Fortschritt E930/931

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 325
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#2566 Nový příspěvek od deyva »

Urcite je to guferem? Me kdyz teklo gufero, tak to hulilo a vubec nechtelo jet. Zato ze spoje vyfuku mi kape cernej humac porad i kdyz olej neubyva. Neuliva se to spis? Jak je na tom gumicka sytice, tesni? (Ten valecek) Me to slo taky horko tezko startovat studeny, tak jsem posledne poladil bohatost a je to mnohem lepsi.

Uživatelský avatar
HONZAD
Příspěvky: 438
Registrován: pát čer 19, 2009 6:15 pm
Bydliště: Brno - venkov

Re: Fortschritt E930/931

#2567 Nový příspěvek od HONZAD »

Zatím jsem to nerozdělal, tak nevím jistě. Ten černej humáč - nechce se mi věřit, že by to byl olej z benzinu 1:50. Mě to špatně startuje (tak na 30 našlápnutí), když je to studené. Až se ohřeje, tak už startuje celkem dobře. Zajímavé je, že když na volnoběh zmáčknu sytič, tak se zadusí. (je to normální?) Také na samotný sytič to nechce startovat, tak přidám půl plynu a časem to nastartuje. Gumička vsytiči je nová. Možná je problém na cestě paliva soustavou sytiče v karburátoru, ale na nic jsem při prohlídce nepřišel. Bohatost směsi jsem zkoušel, ale velký vliv to na starty nemá. Kouří to celkem dost, ale zase nic extrémního. Leta to nejelo, tak ani nevím co je u tohoto stroje v normě.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.

Uživatelský avatar
Niko01
Příspěvky: 644
Registrován: stř led 04, 2012 7:59 pm
Bydliště: Kúty

Re: Fortschritt E930/931

#2568 Nový příspěvek od Niko01 »

Asi si si prehodil trysky medzi syticem a hlavnu trysku pod jehlu supatka,taky sem se stim trapil cca pul roku a nakonec sem si teto chybicky vsimnul nahodu.
Gufera daj zelene,ty drza jak slak a trochu klepni hrani na blokoch jak davas gufera,ale len kapanecek.
Ja sem na tich mojich dvoch Ferdoch nesahel uz 2 roky a furt jedu,uz aj zena mi nadava ze bych ich mnel opucova ze su jak take svine spinave,ale jedu.
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.

Uživatelský avatar
HONZAD
Příspěvky: 438
Registrován: pát čer 19, 2009 6:15 pm
Bydliště: Brno - venkov

Re: Fortschritt E930/931

#2569 Nový příspěvek od HONZAD »

Díky za radu. Prohodil jsem dnes v karburátoru hlavní trysku (měla největší průměr díry) za trysku sytiče. Ta měla +- stejný průměr jako tryska volnoběhu. Po několika pokusech se mi to podařilo nastartovat, ale zásadní změna k lepšímu v tom není.
Gufera mám zelené. Další problém je kovové klepání, které se objevuje při volnoběhu. Dnes jsem se díval na píst a kliku a došel jsem k závěru, že to bude asi kvůli vůli na dolním oku ojnice. S tím už si doma neporadím - nemám stanovák na rozdělení karterů. :chytry:
Video klepání tady:
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2798
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Fortschritt E930/931

#2570 Nový příspěvek od Killer Koly »

na rozdeleni karteru zadny stahovak nepotrebujes, dokonce ani zadny neexistuje. jdou rozdělat normalne roztazenim. vzadu a vepředu (z hlavy nevim presne kde) je takova skvira na sroubovak, tak to opatrne rozdelas
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Uživatelský avatar
HONZAD
Příspěvky: 438
Registrován: pát čer 19, 2009 6:15 pm
Bydliště: Brno - venkov

Re: Fortschritt E930/931

#2571 Nový příspěvek od HONZAD »

Možná to jde i bez stahováku, ale stahováky existují. Jeden třeba tady:
https://www.moto-prodejna.cz/naradi/sta ... -m742.html
Pak je i stahovák na vytlačení kliky:
https://www.moto-prodejna.cz/naradi/sta ... imson.html
Nikde mi tady kolem Brna nechcou takovou práci vzít, asi nezbyde, než se do toho pustit sám. :prace:
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.

Uživatelský avatar
Niko01
Příspěvky: 644
Registrován: stř led 04, 2012 7:59 pm
Bydliště: Kúty

Re: Fortschritt E930/931

#2572 Nový příspěvek od Niko01 »

V pohode to rozeberes,zabere to sice trochu casu a kapanek nasila ale pujde to jak popisoval killer.
A jak to rozdelas tak pozorne skontroluj aj prevodove kolecka ci su ok.a aj startovaci mechanizmus.zubky.
Jo a nezabudni prve na ti tycky od spojky co tam su,to povytahuj jak prve,sklada sa to z troch casti,dve dluhe a medzi nima je jedna mala.
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2798
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Fortschritt E930/931

#2573 Nový příspěvek od Killer Koly »

to nejsou original nemecke pripravky. origo pripravek na montaz (mozna i demontaz) karteru sice existuje, ale mají ho jen v tovarne. je to takova velka dvojita vidlice s uchytama na dlouhych tycich, nevim, jak bych to lip popsal. ale nez dat za kus plechu a par sroubu takovy ranec, to si to radsi vyrobim sam nebo to udelam bez toho
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

JoDl
Příspěvky: 13
Registrován: sob dub 11, 2015 9:35 pm
Bydliště: Brno

Re: Fortschritt E930/931

#2574 Nový příspěvek od JoDl »

Pokud má někdo zájem vidět všechny přípravky pro montáž i demontáž motoru, může si prohlédnout montáž i demontáž v odkazu, který má pod svými příspěvky kolega Niko01. Přípravky se dají všechny vyrobit a práce i výsledky jsou úplně jinde než při demontáži šroubováky.

