Jak je to s řidičákem?
Re: Jak je to s řidičákem?
No, logicky mi to taky tak vychazi, ale logiku bych v zakonech a vyhlaskach nehledal...
Podle mne, je to aby nemuseli vazit, bude stacit pohled do TP a tumas flastr...
Ale v cele unii je to podle TP a ne podle toho co mam nalozeni, takze uvidime, treba je to zase paskvil bude novelizovan...
Podle mne, je to aby nemuseli vazit, bude stacit pohled do TP a tumas flastr...
Ale v cele unii je to podle TP a ne podle toho co mam nalozeni, takze uvidime, treba je to zase paskvil bude novelizovan...
Kazdy vi co delam, jen se to nesmi psat v podpisu. V kolonce povolani je to snad v poradku, pokud ne, tak kolonku z duvodu zbytecnosti odstranit.
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
Re: Jak je to s řidičákem?
Celý je to v duchu EU přístupu. Na řešení velkých problémů nemáme, nebo nechceme mít, tak se budeme rýpat v maličkostech. Na přetížené a předpisy nedodržující kamiony nemáme, tak budeme pokutovat lidi, co si na káře s max.hm.750 kg vezou 4 pytle cementu a v reálu je tedy hmotnostně vše OK.
Ekologii řeší Eu na podobný bázi
Ekologii řeší Eu na podobný bázi
Re: Jak je to s řidičákem?
JJ, vidim to stejne,
A jaxi tak guglim, nasel jsem odpoved jak je to trea s tim bagrem
A jaxi tak guglim, nasel jsem odpoved jak je to trea s tim bagrem
Řidičské oprávnění pro obsluhu pojízdných pracovních s…
1.8.2018, Mgr. Karel Kovář, Zdroj: Verlag Dashöfer
Dotaz:
Musí obsluha stavebního stroje Volvo A 40 (kolový pracovní stroj samojízdný) vlastnit řidičské oprávnění pro řízení nákladních vozidel? Nebo stačí jen strojní průkaz? Stejný dotaz máme pro Mercedes-Benz Zetros 4033 AK, který je v technickém průkazu také veden jako druh vozidla pracovní stroj.
Máme samozřejmě řidiče s kvalifikací pro řízení nákladních vozidel nad 7,5 tuny. Ale zajímá nás otázka, jestli i obsluha uvedených pracovních strojů musí mít řidičské oprávnění.
Odpověď:
Vozidla jsou rozdělena do kategorie silničních a zvláštních vozidel. Vámi zmiňovaná vozidla VOLVO A 40 (kolový stroj samojízdný) a MERCEDES-BENZ Zetros 4033, jsou vozidla zařazená do kategorie „SS“, což jsou pracovní stroje samojízdné, to znamená zvláštní vozidla s vlastním zdrojem pohonu, konstrukčně a svým vybavením určená pouze pro vykonávání určitých pracovních činností. K řízení těchto vozidel musí mít řidič řidičské oprávnění skupiny „T“, jak vyplývá z ustanovení § 80a odst. 2 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen: „zákon o silničním provozu). V tomto ustanovení je uvedeno, že do skupiny „T“ jsou zařazeny traktory a pracovní stroje samojízdné, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo.
Toto ustavení zákona je platné od 19. ledna 2013. Do tohoto data bylo možné řídit traktory a pracovní stroje samojízdné s řidičským oprávněním skupiny „C“. V současně době je takzvané přechodné období, kdy samozřejmě se vyžaduje k řízení traktorů a pracovních strojů oprávnění skupiny „T“, ale řidič, který získal řidičské oprávnění skupiny „C“ nebo „C+E“ před 19. lednem 2013, může s tímto oprávněním řídit i zmiňované traktory a pracovní stroje, neboť při výměně řidičského průkazu, je-li držitelem řidičského oprávnění C+E, mu bude zcela automaticky do řidičského průkazu zaznamenáno řidičské oprávnění skupiny „T“. Držitel řidičského oprávnění skupiny „C“při výměně řidičského průkazu, pakliže bude chtít mít vyznačenu i skupinu „T“, bude muset podat žádost o zapsání této skupiny do řidičského průkazu. Žádosti bude vyhověno s omezením možnosti připojit za traktor nebo pracovní stroj přípojné vozidlo do celkové hmotnosti 750 kg.
Řidič, který získal řidičské oprávnění pro skupinu „C“, případně „C+E“ po 19. lednu 2013, při výměně řidičského průkazu skupinu „T“ nedostane a tudíž takový řidič traktory a pracovní stroje řídit nemůže.
Na základě výše uvedeného je nepochybné, že k řízení traktorů a pracovních strojů nepostačuje pouze strojní průkaz, neboť zákon vyžaduje řidičské oprávnění skupiny „T“, případněu řidičských oprávnění získaných před 19. lednem 2013 řidičské oprávnění skupiny „C“, případně „C+E“.
