Super a tahání maringotek (včely)

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
petras
Příspěvky: 19
Registrován: úte srp 18, 2009 10:34 pm

Re: Super a tahání maringotek (včely)

#16 Nový příspěvek od petras »

Dík za radu,
zkusím se na to podívat.
S tím řízením jsem to taky tak dělal ale myslel jsem že to třeba může být taky taková prkotina jako s tím plynem, znovu podotýkám že chápu že je super těžkej.
Do včelaření se určitě pust, kup od někoho oddělek, nebo roj a uč se od včel, co se týče literatury tak na laické pochopení jsou nejlepší starší knihy např. od Veselého, nebo Drašar a kolektiv, jsou sice už starší, ale na pochopení jak to v úle chodí supr.
Nenech se otrávit že to ve starých úlech nejde, pokud jich ze začátku budeš mít jen pár tak to stačí a časem si vybereš co ti nejvíc bude vyhovovat. V Nasavrkách u Chrudimi je SOU včelařské studuje se tam dálkově 3 roky obor včelař. Nás je ve třídě cca 30 nejmladšímu 20 nejstaršímu 60 totální začátečníci bez včel i dlouholetí včelaři. Je to tam hlavně o předávání zkušeností, i přednášející to tak berou. Doporučoval bych aby jsi tam šel až když včely budeš mít, aby jsi to mohl hned na nich vyzkoušet. Počáteční obavy se zkus překonat tím, že se budeš motat okolo nějakého včelaře v okolí. Časově se to taky dá zvládat já Bydlím v Praze a jedno stanoviště 30 včelstev mám 40km daleko.

ojoch
Příspěvky: 3
Registrován: pon črc 20, 2009 6:09 pm

Re: Super a tahání maringotek (včely)

#17 Nový příspěvek od ojoch »

hola hola, kamo at te ani nenapadne dat tam olej AD.... je to starej stroj a jeho motor na synteticke slozeni ADecka reaguje jen a pouze tim ze se zadre..... Agresivni slozka tohoto syntetickeho oleje totiz uvolni ze sten motoroveho bloku drobne kousky karbonu jemne piliny nebo piodobne necistoty.... pridreni valce je pak samozrejmosti....

S tim volantem a kroucenim otacenim.... riozeni supra je ciste mechnicka zalezitost takze praskele manzety olejoveho posilovace nejsou tvuj problem... jez hodne polivecky a materi kasicky a motej a motej....

Jo a sundani bubnu je krasna zalezitost na jedno cele odpolende s plnym vercajkem...:-)

Jaro25

Re: Super a tahání maringotek (včely)

#18 Nový příspěvek od Jaro25 »

ojoch píše:hola hola, kamo at te ani nenapadne dat tam olej AD.... je to starej stroj a jeho motor na synteticke slozeni ADecka reaguje jen a pouze tim ze se zadre..... Agresivni slozka tohoto syntetickeho oleje totiz uvolni ze sten motoroveho bloku drobne kousky karbonu jemne piliny nebo piodobne necistoty.... pridreni valce je pak samozrejmosti....

S tim volantem a kroucenim otacenim.... riozeni supra je ciste mechnicka zalezitost takze praskele manzety olejoveho posilovace nejsou tvuj problem... jez hodne polivecky a materi kasicky a motej a motej....

Jo a sundani bubnu je krasna zalezitost na jedno cele odpolende s plnym vercajkem...:-)
Ak je olej označný AD, nezmanená že je syntetický. Je to normálny minerálny olej, akurát s prísadami zlepšujúcimi vlastnosti. A - aditivovaný (antioxidanty a stabilizátory) D - detergentný (prísady rozpúšťajúce nečistoty). S tým rizikom zadretia je to pravda, ale nie preto, že je motor starý. Aj nový motor, ak by sa prevádzkoval dlhšie na A-čkový olej sa zanesie nečostotami a po prechode na AD - čkový by hrozilo zadretie.

petras
Příspěvky: 19
Registrován: úte srp 18, 2009 10:34 pm

Re: Super a tahání maringotek (včely)

#19 Nový příspěvek od petras »

Jaro25 píše:
ojoch píše:hola hola, kamo at te ani nenapadne dat tam olej AD.... je to starej stroj a jeho motor na synteticke slozeni ADecka reaguje jen a pouze tim ze se zadre..... Agresivni slozka tohoto syntetickeho oleje totiz uvolni ze sten motoroveho bloku drobne kousky karbonu jemne piliny nebo piodobne necistoty.... pridreni valce je pak samozrejmosti....

