120ky za 200tis a víc.
V konečném důsledku záleží na co ten traktor chceš a co s ním budeš dělat.
Jinak více podrobnějších věcí k ZT323 ti řekne "hotday" ve vedlejším vlákně 323/325, on celou 323ku dovezenou z Maďarska generálkoval a nyní ji zabíhá :-D
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pát led 27, 2012 4:27 pm
- Bydliště: zlin
Re: fortschritt ZT 303
já co sem se díval tak sem to fakt viděl pěkné mašiny okolo 90 až 120 000 tisíc v horším stavu za 70 000 kč
Re: fortschritt ZT 303
Kdysi jsem 323 taky chtěl, líbilo se mi, že jenom předáním otáček fičí 40, myslím že některý měly i dvouokruhovÿ brzdy a hlavně 16t na tažným. Chtěl jsem to na odvážení obilí, jako brigádu. Co tak nějak vím tak 323/325 byly dvě verze, kdy jedna byla horská a byla nějak zesílená, ale prej ne o moc, ale každý zesílení se počítâ. Když pak nahodíš do motoru písty z bagru, turbo k27 a vstřiky z liazky (Poulm bude vědět jaký), tak máš motor jak ze závoďáku. A pokud bych měl takový strojní zázemí, jako ty, ani bych o jiným traktoru neuvažoval
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Udělátor na zvýšení tažné síly
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: fortschritt ZT 303
No, to je teda pojď na mě z boku. Přizvednu přední nápravu na vleku a tím z toho vlastně udělám návěs..... Jenže na rozdíl od agroháku tenhle vynález nadlehčuje přední nápravu traktoru, což žádná velká výhoda není, zvlášť pokud ji má traktor hnanou.
Mimochodem, proč byly traktorové návěsy v socialistickém zemědělství tak málo rozšířené? Oproti vleku s točnou je tam přeci spousta výhod.
Mimochodem, proč byly traktorové návěsy v socialistickém zemědělství tak málo rozšířené? Oproti vleku s točnou je tam přeci spousta výhod.
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
No já si nemyslím,že bylo málo návěsů,ale byly jen ty větší od 8t jako třeba ten Opavák NS900 a ty se tahávaly většinou na Krystalech.
Já osobně mám raději vlečku,ale je to věcí názoru,návěs je dobrý na vyjetí z pole,protože dotěžuje traktor,ale na silnici je zase lepší točna no.
Já osobně mám raději vlečku,ale je to věcí názoru,návěs je dobrý na vyjetí z pole,protože dotěžuje traktor,ale na silnici je zase lepší točna no.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: fortschritt ZT 303
Zaujimave riesenie Podobne sa dotazovanie traktorov UR1 s vlekom v davnej minulosti riesilo cez zetormatic, ktore mali este protisklz. Dolne ramena sa spajali silnejsou retazov alebo silnou lištov a na hydraulike sa nastavil v polohovej regulacii tzv. protisklz. Ked bolo treba, tak sa ramena pridvihli a retazov (prip. listou) sa odspodu opreli do oja vleku. Cim viac ramena pôsobili oprete v oji, tak sa viac tlacila prdel traktora k zemi (zvysoval sa tlak na kolesa). Muselo sa nato s citom a vediet si nastavit citlivost hydrauliky a bolo to len na kratke skôr nudzove pouzitie. Ja ked taham vlecku 4kolku, tak si etazovy zaves davam co najnizsie. Spoj je mierne pod osou zadnej napravy a tym si mierne dotazujem predok.
Re: fortschritt ZT 303
A já si furt v práci říkal proč má ten ifa vlek na točně dva háky
Zetor 6911 (1980)
Vlek 3,5T
Vlek 3,5T
Re: fortschritt ZT 303
my davaly mysto retezu pravítka co byly do vyvoravacepavel sk píše:Zaujimave riesenie Podobne sa dotazovanie traktorov UR1 s vlekom v davnej minulosti riesilo cez zetormatic, ktore mali este protisklz. Dolne ramena sa spajali silnejsou retazov alebo silnou lištov a na hydraulike sa nastavil v polohovej regulacii tzv. protisklz. Ked bolo treba, tak sa ramena pridvihli a retazov (prip. listou) sa odspodu opreli do oja vleku. Cim viac ramena pôsobili oprete v oji, tak sa viac tlacila prdel traktora k zemi (zvysoval sa tlak na kolesa). Muselo sa nato s citom a vediet si nastavit citlivost hydrauliky a bolo to len na kratke skôr nudzove pouzitie. Ja ked taham vlecku 4kolku, tak si etazovy zaves davam co najnizsie. Spoj je mierne pod osou zadnej napravy a tym si mierne dotazujem predok.
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Bohužel ty háky nesloužily pro tento účel,háky kdysi mívaly všechny autovleky,zapojovaly se tam řetězy a druhý konec na háky k nákladnímu autu, mělo to fungovat jako záchrana pro případ odpojení přívěsu.Sedlák píše:A já si furt v práci říkal proč má ten ifa vlek na točně dva háky
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: fortschritt ZT 303
nejak nechapu ten princip. kdyz ten pist zabere (predpokladam, ze se zatahne), co to udela s tim zelezem na traktoru, kde je ukotven? a jak to potom zataci? ty retezy jsou ukotvene k tocne nebo k ramu? v tech napnutych retezech se to asi moc neotoci a podle me to dost namaha ten hydrovalec na ohyb, vcetne toho ukotveni v traktoru. ja bych to spis chapal jako nouzovou pomoc pri couvani. vlek se prizvedne, srovna, popripade se kousek couvne.
oprava: na ohyb asi ne, ted jsem si vsiml toho krizoveho zavesu hydrovalce...ale I tak bych rad znal odpovedi na dalsi otazky.
oprava: na ohyb asi ne, ted jsem si vsiml toho krizoveho zavesu hydrovalce...ale I tak bych rad znal odpovedi na dalsi otazky.
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: fortschritt ZT 303
Osa otáčení čepu na traktoru je přímo pod tím křížovým kloubem na pístnci. Tam to zatáčí doleva doprava.
Ty řetezy jsou upevněné k oji, nikoli k točně. Vodorovná osa oje je pohyblivá.
Přední kola vleku nejsou ve vzduchu, jen odlehčená, pokud bych je nadzvedl, asi by to bylo dost nestabilní.
Podobný udělátor používají v USA u přívěsů za ty jejich pickupy, pokud tahají vlek, který je přetížený na oji (nemá nápravu uprostřed). Akorát s obráceným principem: řetez jde spodem a jeho napnutí odlehčuje zadní nápravu pickupu.
https://www.youtube.com/watch?v=vYuQeWO0-FA
Ty řetezy jsou upevněné k oji, nikoli k točně. Vodorovná osa oje je pohyblivá.
Přední kola vleku nejsou ve vzduchu, jen odlehčená, pokud bych je nadzvedl, asi by to bylo dost nestabilní.
Podobný udělátor používají v USA u přívěsů za ty jejich pickupy, pokud tahají vlek, který je přetížený na oji (nemá nápravu uprostřed). Akorát s obráceným principem: řetez jde spodem a jeho napnutí odlehčuje zadní nápravu pickupu.
https://www.youtube.com/watch?v=vYuQeWO0-FA