Řidič traktoru a pracovního stroje nemusí být podle ustanovení § 3 odst. 5 písm. a), případně i) zákona o silničním provozu profesně způsobilý a nepožaduje se ani dopravně psychologické vyšetření, jak je patrné z ustanovení § 87a zákona o silničním provozu.
Závěrem připomínám, že pracovní stroje uvedené do provozu po 1. 7. 2001 podléhají registraci. To znamená, že musí být zaregistrována na příslušné obci s rozšířenou působností a opatřena registrační značkou.
Kazdy vi co delam, jen se to nesmi psat v podpisu. V kolonce povolani je to snad v poradku, pokud ne, tak kolonku z duvodu zbytecnosti odstranit.
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
Re: Jak je to s řidičákem?
čau Shreku, záslužnou činnost konáš tím dotazem na ministerstvo. Taky už jsem jednou na jedno psal dotaz. Nevím jak to je v takových případech s lhůtami.
Já jsem odpověď dostal po 6ti měsících. Když už byla věc dávno vyřešená, zapomenutá a pasé.
Já jsem odpověď dostal po 6ti měsících. Když už byla věc dávno vyřešená, zapomenutá a pasé.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Re: Jak je to s řidičákem?
No, ono se lecos zmenilo, treba s ZP nebo s Min Zivotniho se komunikuje docela casto, prtoze vyhlasky menej jak na bezicim pase, a odpovidaj celkem ochotne, jak urednici z kraje, tak i min.
Maj na to 15 dnu.
V Jihlave tedy odpovidaj do 30dnu, ale odpovedeli pokazdy.
Tam to tedy jde pres datovku.
Maj na to 15 dnu.
V Jihlave tedy odpovidaj do 30dnu, ale odpovedeli pokazdy.
Tam to tedy jde pres datovku.
Kazdy vi co delam, jen se to nesmi psat v podpisu. V kolonce povolani je to snad v poradku, pokud ne, tak kolonku z duvodu zbytecnosti odstranit.
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
Re: Jak je to s řidičákem?
Už přišla nějaká odpověď?
Shrek píše:Takze neco sesmoleno, mam tam jeste neco doplnit?Žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím.
Dobry den, vsiml jsem si, ze doslo ke zmene vyhlasky:
209
VYHLÁŠKA
ze dne 20. září 2018
o hmotnostech, rozměrech a spojitelnosti vozidel
Ministerstvo dopravy stanoví podle § 137 odst. 2 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění zákona č. 478/2001 Sb., zákona č. 53/2004 Sb., zákona č. 411/2005 Sb., zákona č. 226/2006 Sb., zákona č. 274/2008 Sb., zákona č. 133/2011 Sb., zákona č. 297/2011 Sb., zákona č. 230/2014 Sb., zákona č. 249/2014 Sb., zákona č. 48/2016 Sb., zákona č. 199/2017 Sb. a zákona č. 193/2018 Sb., (dále jen ˙zákon˙) k provedení § 43a odst. 6 zákona:
Konkretne se mi jedna o presny vyklad MDCR k: § 3 Spojitelnost z pohledu hmotnosti přípojného vozidla a souprav
odstavec f 1 a 2
f)
pro spojování vozidel v jízdní soupravu s přípojnými vozidly kategorií O1 nebo O2 dále platí, že
1. hmotnost nebrzděného přípojného vozidla kategorie O1 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla,
2. hmotnost brzděného přívěsu kategorií O1 nebo O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a jedenapůlnásobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G,
Otazka: Vsiml jsem si, ze z nove vyhlasky zmizela slova "okamzita hmotnost" a byla nahrazena slovem "hmotnost" o jakou hmotnost se v bode 1 jedna "celkovou, uzitecnou, pohotovostni" ?
Otazka: Dale zadam o odpoved na modelovy priklad (chci predejit sporu s prislusniky PCR pri bezne silnicni kontrole)
Tazne vozidlo Skoda Felicia ktera ma vyrobcem stanovenou maximalni hmotnost privesneho voziku kategorie O1 400kg
Privesny vozik kategorie O1 s pohotovostni hmotnosti 150kg, uzitecnou hmotnosti 600kg a celkovou hmotnosti 750kg
Vozik je zaprazen za uvedene vozidlo, podle stare vyhlasky, pokud jsem nepresahl povolenych 400kg, jsem za uvedenym automobilem mohl vozik tahnout, lze to i po novelizaci vyhlasky, nebo se dopoustim prestupku, a jiz neni priputna "okamzita hmotnost, ale bere se celkova hmotnost voziku, tedy 750kg?