S tim volantem a kroucenim otacenim.... riozeni supra je ciste mechnicka zalezitost takze praskele manzety olejoveho posilovace nejsou tvuj problem... jez hodne polivecky a materi kasicky a motej a motej....

Jo a sundani bubnu je krasna zalezitost na jedno cele odpolende s plnym vercajkem...:-)
Ak je olej označný AD, nezmanená že je syntetický. Je to normálny minerálny olej, akurát s prísadami zlepšujúcimi vlastnosti. A - aditivovaný (antioxidanty a stabilizátory) D - detergentný (prísady rozpúšťajúce nečistoty). S tým rizikom zadretia je to pravda, ale nie preto, že je motor starý. Aj nový motor, ak by sa prevádzkoval dlhšie na A-čkový olej sa zanesie nečostotami a po prechode na AD - čkový by hrozilo zadretie.
Na kolik si mysíte že je lepší AD než A myslím tím na kolik má cenu se s tím zabývat když vezmu do úvahy čištění motoru kvůli změně, pokud se mi to vůbec podaří, vydrží ten motor víc, když budu lít AD? Je tam delší perioda na výměnu?

Jaro25

Re: Super a tahání maringotek (včely)

#20 Nový příspěvek od Jaro25 »

Z hľadiska čistoty a z toho vyplývajúceho korodovania časí motora a mierne zvýčeného opotrebovávania je určite lepšie používať AD - čko. Nehovoriac o tom, že pri každej práci na motore si nepomerne viac zašpiníš ruky. Napriek tomu, regulérny prechod z A - čka na AD - čko znemená kompletnú dekarbonizáciu motora. Teda rozobrať ako pri GO, odstrániť úsady z všetkých častí motora a samozrejme aj kanálov v kľukovke, bloku motora, hlave, ojniciach ....

Uživatelský avatar
Rozzik
Příspěvky: 418
Registrován: čtv črc 05, 2007 2:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Super a tahání maringotek (včely)

#21 Nový příspěvek od Rozzik »

CUs, tak navazuji na debatu o vzduchu na traktoru. Mel jsem urezlou trubicku od vzduchoveho valce k budiku, i budik byl na hadry, tak jsem ho koupil v prodejne s dily na nakladaky a k tomu i super hadicku, pan mi doporucil plastovou, takovou tenkou asi 6mm v prumeru. Ze pry se to uz do velkych hadic nedava. Hadicka stala 16kc za m, plus na to takove maticky a tesneni. Dneska jsem namontoval budik a hadicku k nemu, ale bohuzel kdyz jsem odmontovaval tu starou matici z toho brzdoveho vzduchoveho valce tak se to cele ukroutilo, tak to musim sehnat nove. Taky mem desi, to ze bych mel do takove soustavy ktera nebehala x roku tlakovat vzduch na nejakych 7baru. Ma to nekde nejaky pojistak, jak je vzdy slyset u nakladaku jak si to ufoukne? Kde je?
Diky cus
PS: budik do 16 bar stal cca 400. Asi to tak dopadne ze vymenim i budik na tlak oleje, ten je taky za cca 400kc a vymenim i teplomer vody. Budou holt vsechny budiky cerne, misto original bilych.
Jednou měř a třikrát řež! :)
Foto album: https://photos.app.goo.gl/bHQ5upK8wDy8Jc4NA

zetornd
Příspěvky: 695
Registrován: úte lis 25, 2008 10:14 pm

Re: Super a tahání maringotek (včely)

#22 Nový příspěvek od zetornd »

Tech 90 km jedna cesta se Suprem a vcelama bude docela adrenalinova zalezitost. Postavis "vlacek", nebo vcelicky - kocovne vozy budes prevazet jednotlive? Cim vice jizd a vice vcel, tak adrenalin stoupa primou umerou. Dej vedet s cim je vice prace a starosti, zda vedou vcely nebo Zetor 50 Super.