Uživatelský avatar
Niko01
Příspěvky: 644
Registrován: stř led 04, 2012 7:59 pm
Bydliště: Kúty

Re: Fortschritt E930/931

#2575 Nový příspěvek od Niko01 »

JoDl píše:Pokud má někdo zájem vidět všechny přípravky pro montáž i demontáž motoru, může si prohlédnout montáž i demontáž v odkazu, který má pod svými příspěvky kolega Niko01. Přípravky se dají všechny vyrobit a práce i výsledky jsou úplně jinde než při demontáži šroubováky.
Kolego ja sem na ten odkaz zapomnel jak na smrt 8)
Ale sme sikovni a vsecko ide,jak muj tata raz povedal--- hranol na stojaka a zenska na lezaka znesu hodne--a dobry sroubovak je idealni pajser,majzel a,a uz si nepamatam.Hnet ten odkas kapanek poopravym...dikes za upozorneni.
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.

Uživatelský avatar
HONZAD
Příspěvky: 438
Registrován: pát čer 19, 2009 6:15 pm
Bydliště: Brno - venkov

Re: Fortschritt E930/931

#2576 Nový příspěvek od HONZAD »

Tak jsem si vyrobyl vlastní stahovák z kusu pásoviny - pár dír na správných místech a 2 navařené matky + šrouby. Bez stahováku bych to asi nerozdělal. Drželo to pořádně.
Ohledně klepání motoru jsem zjistil následující:
Klika, ojnice, píst nemá žádné větší vůle, vše je v normě.
Vyměnit bude třeba pístní kroužky - už je mezi konci velká mezera
Gufera drží a olej nepropouští.
Zato jsem narazil na problém, který by klepání motoru mohl vysvětlovat - na soukolí zpátečky je vylomený jeden zub :ble: Niko01 to dobře odhadoval. :chytry:
Obrázek
Při ručním otáčení soukolím je znatelné klepnutí, když se potká místo s vylomeným zubem se sousedním kolečkem.
Nemá někdo navíc soukolí zpátečky z Forschritta A 02?
Další problém jsem zjistil na spojce, nějak se mi posouvá celý spojkový paket na hřídeli cca o 4 mm až 4 čelní šrouby odírají spodek hliníkového víka.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.

JoDl
Příspěvky: 13
Registrován: sob dub 11, 2015 9:35 pm
Bydliště: Brno

Re: Fortschritt E930/931

#2577 Nový příspěvek od JoDl »

Myslím si, že pokud jsi neměl na tom videu zařazenou zpátečku, při vypnutém pojezdu, tak se kola zpátečky netočí a tudíž nemohou klepat.

Uživatelský avatar
HONZAD
Příspěvky: 438
Registrován: pát čer 19, 2009 6:15 pm
Bydliště: Brno - venkov

Re: Fortschritt E930/931

#2578 Nový příspěvek od HONZAD »

Tak to není. Mám to teď rozebrané a soukolí zpátečky je nasazeno natvrdo na ozubený hřídel vedoucí ze spojky, tj. soukolí zpátečky se točí vždy při zapnuté spojce. Z toho plyne, že vylomený zub v soukolí zpátečky klepe i když není zpátečka zařazena. Až zařazením kuličky do největšího kolečka spojkového soukolí se začne přenášet točivý moment na kola (při sepnuté rychlospojce - páka vpravo).
Protože sehnat nové soukolí zpátečky je nadlidský úkol, zkusil jsem vylomený zub zavařit a vybrousit nový - povedlo se, jen mám obavu, že to nebude mít dlouhé trvání, protože navařené železo je velmi měkké (asi nebudu řadit zpátečku :smich: ).
Ještě mě napadlo, zpátečku úplně vyhodit a dát tam ozubená kola jako u verze A1 - tady by snad mohly pasovat náhradní díly sehnatelné ze Simsona.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.

Vedra
Příspěvky: 1451
Registrován: pát čer 26, 2015 6:06 pm
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Fortschritt E930/931

#2579 Nový příspěvek od Vedra »

Bál bych se hlavně toho že znovu prasklý zub tentokrát nevyletí ven ale způsobí revoluci v převodovce.

Pokud neseženeš tak kola s přímým ozubením se prodávají jako polotovary v řádu desítek až stokorun. Plus úprava náboje a zušlechtění.

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2798
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Fortschritt E930/931

#2580 Nový příspěvek od Killer Koly »

prestavet to na A1 je asi to nejrozumnejsi, co muzes udelat. pokud netahas vozik, je zpátečka celkem zbytecna. hlavne proto, ze se nevhodne radi (je az za 2°) a je dost rychla
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“