MINI 070, 075
Re: MINI 070, 075
Pôvodnú elektroinštaláciu nemusíš veľmi upravovať. Treba vymeniť klaxón (pôvodný je na striedavé napätie ako Jawa 20..., Babeta) dať tam z auta, a prerušovač smeroviek treba tiež dať druhý, najlepšie z motocykla.
Re: MINI 070, 075
Tak jsem si barevně nakreslil, jak by mohla být zapojena elektrosoustava MINIho na stejnosměrný proud z baterie (zelená -; růžová +; přerušovaná je + z přerušovače) s tím, že tlačítko stop bude nastálo přemostěné. K vypínání a zapínání motoru bude sloužit samostatný obvod se pínací skříňkou z motoru.
Nevím, jestli je třeba dávat nový přerušovač, protože jak tu někdo psal, na vstupu na přerušovači je dioda, která střídavý proud usměrňí (ten přerušovač opravdu neznám, může to být i jinak). Jestli se v tom někdo vyzná, rád si nechám poradit. Jedno z možných řešení je koupit nový přerušovač na stejnosměrný proud. + dále potřeba výměna klaksonu, jestli na stejnosměrný proud nepojede.
Je to takto dobře?
Nevím, jestli je třeba dávat nový přerušovač, protože jak tu někdo psal, na vstupu na přerušovači je dioda, která střídavý proud usměrňí (ten přerušovač opravdu neznám, může to být i jinak). Jestli se v tom někdo vyzná, rád si nechám poradit. Jedno z možných řešení je koupit nový přerušovač na stejnosměrný proud. + dále potřeba výměna klaksonu, jestli na stejnosměrný proud nepojede.
Je to takto dobře?
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
- boyten
- Příspěvky: 561
- Registrován: ned led 20, 2013 8:26 pm
- Bydliště: Bulhary
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
Mám návod na tento typ motorů od Hondy GX 120 160 200 240 270 340 390 (dva různé, ale uvnitř v podstatě stejné. V jednom je určitě el. schéma i s el. startem) a na Berlan BBM389-13 (400cm2, 13Hp). Toto vše v češtině. A kdo to chce tak napíše mail s předmětem "motory" a já jen kliknu na odpovědět a dám k tomu soubor motory.zip a tam budou všechny 3 návody :-D
vlapa(zavináč)post.cz
vysvětlení postupu - jedu zase cestovat, soubor zip mám v mobilu. Někde na cestě vlezu do mailu na mobilu dám filtr motory - odpovědět - přidat soubor - odeslat..... Nebudu číst tady forum, ani hledat v SZ jestli to někdo nechce ......
vlapa(zavináč)post.cz
vysvětlení postupu - jedu zase cestovat, soubor zip mám v mobilu. Někde na cestě vlezu do mailu na mobilu dám filtr motory - odpovědět - přidat soubor - odeslat..... Nebudu číst tady forum, ani hledat v SZ jestli to někdo nechce ......
Terra/Vari + MINI + spousta krámů k tomu všemu :-D. _____ Zde fotky Terra. _____ Zde fotky MINI. _____ Moje vlákno o MiniBoyovi.
Re: MINI 070, 075
Tak jsem se konečně dostal k dalším pracem kolem namontování nového motoru Lifan 15 HP na Miniho. Nakonec se mi podařilo nový motor osadit, ale nebylo to úplně bez problémů. Je dost velký a vleze se tam jen tak tak.
Nejprve jsem musel nasadit unašeč s hardispojkou na osu motoru. Pak dosáhnout souososti hřídele motoru a hřídele k převodovce. Přední pár silentbloků jsem musel podložit podložkami, aby se osy srovnaly. Takto to vypadalo před srovnáním:
Plechový kryt výfuku se narážel do oplechování původní nádrže Miniho, tak musel dolů. I po sundání krytu však mezi výfukem a nádrží moc místa není, ale při vibracích to naštěstí neklepe.