Jaro25

Re: Super a tahání maringotek (včely)

#23 Nový příspěvek od Jaro25 »

Rozzik píše:CUs, tak navazuji na debatu o vzduchu na traktoru. Mel jsem urezlou trubicku od vzduchoveho valce k budiku, i budik byl na hadry, tak jsem ho koupil v prodejne s dily na nakladaky a k tomu i super hadicku, pan mi doporucil plastovou, takovou tenkou asi 6mm v prumeru. Ze pry se to uz do velkych hadic nedava. Hadicka stala 16kc za m, plus na to takove maticky a tesneni. Dneska jsem namontoval budik a hadicku k nemu, ale bohuzel kdyz jsem odmontovaval tu starou matici z toho brzdoveho vzduchoveho valce tak se to cele ukroutilo, tak to musim sehnat nove. Taky mem desi, to ze bych mel do takove soustavy ktera nebehala x roku tlakovat vzduch na nejakych 7baru. Ma to nekde nejaky pojistak, jak je vzdy slyset u nakladaku jak si to ufoukne? Kde je?
Diky cus
PS: budik do 16 bar stal cca 400. Asi to tak dopadne ze vymenim i budik na tlak oleje, ten je taky za cca 400kc a vymenim i teplomer vody. Budou holt vsechny budiky cerne, misto original bilych.
To myslíš vážne, pripájať brzdy tou 6 mm hadičkou? Ak áno, rátaj s tým, že keď šliapneš na brzdu, tak to začne brzdiť rádovo za niekoľko sekúnd. Do brzdového valca treba totiž dopraviť nejaký objem vzduchu, ktorý cez takú tenku hadičku pôjde dosť dlho. Tie hadičky sú dobré k prístrojom, otváraniu dverí na autobuse, k uzávierke diferenciálu a pod. Na brzdy rozhodne nie.

Uživatelský avatar
Rozzik
Příspěvky: 418
Registrován: čtv črc 05, 2007 2:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Super a tahání maringotek (včely)

#24 Nový příspěvek od Rozzik »

Jaro25 píše:
Rozzik píše:CUs, tak navazuji na debatu o vzduchu na traktoru. Mel jsem urezlou trubicku od vzduchoveho valce k budiku, i budik byl na hadry, tak jsem ho koupil v prodejne s dily na nakladaky a k tomu i super hadicku, pan mi doporucil plastovou, takovou tenkou asi 6mm v prumeru. Ze pry se to uz do velkych hadic nedava. Hadicka stala 16kc za m, plus na to takove maticky a tesneni. Dneska jsem namontoval budik a hadicku k nemu, ale bohuzel kdyz jsem odmontovaval tu starou matici z toho brzdoveho vzduchoveho valce tak se to cele ukroutilo, tak to musim sehnat nove. Taky mem desi, to ze bych mel do takove soustavy ktera nebehala x roku tlakovat vzduch na nejakych 7baru. Ma to nekde nejaky pojistak, jak je vzdy slyset u nakladaku jak si to ufoukne? Kde je?
Diky cus
PS: budik do 16 bar stal cca 400. Asi to tak dopadne ze vymenim i budik na tlak oleje, ten je taky za cca 400kc a vymenim i teplomer vody. Budou holt vsechny budiky cerne, misto original bilych.
To myslíš vážne, pripájať brzdy tou 6 mm hadičkou? Ak áno, rátaj s tým, že keď šliapneš na brzdu, tak to začne brzdiť rádovo za niekoľko sekúnd. Do brzdového valca treba totiž dopraviť nejaký objem vzduchu, ktorý cez takú tenku hadičku pôjde dosť dlho. Tie hadičky sú dobré k prístrojom, otváraniu dverí na autobuse, k uzávierke diferenciálu a pod. Na brzdy rozhodne nie.
Nene, hadicka jde jen k budiku!!! Vsude jsou trubky o vnitrnim prumeru tak 12 az 14mm!!
Cus
Jednou měř a třikrát řež! :)
Foto album: https://photos.app.goo.gl/bHQ5upK8wDy8Jc4NA

