Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
Re: Fortschritt E930/931
Urcite je to guferem? Me kdyz teklo gufero, tak to hulilo a vubec nechtelo jet. Zato ze spoje vyfuku mi kape cernej humac porad i kdyz olej neubyva. Neuliva se to spis? Jak je na tom gumicka sytice, tesni? (Ten valecek) Me to slo taky horko tezko startovat studeny, tak jsem posledne poladil bohatost a je to mnohem lepsi.
Re: Fortschritt E930/931
Zatím jsem to nerozdělal, tak nevím jistě. Ten černej humáč - nechce se mi věřit, že by to byl olej z benzinu 1:50. Mě to špatně startuje (tak na 30 našlápnutí), když je to studené. Až se ohřeje, tak už startuje celkem dobře. Zajímavé je, že když na volnoběh zmáčknu sytič, tak se zadusí. (je to normální?) Také na samotný sytič to nechce startovat, tak přidám půl plynu a časem to nastartuje. Gumička vsytiči je nová. Možná je problém na cestě paliva soustavou sytiče v karburátoru, ale na nic jsem při prohlídce nepřišel. Bohatost směsi jsem zkoušel, ale velký vliv to na starty nemá. Kouří to celkem dost, ale zase nic extrémního. Leta to nejelo, tak ani nevím co je u tohoto stroje v normě.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Re: Fortschritt E930/931
Asi si si prehodil trysky medzi syticem a hlavnu trysku pod jehlu supatka,taky sem se stim trapil cca pul roku a nakonec sem si teto chybicky vsimnul nahodu.
Gufera daj zelene,ty drza jak slak a trochu klepni hrani na blokoch jak davas gufera,ale len kapanecek.
Ja sem na tich mojich dvoch Ferdoch nesahel uz 2 roky a furt jedu,uz aj zena mi nadava ze bych ich mnel opucova ze su jak take svine spinave,ale jedu.
Gufera daj zelene,ty drza jak slak a trochu klepni hrani na blokoch jak davas gufera,ale len kapanecek.
Ja sem na tich mojich dvoch Ferdoch nesahel uz 2 roky a furt jedu,uz aj zena mi nadava ze bych ich mnel opucova ze su jak take svine spinave,ale jedu.
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Re: Fortschritt E930/931
Díky za radu. Prohodil jsem dnes v karburátoru hlavní trysku (měla největší průměr díry) za trysku sytiče. Ta měla +- stejný průměr jako tryska volnoběhu. Po několika pokusech se mi to podařilo nastartovat, ale zásadní změna k lepšímu v tom není.
Gufera mám zelené. Další problém je kovové klepání, které se objevuje při volnoběhu. Dnes jsem se díval na píst a kliku a došel jsem k závěru, že to bude asi kvůli vůli na dolním oku ojnice. S tím už si doma neporadím - nemám stanovák na rozdělení karterů.
Video klepání tady:
Gufera mám zelené. Další problém je kovové klepání, které se objevuje při volnoběhu. Dnes jsem se díval na píst a kliku a došel jsem k závěru, že to bude asi kvůli vůli na dolním oku ojnice. S tím už si doma neporadím - nemám stanovák na rozdělení karterů.
Video klepání tady:
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2798
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
na rozdeleni karteru zadny stahovak nepotrebujes, dokonce ani zadny neexistuje. jdou rozdělat normalne roztazenim. vzadu a vepředu (z hlavy nevim presne kde) je takova skvira na sroubovak, tak to opatrne rozdelas
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Možná to jde i bez stahováku, ale stahováky existují. Jeden třeba tady:
https://www.moto-prodejna.cz/naradi/sta ... -m742.html
Pak je i stahovák na vytlačení kliky:
https://www.moto-prodejna.cz/naradi/sta ... imson.html
Nikde mi tady kolem Brna nechcou takovou práci vzít, asi nezbyde, než se do toho pustit sám.
https://www.moto-prodejna.cz/naradi/sta ... -m742.html
Pak je i stahovák na vytlačení kliky:
https://www.moto-prodejna.cz/naradi/sta ... imson.html
Nikde mi tady kolem Brna nechcou takovou práci vzít, asi nezbyde, než se do toho pustit sám.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Re: Fortschritt E930/931
V pohode to rozeberes,zabere to sice trochu casu a kapanek nasila ale pujde to jak popisoval killer.
A jak to rozdelas tak pozorne skontroluj aj prevodove kolecka ci su ok.a aj startovaci mechanizmus.zubky.
Jo a nezabudni prve na ti tycky od spojky co tam su,to povytahuj jak prve,sklada sa to z troch casti,dve dluhe a medzi nima je jedna mala.
A jak to rozdelas tak pozorne skontroluj aj prevodove kolecka ci su ok.a aj startovaci mechanizmus.zubky.
Jo a nezabudni prve na ti tycky od spojky co tam su,to povytahuj jak prve,sklada sa to z troch casti,dve dluhe a medzi nima je jedna mala.
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2798
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
to nejsou original nemecke pripravky. origo pripravek na montaz (mozna i demontaz) karteru sice existuje, ale mají ho jen v tovarne. je to takova velka dvojita vidlice s uchytama na dlouhych tycich, nevim, jak bych to lip popsal. ale nez dat za kus plechu a par sroubu takovy ranec, to si to radsi vyrobim sam nebo to udelam bez toho
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Pokud má někdo zájem vidět všechny přípravky pro montáž i demontáž motoru, může si prohlédnout montáž i demontáž v odkazu, který má pod svými příspěvky kolega Niko01. Přípravky se dají všechny vyrobit a práce i výsledky jsou úplně jinde než při demontáži šroubováky.