Další problém byl s kloubkem řízení na pravé straně přední nápravy. I u starého motoru BaS mi kloubek při najetí předního pravého kola na přepážku klepal do oplechování motoru. U nového motoru je toho místa ještě méně, proto musel kloubek být převařen do nižší polohy. Vyšlo to jen tak tak. Maximální náklon je zde:
Ovládání plynu jsem vyřešil napojením na původní páčku Miniho. Aby se plyn vracel, musel jsem dát na bovden pružinku. Lepší by byl drát, který by zajišťoval jak tah, tak tlak - tak jak je to například na teře, ale nejsem si jistý, jestli by to bylo použitelné se stejnou páčkou. Ovládání však je přesně obráceně, než je symbol max (nízký plyn) - min (plné otáčky) nakreslený na kapotě .
Jakmile byl motor usazen, tak proběhla první testovací jízda . Jsem spokojen, rozdíl oproti starému 11 HP Brixi a 165HP je přece jen znát.
Co mě však také hodně těší, že motor spolehlivě startuje i v těchto chladných zimních teplotách. Standardní postup startování je:
0. dát páčku plynu cca do 1/3
1. otočit páčkou, která pouští benzín do karburátoru zleva doprava,
2. sytič posunout doleva
3. zkontrolovat, zda je klíček v elektrické spínací skříňce, musí být v poloze ON
4. potáhnout, až motor zabere a pak silněji zatáhnout, na 2-3 zatažení motor naskočí
5. počkat několik desítek vteřin, než se motor ohřeje, pak vrátit sytič doprava. Motor přejde na kultivovanější chod a přestane tak kouřit.
6. vypnutí - otočením klíčku do polohy OF, zavřít benzinový kohout
Další věc byla výměna syčícího spojkového ložiska. Takže, odkapotovat, povolit druhou hardispojku, uvolnit motor, abych mohl hřídel posunout, vymontovat hardispojku, pak už jen povolit matici co drží spojku v ose ořechem č. 24. Další potíž bylo sundávání ségrovky, abych se dostal k ložisku obloženého z obou stran velkými podložkami, ale nakonec se to podařilo.
Jak to vypadá, zde:
Když jsem staré ložisko vyndal, bylo z venkovní strany obloženo tenkými plíšky, protože v pouzdře bylo volné. Přitom tam nebyly známky opotřebení materiálu. Že by nepřesnost výroby v Prostějově? I nové ložisko bylo v přírubě volné a po namazání mazacím tukem do kuliček se částečně točilo i v pouzdře. Možná byl ten syčivý zvuk způsoben i tímto protáčením ?
Plíšky však ložisko nedostatečně držely, tak jsem to vyřešil stabilizací pomocí 3 šroubů v dírách se závitem takto:
Těch věcí, co bych chtěl na Miníkovi vyladit je více. Časem bych chtěl dát na pravou stranu původní chromovaný kryt filtru a výfuk převést na levou stranu, aby získal malotraktor víceméně původní vzhled. Kapotu nechci řezat, po těchto úpravách ji tam dám zpět. Dále je třeba zapojit elektroinstalaci, dodělat startování na baterii, předělat táhla spojky, dotmelit a natřít drobné oděrky kapoty (nevíte někdo přesný odstín barvy?) ..... Přes Vánoce se mi snad podaří něco udělat, aby na jaře vyjel Miník v plné síle a kráse.
Nejprve jsem musel nasadit unašeč s hardispojkou na osu motoru. Pak dosáhnout souososti hřídele motoru a hřídele k převodovce. Přední pár silentbloků jsem musel podložit podložkami, aby se osy srovnaly. Takto to vypadalo před srovnáním:
Plechový kryt výfuku se narážel do oplechování původní nádrže Miniho, tak musel dolů. I po sundání krytu však mezi výfukem a nádrží moc místa není, ale při vibracích to naštěstí neklepe.