Uživatelský avatar
Rozzik
Příspěvky: 418
Registrován: čtv črc 05, 2007 2:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Super a tahání maringotek (včely)

#25 Nový příspěvek od Rozzik »

Cus, dej pak vedet jak jsi dopadl s tim vzduchem.
Pro sotatni co ten tlakovy ventil na vzduch?
Cus
Jednou měř a třikrát řež! :)
Foto album: https://photos.app.goo.gl/bHQ5upK8wDy8Jc4NA

Uživatelský avatar
tomasberry
Příspěvky: 504
Registrován: čtv srp 30, 2007 9:52 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Super a tahání maringotek (včely)

#26 Nový příspěvek od tomasberry »

ten tlakovej ventil máš hned nad kompresorem na trubce, taková baňka a tam si šteluješ při jakým tlaku to má začít ufukovat

Uživatelský avatar
Rozzik
Příspěvky: 418
Registrován: čtv črc 05, 2007 2:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Super a tahání maringotek (včely)

#27 Nový příspěvek od Rozzik »

tomasberry píše:ten tlakovej ventil máš hned nad kompresorem na trubce, taková baňka a tam si šteluješ při jakým tlaku to má začít ufukovat
Koukal jsem do navodu tam je nakreslenej jakoby na te trubce uz za tou bankou smerem k vzdusniku. Nemas nejake foto ktery sroubek to presne je. O vikend jsem povolil jeden a byl to odkalovaci sroubek. Ani na me nic nevyteklo.
Diky cus
Jednou měř a třikrát řež! :)
Foto album: https://photos.app.goo.gl/bHQ5upK8wDy8Jc4NA

Uživatelský avatar
tomasberry
Příspěvky: 504
Registrován: čtv srp 30, 2007 9:52 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Super a tahání maringotek (včely)

#28 Nový příspěvek od tomasberry »

foto nemám, ale je to takovej šroub s dvěma matkama myslim tak na desítku klíč v horní třetině tý baňky jakoby kolmo na trubky buď směrem k motoru nebo ven, záleží jak to tam máš namontovaný, víc už by jich tam bejt ani nemělo.

Uživatelský avatar
Rozzik
Příspěvky: 418
Registrován: čtv črc 05, 2007 2:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Super a tahání maringotek (včely)

#29 Nový příspěvek od Rozzik »

tomasberry píše:foto nemám, ale je to takovej šroub s dvěma matkama myslim tak na desítku klíč v horní třetině tý baňky jakoby kolmo na trubky buď směrem k motoru nebo ven, záleží jak to tam máš namontovaný, víc už by jich tam bejt ani nemělo.
Díky
Jednou měř a třikrát řež! :)
Foto album: https://photos.app.goo.gl/bHQ5upK8wDy8Jc4NA

petras
Příspěvky: 19
Registrován: úte srp 18, 2009 10:34 pm

Re: Super a tahání maringotek (včely)

#30 Nový příspěvek od petras »

zetornd píše:Tech 90 km jedna cesta se Suprem a vcelama bude docela adrenalinova zalezitost. Postavis "vlacek", nebo vcelicky - kocovne vozy budes prevazet jednotlive? Cim vice jizd a vice vcel, tak adrenalin stoupa primou umerou. Dej vedet s cim je vice prace a starosti, zda vedou vcely nebo Zetor 50 Super.
Pokud by brzdy všude fungovaly tak jak mají udělal bych vláček se dvěma vagónkama, jinak určitě po jednom. Adrenalinu bude asi dost, chci požádat kamaráda aby mi dělal doprovodné vozidlo. včelíny nemají TP, ale na ministerstvu dopravy mi řekli že pokud je potáhnu jako náklad tak to projde. Je to podobné jako kdybych za sebou táhnul na laně pytel brambor na kolečkách. Nevím jaký mám zvolit styl jízdy jestli za 4 a plnej to dlouho vydrží nebo měnit otáčky a z mírného kopečka (spíše nakloněné rovině) občas vyřadit

Odpovědět

Zpět na „Zetor Super 35-50“