Re: Fortschritt E930/931
Kolego ja sem na ten odkaz zapomnel jak na smrtJoDl píše:Pokud má někdo zájem vidět všechny přípravky pro montáž i demontáž motoru, může si prohlédnout montáž i demontáž v odkazu, který má pod svými příspěvky kolega Niko01. Přípravky se dají všechny vyrobit a práce i výsledky jsou úplně jinde než při demontáži šroubováky.
Ale sme sikovni a vsecko ide,jak muj tata raz povedal--- hranol na stojaka a zenska na lezaka znesu hodne--a dobry sroubovak je idealni pajser,majzel a,a uz si nepamatam.Hnet ten odkas kapanek poopravym...dikes za upozorneni.
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Re: Fortschritt E930/931
Tak jsem si vyrobyl vlastní stahovák z kusu pásoviny - pár dír na správných místech a 2 navařené matky + šrouby. Bez stahováku bych to asi nerozdělal. Drželo to pořádně.
Ohledně klepání motoru jsem zjistil následující:
Klika, ojnice, píst nemá žádné větší vůle, vše je v normě.
Vyměnit bude třeba pístní kroužky - už je mezi konci velká mezera
Gufera drží a olej nepropouští.
Zato jsem narazil na problém, který by klepání motoru mohl vysvětlovat - na soukolí zpátečky je vylomený jeden zub Niko01 to dobře odhadoval.
Při ručním otáčení soukolím je znatelné klepnutí, když se potká místo s vylomeným zubem se sousedním kolečkem.
Nemá někdo navíc soukolí zpátečky z Forschritta A 02?
Další problém jsem zjistil na spojce, nějak se mi posouvá celý spojkový paket na hřídeli cca o 4 mm až 4 čelní šrouby odírají spodek hliníkového víka.
Ohledně klepání motoru jsem zjistil následující:
Klika, ojnice, píst nemá žádné větší vůle, vše je v normě.
Vyměnit bude třeba pístní kroužky - už je mezi konci velká mezera
Gufera drží a olej nepropouští.
Zato jsem narazil na problém, který by klepání motoru mohl vysvětlovat - na soukolí zpátečky je vylomený jeden zub Niko01 to dobře odhadoval.
Při ručním otáčení soukolím je znatelné klepnutí, když se potká místo s vylomeným zubem se sousedním kolečkem.
Nemá někdo navíc soukolí zpátečky z Forschritta A 02?
Další problém jsem zjistil na spojce, nějak se mi posouvá celý spojkový paket na hřídeli cca o 4 mm až 4 čelní šrouby odírají spodek hliníkového víka.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Re: Fortschritt E930/931
Myslím si, že pokud jsi neměl na tom videu zařazenou zpátečku, při vypnutém pojezdu, tak se kola zpátečky netočí a tudíž nemohou klepat.
Re: Fortschritt E930/931
Tak to není. Mám to teď rozebrané a soukolí zpátečky je nasazeno natvrdo na ozubený hřídel vedoucí ze spojky, tj. soukolí zpátečky se točí vždy při zapnuté spojce. Z toho plyne, že vylomený zub v soukolí zpátečky klepe i když není zpátečka zařazena. Až zařazením kuličky do největšího kolečka spojkového soukolí se začne přenášet točivý moment na kola (při sepnuté rychlospojce - páka vpravo).
Protože sehnat nové soukolí zpátečky je nadlidský úkol, zkusil jsem vylomený zub zavařit a vybrousit nový - povedlo se, jen mám obavu, že to nebude mít dlouhé trvání, protože navařené železo je velmi měkké (asi nebudu řadit zpátečku ).
Ještě mě napadlo, zpátečku úplně vyhodit a dát tam ozubená kola jako u verze A1 - tady by snad mohly pasovat náhradní díly sehnatelné ze Simsona.
Protože sehnat nové soukolí zpátečky je nadlidský úkol, zkusil jsem vylomený zub zavařit a vybrousit nový - povedlo se, jen mám obavu, že to nebude mít dlouhé trvání, protože navařené železo je velmi měkké (asi nebudu řadit zpátečku ).
Ještě mě napadlo, zpátečku úplně vyhodit a dát tam ozubená kola jako u verze A1 - tady by snad mohly pasovat náhradní díly sehnatelné ze Simsona.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Re: Fortschritt E930/931
Bál bych se hlavně toho že znovu prasklý zub tentokrát nevyletí ven ale způsobí revoluci v převodovce.
Pokud neseženeš tak kola s přímým ozubením se prodávají jako polotovary v řádu desítek až stokorun. Plus úprava náboje a zušlechtění.
Pokud neseženeš tak kola s přímým ozubením se prodávají jako polotovary v řádu desítek až stokorun. Plus úprava náboje a zušlechtění.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2798
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
prestavet to na A1 je asi to nejrozumnejsi, co muzes udelat. pokud netahas vozik, je zpátečka celkem zbytecna. hlavne proto, ze se nevhodne radi (je az za 2°) a je dost rychla
Ferda Mravenec, práce všeho druhu