Další problém byl s kloubkem řízení na pravé straně přední nápravy. I u starého motoru BaS mi kloubek při najetí předního pravého kola na přepážku klepal do oplechování motoru. U nového motoru je toho místa ještě méně, proto musel kloubek být převařen do nižší polohy. Vyšlo to jen tak tak. Maximální náklon je zde:
Ovládání plynu jsem vyřešil napojením na původní páčku Miniho. Aby se plyn vracel, musel jsem dát na bovden pružinku. Lepší by byl drát, který by zajišťoval jak tah, tak tlak - tak jak je to například na teře, ale nejsem si jistý, jestli by to bylo použitelné se stejnou páčkou. Ovládání však je přesně obráceně, než je symbol max (nízký plyn) - min (plné otáčky) nakreslený na kapotě .
Jakmile byl motor usazen, tak proběhla první testovací jízda . Jsem spokojen, rozdíl oproti starému 11 HP Brixi a 165HP je přece jen znát.
Co mě však také hodně těší, že motor spolehlivě startuje i v těchto chladných zimních teplotách. Standardní postup startování je:
0. dát páčku plynu cca do 1/3
1. otočit páčkou, která pouští benzín do karburátoru zleva doprava,
2. sytič posunout doleva
3. zkontrolovat, zda je klíček v elektrické spínací skříňce, musí být v poloze ON
4. potáhnout, až motor zabere a pak silněji zatáhnout, na 2-3 zatažení motor naskočí
5. počkat několik desítek vteřin, než se motor ohřeje, pak vrátit sytič doprava. Motor přejde na kultivovanější chod a přestane tak kouřit.
6. vypnutí - otočením klíčku do polohy OF, zavřít benzinový kohout
Další věc byla výměna syčícího spojkového ložiska. Takže, odkapotovat, povolit druhou hardispojku, uvolnit motor, abych mohl hřídel posunout, vymontovat hardispojku, pak už jen povolit matici co drží spojku v ose ořechem č. 24. Další potíž bylo sundávání ségrovky, abych se dostal k ložisku obloženého z obou stran velkými podložkami, ale nakonec se to podařilo.
Jak to vypadá, zde:
Když jsem staré ložisko vyndal, bylo z venkovní strany obloženo tenkými plíšky, protože v pouzdře bylo volné. Přitom tam nebyly známky opotřebení materiálu. Že by nepřesnost výroby v Prostějově? I nové ložisko bylo v přírubě volné a po namazání mazacím tukem do kuliček se částečně točilo i v pouzdře. Možná byl ten syčivý zvuk způsoben i tímto protáčením ?
Plíšky však ložisko nedostatečně držely, tak jsem to vyřešil stabilizací pomocí 3 šroubů v dírách se závitem takto:
Těch věcí, co bych chtěl na Miníkovi vyladit je více. Časem bych chtěl dát na pravou stranu původní chromovaný kryt filtru a výfuk převést na levou stranu, aby získal malotraktor víceméně původní vzhled. Kapotu nechci řezat, po těchto úpravách ji tam dám zpět. Dále je třeba zapojit elektroinstalaci, dodělat startování na baterii, předělat táhla spojky, dotmelit a natřít drobné oděrky kapoty (nevíte někdo přesný odstín barvy?) ..... Přes Vánoce se mi snad podaří něco udělat, aby na jaře vyjel Miník v plné síle a kráse.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
- Atlan
- Příspěvky: 9583
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
Medzi nadrzou a vyfukom je diera kde ide strcit kluc 10 trubkovy a povolit maticu ktora zaistuje odpor pri nastavovani plynu. Povolenim sa plyn bude sam vracat do 0 polohy.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: MINI 070, 075
Ta matku jsem povolil jako první, ale zcela do nuly se mi plyn nevrací. Chtělo by to silnější pružinku, než tam je ten originál.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
-
- Příspěvky: 582
- Registrován: úte led 09, 2018 9:02 am
- Bydliště: Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
Pre HONZAD.
Si šikovný ! Strojarina ťa vyslovene baví. Takú "chorobu" máme tu na fóre viacerí. Ten záklon motora nieje už vyriešený od výroby ? Ja keď pozerám na môjho miníka tak vidím náklon platne pod motorom. Guľový čap riadenia na pravej strane mi tiež urobil šrám-skôr miernu deformáciu na motore Honda GX390. Už sa nezväčšuje, tak som to nechal tak. Ty si to vykoumal prerábkou. Dobrý nápad . Na miníkovi s motorom Brigs V-twin (16k) sú valce viac na stojato a tiež mi ten guľáčik lízol plech. Čo sa týka štartovania tak tú GX390 som kúpil repasovanú a nikdy som nemal problém so štartovaním ani pri -16°C.