Otazka treti, pokud doslo novelou vyhlasky 209 k teto zmene, nemoznost tahnout nenalozeny, nebo castecne nalozeny vozik kategorie O1 do hmotnosti pripustne vyrobcem tazneho vozidla, jak ma postupovat dotceny obcan v teto zivotni situaci, nebot snizeni celkove hmotnosti privesneho voziku O1 po registraci jiz neni mozna?
Re: Jak je to s řidičákem?
Ne, a dnes jsem jsem se ptal, jak to vypada s odpovedi na moji otazku, ale zatim nikdo nereagoval. Jaxe neco pohne, nakopiruji sem.
Kazdy vi co delam, jen se to nesmi psat v podpisu. V kolonce povolani je to snad v poradku, pokud ne, tak kolonku z duvodu zbytecnosti odstranit.
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
Re: Jak je to s řidičákem?
Momentálně máme státní moc která si od EU úplně srát na hlavu nenechá, takže to doporučení dát do souladu hmotnosti se zbytkem unie je celkem šalamounský
- to že se vypustilo slovo okamžitá ještě neznamená že by to každej lepší právník nedokázal obhájit - jestliže máme hmotnosti maximální, užitečné, okamžité atd, chtít po někom jen hmotnost se dá vyložit jakkoliv a platí "In dubio pro reo"
Inteligentnější švestky při kontrole na silnici by to mohly pochopit.
- to že se vypustilo slovo okamžitá ještě neznamená že by to každej lepší právník nedokázal obhájit - jestliže máme hmotnosti maximální, užitečné, okamžité atd, chtít po někom jen hmotnost se dá vyložit jakkoliv a platí "In dubio pro reo"
Inteligentnější švestky při kontrole na silnici by to mohly pochopit.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Re: Jak je to s řidičákem?
No a událo se něco u prodejců - výrobců vozíků? Ti by reagovali a psali o tom na svých stránkách, ne? I když třeba AGADOS už tam něco má http://www.agados.cz/file/234/
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Jak je to s řidičákem?
Právě proto si myslím že je to nejednoznačný, tak jsou všichni zticha. Včetně toho úředníka kterýho oslovil Shrek.
Ahá - dobrá práce DYKu je tam ta odpověď na kterou čeká Shrek. A je to jak jsem napsal v předchozím příspěvku.
Zdá se že můžeme být v klidu.
Ahá - dobrá práce DYKu je tam ta odpověď na kterou čeká Shrek. A je to jak jsem napsal v předchozím příspěvku.
Zdá se že můžeme být v klidu.
Naposledy upravil(a) bourač dne pát bře 08, 2019 9:07 pm, celkem upraveno 1 x.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Re: Jak je to s řidičákem?
Shrek ale musí (měl by) v zákonné lhůtě dostat odpověď - odezvu!! Znáš to - ´tok ´tok - kdo tam?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Jak je to s řidičákem?
Tak toto je přímo ze stránek ministerstva dopravy - březen 2019.
https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokum ... lang=cs-CZ
VYŘEŠENO!
https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokum ... lang=cs-CZ
VYŘEŠENO!
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Re: Jak je to s řidičákem?
Supr info, takze nas ceka jeste jedna novela. Aspon ted jsou nekteri v kliddu. Nez to uvedou v soulad s EU.
Ano, psal jsem jim, ze mi nebylo odpovezeno v zakonne lhute. Zatim zcela bez reakce.
Jinak, fascinuje me, ta odpoved, jako ze by normalni clovek mel vedet, ze hmotnostni se rrozumi okamzita... Zrejme je predpoklad, ze kazdy ma nejake pravni vzdelani.
Ale jinak je tato info supr pro majitele 750kg kar. o starost min!
Diky za link
Ano, psal jsem jim, ze mi nebylo odpovezeno v zakonne lhute. Zatim zcela bez reakce.
Jinak, fascinuje me, ta odpoved, jako ze by normalni clovek mel vedet, ze hmotnostni se rrozumi okamzita... Zrejme je predpoklad, ze kazdy ma nejake pravni vzdelani.
Ale jinak je tato info supr pro majitele 750kg kar. o starost min!
Diky za link
Kazdy vi co delam, jen se to nesmi psat v podpisu. V kolonce povolani je to snad v poradku, pokud ne, tak kolonku z duvodu zbytecnosti odstranit.
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
Re: Jak je to s řidičákem?
Jak se počitá užitečná hmotnost u traktoru.
Re: Jak je to s řidičákem?
Zajímavý dotaz.
Jediné místo, kde se něco dá vézt je závěs ( pokud je hák a ramena ) a tam je dána nosnost . Jiné místo pro náklad neexistuje.
Jediné místo, kde se něco dá vézt je závěs ( pokud je hák a ramena ) a tam je dána nosnost . Jiné místo pro náklad neexistuje.