V-twin ešte nemám v takých mrazoch vyskúšaný. Obidva štartujem šnúrou - ručne.
Čo sa týka "syčení" ložiska - myslím že keby sa pretáčalo v púzdre, tak by to bolo vidno na tom púzdre a možno aj na ložisku.
Podľa foto aj uvedeného profilu máš ideálnu kombináciu: Yanmar +miník. Závidím ti
Tak nech ti obidva slúžia.
PS: ak chcem vymeniť tie malé ložiská na vstupnom hriadeli do prevodovky, tak musí sa odpojiť prevodovka od rámu ?
Si šikovný ! Strojarina ťa vyslovene baví. Takú "chorobu" máme tu na fóre viacerí. Ten záklon motora nieje už vyriešený od výroby ? Ja keď pozerám na môjho miníka tak vidím náklon platne pod motorom. Guľový čap riadenia na pravej strane mi tiež urobil šrám-skôr miernu deformáciu na motore Honda GX390. Už sa nezväčšuje, tak som to nechal tak. Ty si to vykoumal prerábkou. Dobrý nápad . Na miníkovi s motorom Brigs V-twin (16k) sú valce viac na stojato a tiež mi ten guľáčik lízol plech. Čo sa týka štartovania tak tú GX390 som kúpil repasovanú a nikdy som nemal problém so štartovaním ani pri -16°C.
V-twin ešte nemám v takých mrazoch vyskúšaný. Obidva štartujem šnúrou - ručne.
Čo sa týka "syčení" ložiska - myslím že keby sa pretáčalo v púzdre, tak by to bolo vidno na tom púzdre a možno aj na ložisku.
Podľa foto aj uvedeného profilu máš ideálnu kombináciu: Yanmar +miník. Závidím ti
Tak nech ti obidva slúžia.
PS: ak chcem vymeniť tie malé ložiská na vstupnom hriadeli do prevodovky, tak musí sa odpojiť prevodovka od rámu ?
Re: MINI 070, 075
... vitajte Slovani ... Peterkovi,HonzoviD, Atlanovi .... pánové, začnu s tím usměrněním. Už jsem to tu psal několikrát, co se týče alternátoru u BaS a Honda. BaS má v alternátoru na rotoru pernamentní magnety uložené na střídačku,... sever/jih ... , stator je tvořen z kruhového prstence , na kterém je navinut drát, taky na střídačku,... a v Hondě je rotor taktéž s pernamentními magnety na střídačku, ALE ROTOR NENÍ TOTOŽNÝ S BaS, je jiný, válcový segmentový..!!!! Nelze zaměnit mezi sebou ...! Tak, co se týče usměrnění ... budeme se bavit už jenom o Hondě. Z bloku motoru vede do spínací skříňky izolovaný káblík - z alternátoru - střídavý . Ten je jednocestně usměrněný diodou 3A zatavenou černou smršťovačkou, proto není hned k nalezení. Úprava usměrnění z jednocestného na dvoucestný není možná, bez úpravy alternátoru...! Nebudu tu vysvětlovat, jak funguje dioda,.. prostě ,...jedna dioda usměrní pouze půlvlnu, proto druhý konec okruhu, což je jeden z vývodů cívky alt. je ukostřen a funguje to,... ale pokud by někdo chtěl napastit gretz do tohoto okruhu , tak se mu to nepodaří, protože potřebuje dva střídavé vývody z alt. a NEUKOSTŘENÉ !!! To znamená ten konec cívky, který je ukostřen, odpojit od kostry nadstavit ho a vyvést ven z bloku. A na oba napojit gretz střídavý a vyvést usměrněné konce +-,... - na kostru, + na spotřebiče. U BaS bylo + na kostře, takže stačí jenom přehodit krajní konektory na přerušovači směrovek mezi sebou a je to. Ale doporučoval bych si to vše promyslet a proměřit. Alt dává velmi málo , na to, aby dobíjel aku. Na volnoběh 5-7 V a na plný kotel 12V, což je málo a na plný kotel nikdo snad ani nejezdí .... Proto jediné řešení je přemotat cívku alt., tak aby i při volnoběhu dával aspoň 15V .... k tomu jsem se ještě nedostal. Ale po takové úpravě je potom nutná regulace napětí ..! Protože se zvedne s otáčkami i napětí. Ale je tu ještě jedna možnost, doplnit ještě jednu stejnou cívku, a seriově je spojit . Mělo by tam být místo pro ještě jednu cívku, která tam není...
... O spojce tu bylo taky mnoho napsaného, a nebudu tu opakovat, co už tu bylo. Jenom chcu podotknout, že je to radiální ložisko využité jako axiální... tudíž je usazeno na hřídeli a ve spojkovém koši je volně, jinak by se spojka nemohla pohybovat ...! A ty plechové podložky tam musí být ... slouží, jako opěrný kroužek, aby se netřely vnitřní a vnější prstence ložiska, protože mají každý jinou obvodovou rychlost.... proto na tej podložce je jiná síla materiálu na vnitřním (silnější) a vnějším ( slabší) průměru
... tak... a to je vše,.... A JESTLI SE V NĚČEM MÝLÍM, TAK MĚ PROSÍM KLIDNĚ OPRAVTE .... mějte se fanfárově .... Dalibor...
... O spojce tu bylo taky mnoho napsaného, a nebudu tu opakovat, co už tu bylo. Jenom chcu podotknout, že je to radiální ložisko využité jako axiální... tudíž je usazeno na hřídeli a ve spojkovém koši je volně, jinak by se spojka nemohla pohybovat ...! A ty plechové podložky tam musí být ... slouží, jako opěrný kroužek, aby se netřely vnitřní a vnější prstence ložiska, protože mají každý jinou obvodovou rychlost.... proto na tej podložce je jiná síla materiálu na vnitřním (silnější) a vnějším ( slabší) průměru
... tak... a to je vše,.... A JESTLI SE V NĚČEM MÝLÍM, TAK MĚ PROSÍM KLIDNĚ OPRAVTE .... mějte se fanfárově .... Dalibor...
Re: MINI 070, 075
Ahoj Fydali, je vidět že se vyznáš. Takhle zná Miniho málokdo. Ta myšlenka doplnit ještě jednu cívku do motoru se mi také líbí, ale nejprve zkusím, jak bude fungovat baterie na 1 cívku s dobíjením akumulátoru 5-7 V.
Ještě k té spojce. Asi jsi mi Fydali nerozuměl, když jsem psal o volném ložisku spojky. Ložisko je tvořeno vnitřním prstencem, kuličkami a vnějším prstencem. Z oboru stran je obloženo velkými "podložkami" a na předním konci zajištěno ségrovkou. Ten vnitřní prstenec ložiska je naklepán natěsno na "tubus", kterým pohybuje spojkový třmen. Vnější prstenec ložiska jsem měl v unašeči spojky volný (protáčel se). Proto mezeru mezi vnějším prstencem a unašečem spojky předešlý majitel Miniho vyplnil páskem hliníkového plechu (asi z plechovky od piva). Tyto plíšky se časem stejně ošoupaly a ložisko se stejně točilo, proto jsem jej ukotvil pomocí těch třech 3 šroubů. Domnívám se, že to spojkové ložisko je využito pouze jako radiální ložisko. Podélný pohyb přenášený od pedálu přes spojkový spojky třmen na spojku neposouvá samotné ložisko, ale celý blok tubus+ložisko+spojkový koš po přírubě od spojkové skříně. Proto je tu i mazání (vzpomeňme si na trubičku pod sedlem, ze které olej skapává do prohlubeniny v tubusu s plstí s dírkami, pod kterou se nachází další příruba od převodovky).
Pro podélný pohyb tubusu po přírubě je třeba mazat olejem. Spojkové ložisko zakotvené ve spojkovém zvonu 3 šrouby jsem otestoval v provozu a vše fungovalo bez problémů. Syčivý zvuk, byl tedy opravdu způsoben starým opotřebovaným ložiskem.
To vfisch2202 - díky za pochvalu. Celkem mě baví se v Minim vrtat. Vracím se zpět do let, kdy byl Mini můj první traktor (období mého mládí). Yanmar (23 HP, 1 t) je velký pomocník na pořádnou práci, ale na zahradu je už dost velký a těžký. V něm se vrtat nemůžu, protože je absolutně bezporucnový.
K tvému dotazu na výměru malých ložisek na hřídeli převodovky – převodovku není třeba odělovat od rámu, stačí jen sundat spojku, pak přírubu se 4 šrouby. Snad ti pomůže pohled do převodové skříně.
Od Steva (http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=165) vlákno Mini diesel jsem se inspiroval úpravou ovládání spojky. Né že by spojka měla poruchu, jak u píše Steveo, ale pedál spojky vyžaduje pro sešlápnutí dost síly, proto jsem tak jako Stevo předělal ovládání na střed třmenu s využitím čepu, který funguje jako páka. Teď jde sešlápnout spojku velmi lehce - potvrzuji Stevova slova. Vzalo to celý den laborování. Jak to vypadá je na fotkách:
Ještě k té spojce. Asi jsi mi Fydali nerozuměl, když jsem psal o volném ložisku spojky. Ložisko je tvořeno vnitřním prstencem, kuličkami a vnějším prstencem. Z oboru stran je obloženo velkými "podložkami" a na předním konci zajištěno ségrovkou. Ten vnitřní prstenec ložiska je naklepán natěsno na "tubus", kterým pohybuje spojkový třmen. Vnější prstenec ložiska jsem měl v unašeči spojky volný (protáčel se). Proto mezeru mezi vnějším prstencem a unašečem spojky předešlý majitel Miniho vyplnil páskem hliníkového plechu (asi z plechovky od piva). Tyto plíšky se časem stejně ošoupaly a ložisko se stejně točilo, proto jsem jej ukotvil pomocí těch třech 3 šroubů. Domnívám se, že to spojkové ložisko je využito pouze jako radiální ložisko. Podélný pohyb přenášený od pedálu přes spojkový spojky třmen na spojku neposouvá samotné ložisko, ale celý blok tubus+ložisko+spojkový koš po přírubě od spojkové skříně. Proto je tu i mazání (vzpomeňme si na trubičku pod sedlem, ze které olej skapává do prohlubeniny v tubusu s plstí s dírkami, pod kterou se nachází další příruba od převodovky).
Pro podélný pohyb tubusu po přírubě je třeba mazat olejem. Spojkové ložisko zakotvené ve spojkovém zvonu 3 šrouby jsem otestoval v provozu a vše fungovalo bez problémů. Syčivý zvuk, byl tedy opravdu způsoben starým opotřebovaným ložiskem.
To vfisch2202 - díky za pochvalu. Celkem mě baví se v Minim vrtat. Vracím se zpět do let, kdy byl Mini můj první traktor (období mého mládí). Yanmar (23 HP, 1 t) je velký pomocník na pořádnou práci, ale na zahradu je už dost velký a těžký. V něm se vrtat nemůžu, protože je absolutně bezporucnový.
K tvému dotazu na výměru malých ložisek na hřídeli převodovky – převodovku není třeba odělovat od rámu, stačí jen sundat spojku, pak přírubu se 4 šrouby. Snad ti pomůže pohled do převodové skříně.
Od Steva (http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=165) vlákno Mini diesel jsem se inspiroval úpravou ovládání spojky. Né že by spojka měla poruchu, jak u píše Steveo, ale pedál spojky vyžaduje pro sešlápnutí dost síly, proto jsem tak jako Stevo předělal ovládání na střed třmenu s využitím čepu, který funguje jako páka. Teď jde sešlápnout spojku velmi lehce - potvrzuji Stevova slova. Vzalo to celý den laborování. Jak to vypadá je na fotkách:
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
- Atlan
- Příspěvky: 9583
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
Cievka stoji cca 7E
XLSION Charging Coil For Honda GX390 GX340 GX270 GX240 GX200 GX160 Motorcycle Parts
https://s.click.aliexpress.com/e/4jS1vs4
XLSION Charging Coil For Honda GX390 GX340 GX270 GX240 GX200 GX160 Motorcycle Parts
https://s.click.aliexpress.com/e/4jS1vs4
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
-
- Příspěvky: 488
- Registrován: ned lis 12, 2017 4:23 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
HONZAD - ahoj, ono to s tím spojkovým ložiskem trochu svádí ho tam utemovat, ale nejsem si jistý, že je to ta nejlepší cesta, aby sis tam nevnesl nějaké vibrace díky exentricitě při vymezení polohy. To ložisko si žije víceméně vlastním životem a opře se vnějším kroužkem až ve chvíli, kdy ho zatížíš. Pokud ho donutíš být stále v činnosti, tak mu asi zkrátíš životnost - nehledě na to že těmi třemi šroubky mu určíš polohu, která nemusí být nutně v tom nejlepším místě. V každém případku, proč to nezkusit, čas ukáže.
Ahoj a rukám klid
Všem přeji krásný štědrý den a pohodové svátky
Ahoj a rukám klid
Všem přeji krásný štědrý den a pohodové svátky
- boyten
- Příspěvky: 561
- Registrován: ned led 20, 2013 8:26 pm
- Bydliště: Bulhary
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
Přispěji svojí trochou k ložisku spojky. Když jsem měnil ložisko bral jsem nové u p. Karafiáta a on mi tenkrát napsal "hluk spojky bývá většinou špatným stavem ložiska,doporučuji ložisko původní z bývalé DDR zn DKF. Nová ložiska 16013 začnou po roce být hlučné a nikdo neví proč." Koupil jsem proto u něho to DKF a je od té doby (cca 4 roky) v pohodě ......
Všem přeji hezké svátky :-D
Laďa
Všem přeji hezké svátky :-D
Laďa
Terra/Vari + MINI + spousta krámů k tomu všemu :-D. _____ Zde fotky Terra. _____ Zde fotky MINI. _____ Moje vlákno o MiniBoyovi.
- Atlan
- Příspěvky: 9583
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
Tak si tam dajte lozisko s kosouhlim stykom...
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: MINI 070, 075
Jak píše Dalibor, ložisko ja využívané ako axiálne, takže pri záťaži sa oprie vonkajší krúžok a vzhľadom na tuhosť spojkových pružín sa pri stlačení spojky určite pretáčať nebude, takže jeho vymedzovanie nemá význam.
Všetkým pekné sviatky!!!
Všetkým pekné sviatky!!!
Re: MINI 070, 075
Tak jste mě přesvědčili. 3 šroubky teda vyšroubuji.
Pro boyten - tak tuhle radu jsem už četl ve fóru. Koupil jsem proto DFK logisko. Určitě je dobře, že jsi to napsal znovu.
Abych taky něco poradil - objednal jsem nové hardispojky. Ty staré už mají svoje za sebou.
Za dobrou cenu - 250 Kč/ks se dají sehnat tady:
http://www.tobex.cz/eshop/hardy-spojky.htm
Nevím co bude strát doprava, ale platba na účet až po doručení zboží, to bývá málokde
Jinak přeji všem pěkné VÁNOCE.
Pro boyten - tak tuhle radu jsem už četl ve fóru. Koupil jsem proto DFK logisko. Určitě je dobře, že jsi to napsal znovu.
Abych taky něco poradil - objednal jsem nové hardispojky. Ty staré už mají svoje za sebou.
Za dobrou cenu - 250 Kč/ks se dají sehnat tady:
http://www.tobex.cz/eshop/hardy-spojky.htm
Nevím co bude strát doprava, ale platba na účet až po doručení zboží, to bývá málokde
Jinak přeji všem pěkné VÁNOCE.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.